Vriendin is zwanger maar wil geen kind
vrijdag 24 november 2017 om 14:12
Een vriendin van mij is er kort geleden achter gekomen dat ze zwanger is terwijl ze een implanon had.
Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.
Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.
Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.
Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.
Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.
Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.
Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
vrijdag 24 november 2017 om 20:53
Ook sterilisatie is niet 100% betrouwbaar.
En als het kind later op zoek gaat, dan kan het de waarheid toch te horen krijgen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 24 november 2017 om 21:01
Daar gaat het niet om.strikjemetstippels schreef: ↑24-11-2017 20:50Dat maakt toch niet uit als er een doorbraak is in de medische wetenschap waar in de baby met die leeftijd wel degelijk kan overleven? Daar gaat het om, de eventuele toekomst, niet wat nu wel en niet kan.
En ik vind het een interessante kwestie. Want wat als?
Het gaat er om dat je een arts bent en dat je een baby uit de buik haalt die meteen begint te ademen en die je dus actief moet doden, tegenover een baby die op slag dood is op het moment dat de navelstreng door is omdat hij nog niet kan ademen.
En dan moet je je ook voorstellen dat je zelf die arts bent.
vrijdag 24 november 2017 om 21:08
Ik vind wel dat er af en toe een beetje vreselijke dingen worden gezegd hier in dit topic. Is vast niet serieus bedoeld maar het maakt me wel een beetje verdrietig dat deze dingen worden gezegd. (Ik heb een vriendin die geen kinderen kan krijgen en er alles voor over zou hebben om een baby te krijgen. En dan zeggen hier sommige mensen dingen over abortussen bij levensvatbare kinderen of gewoon laten sterven na de geboorte. Echt gruwelijk hoor
)
vrijdag 24 november 2017 om 21:15
Je haalt er allerlei emotionele argumenten bij maar de vraag op zich is interessant ethisch gezien. Wat als een baby kan overleven als het direct wordt geplaatst in een geavanceerde couveuse bij 16 weken. Het zal ook gewoon leven dan. Dus dat is de zelfde ethische kwestie als nu bij 26 weken, zonder medische tussenkomst gaat dat immers ook gewoon dood. Maar dat is nu ook gewoon medisch mogelijk om het in leven te houden.shisha schreef: ↑24-11-2017 21:01Daar gaat het niet om.
Het gaat er om dat je een arts bent en dat je een baby uit de buik haalt die meteen begint te ademen en die je dus actief moet doden, tegenover een baby die op slag dood is op het moment dat de navelstreng door is omdat hij nog niet kan ademen.
En dan moet je je ook voorstellen dat je zelf die arts bent.
De maatschappij/wet kijkt niet naar wat artsen wel of niet fijn vinden, maar naar wat moreel verantwoord is. Dat is de kwestie. Er zijn ook artsen die helemaal geen abortus of euthanasie willen doen.
vrijdag 24 november 2017 om 21:21
Jawel, het kan. Daar moet je dan wel een hele sterke motivatie voor hebben.
vrijdag 24 november 2017 om 21:23
Ja diep triest.Labalade schreef: ↑24-11-2017 21:08Ik vind wel dat er af en toe een beetje vreselijke dingen worden gezegd hier in dit topic. Is vast niet serieus bedoeld maar het maakt me wel een beetje verdrietig dat deze dingen worden gezegd. (Ik heb een vriendin die geen kinderen kan krijgen en er alles voor over zou hebben om een baby te krijgen. En dan zeggen hier sommige mensen dingen over abortussen bij levensvatbare kinderen of gewoon laten sterven na de geboorte. Echt gruwelijk hoor)
vrijdag 24 november 2017 om 21:25
To, ik hoop dat het kindje van je vriendin in een fijn adoptie gezin terecht komt. Het kan zeker in Nederland, het gebeurt alleen zeer weinig. Ik ken een vrouw die haar kindje heeft afgestaan omdat ze al 45 was, haar andere kinderen al ruim volwassen waren en ze het echt niet zag zitten met een baby weer. Ze kwam er ook pas met 30 weken achter..
Verder vind ik sommige uitspraken in dit topic echt te walgelijk voor woorden. Bah.
Verder vind ik sommige uitspraken in dit topic echt te walgelijk voor woorden. Bah.
vrijdag 24 november 2017 om 21:34
Labalade schreef: ↑24-11-2017 21:08Ik vind wel dat er af en toe een beetje vreselijke dingen worden gezegd hier in dit topic. Is vast niet serieus bedoeld maar het maakt me wel een beetje verdrietig dat deze dingen worden gezegd. (Ik heb een vriendin die geen kinderen kan krijgen en er alles voor over zou hebben om een baby te krijgen. En dan zeggen hier sommige mensen dingen over abortussen bij levensvatbare kinderen of gewoon laten sterven na de geboorte. Echt gruwelijk hoor)
Welke mensen zijn dat dan? Er is er één die wat ver gaat. En mogen we niet meer hypothetisch discussiëren over dit onderwerp omdat je vriendin moeilijk kinderen kan krijgen? Als je het moeilijk vindt om hier te lezen (wat ik me kan voorstellen als je graag een kind wil en het lukt niet), dan lees je het niet. De tendens dat we moeders en vrouwen met een kinderwens met zijden handschoentjes moeten aanpakken omdat ze anders gekwetst worden, word ik eerlijk gezegd wel een beetje zat.
vrijdag 24 november 2017 om 21:39
Omdat de discussie toch al hard is...nerdopviva schreef: ↑24-11-2017 21:34Welke mensen zijn dat dan? Er is er één die wat ver gaat. En mogen we niet meer hypothetisch discussiëren over dit onderwerp omdat je vriendin moeilijk kinderen kan krijgen? Als je het moeilijk vindt om hier te lezen (wat ik me kan voorstellen als je graag een kind wil en het lukt niet), dan lees je het niet. De tendens dat we moeders en vrouwen met een kinderwens met zijden handschoentjes moeten aanpakken omdat ze anders gekwetst worden, word ik eerlijk gezegd wel een beetje zat.
ik denk dat er goede redenen zijn van moeder natuur als zwangerschappen niet 'spontaan' lukken bij mensen. Waar ik dan moeite mee heb is het toch doorzetten van die wens, via de MMM. Da's het overrulen van biologie.
vrijdag 24 november 2017 om 21:45
Och ik heb daar geen moeite mee. Ik heb er wel moeite mee dat het in de basis verzekering zit. Lijkt me iets voor een aanvullende verzekering. Zelfde voor sex change operaties en ook gastric bypass.
vrijdag 24 november 2017 om 21:54
Welnee. Ik ben zelf afgestaan bij mijn geboorte en geadopteerd toen ik een half jaar was. Volgens mijn ouders had ik een goede hechting met mijn verzorger in het kindertehuis en ben ik zeer goed gehecht aan mijn ouders!Wikka schreef: ↑24-11-2017 16:31Huh? Dit is toch heel slecht voor de hechting? Waarom gaat zo'n kind niet meteen naar de definitieve (pleeg/adoptie)ouders?
Baby moet zich toch juist gedurende het eerste jaar goed gaan hechten?
En dan zou de baby in dit geval zich de eerste drie maanden aan pleegouders gaan hechten en daarna weer opnieuw moeten hechten aan adoptieouders? Terwijl het hechten aan niet-biologische, adoptie-ouders sowieso al wat moeilijker gaat dan wanneer de baby meteen na de geboorte bij de moeder wordt gelegd...
Dit kan toch tot hechtingsproblemen leiden?
zaterdag 25 november 2017 om 01:48
Kom op zeg.. we weten dat je kinderen haat maar ze is al 28 weken zwanger. Voel je je wel lekker zeg??
zaterdag 25 november 2017 om 01:55
Ik had dit nog niet eens gelezen.. Ik vind je vaak vermakelijk om te lezen (alhoewel ik het niet met je eens ben) maar voor wat je in dit topic allemaal uitkraamt mogen ze je wat mij betreft een perma ban uitdelen. Mafkees.
zaterdag 25 november 2017 om 02:23
DitMejuffrouwmuis schreef: ↑24-11-2017 17:30RB, doorgaans vind ik je grappig, alleen nu niet. Je gaat veel te ver met deze vergelijking. Hou je mond als je echt niet weet waar je het over hebt.
zaterdag 25 november 2017 om 02:33
Ik dacht dat de vriendin nog heel jong zou zijn maar ze is 35, dan had ik wel een sterilisatie verwacht, bij beiden als je geen enkel risico wilt lopen.. Implanon is van bekend dat er al vaker toch zwangerschappen zijn ontstaan.
Ik begrijp wel dat artsen niet al te jong steriliseren. Een vriendin heeft zich op haar 25ste laten steriliseren want ze wilde echt geen kind. Vijf jaar lager kwam ze haar huidige man tegen en heeft ze uiteindelijk de sterilisatie ongedaan laten maken. Nu hebben ze twee kinderen. Zoals iemand als schreef, op je 20ste kun je het nog niet overzien.
Triest dat er een kind geboren wordt dat zo ongewenst is. Ik hoop dat het goed terecht komt.
Ik begrijp wel dat artsen niet al te jong steriliseren. Een vriendin heeft zich op haar 25ste laten steriliseren want ze wilde echt geen kind. Vijf jaar lager kwam ze haar huidige man tegen en heeft ze uiteindelijk de sterilisatie ongedaan laten maken. Nu hebben ze twee kinderen. Zoals iemand als schreef, op je 20ste kun je het nog niet overzien.
Triest dat er een kind geboren wordt dat zo ongewenst is. Ik hoop dat het goed terecht komt.
zaterdag 25 november 2017 om 03:01
redbulletje schreef: ↑24-11-2017 17:02Want je moet kinderen leuk vinden omdat je zelf ooit zo begonnen bent???
![]()
Nog erger, ik kreeg pas een hekel aan kinderen toen ik ze al had. Hekel is een groot woord en zou niet meer zonder kunnen en alle cliches op een hoop. Wat hun ogen vragen doen mijn handen. Ze zijn en blijven altijd nr 1 in alles. Maar had ik het geweten dan had ik het niet gedaan. Gelukkig heb ik vriendinnen met kinderen voor wie dit ook geen taboe is en we kunnen lachen om die nagels aan onze doodskist en noemen we ze liefdevol onze broedsels. Tsja...
zaterdag 25 november 2017 om 06:28
zaterdag 25 november 2017 om 06:30
zaterdag 25 november 2017 om 09:50
TO heeft het over afstaan, waarom begin je over moord?
zaterdag 25 november 2017 om 09:58
Ik denk naar aanleiding van Red Bulletje die zich afvroeg of in het buitenland niet abortus mogelijk is bij een week of 28.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 25 november 2017 om 10:08
. Redbulletje had t briljante advies te zoeken naar een buitenlandse abortuskliniek waar men misschien wel een kindje van 28 weken zou "aborteren"
Even teruglezen is misschien wel handig
zaterdag 25 november 2017 om 10:11
En heeft TO daarop gereageerd dat dat een optie zou kunnen zijn? Misschien kun je je eigen advies ter harte nemen.