Jouw smaak in kindernamen

01-12-2017 23:16 301 berichten
N.a.v. een ander topic; wat voor type namen hou jij van?

Hou je van hockey en oud-geld namen?
Floris, Jan-Willem, Anne-Fleur, Claire


Of ben jij meer een botanisch vegetarisch type?
Mees/Robin/Madelief/Merel

Alternatief oudhollandsch?
Wies/Oubele/Kees/Jetske?

Onze kinderen hebben korte Zweeds/ Engelse namen type 'Lars'
A.K.A. Gamma-laminaat& Leenbakker-bureau namen

Als mijn echtgenoot er niet ook wat over te zeggen had gehad dan hadden ze wellicht meer vegetarische -hipster-unisex-neuk-he-namen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van Vrije schoolnamen. Rozemarijn is favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de jaren 70 namen : Martin, Erik, Karin,....
Ik vind vrijwel alle Engelse en Keltische namen leuk. Ook die tegenwoordig en hier ineens " Tokkie " zijn.

Stiekum vind ik die plakkerige, zangerige, vette Amerikaanse dubbele namen ook prachtig : Een Sue erachter, of een May,....heerlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van no-nonsens namen. Hollandse (niet per se oudhollands) of Scandinavische namen vind ik mooi.
Mevrouw75 schreef:
01-12-2017 23:18
Ik hou van Vrije schoolnamen. Rozemarijn is favoriet.
Ik ken maar 3 gezinnen met kinderen op de vrije school, de ene hebben kinderen in de categorie Jan/ Hanna, tweede gezin hebben een unisexige Zweedse namen en het derde gezin zijn Afrikaanse namen die ik niet kan onthouden die letterlijk "De alomvertegenwoordige liefde van God" en "Wat een groots geluk" betekenen oid. Ietwat divers. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel namen die ik mooi vind maar geen idee of ze onder 1 categorie vallen... Vind namen mooi zoals Leandra, Simone, Eva, Christiane... Savannah vind ik ook mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van Nederlandse namen als Nienke, Sjoerd, Siebe, Michiel, Marjolein, Josje.

Ook namen als Nadine, Lise, Eva, Alexandra, Leah, Nora vind ik mooi. Waar vallen die onder?
minnimouse wijzigde dit bericht op 01-12-2017 23:28
6.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chantal vind ik ook mooi trouwens.
blue_lagoon schreef:
01-12-2017 23:25
Ik heb ook wel namen die ik mooi vind maar geen idee of ze onder 1 categorie vallen... Vind namen mooi zoals Leandra, Simone, Eva, Christiane... Savannah vind ik ook mooi.
Tragisch vermoord-namen :hihi:
/Niet lelijk bedoeld, mijn kinderen zijn niet eens duur laminaat. ;)
Alle reacties Link kopieren
O en dochter van beste vriend heet Jen, vind ik ook een leuke naam.
De naam van mijn zoon is prachtig Scandinavisch en stoer :flirting:
Heb een hekel aan ordinaire tokkie namen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind namen met een " uu " er in ook lekker bekken. En ik ben dol op afkortingen : Suzanne omdat Suus zo leuk klinkt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
minnimouse schreef:
01-12-2017 23:27
Ik hou van Nederlandse namen als Nienke, Sjoerd, Siebe, Michiel, Marjolein, Josje.

Ook namen als Nadine, Lise, Eva, Alexandra, Leah, Nora vind ik mooi. Waar vallen die onder?
Categorie I: Fryskig en /of saai. (Uitzonderig Josje das onlosmakelijk K3)

Categorie II: Internationalig, voornamelijk te herleiden op de bijbel en saai. (uitzondering Nadine)
blijfgewoonbianca schreef:
01-12-2017 23:33
Ik vind namen met een " uu " er in ook lekker bekken. En ik ben dol op afkortingen : Suzanne omdat Suus zo leuk klinkt.
Ik ken een RotterdammerT die Juun als roepnaam heeft. Heet oorspronkelijk Geen Idee-Junior --> Junior--> Juun. :heart:
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-12-2017 23:33
En ik ben dol op afkortingen : Suzanne omdat Suus zo leuk klinkt.
Ik vind Suze leuk.

En Marene, Sylvana, Sandra, Irèn.
blue_lagoon schreef:
01-12-2017 23:25
Ik heb ook wel namen die ik mooi vind maar geen idee of ze onder 1 categorie vallen... Vind namen mooi zoals Leandra, Simone, Eva, Christiane... Savannah vind ik ook mooi.
Wat leuk om te lezen. Mijn naam is één van de namen die jij noemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst over de jongensnaam Jax. Vind het een leuke naam.
Ik houd van korte namen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf EHR!! :)
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
01-12-2017 23:35
Ik ken een RotterdammerT die Juun als roepnaam heeft. Heet oorspronkelijk Geen Idee-Junior --> Junior--> Juun. :heart:
Juun is - ook ? - een meisjesnaam. Komt van Juno



Juno is in de Latijnse mythologie de koningin van de goden en de godin van de geboorte en het huwelijk.

Ze is de dochter van Saturnus, de zus en vrouw van Jupiter en de moeder van Mars en Vulcanus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hmm, geen van bovenstaande categorieën.
Wij wonen in man´s land en wij hebben namen passend bij dat land, maar die ook buiten ons thuisland redelijk goed uit te spreken zijn. Internationalig dus?

Ik heb er een hekel aan als een buitenlandse namen hier (op het Viva forum) per definitie Tokkie of op z´n minst "niet passend" zijn, want als je in Nederland woont, en al helemaal als er een NLse achternaam is, dan moet er toch echt wel zeker een Nederlandse voornaam komen. Behalve als die buitenlandse naam Scandinavisch is, want dan kan het ineens wel :nut:
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
01-12-2017 23:29
Tragisch vermoord-namen :hihi:
/Niet lelijk bedoeld, mijn kinderen zijn niet eens duur laminaat. ;)
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De volledige naam van mijn dochter is heel klassiek. Haar roepnaam is een afkorting daarvan. En vooral stoer en kort/krachtig.
Denk aan: Elizabeth/Liz of Katherine/Kate.
Maar dan anders.
Ik hou van Nederlandse namen maar dan niet die hele ouderwetse zoals Henk en Truus. Jan en Maria vind ik dan wel weer leuk (??) Bijbelse namen vind ik vaak ook leuk.

Ik hou absoluut niet van namen met een onnodige dubbele medeklinker op het eind zoals Tess, Lenn, Senn, ben zelfs een Lott tegengekomen :(

Namen als Jaylynn, Tanisha, Destiny, Chayenne, Dj-namen zijn ook niet mijn smaak.
Maar moet wel zeggen dat Destiny en Jaylynn mij zelfs te ver gaan ;-D
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
01-12-2017 23:42
De volledige naam van mijn dochter is heel klassiek. Haar roepnaam is een afkorting daarvan. En vooral stoer en kort/krachtig.
Denk aan: Elizabeth/Liz of Katherine/Kate.
Maar dan anders.
Theodora / Theo
Philippa / Flip
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven