Lompe acties van landgenoten op vakantie in het buitenland.

12-11-2017 14:00 235 berichten
Ben nog maar zelden op vakantie geweest naar een land waar ik geen andere Nederlanders tegen kwam. Soms erg leuk maar soms ook plaatsvervangende schaamte omdat men zich niet kan gedragen etc.

- Hard schreeuwen in het openbaar vervoer terwijl het juist de bedoeling is dat je niet te hard praat om een ander niet te storen.
- Stug Nederlands blijven praten tegen een verkoper in Parijs en dan boos worden dat verkoper je niet snapt.

Kan er even niet meer bedenken maar ben benieuwd wat anderen zoal zijn tegen gekomen op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Handdoekje leggen :rrr: al zijn dat natuurlijk niet alleen de Nederlanders.

Oh en eten van het buffet meenemen in je tas, want gratis.
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
12-11-2017 14:07
Handdoekje leggen :rrr: al zijn dat natuurlijk niet alleen de Nederlanders.

Oh en eten van het buffet meenemen in je tas, want gratis.
Dit ja.
Nooit echt heel opvallende dingen. Vorig jaar in Italië zaten er in het appartementencomplex wat etterige jongetjes, die irritant deden in het zwembad. Dat proberen we maar zoveel mogelijk te negeren, maar we hebben wel binnensmonds gegniffeld toen er een tijdens een achtervolging met een supersoaker uitgleed en moest huilen. Heel slecht van me (maar het was slechts een schaafwond en zo verschrikkelijk eigen schuld).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit gemerkt dat een Nederlander Nederlands blijft spreken in het buitenland. Vind juist dat we ons heel goed taalkundig aanpassen.
http://telegraaf.nl/w/29516446
Te dicht bij wilde dieren gaan staan voor een foto.... :cry:
chocoladerijstwafel schreef:
12-11-2017 14:07
Handdoekje leggen :rrr: al zijn dat natuurlijk niet alleen de Nederlanders.

Oh en eten van het buffet meenemen in je tas, want gratis.
Ik heb vorig jaar een stel handdoekjes verwijderd, van Duitsers. Eromheen zaten verschillende andere Duitse toeristen, dus toen het gezin verhaal kwam halen en ik heel onschuldig zei dat ik echt geen handdoeken had zien liggen, was ik wel even bang dat ik verlinkt zou worden. Gelukkig niet, dus ik heb ze nadien maar even bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer lomp als wel apart.
Ik zat 25 jaar geleden met mijn ouders in zo'n hop-on-hop-off bus in Barcelona. We hadden maar 1 dag dus snel een paar hoogtepunten bezoeken ging zo ideaal. Er zat nog een Nederlands gezin tijdens 1 van de ritjes in de bus "ik ga toch zeker niet uitstappen? Ik zit nu mooi bij het raam en dan kan ik ook alles zien" aldus vader...... O_O
Alle reacties Link kopieren
CrepeDeFromage schreef:
12-11-2017 14:16
Niet zozeer lomp als wel apart.
Ik zat 25 jaar geleden met mijn ouders in zo'n hop-on-hop-off bus in Barcelona. We hadden maar 1 dag dus snel een paar hoogtepunten bezoeken ging zo ideaal. Er zat nog een Nederlands gezin tijdens 1 van de ritjes in de bus "ik ga toch zeker niet uitstappen? Ik zit nu mooi bij het raam en dan kan ik ook alles zien" aldus vader...... O_O
Dit vind ik niet eens zo raar om een heel rondje te blijven zitten en dan het tweede rondje uitstappen waar je wilt.
Hebben wij in Ny met de hop -on-hop- off taxi boot ook gedaan. Waren moe van uren lopen al en het was heerlijk weer en lekker om even te zitten.
Geen fooi geven.
Het scheelt als je zelf geen aso-bestemmingen opzoekt. Ik kom amper Nederlanders tegen en indien wel, zijn ze over het algemeen juist erg gezellig.
Tegenwoordig kom ik op reizen zelden landgenoten tegen. Toen ik tig jaar geleden nog wel eens met vriendinnen all inclusive in Turkije belandde waren ze er in overvloed. Wat me bijstaat is dat er een NL familie bestaande uit een man of 8 (incl wat koters) was. Ipv dat iedereen zijn eigen bordje volschepte bij het buffet werd éérst de tafel gedekt zoals thuis, daarna gingen alle volwassenen naar het buffet om mega borden patat en weet ik veel wat op te scheppen. Die zetten ze op tafel en kon iedereen daarvan opscheppen. Dat was uiteraard veel te veel dus werd niet opgegeten. Van die dikke vaders erbij bulderend "ha ha ha ja mot het geld er wel uit vreten he"
Wat me regelmatig opvalt is dat Nederlanders regelmatig heel "humoristisch" zijn over het land waar ze zijn. Tenminste, dat ze van die zogenaamd hele grappige "kijk mij toch eens leuk zijn" denigrerende opmerkingen over dat land, zijn inwoners, bezienswaardigheden maken. Want ja, op vakantie is leuk, maar blijkbaar toch altijd naar landen die minderwaardig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt ervaring met lompe of asociale acties van mede-Nederlanders. Ben tijdens mijn vakanties dan ook graag op mezelf en bemoei mij niet zo met anderen. Let eigenlijk ook niet zo mede-vakantiegangers. Enige wat we echt nooit meer doen is tijdens een pakketreis gebruik maken van de transfer. Meestal boeken we alles ook los maar als we wel een keertje een pakketreis boeken dan gaan we op eigen gelegenheid naar hotel en weer terug naar vliegveld. Ooit een keer getrakteerd op een 2 uur durende rit waar verschillende hotels werden aangedaan en de hele reis voorzien werd van commentaar op.. uh.. alles. Wie er mogelijk bij ons in de bus zouden stapppen, of hun koffers wel zouden passen, hoe de chauffeur de koffers tilden, hoe hij reed, de tijdsplanning. Knettergek werd ik ervan. Vervolgens bleken we als groep te zijn ingeboekt in het vliegtuig en dus op de eerste vlucht door elkaar te zitten. Toen wij in het vliegtuig kwamen waren ze bijna in paniek bezig alles zo te ruilen dat iedereen naast elkaar zat. Waren ook stomverbaasd dat man en ik gewoon gingen op onze plekken uit elkaar gingen zitten. Ze waren al (heel lief) bezig te bedenken hoe wij ook naast elkaar konden zitten. Tja, kan ik mij niet zo druk om maken. Was een nachtvlucht van zes uur en waren gewoon schone mensen. Vind ik echt geen probleem. Ga gewoon met met oortjes muziek luisteren of een film kijken (of nog beter, slapen) en niks aan het handje. Maar man, weet dat ik graag op mezelf ben en dat dit eenmaal niet altijd zo werkt. Maar dit was echt het andere uiterste..
Alle reacties Link kopieren
Zijn Nederlanders in dat opzicht specialer dan andere mensen?
Rosetrea schreef:
12-11-2017 14:09
Ik heb nog nooit gemerkt dat een Nederlander Nederlands blijft spreken in het buitenland. Vind juist dat we ons heel goed taalkundig aanpassen.
Idem.

Waarschijnlijk ging 't om 'n irritatie naar 'n Fransman die stug bleef doen alsof ie geen Engels verstond?
Kan me dáár dan weer enorm aan ergeren al die (veelal Europese) nationaliteiten die HUN taal als DE taal zien en het verdommen om Engels te spreken.
minnimouse schreef:
12-11-2017 15:00
Zijn Nederlanders in dat opzicht specialer dan andere mensen?

Tuurlijk niet.
Vroeger was een vakantie extra geslaagd als men geen enkele medelander was tegen gekomen.
Want dan was je reisdoel en bestemming wel super exclusief te noemen als gen enkele ander Nederlander op hetzelfde idee was gekomen.
Pfffffffff.

Waarom wij onszelf altijd zo neerhalen is mij een raadsel.
Buitenlanders doen dan veel minder of niet is mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-11-2017 15:18
Idem.

Waarschijnlijk ging 't om 'n irritatie naar 'n Fransman die stug bleef doen alsof ie geen Engels verstond?
Kan me dáár dan weer enorm aan ergeren al die (veelal Europese) nationaliteiten die HUN taal als DE taal zien en het verdommen om Engels te spreken.
Je kunt natuurlijk ook je best doen en een paar woorden Frans, Spaans, Catalaans ( ;-D ) of Tsjechisch te leren wanneer je ergens heen gaat.
Ik krijg altijd het idee dat dat enorm gewaardeerd wordt, en dat mensen je dan ook sneller tegemoet komen in een gesprek.
Veel oudere Fransen en Spanjaarden spreken ook echt amper Engels, zelfs de beter opgeleiden niet.
Als jouw (hun) taalgebied zo groot is is er minder noodzaak om over de grens te spreken.
nounou
karin12345 schreef:
12-11-2017 15:27
Tuurlijk niet.
Vroeger was een vakantie extra geslaagd als men geen enkele medelander was tegen gekomen.
Want dan was je reisdoel en bestemming wel super exclusief te noemen als gen enkele ander Nederlander op hetzelfde idee was gekomen.
Pfffffffff.

Waarom wij onszelf altijd zo neerhalen is mij een raadsel.
Buitenlanders doen dan veel minder of niet is mijn idee.
Ik ben dit jaar tijdens 3 weken roadtrippen door de USA maar één Nederlander tegen gekomen en dat was er nog wel eentje die geemigreerd was en al jaren daar woonde.
Alle reacties Link kopieren
Andere nationaliteiten doen dat evengoed hoor. Zweedse en Engelse vrienden van mij denken net zo over hun landgenoten
zazamaenade schreef:
12-11-2017 15:28
Je kunt natuurlijk ook je best doen en een paar woorden Frans, Spaans, Catalaans ( ;-D ) of Tsjechisch te leren wanneer je ergens heen gaat.
Ik krijg altijd het idee dat dat enorm gewaardeerd wordt, en dat mensen je dan ook sneller tegemoet komen in een gesprek.
Veel oudere Fransen en Spanjaarden spreken ook echt amper Engels, zelfs de beter opgeleiden niet.
Als jouw (hun) taalgebied zo groot is is er minder noodzaak om over de grens te spreken.
VInd dat gewoon irritant omdat we hier op 'n postzegel grond met 80.000 verschillende talen leven. Pas je gewoon aan aan de internationale businesstaal als je iets in het toerisme doet. Dat die ouwetjes die je ergens achteraf op het platteland in hun boerderijtje ziet wonen geen woord over de grens spreken snap ik wel, maar iemand die vanuit zijn beroep te maken heeft met toeristen (vervoer, hotel, restaurant, winkel etc) kom op zeg!!!
Zelfs in de gemiddelde Aziatische krottenwijk spreekt men beter Engels dan net over de Limburgse grens in Wallonie. Schijthekel heb ik aan die taalarrogantie!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-11-2017 15:29
Ik ben dit jaar tijdens 3 weken roadtrippen door de USA maar één Nederlander tegen gekomen en dat was er nog wel eentje die geemigreerd was en al jaren daar woonde.
Wij waren vorig jaar op Hawaii en ook maar 1 ander stel op straat die ons toevallig Nederlands hoorden praten en 1 stel bij een toeristische hotspot.
Dit jaar in Boston helemaal niet een Nederlander gezien.
In Ny wel daar hoorde het het wel vrij veel.
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
12-11-2017 14:09
Ik heb nog nooit gemerkt dat een Nederlander Nederlands blijft spreken in het buitenland. Vind juist dat we ons heel goed taalkundig aanpassen.
Dat vind ik ook over het algemeen. Ik moet altijd wel lachen om versprekingen etc. Ik was een keer op Malta waar een nederlandse reisgenoot een gesprekje had met de plaatselijke chauffeur die ons naar het vliegveld bracht. Ze hadden het over het vervoer en de wegen, en of er ook pechhulp bestond op Malta; Do you have ee-en-wie-bie? Die man snapte er geen hout van, maar ze bleef herhalen... Yes, ee-en-wie-bie.... Mijn man en ik lachen er nog soms om en noemen de ANWB soms ook nog zo.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
12-11-2017 15:27
Tuurlijk niet.
Vroeger was een vakantie extra geslaagd als men geen enkele medelander was tegen gekomen.
Want dan was je reisdoel en bestemming wel super exclusief te noemen als gen enkele ander Nederlander op hetzelfde idee was gekomen.
Pfffffffff.

Waarom wij onszelf altijd zo neerhalen is mij een raadsel.
Buitenlanders doen dan veel minder of niet is mijn idee.
Eens.
En dan dat eeuwige gezeur over het Engels van Nederlanders. De meeste Nederlanders kunnen zich prima verstaanbaar maken in het Engels, dat is beter dan andersom. Ik snap dat gezeur erover nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven