Vriendin is zwanger maar wil geen kind
vrijdag 24 november 2017 om 14:12
Een vriendin van mij is er kort geleden achter gekomen dat ze zwanger is terwijl ze een implanon had.
Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.
Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.
Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.
Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.
Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.
Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.
Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
vrijdag 24 november 2017 om 17:36
Dat zwart-wit denken. Een groep mensen over 1 kam scheren. En dan ook niet nuances aan kunnen brengen voor jezelf ('moeite met huilen' of 'lastig dat je op een ander level moet communiceren of 'sommige kinderen vragen veel aandacht' whatever). Maar gelijk een hele groep afserveren in kinderachtige bewoordingen. Beetje zoals een hekel aan bejaarden, boeren, kakkers etc. hebben. Dat doen m.i. vooral pubers.
vrijdag 24 november 2017 om 17:39
Echt RB, hou op.redbulletje schreef: ↑24-11-2017 17:33Over een aantal jaar is het met de medische wetenschap wellicht wel mogelijk een foetus vanaf 16 weken al buiten de baarmoeder in leven te houden. Moet dan de abortustijd ook weer omlaag volgens jou?
vrijdag 24 november 2017 om 17:57
Wel nee, waar heb je die info vandaan? Sterilisatie is een fluitje van een cent. Om 9 uur in de ochtend geholpen en om 13 uur naar huis, kijkbuisoperatie. Niet meer pijn gehad dan een gemiddelde menstruatie.HaPu schreef: ↑24-11-2017 16:58Ik vind ook niet dat het niet zou mogen. Interesseert mij het wat andere vrouwen met hun lijf doen. Ik zeg alleen dat ik die artsen ook wel snap. Het is een heftige operatie met risico's die je uit gaat voeren op een gezond lijf en als arts heb je toch het 'do no harm' mantra in je hoofd.
vrijdag 24 november 2017 om 18:24
Ze is 35. En er is echt niets kinderachtigs aan een hekel hebben aan kleine kinderen en baby's. Dat heb ik zelf ook, kan zelf kleine kinderen ook niet uitstaan. Heb er meerdere in de familie maar die komen mijn huis niet in.
En zo zijn er veel meer mensen van 30+ die er net zo over denken. Ik ben lid van meerdere kindvrije fora en facebookgroepen, via 1 van die groepen heb ik haar ook leren kennen.
vrijdag 24 november 2017 om 18:25
dat zeg ik niet, je kunt nou eenmaal geen volwassene uitpoepen he? Omdat ze die wel leuk vind. en als het kind volwassen is “wil ze wel uitleggen waarom ze het afstond” schrijft TO. Nee, dat is leuk om te horen voor dat kind. “Tja, sorry, ik heb nou eenmaal een hekel aan baby’s. maar nu mag je wel langskomen hoor... “redbulletje schreef: ↑24-11-2017 17:02Want je moet kinderen leuk vinden omdat je zelf ooit zo begonnen bent???
![]()
En jij vindt dat ze abortus moet plegen in het buitenland? ben je wel goed? ze is 28 weken dat kind is levensvatbaar. Hoeveel mensen vechten niet voor het leven van hun kind als het te vroeg geboren wordt met 28 weken?
Don't cry, buy a bag and move on.
vrijdag 24 november 2017 om 18:27
Kind heeft toch later recht op de waarheid? Ze kan ook zeggen dat ze het financieel niet aan kon, maar dan liegt ze.daenerys79 schreef: ↑24-11-2017 18:25dat zeg ik niet, je kunt nou eenmaal geen volwassene uitpoepen he? Omdat ze die wel leuk vind. en als het kind volwassen is “wil ze wel uitleggen waarom ze het afstond” schrijft TO. Nee, dat is leuk om te horen voor dat kind. “Tja, sorry, ik heb nou eenmaal een hekel aan baby’s. maar nu mag je wel langskomen hoor... “
![]()
En jij vindt dat ze abortus moet plegen in het buitenland? ben je wel goed? ze is 28 weken dat kind is levensvatbaar. Hoeveel mensen vechten niet voor het leven van hun kind als het te vroeg geboren wordt met 28 weken?
vrijdag 24 november 2017 om 18:30
tja, ik denk dat het kind wel wat issues overhoudt aan zo’n reden. Een hekel aan baby’s. echt te kinderachtig gewoon. ik kan er gewoon niet bij dat je dat als reden geeft en je kind afstaat. ik ben erg benieuwd wat een prof zou zeggen over deze reden...
vrijdag 24 november 2017 om 18:35
Ik begrijp die vriendin van TS wel. Mensen die kinderen wel leuk vinden zullen zoiets niet begrijpen. De 1 houdt ervan, de ander vindt het vreselijk.daenerys79 schreef: ↑24-11-2017 18:30tja, ik denk dat het kind wel wat issues overhoudt aan zo’n reden. Een hekel aan baby’s. echt te kinderachtig gewoon. ik kan er gewoon niet bij dat je dat als reden geeft en je kind afstaat. ik ben erg benieuwd wat een prof zou zeggen over deze reden...
anoniem_306997 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 18:43
0.82% gewijzigd
vrijdag 24 november 2017 om 18:36
Wat is volgens jou dan wel een goede reden?daenerys79 schreef: ↑24-11-2017 18:30tja, ik denk dat het kind wel wat issues overhoudt aan zo’n reden. Een hekel aan baby’s. echt te kinderachtig gewoon. ik kan er gewoon niet bij dat je dat als reden geeft en je kind afstaat. ik ben erg benieuwd wat een prof zou zeggen over deze reden...
Een moeder die een hekel aan baby's heeft, lijkt mij persoonlijk niet zo'n goede combi met een pasgebonerene. Denk dat er al meer dan genoeg mishandelde en verwaarloosde kinderen zijn.
Je kunt iemand niet dwingen van zijn /haar kind te houden. Afstand doen en kind kans op een goed leven geven, is de meest volwassen optie.
vrijdag 24 november 2017 om 18:39
Hoeveel Afrikaanse kindjes zouden geen moord doen voor een bord eten wat wij zo de kliko in gooien? Een non argument dus, want waarom zou iemand ongewenst een kind op de wereld moeten zetten omdat het een ander niet lukt? Krijgt die ander daar opeens zelf een kind door? Nee.Hoeveel mensen vechten niet voor het leven van hun kind als het te vroeg geboren wordt met 28 weken?
vrijdag 24 november 2017 om 18:44
Dat zal dan wel. ik snap het dus niet. Gelukkig sta ik er niet zo in. en gelukkig hoef ik zo’n keuze niet te maken. Alhoewel de vriendin van TO de keuze niet zo moeilijk vindt, alleen nog ff bedenken waar ze dat kind nou moet wegstoppen.Alieda-1984 schreef: ↑24-11-2017 18:35Ik begrijp het wel vriendin van TS wel. Mensen die kinderen wel leuk vinden zullen zoiets niet begrijpen. De 1 houdt ervan, de ander vindt het vreselijk.
vrijdag 24 november 2017 om 18:57
Groepen volwassen vrouwen die samen hun hekel aan kinderen cultiveren? Wat een sneu idee. Niks tot weinig met kinderen hebben; kan ik me nog voorstellen. Maar deze hekel vind ik werkelijk kinderachtig.Nadiaah79 schreef: ↑24-11-2017 18:24Ze is 35. En er is echt niets kinderachtigs aan een hekel hebben aan kleine kinderen en baby's. Dat heb ik zelf ook, kan zelf kleine kinderen ook niet uitstaan. Heb er meerdere in de familie maar die komen mijn huis niet in.
En zo zijn er veel meer mensen van 30+ die er net zo over denken. Ik ben lid van meerdere kindvrije fora en facebookgroepen, via 1 van die groepen heb ik haar ook leren kennen.
vrijdag 24 november 2017 om 19:23
Hoezo? Mensen vinden het wel normaal dat velen het hebben over hoe schattig baby's zijn maar het omgekeerde is vreemd?
En het gaat er heus niet alleen over een hekel hebben aan kinderen, vooral over wat de voordelen zijn van het kindvrij zijn. Elkaar tips geven voor vakanties e.d.
vrijdag 24 november 2017 om 19:35
.redbulletje schreef: ↑24-11-2017 17:33Over een aantal jaar is het met de medische wetenschap wellicht wel mogelijk een foetus vanaf 16 weken al buiten de baarmoeder in leven te houden. Moet dan de abortustijd ook weer omlaag volgens jou?
De grens van 24 weken bepaald omdat dat het moment is waarop baby's kúnnen overleven buiten de baarmoeder. Pas vanaf 24 weken is het in sommige gevallen zinvol om te behandelen (de toeters en bellen van de medische wetenschap) om het kind te proberen te redden. Vóór 24 weken is het voor de baby niet mogelijk om in leven te blijven die grens hoeft dus niet op te schuiven. Baby's die vóór 24 weken levend geboren worden, worden dan ook niet behandeld.
vrijdag 24 november 2017 om 20:32
Dit vind ik wel een goede vraag en eentje waar ik ook vaak over gedacht heb. Want zo raar is het niet, ooit was het ook niet mogelijk een baby van 26 weken oud in leven te houden.redbulletje schreef: ↑24-11-2017 17:33Over een aantal jaar is het met de medische wetenschap wellicht wel mogelijk een foetus vanaf 16 weken al buiten de baarmoeder in leven te houden. Moet dan de abortustijd ook weer omlaag volgens jou?
vrijdag 24 november 2017 om 20:47
Als je je een beetje verdiept dan zul je zien dat met 16 weken de baby echt nog niet kan overleven buiten de baarmoeder.strikjemetstippels schreef: ↑24-11-2017 20:32Dit vind ik wel een goede vraag en eentje waar ik ook vaak over gedacht heb. Want zo raar is het niet, ooit was het ook niet mogelijk een baby van 26 weken oud in leven te houden.
En het heeft voornamelijk te maken met dat de longen nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn.
Direct na de geboorte sluit er een klep en moeten de longen voor het eerst gaan werken.
Met 16 weken zou de foetus niet kunnen ademen.
vrijdag 24 november 2017 om 20:50
Dat maakt toch niet uit als er een doorbraak is in de medische wetenschap waar in de baby met die leeftijd wel degelijk kan overleven? Daar gaat het om, de eventuele toekomst, niet wat nu wel en niet kan.shisha schreef: ↑24-11-2017 20:47Als je je een beetje verdiept dan zul je zien dat met 16 weken de baby echt nog niet kan overleven buiten de baarmoeder.
En het heeft voornamelijk te maken met dat de longen nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn.
Direct na de geboorte sluit er een klep en moeten de longen voor het eerst gaan werken.
Met 16 weken zou de foetus niet kunnen ademen.
En ik vind het een interessante kwestie. Want wat als?