Geld & Recht alle pijlers

Zelfgemaakte spullen verkopen

14-11-2017 14:54 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin woont in het buitenland en verkoopt daar zelfgemaakte spullen zoals (decoratie)kussens en rug- of reistassen. Het is niet haar werk, maar haar hobby waar ze een extra zakcentje aan over probeert te houden. Nou leek het me leuk om haar spullen hier in Nederland ook eens aan te bieden, maar verder dan Marktplaats kom ik eigenlijk niet met plekken waar je dit aan zou kunnen bieden. Daar staat alleen zo veel op – en ook veel professionele aanbieders – dat je als particuliere hobbyist behoorlijk ondergesneeuwd wordt. Heeft iemand ook ervaringen met andere platforms die wat meer op de hobbyist en zelfgemaakte spullen gericht zijn? Iemand tips waar ik haar spullen te koop aan zou kunnen bieden?
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Etsy? Markten? Facebook?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook via Facebook proberen. Zowel in groepen als eventueel een eigen pagina? Al weet ik niet of daar verder regels aan gebonden zijn..
Alle reacties Link kopieren
Mijn 1e (en enige) idee: Etsy
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Etsy is daar een prima platform voor.
Etsy en Facebook, eigen webwinkeltje. Combi.
Alle reacties Link kopieren
er zal gewoon heel veel tijd en energie in moeten, weet je zeker dat je dat wil doen?
en dan ga je dus klanten zoeken in Nederland, maar het zal wel uit het buitenland verstuurd worden met bijbehorende kosten, of ga jij de logistiek ook op je nemen?
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
14-11-2017 16:03
er zal gewoon heel veel tijd en energie in moeten, weet je zeker dat je dat wil doen?
en dan ga je dus klanten zoeken in Nederland, maar het zal wel uit het buitenland verstuurd worden met bijbehorende kosten, of ga jij de logistiek ook op je nemen?
Oh, maar zo groots hoeft het allemaal niet te zijn, helemaal niet in het begin. De vorige keer heeft ze een kofferbok met kussentjes en tassen naar me toegebracht en als ik er daar een aantal van verkoop, is het al leuk. Mocht het aanslaan en om grote aantallen gaat, heeft ze een extra redden om naar Nederland te verhuizen en moeten we dan maar even verer kijken :)
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
huur een kraam op de swan market.
Alle reacties Link kopieren
Sidhe1 schreef:
14-11-2017 16:12
Oh, maar zo groots hoeft het allemaal niet te zijn, helemaal niet in het begin. De vorige keer heeft ze een kofferbok met kussentjes en tassen naar me toegebracht en als ik er daar een aantal van verkoop, is het al leuk. Mocht het aanslaan en om grote aantallen gaat, heeft ze een extra redden om naar Nederland te verhuizen en moeten we dan maar even verer kijken :)
dan zou ik het in je eigen kring houden of.. heb je in jouw woonplaats niet zo`n kneuterig winkeltje (die je tegenwoordig zo vele ziet, meet woonacc, sjaals en tassen etc) en kan je het wellicht via die winkel verkopen? Ben je uiteraard wel een % kwijt maar goed, verder geen verzendkosten etc.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt tegenwoordig fysieke winkels waar webwinkels een plank kunnen huren om hun spullen op uit te stallen.
Skye_ schreef:
14-11-2017 18:24
Je hebt tegenwoordig fysieke winkels waar webwinkels een plank kunnen huren om hun spullen op uit te stallen.
Zelfs hele kramen/hoekjes/kleine ruimtes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven