Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018

12-05-2017 11:23 1429 berichten
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Awina 29/33 Eerste 6 januari Meisje! :love: 16 december bevallen! :heart:
Wolkje85 32/32 Eerste 10 januari Jongen!
Jongen!
:love: .. december bevallen! :heart:
Nx3 33 Vierde 3 januari Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
GettingEven 30/40 Eerste 30 december Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
UkkePuckje2017 31/33 Tweede* 7 januari Meisje! :love: 29 december bevallen! :heart:
happyapple Tweede 2 januari nnb :love: .. december bevallen! :heart:
Mamarjan 31/34 Tweede 3 januari Meisje! :love: 31 december bevallen! :heart:
xkussie 25/28 Eerste 10 januari Meisje! :love: 8 januari bevallen! :heart:
Anais_ 31/31 - .. januari Meisje! :love: 17 januari bevallen! :heart:
Lotte_joy 31/39 Tweede 30 december Jongen! :heart: :duckie:
ASP 28/27 Eerste 30 december Jongen! :heart: :duckie:
Floor789 25/27 Eerste 31 december Jongen! :heart: :duckie:
Lissjay 32/32 Tweede 2 januari Meisje! :heart: :duckie:
Blauwe_Stoel 33/34 Eerste 3 januari Jongen! :heart: :duckie:
SuperPannenkoek 31/39 Tweede 11 januari Jongen! :heart: :duckie:
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein beetje een vergelijkbare situatie als Lotte. En toch ook niet;)

De 2 laatste dagen van maart zullen mijn eerste werkdagen na verlof zijn. Handig even inkomen, daarna lang paasweekend.
Laat mijn moeder die altijd op vrijdagen oppast vannacht weten dat ze die vrijdag (goede vrijdag) met haar zus een dagje op stap gaat. Dus dat ik een andere oppas moet regelen.
De opvang is pas per april, dus dat gaat al niet.
En hoezo een oppas regelen, die kan echt niet zomaar op mijn newborn 1 dag passen.
Ik was echt niet blij toen ik vanmorgen hiermee wakker werd.
Een uur later denk ik. Ik neem vakantiedagen op tot 1 april!, komt helemaal goed.

Vanmiddag weer vk, maar gaat prima en pas weer echo over 3 weken. Dus zal weinig voorstellen.
dat is ook balen mamarjan, hopelijk kun je vrij krijgen tot 1 april.
ik moet woensdag weer naar de vk toe, ben vanochtend bij de ha geweest en heb een beginnende long ontsteking pfff dus nu 3en ab kuur gekregen.
ik heb het echt hele.aal gehad met deze zwangerschap.. 1 na het ander komt gewoon. bloeddruk was ook ineens heel hoog terwijl die altijd heel laag was, benieuwd wat de vk woensdag zegt.
Wow nx3 dat is heftig zeg! sterkte!

mamarjan, echt vervelend zoiets he? gelukkig is het bij jou redelijk goed op te lossen.

Hier: met de kans dat ik eerder ingeleid wordt, en ze het zéker niet aten zitten tot na de 40 weken, ben ik van plan om te vragen om dan maar in te leiden de 27e of 28e. Heel gemeen, maar dit is niet het eerste incident, en dan voelt mn moeder misschien eens dat mijn zus niet altijd voor hoeft te gaan. En dan doodleuk een appje sturen als zij in Parijs zitten en de bavalling al begonnen is, dus niet van tevoren zeggen.
lotte_joy schreef:
30-10-2017 19:33
Wow nx3 dat is heftig zeg! sterkte!

mamarjan, echt vervelend zoiets he? gelukkig is het bij jou redelijk goed op te lossen.

Hier: met de kans dat ik eerder ingeleid wordt, en ze het zéker niet aten zitten tot na de 40 weken, ben ik van plan om te vragen om dan maar in te leiden de 27e of 28e. Heel gemeen, maar dit is niet het eerste incident, en dan voelt mn moeder misschien eens dat mijn zus niet altijd voor hoeft te gaan. En dan doodleuk een appje sturen als zij in Parijs zitten en de bavalling al begonnen is, dus niet van tevoren zeggen.
oh dat zou ook een actie voor mij zijn, kan me.goed voorstellen dat je zoiets gaan doen.
n?
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 00:51
98.96% gewijzigd
Anais_ schreef:
30-10-2017 20:05
Wat naar Nx3! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan. Dus daardoor voelde je je zo beroerd.

Dat zou ik ook niet leuk vinden Lotte. Nu heb je ook geen reden meer om te zeggen dat je gaat bevallen toch? Ik ga het ook niet iedereen vertellen. Ik weet nog niet wie op mijn zoontje gaat passen. Hoe doen jullie dat? Ik wil thuis bevallen. Zou ik hem snachts gewoon kunnen laten slapen?
ik zou hen lekker laten Slapen dan als je snachts bevalt , ik zelf ben niet van de thuis bevallingen maar wij zitten er aan te denken om de kids mee te nemen naar het ziekenhuis. en dan het moment van persen dat ze even in een andere kamer wachten. daar kwam mijn man ineens mee omdat de kinderen er zo graag bij willen zijn.
we zullen het wel zien tegen die tijd, anders kan ik ze altijd wel ergens heen brengen of mijn schoonmoeder komt bij mij.
ik denk als je thuis wilt bevallen dat je je andere kindje(s) gewoon thuis kan laten, die zullen wel slapen. Ik zou wel zorgen voor iemand stand-by mocht je alsnog naar het ziekenhuis moeten.

Mijn vorige bevalling was vrij pittig en ik wil niet dat dochter daar een trauma van op loopt, dus wil wel iemand regelen waar ze heen kan. Ik vraag voor die week dat mam er niet is toch maar schoonzus, ook al woont die wat verder.
?
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 00:52
99.67% gewijzigd
@ Nx3 dat heb jij weer... alles achter elkaar inderdaad zeg :hug:
@ Lotte, moest heel erg lachen om je idee, terecht dat je zo denkt na die rotactie. Ze nemen zelf het risico om het te missen. Weet niet hoe de band verder met je moeder is, maar hoop alleen niet voor je dat je daarna veel drama gaat krijgen in je kraamweek als ze erachter komt dat je het wist, daar zit je natuurlijk straks ook niet op te wachten.
@ Kinderen bij je bevalling, ik zou die keuze niet snel maken denk ik, maar ik zeg er wel bij dat ik geen kinderen heb verder nog. Snap dat het delen van het moment mooi is, maar ik zou denk ik bang zijn dat t kind schrikt of in paniek raakt om mama zo te zien.

Hier gaat alles verder prima, kinderkamer is bijna klaar en bijna al mijn kasten heb ik uitgemest. Geboortekaartje is uitgezocht, en ik speel nu met het idee om zelf een babyboek in elkaar te draaien met vraag/antwoord, verhaaltjes en weetjes over hoe wij er nu en straks in staan, foto's... ik weet dat er boekjes bestaan, maar je kan daar zo weinig creativiteit in kwijt heb ik t idee. Ben alleen bang dat ik straks na de bevalling geen energie en tijd meer om het bij te houden :)
ik kan mij voorstellen dat niet iedereen die keuze zou maken , mijn kinderen zijn al.wel wat ouder , Dit word mijn 4de bevalling. en ik weet natuurlijk hoe ze zijn en wat ze wel of niet aankunnen. ik denk dat als mijn kinderen er bij zijn dat mij sowieso meer rust geeft klinkt heel stom waarschijnlijk haha maar ik meen het wel..
en het moment van persen mogen ze zelf kiezen of ze dat willen zien of niet, maar goed grote kans dat de kids gewoon bij opa en oma zitten tegen die tijd maar het is wel.oets waar wij over na denken.
ik wil sowieso dat mijn kinderen hun zusje straks als eerste zien, daarna mag iedereen langs komen maar eerst dat moment met ons 6 wil ik hebben.
t.
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 00:52
97.65% gewijzigd
Hallo daar zijn wij weer. Ik lees overigens wel gewoon af en toe mee hoor, maar heb niet altijd zin om te reageren 🙈 sorry dames.

We hadden vandaag trouwens weer een goede groeiecho! :D
Onze kleine gymnast wordt nu op ongeveer 1700 gram geschat. Heeeel erg fijn! Groeit lekker dus. Ik was vorige week ziek, maar daar heeft de kleine dus geen last gehad en die week daarvoor was ik ineens een kilo kwijt was, nou dat maakte ook geen verschil. Waarschijnlijk had de kleine een groeispurt en kwam mama gewoon wat voedingstoffen voor haarzelf te kort :blond:
Bij de echo lag de kleine nog met zn billetjes naar beneden en zn hoofd naar boven.. Toen de gyno een half uur later ging voelen lag onze houdini alweer omgedraaid haha! :hyper:
Ik had gezegd dat ie erg beweegelijk was, dat het leek alsof die alweer gedraaid was, dat wilde de gyno natuurlijk wel even checken, en ja hoor!

Eigenlijk sinds dat we bij de echoscopiste weg zijn gegaan (15:30) was het ook een groot feest in mn buik, 3,5 uur later werd het even rustig voor een uurtje, maar nu is alweer de parade aan de gang. :blob:

Nieuwe afspraak is gemaakt voor 20 november. De laatste groeiecho en een afspraak bij de verpleegkundige voor het bespreken van het bevallingsplan.
Eigenlijk heb ik weinig voor in het plan, het komt zoals het komt denk ik dan. Maarrr ergens wil ik wel duidelijk hebben dat ik het liefst niet ingeknipt wil worden, omdat natuurlijk uitscheuren beter geneest. En wil ook niet persen als ik zelf niet voel dat mn kind meewerkt. Pijnbestrijding moet kunnen als ik dat wil, maar zolang het zonder gaat, ook goed. Zo beetje bii beetje bedenk je toch wat kleine dingetjes die je dan toch maar even opgeschreven wil hebben.

Qua kinderen bij de bevalling vind ik dat dat ieder zn keuze is. Ik beval in het ziekenhuis en heb nu geen kind wat er bij kan zijn, maar denk ook niet dat ik daar snel voor zou kiezen. Thuis zou ik denken, laat de kleine lekker slapen/spelen en dan kan het er wel bij als ik daar aan toe ben. Maar geen idee hoe ik er tegen die tijd over denk.

Ben nu geloof ik ook blij dat ik niet hoef na te denken over backups voor mn kind. Weet niet hoe ik zou reageren als mijn moeder doodleuk meldt toch niet te komen oppassen omdat ze liever een weekend weg gaat. Anderzijds denk ik misschien heel nuchter, nou ja mijn probleem, dan vraag ik iemand anders. Maar goed ik ken het verhaal en het verleden erachter natuurlijk niet. Bij een gevoel dat mijn zus belangrijker is voor mijn moeder dan ik zou ik ook rancuneus worden! Krijg de hik! :hamer:
@ Lotte, waarschijnlijk komt het wel goed bij mij en is het alleen maar fijndat mn moeder het 5 maanden vooraf zegt en mij een alternatief laat regelen. Van jouw moeder blijf ik het een rare actie vinden.

@n3 sterkte met de longontsteking en de antibiotica, hopelijk voel je je zelf snel beter.

Bevalling; omdat wij 3 hoog zonder lift wonen is thuis bevallen niet echt een optie. (Risico; last minute door de brandweer naar buiten getakeld te worden mocht ik alsnog naar het ziekenhuis moeten, sla ik liever over)
Maar dan moet ik dus iemand bellen, voor opvang van mijn dochter... wetende dat die gene (mijn ouders) weten dat de bevalling gaande is, belemmerd mij dan echt tijdens de bevalling.
Bij de vorige bevalling had ik behoefte aan rust. Dus man en verloskundige zijn in een andere kamer gaan zitten en om het uur werd de ontsluiting gevoeld en dronk ik een bekertje water en ze ging weer weg.
Wat mij betreft gaat mijn man in de speelhoek met dochter zitten.
Dat zou mij rust geven (man en dochter wel dichtbij indien nodig) kunnen ze direct de baby bewonderen.
En dochter niet pas een uur later, mijn ouders achter de deur omdat ik nog geen behoefte aan hen heb, maar zij dan toch even komen kijken, nu ze er toch zijn omdat ze dochter gebracht hebben.
hello meiden

blijft toch stil hier, hier gaat het eindelijk wat beter. baby ligt ingedaald dus iets minder last van maagzuur. voetjes trappen wel heel de dag tegen me ribben aan, groei echo krijg ik niet meer omdat de baby gewoon goed lag en mijn baarmoeder ook. ze verwacht dat zij rond se 4 kilo zal gaan wegen bij de geboorte. hopelijk past ze gewoon maat 56 haha. lichamelijk voel ik me ook iets beter se laatste dagen. kraamzorg is langs geweest voor de intake en alles os gewassen etc. nu afwachten tot het wondertje geboren word.
Nx3 fijn dat je minder last hebt van maagzuur door de indeling. Onze kleine is ook al ingedaald maar ik merk helaas weinig van minder maagzuur :( .
Ik ben ook al aan het wassen ! Zo leuk om die kleine dingetjes allemaal aan de waslijn te hebben. Zo schattig !
jn?
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 00:54
99.26% gewijzigd
hoi hoi allemaal

hoe gaat het met jullie ??
het is echt rustig hier , hoop dat alles goed gaat met jullie.
hier gaat alles wel redelijk. bijna 33 weken dus echt aan het aftellen.
van de week mijn kinderwagen binnen gekregen ,helemaal blij mee. dus nu zijn we compleet en klaar.
Hier gaat het goed gelukkig, wel echt aan het aftellen naar verlof nu. Ik merk dat ik steeds meer vermoeid ben, maar helaas slaap ik nu ook slechter. Uitslapen is er niet bij, daar is mevrouw het niet mee eens. Ook slaap ik lichter en als ik overdag rustig aan wil doen, ben ik stiekem toch weer aan t schoonmaken of aan t ruimen... 😇 Kinderkamer is bijna af hier! Hoe is het voor de rest met iedereen? Nog veel last van je klachten trouwens nx3?
Hier gaat het goed. Ik heb de laatste week minder last van maagzuur denk dat de kleine inmiddels nog wat gedaald is ofzo want ik voel hem ook lager trappen :).

Hier ook aan het aftellen lijkt me heerlijk om straks verlof te hebben .
Sorry dat ik niet zo veel reageer, ik ben op het moment erg druk... ik ben écht kapot! we zijn aan het verhuizen ( lekkere timing maar we staan al zó lang ingeschreven en kregen nu een huis aangeboden naast het bos en op 5 min. lopen vanaf het strand, en met een tuin, dus we wilden echt niet weigeren ( we wonen nu in een flatje) ) over 2 weken moeten we ons flatje uit zijn, maar we willen op zn minst de vloeren in het nieuwe huis hebben voor we spullen gaan overbrengen, en man moet natuurlijk gewoon werken, dus er komt nog best veel op mij terecht terwijl ik dat eigenlijk niet kan. Ik wil niet klagen want ik wacht hier al zo lang op maar vandaag gaat het gewoon echt even niet.
oh ik had dat 5 jaar geleden toen ik hoogzwanger van me 3de was , gingen we ook op het laatste moment nog verhuizen, dus ik snap hoe je je voelt. niet je zelf overbelasten hoor, als het niet gaat dan gaaf her niet. heel makkelijk gezegd van mij als je over 2 weken al over moet zijn.
succes met het verhuizen..

@awina de klachten zijn er nog steeds, althans de bekken klachten maar die gaan niet meer weg. voor de rest gaat het wel iets beter gelukkig,

voelen jullie de baby ook minder vaak nu?? ik wel en dat maakt me best onzeker soms. woensdag weer naar de vk, ben benieuwd hoe laag mijn hb dan is. hopelijk niet onder de 6.
vandaag bij de vk geweest, hb was tot onze verbazing van 6.2 naar 6.3 gegaan, dus dat was goed voor nu ..
baby had een groeispurt gemaakt, waarschijnlijk dat ik haar daarom.nirt zoveel voelde , en omdat me placenta er voor ligt ook.
had wel een schrik moment op de weegschaal pfff 4 kilo aangekomen in 2 weken tijd. de kilo's vlieger er letterlijk aan bij mij. verder was alles prima , over 2 weken weer. vandaag alweer 33 weken..
Fijn dat je hb goed was nx3!

Hier voel ik de baby elke dag, merk echt dat ze hard begint te schoppen op vaste tijden (6 uur 's ochtends en rond 9 uur 's avonds). Man merkte pasgeleden op dat het midden in de nacht zware disco in mijn buik was, maar ik was zo moe dat ik er dwars doorheen ben geslapen.

Hier weinig klachten behalve honger rond 5 uur 's nachts (!) en vermoeidheid. Nog een paar weekjes voor verlof... Heb staand werk en merk wel dat het vermoeiend begint te worden. Ik las bewust nu zitmomenten in, voel me wel daardoor vaak bezwaard. Stiekem wil ik me niet laten kennen, maar ik voel me af een toe net een waggelende rollade nu :rolling:
Collega's zijn superlief en moedigen het juist aan dat ik wat meer moet rusten, dus het zit echt in mijn hoofd.

Inmiddels hier in totaal 9,5 kilo aangekomen! Schrok er vanochtend zelf van, want was net voordat ik zwanger raakte 15 kwijtgeraakt... Maar dit is natuurlijk voor een goed doel ;)
Op hoeveel kilo meer staat jullie teller nu als ik vragen mag?
9,5 kilo is netjes toch, ik zit al op 25 kilo erbij pfff f. ben zo gezwollen als de pest hahah. voel me ook echt lelijk momenteel maarja nog even en dan word het weer minder. ik val gelukkig snel af na een bevalling dus dat scheelt. en ondanks al die kilo's erbij nog steeds geen striemen gelukkig (op mijn buik dan). na 4 zs ben ik daar wel heel blij mee
Fijn dat je Hb goed was Nx3! ik voel de baby nog steeds veel, maar bij mij is hij ook nog helemaal niet ingedaald, dus misschien dat dat verschil maakt? De vaste tijden herken ik wel een beetje.

Ik ben nu zo'n 10-11 kilo aangekomen. Minder als bij dochter, toen was ik 15 kilo aangekomen, maar evengoed was het er in 4 weken weer af. ik hoop dat het nu ook zo snel gaat maar merk wel dat ik nu op andere plekken aangekomen ben, dus zal afwachten zijn.

Awina, lekker rustig aan blijven doen hoor! bij mij helpt het om te denken aan wat ik zou denken als een collega zwanger zou zijn, dan zou ik het ook niet erg vinden als zij haar rust pakte, dus denk ik maar dat dat andersom ook zo zal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven