Werk & Studie alle pijlers

Ontslag en stress!

16-11-2017 21:19 19 berichten
Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik mijn baan verlies. De reden is disfunctioneren, de afgelopen maanden zijn er verschillende gesprekken geweest, hierover zijn er ook verslagen gemaakt. Heb een vastellingsovereenkomst gekregen met een x bedrag aan transitievergoeding en 4 maandsalarissen. Hier bedenktijd over gekregen. Nu vindt mijn jurist dat ik te weinig transitievergoeding aangeboden krijg en wil dat ik in iedergeval een outplacement traject er nog uit probeer te slepen. Zij wil morgen telefonisch met mijn baas dit bespreken. Nu heb ik vanmiddag telefonisch mij ziek gemeld op het werk met de reden dat ik er teveel stress van ondervindt en het ook niet prettig vindt dat ik morgen naar werk ga terwijl mijn jurist gaat bellen. Ik werk in een kleine winkel. Eerst mijn baas an de telefoon die het aannam en goedkeurde. Daarna een telefoontje van vrouw baas die hoogst verbaasd was dat ik mij nu ziek meldt terwijl ik de gehele week gewoon op werk ben geweest. In mijn naaste omgeving vindt men het stoer dat ik deze stap heb genomen. Maar ik voel me zo ontzettend naar onder deze situatie. Aan de ene kant heb ik zoiets van goed dat ik dit gedaan heb, aan de andere kant is er een stemmetje in mij van schuldgevoel naar werk. Ik moet in principe nog tot 1 dec door. Wat moet ik doen nu thuisblijven of maandag gewoon weer naar werk?
Alle reacties Link kopieren
He bah, wat een nare situatie. Heb je geen vakantiedagen die je kunt opnemen? Dat zou mijn eerste keuze zijn.
Ik ken niet heel het verhaal en weet niet hoe de sfeer is. Als je alleen in de winkel staat lijkt het me bv anders dan wanneer je met degene staat waardoor de sfeer gespannen is. Maar zorg dat je er niet aan onderdoor gaat, dan maar ziek melden, en zoveel mogelijk solliciteren ondertussen.
Joni_de_tweede schreef:
16-11-2017 21:35
Ik ken niet heel het verhaal en weet niet hoe de sfeer is. Als je alleen in de winkel staat lijkt het me bv anders dan wanneer je met degene staat waardoor de sfeer gespannen is. Maar zorg dat je er niet aan onderdoor gaat, dan maar ziek melden, en zoveel mogelijk solliciteren ondertussen.
Ik heb de gehele week zo normaal mogelijk gedaan, maar merk dat me dat veel energie kost. Ik werk elke dag met hun en nog een aantal collega’s meer. Ik ben gewoon op, gesloopt en wil dat deze situatie stopt. Kan het niet meer en wil het niet meer.
Allereerst, een nare situatie, maar blijkbaar niet helemaal onverwacht daar er meerdere gesprekken zijn geweest?

Je zegt dat je overeen bent gekomen x bedrag aan transitievergoeding en 4 maandsalarissen maar dat je jurist dat niet genoeg vind, ik vraag me af waarom niet?

Want het had toch ook enkel transitievergoeding zonder nog 4 maandsalarissen kunnen zijn of heb ik dat verkeerd?

Qua te weinig transitievergoeding ben ik ook wel benieuwd waarom, je kan online berekenen wat je wettelijk aan transitievergoeding behoort te krijgen.

Ziek melden is natuurlijk nooit handig als je niet echt ziek bent, dan kun je beter onderhandelen dat je idd bv je vakantiedagen oid opneemt.
Ziekmelding zal ik niet doen. Probeer verlof op te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Staar je niet blind op die transitievergoeding, je mag bijna de helft weer terug geven aan de Belastingdienst, tenzij je die vergoeding gebruikt voor om of bijscholing of een outplacementtraject.

Betreft het aanbod van je werkgever, beter ga je echt niet krijgen: een geld bedrag en 4 maanden salaris!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er stoer aan om je ziek te melden als je dat niet bent? Dat je even een dagje moet bijkomenkan ik me nog iets bij voorstellen, maar jij klinkt alsof je je nu gewoon maar helemaal ziek wil melden tot het einde van je contract.

Daarnaast: bij disfunctioneren inclusief dossier daarvan lijkt me dit aanbod helemaal niet zo gek. En wat bedoelt de jurist met te weinig transitievergoeding, de transitievergoeding ligt eigenlijk gewoon vast en kun je zo online uitrekenen.

En misschien wel belangrijker: je zegt dat de nog tot 1 december door moet. Wat bedoel je daarmee? Want het is onmogelijk om nu nog aan het ondehandelen te zijn, maar wel 1 december uit dienst te gaan. Althans, dat kan wel, maar dan kom je in de problemen voor een WW uitkering. Die gaat er namelijk sowieso van uit dat de opzegtermijn in acht genomen wordt. En die is hoe dan ook meer dan de 13 dagen die november nog heeft. Hopelijk let die jurist er ook even op dat dat wel goed geregeld is, anders zit je zo maanden zonder geld.
Hoe lang heb je er gewerkt ?
Alle reacties Link kopieren
Nooit je ziek melden, mocht het uitdraaien op een rechtzaak dan heb je dit al tegen je. Tijd uitzingen en ik weet hoe zwaar dat is, zat eerder dit jaar in hetzelfde schuitje en met opgeheven hoofd vertrekken.

Vind de geboden vergoeding overigens zeer ruim transitievergoeding en 4 mnd salarissen bij disfunctioneren.
Dikkoppie schreef:
17-11-2017 21:10

Vind de geboden vergoeding overigens zeer ruim transitievergoeding en 4 mnd salarissen bij disfunctioneren.
Ligt eraan hoelang ze er heeft gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Had je jurist niet beter ook vrijstelling van werkzaamheden tot uitdiensttreding inde onderhandelingen mee kunnen nemen?
Had het er als ik de werkgever was zelf ingezet als ik iemand wegens disfunctioneren ontsla trouwens, je zal vast niet ineens perfect functioneren met een vaststaand vertrek boven je hoofd.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste dus.

Over het algemeen wordt er afgesproken dat er vrijstelling van werkzaamheden is in zo’n situatie. Vind het erg raar dat een jurist dat niet als eerste op tafel heeft gelegd.

Hoe lang heb je er gewerkt? Waar baseert jurist het op dat transitievergoeding te laag is?

En waarom ‘men’ vindt dat het stoer is dat je je ziek gemeld hebt is me helemaal een raadsel.
Nee hoor wil me juist helemaal niet de gehele periode ziek melden. Ik ga maandag gewoon weer naar mijn werk. Rugrecht,kop omhoog. Zo zit ik dus niet in elkaar. Had gisteren alleen zoiets van mijn jurist neemt contact op en wil en kan dan gewoon niet op het werk zijn. Dan gaan ze vanuit werk van alles aan me vragen en dat kan misschien dan nog verkeerd uitpakken. Weet dat het maandag ook gaat gebeuren, maar ik heb nu in iedergeval nog tijd om er over na te denken wat ik ga zeggen. Ik heb bij deze baas 15 jaar gewerkt en daar wordt het op gebasserd. Van het geld wat ik nu zou krijgen bruto , kan ik netto nog niet mijn outplacement traject van betalen en dat is toch het minste wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot situatie, sterkte!
Cinderella76 schreef:
18-11-2017 08:30

Ik heb bij deze baas 15 jaar gewerkt en daar wordt het op gebasserd. Van het geld wat ik nu zou krijgen bruto , kan ik netto nog niet mijn outplacement traject van betalen en dat is toch het minste wat ik wil.
Indien gebruikt voor outplacement, dan is de transitievergoeding netto te gebruiken

https://www.transitievergoeding.nl/van- ... sting.html

De transitievergoeding is een ontslagvergoeding die als bruto bedrag beschikbaar komt. Als u de transitievergoeding gebruikt voor van werk naar werk (outplacement) of scholing, dan betaalt u GEEN belasting.
aatjuhh123 schreef:
18-11-2017 09:23
Indien gebruikt voor outplacement, dan is de transitievergoeding netto te gebruiken

https://www.transitievergoeding.nl/van- ... sting.html

De transitievergoeding is een ontslagvergoeding die als bruto bedrag beschikbaar komt. Als u de transitievergoeding gebruikt voor van werk naar werk (outplacement) of scholing, dan betaalt u GEEN belasting.
Oh dat wist ik niet.
Cinderella76 schreef:
18-11-2017 09:38
Oh dat wist ik niet.
Dan is dat wellicht een opsteker in deze.

Veel succes verder !!
Cinderella76 schreef:
18-11-2017 09:38
Oh dat wist ik niet.
En je jurist ook niet? Dat zou zorgelijk zijn.
Verder, als jouw jurist met hun onderhandelt, communiceert etc, hoeven ze op het werk niks aan jou te vragen en niks met je te bespreken.
Proberen ze dat wel dan kan je rustig aangeven dat je dergelijke zaken niet wil bespreken en ze jurist moeten contacteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven