Mode & Beauty alle pijlers

Zo down door die rothuid... Wie herkent dit en hoe ga je ermee om? -Deel 2-

16-09-2006 22:42 1249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic zat vol dus ik open even een nieuwe. Wil je nog even teruglezen dan kan je het oude topic hier vinden.Groetjes, Weelassie1984 bewerkt door moderator,
Hey Blueandy,

Wat fijn dat het met de roa zo goed gaat en dat je zo weinig echt nare bijwerkingen hebt!

Hoest met de rest?

Ik ben echt onwijs blij met de BHA lotion van Paula's choice ! Het werkt net zo goed als ooit tretinoine-creme, maar dan zonder irritaties. Mijn ene wang/kaaklijn is helemaal glad en zelfs rooie vlekjes gaan weg. Met andere wang/ kaaklijn was het wat erger gesteld, maar dat is ook al heel erg opgeknapt. Echt superspul voor mijn soort pukkels!
Hoi allemaal,

Denk dat ik ook maar eens overstap op de Rocutanne Ben nu precies twee weken bezig met de lichttherapie....pffff, leuk hoor . In de gebruiksaanwijzing stond al vermeld dat het de eerste twee weken erger kon worden,....nou bij deze, zucht Heb er echt de balen van, mijn hele hals is een vlakte van rode vlekken en onderhuidse onstekingen. Ik ga braaf door, want vanaf vandaag zou het vooruit moeten gaan, we zullen zien. De eerste paar dagen was ik gestopt met salicylzuur gebruiken, om dat ik eerst wilde kijken wat het licht voor effect zou hebben. Mijn huid wordt er een klein beetje droog en trekkerig van, maar geen bijzondere bijwerkingen. Ben na een paar dagen weer begonnen met de salicylzuur, maar goed, dat werkt niet tegen de onderhuidse ontstekingen. Jullie merken het,...sisigirl heeft er een dipdag van. Ik hoop binnenkort beter nieuws te hebben
Hoi Himmie, wat fijn dat het zo goed gaat!

Ik ben weer erg aan het piekeren over mijn haar. Het ziet er echt niet uit. Het leek een paar dagen wat beter te gaan maar sinds gisteren is het weer helemaal mis... Overal vind ik haren en ook het doucheputje lag weer vol.
Ha dames,

Ik heb vroeger wel eens gepost in deze topic over mijn acne huid. Alles geprobeerd van Diane, proactive, inderm, roaccutane etc. En nu sinds 1,5 jaar de Yasmin pil. Puistvrij ben ik nooit geweest tijdens het slikken maar wel heb ik sinds een maand erge last van een terugslag. Flinke ontstekingen! Bahhh.....kan ook zijn omdat ik 2 producten van Vichy heb gebruikt en daarna werd het nog erger.

Sinds kort gebruik ik het aspirine masker en emu olie. Ook heb ik van skin laboratory het 20% salicylic acid en de Lactic 50% acid besteld. Op acne.org en amazon krijgen deze fantastisch reacties.

Trouwens, ik heb de laatste 4 pagina even doorgezorgd en daar kon ik het niet vinden, maar ik kan jullie zeker het aspirine masker aanraden als volgt:

3 aspirientjes kapot maken en een druppel water toevoegen ( ik gebruik aspro bruis 500) en kapot stampen tot dan het een massa is. Deze smeer je op je gezicht....en tadda gladde huid, weg roodheid en je puistjes drogen uit. Ik heb hem nu 3 keer gedaan en ben te spreken over het resultaat. Daarna doe ik er wat emu olie op.

Laat jullie weten als ik de peel heb gebruikt, en wat mijn bevindingen zijn.
Jakkes Weelassie! Wat frustrerend als je dan weer zo'n terugval krijgt . Nog steeds niks gevonden waar het aan kan liggen?

@Sisigirl: Ook al geen best nieuws Is die blauwe lamp niet zoiets wat een tijdje geprobeerd moet worden voordat je het reslutaat kan beoordelen? Bij anti-acne middelen heb je meestal eerst een beginverergering ook nog, dus wie weet verbetert het nog?

@Mopper: Ik ben inderdaad wel benieuwd naar die peel. let me know! Zijn die spulletjes die je besteld hebt allebei peelings? Ik heb weleens een aspirinemasker geprobeerd hoor. Vind het als opfrisser wel fijn, maar ik heb niet het idee dat het structureel iets verbetert eigenlijk. Salicylzuur in lotionvorm vind ik geweldig! Emu-oil heb ik ook een tijdje gebruikt en daar was ik wel over te spreken.
Hoi Himmie, het is nog steeds niet echt duidelijk waar het aan ligt. Die erfelijke vorm van haaruitval, vitamine/ijzertekorten, of totaal iets anders... De tijd zal het leren...

Ik heb trouwens een nieuwe reiniging voor mijn gezicht: Gamila. Dat is een natuurlijk zeepje gemaakt van allerlei oliën (waaronder 80% olijfolie) en kruiden. Het schijnt je natuurlijke huidfuncties weer in balans te brengen. Momenteel is mijn huid vooral erg droog en trekkerig na gebruik en ik merk dat ik wat meer pukkeltjes krijg maar dat zou over een tijdje over moeten gaan waarna je een stralend gezonde huid overhoudt . Ben benieuwd.
Hoi Mopper, over dat asperinemasker heb ik ook wel positieve ervaringen gelezen op makeupalley.com. Tegen wat voor soort pukkels helpt het goed, dikke ontstekingen, kleine pukkeltjes met kopjes, mee-eters...? En wat gebeurt er precies mee, drogen ze uit, rijpen de pukkels eerder, of neemt het alleen de roodheid weg?
Heehee!

Ik heb ook dikke ontstekingen gehad ( bijna weg) daar smeerde ik dan een dikke klodder aspirine masker op en de dag daarna waren ze kleiner en zat er zo'n uitdroog kortstje op ( je kent ze waarschijnlijk wel) mijn huid was lekker fris en glad, ook de neus! Trouwens de roodheid werd ook minder, omdat aspirine ontstekings remmend is. Vond het absoluut niet agressief voor mijn huid, ik heb namelijk een erg gevoelige huid en kan niet tegen parfum en alcohol. Zeker in combinatie met emu olie werkt het FANTASTISCH!!! ik ben helemaal happy, nu 2 keer gebruikt.

Hbe trouwen ook van Roc de super fast zit spul gebruikt ( kleine tube van 15 ml) bij de ici, alleen erg stom van me ik had hem uit de 20% kortings bak en de tube was flink getest en dus al bijna leeg......beetje stom van me dat ik niet heb getest. Maar goed, het spul zelf vind ik mwaah, maakt mijn huid erg rood en geirriteerd.

Himmie, de peel kun je bekijken op www.skinlaboratory.com

De peel is 20% salicylzuur!! terwijl je 2% in een lotion of creme van bv. Loreal hebt. Deze peel mag je 2 min op hebben en daarna emu olie smeren, het zal je huid niet uitdrogen en al helemaal niet irriteren. Op de site wordt ook geadviseerd om deze peel gezamelijk te gebruiken met de lactic acid, deze is namelijk voor extra moisturizing en doet rode littekens, acne littekens en pigment vlekken verdwijnen. 1 keer per week de lactic en 1 keer salicilyc. Over 2 weken weten jullie meer, heb het dan pas in huis. trouwens 30 ml is 11 euro en op acne.org krijgt ie 5 sterren!
Dames,

Ik heb de salicilycpeel 20% gebruikt. Wow ik ben zeer tevreden! Direct bij het opdoen ( met een wattenschijfje over je gezicht) begint het lichtelijk te tintelen omdat het diep intrekt. Ik heb hem 2 min opgehouden en toen eraf gehaald met water. Hier en daar had ik een rode vlek op mijn huid, emu olie erop en toen gaan slapen. S ochtends keek ik in de spiegel en de puistjes ( kleintjes) waren gewoon uitgedroogd. Mijn huid was glad, zacht en niet eens rood, dit wellicht door de combinatie met emu olie. Ik ben zeer te spreken over deze peel, pas 1 keer gebruik maar ik ga het morgen of zaterdag weer doen.

Voor meer recencies kun je op amazon kijken, het bedrijf heet skin laboratory en de peel heet salicily acid 20%
Hoi allemaal,

Ben vandaag naar de dermatoloog geweest. Had vorige week een afspraak gemaakt, omdat ik het echt niet meer zag zitten. Ben het zo beu, zit al 10 jaar te klooien.;-( Gelukkig kon ik binnen een week terecht.

Wat betreft de lichttherapie: echt antwoord heb ik niet gekregen over of zo'n thuis-lichtapparaat helpt tegen acne. Hij stapte al snel over op de mededeling dat het voor mij niet helpt, omdat mijn ontstekingen te diep onder de huid zitten. Het licht kan er uberhaupt niet bijkomen.

Hij begreep niet dat ik niet eerder door zijn (inmiddels gepensioneerde) collega aan de Roaccutane was gezet. Hij vertelde me dat ik eigenlijk geen keus heb. Ik loop er al zo lang mee en de ontstekingen zitten zo diep dat dit het enige middel is wat kan helpen. Dus helaas, toch aan de Roaccutane. Ik hoop heel erg dat de bijwerkingen meevallen en dat ik de groep gebruikers val waar het middel voor werkt.

En ik hoop dat de fabrikant van dat lichttherapie apparaat zijn belofte waar maakt en het geld retouneert. :-))
hallo allemaal!

met mijn huid gaat het echt goed, ik weet bijna zeker dat het komt door de pil( yazz) dit werkte al na twee maanden.

Het probleem is dat ik daar ooit wel mee wil stoppen, als ik kinderen wil.... dus geheid dat ik dan weer acne krijg. Voor nu ben ik erg blij!!

ook wil ik me verdiepen in laserbehandeling tegen littekens.

vandaag ga ik naar de dermo dus ben benieuw wat hij te zeggen heeft!

en misschien werkt de vitamine a zuur ook erg goed, het maakt mn huid wel erg rood....ik gebruik het ook tegen rimpels, en ik heb ook gelezen dat het goed is tegen littekens, maar dat ga ik straks vragen...

wordt vervolgd
Hoi meiden!

Iedereen blijft ook maar wat doorsukkelen he! was er maar een écht medicijn:(

Weelassie hoe gaat het met die Gamila zeep? Zie je verbetering?

Ik ben dus 2 maanden geleden gestopt met de pil... Nu is het nog redelijk rustig op m'n gezicht maar ik ben bang dat het erger wordt omdat het steeds vetter lijkt te worden en omdat op mijn rug ineens weer van die onderhuidse ontstekingen komen die ik in al die jaren dat ik de pil slikte niet gehad heb:( damn en die vlekken blijven ook zo lang zitten!

Ik wil het liefst helemaal ontpillen voor ik weer een andere ga proberen want ik voel me nu al wel veel minder down en ik wil ook weten of m'n huid eerst een beetje in balans moet komen of dat het gewoon weer steeds erger wordt.

hm en nu mijn wangen een beetje gladder zijn door die fruitzuurpeelingen zie je die littekens zo goed:S Daar stoor ik me ook aan... Bij de huidtherapeut wilde ze een microdermabrasiekuur doen maar ik vraag me af of dat echt resultaat geeft? Ik lees daar zoveel reacties over die erg tegenvallen. Ze had het trouwens 1 keer gedaan en dat deed meer pijn dan ik verwachtte! auw!

Nou, ik ga lekker m'n gezicht wassen en naar bed:)

xx
Ik laat om de 6 weken ongeveer een micro doen en ik ben razend enthousiast. Mijn huid knapt daar ongelooflijk van op. Vooral een kuur van minimaal 4 heeft fantastische resultaten. Ik had wat oude lelijke plekken tgv een pilwissel een jaartje terug. Maar iedere keer dat ik een micro laat doen wordt mijn huid beduidend mooier!!!
Hi,

@Sisigirl: Ik heb echt zo met je te doen dat je al zo lang loopt te sukkelen met zulke erge ontstekingen . Gatver, wat een rotaandoening is het toch ook! Kan me zo goed voorstellen dat je het helemaal spuugzat bent !

Ik hoop heel erg dat roa je eindelijk afhelpt van die ontstekingen. Het nare is wel dat je vaak in het begin een verergering krijgt. En verder zijn er legio mensen die-behalve scheurende lippen en schilfers- nergens last van hebben. Wie weet gaat het bij jou ook zo. Go girl! Hoe je ons op de hoogte van hoe het gaat?

@Mopper: Die peel klinkt wel interessant! Hoewel ik altijd wel huiverig ben als iets rode vlekken en prikkelingen veroorzaakt. Maar misschien ga ik het wel proberen. Ben in elk geval nog steeds heel tevreden over de 2% salicylzuur lotion van Paula's choice Superspul!

@Malibu: Ik heb ook een aantal microdermabrasie behandelingen gehad een tijdje geleden. Ik vond wel dat het wat deed: huid was veel gladder en vlekjes vervaagden ook. Ik weet niet wat je ermee hoopt te bereiken, maar ik denk dat je niet kan verwachten dat zgn. putjes ermee weggaan.
Hoi Malibu, ik gebruik de Gamila zeep nu ruim 2 weken en mijn huid is nog steeds erg droog. De schilfers hangen erbij. Je moet de zeep zo'n 4 tot 6 weken proberen om echt goed te kunnen oordelen dus ik wacht het nog even af. Wel een tip voor meiden met een vette huid dus
Hoi dames,

Vraagje over dat aspirinemasker... Moet het per se aspirine zijn? Of kun je hier ook paracetamol (dat ik wel in huis heb ;)) voor gebruiken? Ik hoor 't graag snel... noodgevalletje hierzo....

Alvast bedankt voor jullie reacties!
nee dat lijkt me niet, in pcm zit geen onstekingsremmer.....
quote:Bellavita schreef op 16 februari 2009 @ 11:32:

Vraagje over dat aspirinemasker... Moet het per se aspirine zijn? Of kun je hier ook paracetamol (dat ik wel in huis heb ;)) voor gebruiken? Ik hoor 't graag snel... noodgevalletje hierzo...

Nope, dat het allebei tegen hoofdpijn helpt betekent niet dat het allebei tegen puistjes helpt
OK, dank je wel! Heb net aspro bruis gekocht en zie er op dit moment uit alsof er een klein ongelukje op m'n gezicht is gebeurd (wat voor ongelukje bedenk je zelf maar ). Op dit soort momenten ben ik blij dat ik vanuit huis werk, haha. Benieuwd of het helpt!
Haha, Bellavita...

Hoe beviel het masker trouwens?
Haha bellavita, heeft het geholpen? Best een goed idee om daar bruistabletten voor te gebruiken. Ik heb er wel gewone aspirine van bayer voor gebruikt, maar dat blijft dan korrelig.

Hoe is het met iedereen verder?

@Sisigirl: ben je al aan de roa begonnen?
Nou, ik heb het gisteren gebruikt en vanochtend nog een keertje. Ik weet 't nog niet, of het echt helpt. Het lijkt wel minder pijnlijk en dat is ook al fijn. Maar helaas geen 'aspro-erop-is-puist-weg' wonderen.. Wie weet versnelt het proces wel door die ontstekingsremmende werking? Ik hoop het!
Dames,

Voor iedereen die last van een acne huid heeft, ga aan de pil.

Diane 35 doet WONDEREN. Het pukkelige oa voorhoofd is binnen no time verdwenen.

Wel moet je op letten dat je huishouding van binnen een tikkeltje anders kan worden, misschien kun je nu alles eten, wanneer je aan de diane bent let dan een beetje op je eten. Want je kan sneller aankomen!

Het is dan weg pukkelschaamte en hallo sportschool/gezonder eten of toedeloe sportschool en we houden de acne.

Groetjes Mariek
quote:mariekk schreef op 18 februari 2009 @ 15:52:

Dames,

Voor iedereen die last van een acne huid heeft, ga aan de pil.

Diane 35 doet WONDEREN. Het pukkelige oa voorhoofd is binnen no time verdwenen.

Wel moet je op letten dat je huishouding van binnen een tikkeltje anders kan worden, misschien kun je nu alles eten, wanneer je aan de diane bent let dan een beetje op je eten. Want je kan sneller aankomen!

Het is dan weg pukkelschaamte en hallo sportschool/gezonder eten of toedeloe sportschool en we houden de acne.

Groetjes Mariek

Denk je niet dat de pil het eerste is waar iedereen die op dit topic zit aan denkt? Ben blij dat het jou heeft gehoplen, maar helaas werkt het niet zo simpel voor ons allemaal.

En ik denk dat we elke dag in de sportschool zouden hangen en allemaal supergezond zouden eten als dat de acne voorgoed op zou lossen.

Sorry, ik vind het een beetje een loze reactie dus.
En dan is het ook nog eens de Diane, juist de pil waardoor mijn hormoonhuishouden een flinke opdonder van heeft gekregen en ik bij het stoppen compleet onder de cyste/acne zat. NEE DANKJE! De Diane is een tijdelijk wonder, zelf neem ik de Yasmin sinds 1,5 jaar en deze geeft mij niet al die verschikkelijke Diane bijwerkingen.

De salicylzuur peling ( 20%) gaat tot nu toe prima, ik heb het idee dat mijn puistjes sneller wegtrekken, mijn huid voelt glad en lekker zacht. Daarnaast lijkt het ook een egalere kleur te hebben. Ik ga nooit meer Vichy gebruiken, tot nu toe is het telkens als ik bv. Oligo 25 face wash, aqualia serum of de derma foundation lijn gebruik ik een bobbelige huid heb. BAH! Ik gebruik ze nu een maand niet meer en merkte direct een verbetering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven