Kattenlampje

02-12-2017 09:12 16 berichten
Onze poes heeft een heel leuk kattenlampje in haar ‘schoen’ gehad. Zo’n laserlampje waar ze dan heerlijk achteraan kunnen jagen. Heel leuk! Tot de poes ‘s avonds ineens letterlijk schuimbekkend in een hoekje lag te stuiptrekken o_o
Meteen naar de dierenarts gerend. En het bleek een epileptische aanval te zijn, veroorzaakt door dat lasertje. Gebeurt wel vaker volgens de dierenarts en vaak hebben baasjes niet door dat poezen zulke aanvallen hebben (want ze zijn net buiten/in hun mandje/...). We kregen het dringende advies om het lampje weg te gooien en niet meer met de kat te spelen.
Bij deze wil ik jullie ook graag waarschuwen!
Alle reacties Link kopieren
je moet het ook niet langer dan een paar minuten doen en niet in de ogen schijnen.
Bedankt dat wist ik niet! Heftig, gaat het nu wel met je kat? Geen blijvende schade?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet doen. Buiten het feit dat katten overprikkeld raken: Kat jaagt op een prooi----> het lichtplekje en kan die nooit vangen. Zo frustrerend voor zo'n beestje. Dat heeft niets met 'spelen' te maken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik snapte al niet dat dit zo leuk zou zijn voor katten. En dan blijkt het inderdaad niet zo te zijn.

Wat Oudblond zegt dus!

En ik heb geeneens een kat en houd helemaal niet van katten.
Alle reacties Link kopieren
Bovendien is zo'n lampje nog gevaarlijk ook. Schijnt de lichtstraal in het oog van mens of dier dan kan je blind worden.
Jemig wat erg! Dit wist ik niet. Mijn katten vinden het leuk om er af en toe 5 minuutjes mee te spelen, de trap op en af achter het stippeltje aan enzo. Ik doe dit voor lichaamsbeweging (ze zijn een beetje lui). Nooit geweten dat het epileptische aanvallen kan uitlokken. Toch maar heroverwegen dan..
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
02-12-2017 10:13
Jemig wat erg! Dit wist ik niet. Mijn katten vinden het leuk om er af en toe 5 minuutjes mee te spelen, de trap op en af achter het stippeltje aan enzo. Ik doe dit voor lichaamsbeweging (ze zijn een beetje lui). Nooit geweten dat het epileptische aanvallen kan uitlokken. Toch maar heroverwegen dan..
Ze krijgen ook lichaamsbeweging als je ze uitdaagt met een 'hengeltje' met een zwabberding er aan. En dat kunnen ze ook echt vangen. Samen spelen is veel minder frustrerend voor katten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
02-12-2017 09:39
Helemaal niet doen. Buiten het feit dat katten overprikkeld raken: Kat jaagt op een prooi----> het lichtplekje en kan die nooit vangen. Zo frustrerend voor zo'n beestje. Dat heeft niets met 'spelen' te maken.
Bedankt zo had ik het nog niet gezien, maar ben het met je eens, klinkt logisch. Dat, en dat het lampje slecht is voor ogen.
Alle reacties Link kopieren
mijn kat jaagt ook altijd aan de weerspiegeling van de zon door mijn horloge aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met je kat, TO?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Poezebeest hier is te slim voor dat lampje. Als ik daar mee schijn kijkt ze naar mij: 'ik weet wel dat jij dat doet hoor...'

Verenhengel, muis op wieltjes of de insecten op batterij zijn erg leuk. Die insecten mept ze echt de hele kamer door.
Het gaat weer goed met onze poes en ze zal wsl geen blijvende schade hebben. Maar dat wordt komende tijd duidelijk.
En we schenen niet in haar oogjes natuurlijk ;)
Wel heel erg schrikken! Ik had echt geen idee. We houden het voortaan bij hengeltjes en muisjes enzo ^^
Alle reacties Link kopieren
Ik had er idd vaker van gehoord. Vooral dat ze panisch worden omdat ze hun prooi niet kunnen vangen en blijven zoeken en het lampje allang weer uit is.
Ik heb het zelf een paar keer niet langer dan 2 minuten geprobeerd, maar een van mijn katten werd er ook te fanatiek van. Ik gebruik hem niet meer.

Hij lijdt aan overgewicht en leek me makkelijk om hem te laten bewegen aangezien hij hartstikke speels is.
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
02-12-2017 11:26
Poezebeest hier is te slim voor dat lampje. Als ik daar mee schijn kijkt ze naar mij: 'ik weet wel dat jij dat doet hoor...'

Verenhengel, muis op wieltjes of de insecten op batterij zijn erg leuk. Die insecten mept ze echt de hele kamer door.
Die ken ik niet. Ga meteen googelen! Wij hebben een 'ballenbak' gemaakt. Grote kartonnen doos met 100 plastic balletjes uit de speelgoedwinkel. Dikke lol! Muisjes, verenhengel maar ook het 'straatje' waar een pingpongballetje in heen en terug gemept worden zijn hits. We wisselen het speelgoed ongeveer om de 2 weken: een deel de kast in, wat in de kast zat weer aanbieden. Dat werkt hier heel goed.
Mijn overleden poes kwam (toen we nog niet wisten hoe erg dat lampje is) ook naar onze handen ipv naar het lichtpuntje. Slimme dame was het :heart:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ze zijn te koop bij zooplus, Oudblond! http://m.zooplus.nl/shop/katten/speelgo ... zen/431161

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven