Vriendin is zwanger maar wil geen kind

24-11-2017 14:12 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is er kort geleden achter gekomen dat ze zwanger is terwijl ze een implanon had.

Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.

Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.

Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.

Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
nerdopviva schreef:
25-11-2017 10:11
En heeft TO daarop gereageerd dat dat een optie zou kunnen zijn? Misschien kun je je eigen advies ter harte nemen.
Het was dan ook niet aan TO gericht.

Hoewel ik mijn eigen posting lezende die indruk wel gewekt zou kunnen hebben. Het was echter mijn verontwaardiging naar RedBulletje toe
KeaAlpine schreef:
24-11-2017 19:35
.
De grens van 24 weken bepaald omdat dat het moment is waarop baby's kúnnen overleven buiten de baarmoeder. Pas vanaf 24 weken is het in sommige gevallen zinvol om te behandelen (de toeters en bellen van de medische wetenschap) om het kind te proberen te redden. Vóór 24 weken is het voor de baby niet mogelijk om in leven te blijven die grens hoeft dus niet op te schuiven. Baby's die vóór 24 weken levend geboren worden, worden dan ook niet behandeld.
Dat klopt niet. Er zijn zelfs gevallen bekend van baby's die met 21 weken in leven bleven, na intense behandeling uiteraard. En in andere landen komt het geregeld voor dat kindjes met 22 weken ook behandelt worden. Omdat de uitkomsten nog verschrikkelijk slecht zijn word de grens gesteld bij 24 weken. Maar ook bij die kindjes sterft 50% meteen na de geboorte en houd 50% van de overlevende kinderen er zware handicaps aan over. Bij 28 weken overlijd 8%, 10% van de overlevenden houd er zware handicaps aan over. 10 procent matige handicaps en maar 45% komt er helemaal goed vanaf.

Op 22/23 weken worden de meeste kindjes ook levend geboren. Die laten ze alleen sterven door de slechte uitkomsten. En die grens begrijp ik best. Maar dat sommigen een abortus tot 24 weken goed praten omdat er een grens is gesteld door de medische wereld vind ik onbegrijpelijk. Voor 2010 lieten ze alle kindjes voor 25 weken ook sterven. En nu is een prematuur opeens een mens vanaf 24 weken? Nou ja vreselijk off topic, maar kon het niet laten om even te reageren.
Ik schrik een beetje van de reacties hier. Ik ben zelf met 28 weken geboren. En voor mij is alles gedaan om me gezond in leven te houden. En dat is gelukkig helemaal goedgekomen. Ik ben inmiddels bijna 31 en heb buiten wat lo nog problemen er niets aan over gehouden.

En dan lees ik hier verhalen over een abortus in het buitenland bij 28 weken. Mijn God! 28 weken is al een mens. walgelijk
mick87 schreef:
25-11-2017 11:36
Ik schrik een beetje van de reacties hier. Ik ben zelf met 28 weken geboren. En voor mij is alles gedaan om me gezond in leven te houden. En dat is gelukkig helemaal goedgekomen. Ik ben inmiddels bijna 31 en heb buiten wat lo nog problemen er niets aan over gehouden.

En dan lees ik hier verhalen over een abortus in het buitenland bij 28 weken. Mijn God! 28 weken is al een mens. walgelijk
Dat was maar een idiote suggestie van 1 persoon waar vervolgens iedereen boos op reageerde hoor.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Westworld schreef:
25-11-2017 10:41
Dat klopt niet. Er zijn zelfs gevallen bekend van baby's die met 21 weken in leven bleven, na intense behandeling uiteraard. En in andere landen komt het geregeld voor dat kindjes met 22 weken ook behandelt worden. Omdat de uitkomsten nog verschrikkelijk slecht zijn word de grens gesteld bij 24 weken. Maar ook bij die kindjes sterft 50% meteen na de geboorte en houd 50% van de overlevende kinderen er zware handicaps aan over. Bij 28 weken overlijd 8%, 10% van de overlevenden houd er zware handicaps aan over. 10 procent matige handicaps en maar 45% komt er helemaal goed vanaf.

Op 22/23 weken worden de meeste kindjes ook levend geboren. Die laten ze alleen sterven door de slechte uitkomsten. En die grens begrijp ik best. Maar dat sommigen een abortus tot 24 weken goed praten omdat er een grens is gesteld door de medische wereld vind ik onbegrijpelijk. Voor 2010 lieten ze alle kindjes voor 25 weken ook sterven. En nu is een prematuur opeens een mens vanaf 24 weken? Nou ja vreselijk off topic, maar kon het niet laten om even te reageren.
.
Wat klopt er niet? Volgens mij schrijf ik grotendeels precies wat jij schrijft. We hebben het hier over Nederland. Ik schrijf ook dat kinderen onder de 24 weken levend geboren worden, maar die worden in Nederland niet behandeld, juist omdat de uitkomsten zo slecht zijn.Nederland liep zelfs lange tijd 'achter' in het behandelen van zeer prematuur geboren baby's. Pas vanaf 2010 worden baby's vanaf 24 weken ook mogelijkheid tot behandeling gegeven. En inderdaad, er is hier onder artsen nog steeds veel (ethische) discussie over, want veel van die kinderen die behandeld worden groeien op met een beperking.

Ik praat zo'n late abortus niet goed, het is nu eenmaal de wet in Nederland dat abortus mag tot 24 weken en over het algemeen wordt door artsen 22 weken aangehouden, ivm het niet volledig nauwkeurig kunnen bepalen van de zwangerschapsduur. Ik laat me in mijn bericht niet uit over wat ik daarvan vind.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... veel-weken
Laten we niet allemaal aan de haal gaan met één bericht van één persoon die roept over abortus bij 28 weken.
Ach, sommige mensen zou ik persoonlijk op volwassen leeftijd nog aborteren (die geven we dan vleugels, zeg maar). Maar goed, die heeft het dan zelf verdiend met die bizarre uitspraken hier.

Arme baby, 28 weken... hoop zo dat dit kind goed terecht zal komen :hug:
LOL, iemand die hier iets zegt waar je het niet mee eens bent willen vermoorden om een paar woorden, zo kennen we de moreel verhevene weer.
strikjemetstippels schreef:
25-11-2017 11:56
LOL, iemand die hier iets zegt waar je het niet mee eens bent willen vermoorden om een paar woorden, zo kennen we de moreel verhevene weer.
:high5:
Labalade schreef:
25-11-2017 11:53
Ach, sommige mensen zou ik persoonlijk op volwassen leeftijd nog aborteren (die geven we dan vleugels, zeg maar). Maar goed, die heeft het dan zelf verdiend met die bizarre uitspraken hier.

Arme baby, 28 weken... hoop zo dat dit kind goed terecht zal komen :hug:
Tja dat hoop ik ook maar ik hoop ook dat die vriendin goed terecht komt. Voor mensen die echt niet zwanger willen zijn en echt echt echt zich niet willen voortplanten, is dat ook traumatisch. Ik word al misselijk bij de gedachte.

Jammer dat naast je moord fantasie op redbulletje, je maar bijzonder weinig empathie kunt op brengen voor de vrouw die ondanks implanon zo laat achter haar zwangerschap komt dat er geen keuze meer is om het uit te dragen en te bevallen. En dan altijd in de wetenschap leven dat er een kind rond loopt van je terwijl je dat nooit hebt gewild.
https://forumvoorzwangerevrouwen.nl/28-weken-zwanger

Ik vind het toch ook best vreemd dat je pas met 28 weken weet dat je zwanger bent.
De baby is dan al best groot.
Beweegt in je buik.
En ik weet dat er vrouwen zijn die er erg laat achter komen, maar ik vind dat toch een beetje vreemd.
En het lijkt me inderdaad shocking voor haar om daar zo ineens achter te komen.
En ze ook nog eens geen kinderwens heeft.

Maar het lijkt me sowieso shocking om er achter te komen dat je al 28 weken ! zwanger bent.
shisha schreef:
25-11-2017 12:24

Ik vind het toch ook best vreemd dat je pas met 28 weken weet dat je zwanger bent.
Beweegt in je buik.
En ik weet dat er vrouwen zijn die er erg laat achter komen, maar ik vind dat toch een beetje vreemd.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je geen kinderwens hebt en een goede anticonceptie gebruikt, je bij bewegingen in je buik dan denkt dat het je darmen zijn oid. Kan best dat dit totaal anders voelt dan een bewegende baby, maar weet jij veel.
tonkje schreef:
25-11-2017 12:41
Ik kan me voorstellen dat wanneer je geen kinderwens hebt en een goede anticonceptie gebruikt, je bij bewegingen in je buik dan denkt dat het je darmen zijn oid. Kan best dat dit totaal anders voelt dan een bewegende baby, maar weet jij veel.
Ja, maar bij mij werden mijn borsten in het begin meteen een cupmaat groter en supergevoelig en ik had meer trek, was sneller moe en wat dacht je dan van niet meer ongesteld zijn?

Als je zo lang niet in de gaten hebt dat er een baby in je buik aan het groeien is dan vraag ik mij toch af hoe goed het contact is met je eigen lichaam.
Tja misschien werd ze wel nooit ongesteld, en misschien had ze die zaken niet die jij wel had. Niet iedereen is het zelfde, en zeker als je een implanon hebt denk je ook niet meteen aan zwangerschap want die kun je niet vergeten, itt de pil.
shisha schreef:
25-11-2017 12:46
Ja, maar bij mij werden mijn borsten in het begin meteen een cupmaat groter en supergevoelig en ik had meer trek, was sneller moe en wat dacht je dan van niet meer ongesteld zijn?

Als je zo lang niet in de gaten hebt dat er een baby in je buik aan het groeien is dan vraag ik mij toch af hoe goed het contact is met je eigen lichaam.
Maar als je niet zwanger wil worden + anticonceptie gebruikt zie je die signalen misschien wel helemaal niet of je legt ze anders uit. En niet iedereen heeft evenveel kenmerken van zwanger zijn.
In de OP staat dat de zwangere vriendin implanon gebruikte. Is nou net niet 1 van de kenmerken daarvan dat je menstruatie helemaal kan wegblijven?
tonkje schreef:
25-11-2017 12:51
Maar als je niet zwanger wil worden + anticonceptie gebruikt zie je die signalen misschien wel helemaal niet of je legt ze anders uit. En niet iedereen heeft evenveel kenmerken van zwanger zijn.
In de OP staat dat de zwangere vriendin implanon gebruikte. Is nou net niet 1 van de kenmerken daarvan dat je menstruatie helemaal kan wegblijven?
Ja, als je denkt dat je anticonceptie goed werkt en je wordt zeer onregelmatig ongesteld...
Ik heb trouwens een aantal van die afleveringen van tlc:" i didn't know i was pregnant" met zeer veel verbazing zitten kijken.
Implanon zorgt ervoor dat je helemaal nooit meer ongesteld wordt. En ik heb ook wel ns met ontsteltenis een docu gezien over een tienermeisje wat opeens op de wc een kind kreeg zonder dat zij (of haar omgeving) dat door had. Dus het hoeft niet eens om een dikke vrouw te gaan, als zelfs een strak pubertje al zonder uiterlijke kenmerken opeens bevalt van een levensvatbaar kind. Horrorscenario ten top!
shisha schreef:

Beweegt in je buik.
Komt vaker voor. Mijn schoonzus kwam er pas achter toen de weeën waren begonnen. Ze voelde weleens iets bewegen in haar buik maar dacht dat het haar spastische darm was, ze had ook geen dikke buik en menstruatie ging gewoon door.

Toen ze met buikklachten op de eerste hulp belandde werd haar verteld dat ze aan het bevallen was.

Zij wilde het wel houden maar er moest dus met spoed gezorgd worden voor babyspullen e.d. Ze had al een dochter maar die was kleuter en het was niet de bedoeling om nog een 2e kind te krijgen dus alle babyspullen had ze weggedaan.
redbulletje schreef:
25-11-2017 13:10
Implanon zorgt ervoor dat je helemaal nooit meer ongesteld wordt. En ik heb ook wel ns met ontsteltenis een docu gezien over een tienermeisje wat opeens op de wc een kind kreeg zonder dat zij (of haar omgeving) dat door had. Dus het hoeft niet eens om een dikke vrouw te gaan, als zelfs een strak pubertje al zonder uiterlijke kenmerken opeens bevalt van een levensvatbaar kind. Horrorscenario ten top!
Ja vooral dat "levensvatbaar", the horror :facepalm:
peaches100 schreef:
25-11-2017 14:27
Ja vooral dat "levensvatbaar", the horror :facepalm:
Precies, daarmee valt of staat de rest van haar leven tenslotte.
Jimbob schreef:
25-11-2017 06:30
En als je echt echt echt geen kind wilt dan moet je je laten steriliseren en daarnaast de pil slikken en condooms gebruiken en maandelijks een test doen om wanneer het ondanks al die middelen toch raak is je direct een overtijdsbehandeling danwel abortus kunt ondergaan. Of je doet niet aan seks.
Dat heb ik serieus jaren gedaan. Is wel een beetje over de top, dus op een gegeven moment de pil laten vallen.
shisha schreef:

Beweegt in je buik.
Dit komt vaker voor dan je denkt en heeft de meeste keren met het (niet) naar voren 'kantelen' van de baarmoeder te maken. Daarbij blijven vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn vaak ongesteld tijdens de zwangerschap. Het is in veel gevallen gewoon medisch verklaarbaar.
Mwah ik ben het er wel beetje mee eens, dat het kinderachtige reactie is.
Ik wil ook niet dat mijn moeder dood gaat maar ooit zal ik er toch mee moeten omgaan. Zoals zoveel dingen in het leven. Als vrouw kan je nou eenmaal zwanger worden. Als volwassen vrouw moet je dan zorgen dat het kind goed terecht gaat komen, als je het zelf niet wil opvoeden. (Voorkomen was nog beter geweest maar goed) Maar de uitspraak: een hekel aan baby’s hebben en zelfs misselijk bij het idee te worden is een zeer kinderlijke reactie en ook ongepast op een situatie zoals deze. Totaal geen oplossing voor het probleem en dat zie ik wel als onvolwassen. Als ik dan lees dat iemand 35 is, vraag ik mij wel af hoe je dan de rest van je leven leeft en zie ik het inderdaad niet voor mij dat je een kind kan opvoeden.

Voor de rest, totaal ongeloofwaardig topic en mocht het wel waar zijn: adoptie kan wel in Nederland en anders zal je vriendin toch volwassen genoeg moeten zijn om als moeder geregistreerd te staan zodat het kind door een pleegouder verzorgt wordt want alleen roepen: nee nee nee ik wil niet, dat gaat nou eenmaal niet! Man oh man, wat een houding in het leven zeg!
redbulletje schreef:
25-11-2017 14:46
Precies, daarmee valt of staat de rest van haar leven tenslotte.
Ik heb respect voor iemands mening en het geen kinderen willen krijgen. Dat is elke vrouw (en man) haar (zijn) eigen keus. Maar jij bent wel keihard hoor! Een kind met 24 weken willen laten weghalen! Ik ben op dit moment bijna zoveel weken zwanger en elke dag voel ik haar in leven zijn. Schoppen, draaien en bewegen. Prima als je geen kinderen wil maar een beetje respect voor een leven is iets anders. Dat kan iemand best hebben ook al wil je zelf geen kinderen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven