Na 25 jaar is het over
zaterdag 2 december 2017 om 04:21
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
zondag 3 december 2017 om 00:43
Misschien mosterd, maar met je smartphone kan je tegenwoordig ook al gesprekken opnemen/filmen.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑02-12-2017 05:45Het zijn spraakberichten dus kan ze niet kopiëren helaas. Kan wel zijn Google wachtwoord wijzigen zodat hij er zelf niet meer bij kan komen. Maar ja, wat moet ik er mee. Ik heb ze allemaal geluisterd, en ze staan in mijn ziel gebrand.
Helaas is dit niet de eerste keer dat hij me bedriegt. Ruim 20 jaar geleden is het ook een keer voorgekomen. Toen heel veel spijt betuigd en zijn er samen sterker uitgekomen (althans, dat dacht ik). Ik kan hem dit niet nog een keer vergeven, nu 20 jaar later kampte ik nog steeds met rot gevoelens af en toe over die tijd en af en toe jaloerse buien (alhoewel die misschien wel helemaal niet zo onterecht bleken te zijn achteraf).
Spraakberichten afspelen en opnemen als bewijs dat je ze idd afspeelt.
Sterkte.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
zondag 3 december 2017 om 00:49
Bedenk voor jezelf wat je grenzen zijn en schrijf deze ook voor jezelf op voordat je ze aan hem meedeelt. Dit zodat je uiteindelijk je doel kunt bepalen. Als je je grenzen verlegd of er vanaf wijkt zie je vanzelf hoeveel water je bereid bent bij de wijn te doen, als je dat al zou willen. De boosheid en het verdriet die je nu voelt is het begin van een verwerkings en acceptatieproces dat nog alle kanten op kan gaan. Besef hierbij dat jij nu degene bent die de grenzen mag bepalen en eisen mag stellen. Hij manipuleert je met zijn verhaal. Jouw gevoelens voor hem zijn niet 1-2-3 verdwenen, door je grenzen op te schrijven wordt je weer even herinnert aan wat JIJ belangrijk vindt, niet wat hij zou willen of wat zijn beweegredenen waren.Huilen mag, en is ook normaal. Maar kan later ook nog.
Veel sterkte.
Veel sterkte.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
zondag 3 december 2017 om 07:13
Zo verstandig klink je helemaal niet. Je laat je letterlijk en figuurlijk naaien. Grenzen stellen meid.Enn schreef: ↑02-12-2017 23:52Je klinkt ondanks totale uitputting verstandig en hebt het in deze rollercoaster imho toch vrij goed op een rij. Ik hoop dat je wat kan slapen en stap voor stap de adrenaline kan afbouwen in jouw lijf. Heel veel sterkte maar weer, wat zit jij plots in een volkomen bizarre situatie.![]()
zondag 3 december 2017 om 08:34
Waarom zou ze verplicht zijn om ter plekke de stekker uit 25 jaar huwelijk te trekken? Vanwaar die haast?
Ze kan alle tijd nemen die ze nodig heeft. Ze kan er zelfs voor kiezen om samen met die man verder te gaan. Dat maakt haar geen deurmat. Het is haar afweging of er wellicht nog iets te maken valt van haar huwelijk.
zondag 3 december 2017 om 08:55
Wow wat ben je in een rollercoaster terecht gekomen.
Goed dat je het laat bezinken. Het is heel wat. Emoties nemen de boventoon,dat is erg logisch.
Zoals aangegeven; vergeet je eigen grenzen niet. Zijn reacties zijn logisch,maar niet fair.
Eigenlijk liegt hij dus weer (geen seks gehad). Je schreef eerder dat hij met zowel jou als haar seks had op dezelfde dag.
Je kan trouwens de berichten opnemen met je telefoon. Desnoods maak je er een video van. Dan kan je ze luisteren als je wat stabieler bent (als je dat zou willen).
Hij kan dit zo niet op jou afschuiven! Wees daar van bewust. Wat laf om jouw handicap te gebruiken als excuus.
Zijn handicap? Makkelijke weg proberen te kiezen, troost zoeken bii een ander, niet kunnen communiceren, dochter veel te snel erbij betrekken zodat ze partij kiest..
Een handicap is niet altijd lichamelijk. Ook emotioneel, verstandelijk, communicatieve, etc.
Hij heeft duidelijk daarin een handicap.
Knap dat je ondanks jouw heftige rollercoaster je helderheid ook erbij pakt.
Laat je niet van de wijs brengen. Volg niet zijn woorden,maar voel wat je voelt. Je mag je terecht boos, verdrietig, eenzaam en teleurgesteld voelen.
Hij raakt in paniek en wilt zijn hachje redden. Jij hebt tijd nodig. Je kan dit niet 1,2,3 voortzetten. Dan ga je je gevoel voorbij. Alles moet eerst geheeld worden.
Heel veel sterkte TO
Goed dat je het laat bezinken. Het is heel wat. Emoties nemen de boventoon,dat is erg logisch.
Zoals aangegeven; vergeet je eigen grenzen niet. Zijn reacties zijn logisch,maar niet fair.
Eigenlijk liegt hij dus weer (geen seks gehad). Je schreef eerder dat hij met zowel jou als haar seks had op dezelfde dag.
Je kan trouwens de berichten opnemen met je telefoon. Desnoods maak je er een video van. Dan kan je ze luisteren als je wat stabieler bent (als je dat zou willen).
Hij kan dit zo niet op jou afschuiven! Wees daar van bewust. Wat laf om jouw handicap te gebruiken als excuus.
Zijn handicap? Makkelijke weg proberen te kiezen, troost zoeken bii een ander, niet kunnen communiceren, dochter veel te snel erbij betrekken zodat ze partij kiest..
Een handicap is niet altijd lichamelijk. Ook emotioneel, verstandelijk, communicatieve, etc.
Hij heeft duidelijk daarin een handicap.
Knap dat je ondanks jouw heftige rollercoaster je helderheid ook erbij pakt.
Laat je niet van de wijs brengen. Volg niet zijn woorden,maar voel wat je voelt. Je mag je terecht boos, verdrietig, eenzaam en teleurgesteld voelen.
Hij raakt in paniek en wilt zijn hachje redden. Jij hebt tijd nodig. Je kan dit niet 1,2,3 voortzetten. Dan ga je je gevoel voorbij. Alles moet eerst geheeld worden.
Heel veel sterkte TO
zondag 3 december 2017 om 09:03
Eerst even een warme hug voor To.
Ik zou je man het niet gemakkelijk maken. Je hoeft niet direct te gaan scheiden of het bedrijf te verkopen. Doe alles op jouw tempo. Dat wil niet zeggen dat je bij hem moet blijven, dat is helemaal aan jou. Maar hij heeft het probleem veroorzaakt, dus laat hem het ook maar oplossen. Mocht je gaan scheiden, dan zet je pas je handtekening totdat je het er helemaal mee eens bent. Dat je inkomsten geborgd zijn. Idem met het huis: omdat hij jullie plannen overhoop heeft gegooid, hoef jij daar nog niet in mee te gaan. Neem de tijd, al duurt het jaren. Op die manier zorg je goed voor jezelf, heb jij de controle terug. Je hoeft het hem niet gemakkelijk te maken. Ik doel overigens niet op wraak, dat is iets anders.
Get in charge! Succes!
Ik zou je man het niet gemakkelijk maken. Je hoeft niet direct te gaan scheiden of het bedrijf te verkopen. Doe alles op jouw tempo. Dat wil niet zeggen dat je bij hem moet blijven, dat is helemaal aan jou. Maar hij heeft het probleem veroorzaakt, dus laat hem het ook maar oplossen. Mocht je gaan scheiden, dan zet je pas je handtekening totdat je het er helemaal mee eens bent. Dat je inkomsten geborgd zijn. Idem met het huis: omdat hij jullie plannen overhoop heeft gegooid, hoef jij daar nog niet in mee te gaan. Neem de tijd, al duurt het jaren. Op die manier zorg je goed voor jezelf, heb jij de controle terug. Je hoeft het hem niet gemakkelijk te maken. Ik doel overigens niet op wraak, dat is iets anders.
Get in charge! Succes!
zondag 3 december 2017 om 09:06
Aparte topic..
Dit is echt de eerste keer dat ik mijn vraagtekens zet bij een topic soory.
Je eerste berichten waren vol boosheid en haat naar hem toe,om het daarna toch weer te proberen onder het mom van 'alles voor de welzijn voor dochter'.
En hoezo zegt dochter dat hij met haar eerst moest praten??
In ieder geval mocht ik het verkeerd hebben,hoop ik toch echt dat je voor jezelf en dochter kies.
En jezelf niet weer in de maling laat nemen.
Succes!
Je eerste berichten waren vol boosheid en haat naar hem toe,om het daarna toch weer te proberen onder het mom van 'alles voor de welzijn voor dochter'.
In ieder geval mocht ik het verkeerd hebben,hoop ik toch echt dat je voor jezelf en dochter kies.
Succes!
zondag 3 december 2017 om 09:07
Bedankt voor de update TO. Wat heb jij een vreselijk emotionele dag gehad gisteren. Ik hoop dat je hebt kunnen slapen vannacht.
Ik vind dat je het goed hebt aangepakt. Geef inderdaad voorlopig maar niet weg waar je je informatie vandaan hebt, aangezien hij nu vast en zeker niet met het hele verhaal op de proppen is gekomen. Natuurlijk gaat die man proberen te redden wat er te redden valt, het is ook zijn relatie/gezin/leven/zaak. Dat hij al die tijd die plannetjes heeft gemaakt om dit alles te beëindigen en met haar verder te gaan kwam waarschijnlijk voornamelijk voort uit geilheid en een misplaatst gevoel van veiligheid.
Als hij het al meende was het zijn keuze en op zijn voorwaarden. Heb jij dit nu even lekker voor zijn neus weggenomen zeg.. Hij had dit niet zien aankomen, zich niet kunnen voorbereiden op deze situatie. Natuurlijk is hij geschrokken en een kat in het nauw neemt rare sprongen.
Er is zelfs een grote kans dat hij vandaag of morgen nog contact gaat opnemen met die dame en jij er via jouw trucje achterkomt. Dan weet je al helemaal hoe hij er echt in staat.
Je schreef gisteren dat hij meerdere malen seks met jou en haar op dezelfde dag heeft gehad. Dat haal je toch ergens vandaan? Dat moet je toch uit die berichten hebben op kunnen maken?
Dat alleen knuffelen en kussen klinkt dus echt als ontzettende bullshit!
En stel, hè, stel, het is zo: dan heeft hij weken- en dagenlang in hotels met haar liggen praten, knuffelen en kussen, verandert dat echt de situatie? Nee toch?
Hij kan niet met jouw handicap omgaan. Hij is zo ontzettend zielig. En daarom doet hij dit. Uit de mond van je echtgenoot van 25 jaar. Bah bah wat ontzettend gemeen om dit te zeggen. Je zou nog gaan geloven dat het aan jou ligt.
Over je dochter: hij heeft snel gehandeld om zijn hachje te redden, lijkt het. Wat ik een ontzettende naaistreek vind en karakteristiek past bij de vreemdganger die je gisteren hebt geschetst in dit topic. Als jullie uit elkaar zouden gaan is het zijn schuld en niet die van jou. Jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor een gebroken gezin, laat dat je ook niet aanpraten.
Blijf er alsjeblieft bij TO.
Ik vind dat je het goed hebt aangepakt. Geef inderdaad voorlopig maar niet weg waar je je informatie vandaan hebt, aangezien hij nu vast en zeker niet met het hele verhaal op de proppen is gekomen. Natuurlijk gaat die man proberen te redden wat er te redden valt, het is ook zijn relatie/gezin/leven/zaak. Dat hij al die tijd die plannetjes heeft gemaakt om dit alles te beëindigen en met haar verder te gaan kwam waarschijnlijk voornamelijk voort uit geilheid en een misplaatst gevoel van veiligheid.
Als hij het al meende was het zijn keuze en op zijn voorwaarden. Heb jij dit nu even lekker voor zijn neus weggenomen zeg.. Hij had dit niet zien aankomen, zich niet kunnen voorbereiden op deze situatie. Natuurlijk is hij geschrokken en een kat in het nauw neemt rare sprongen.
Er is zelfs een grote kans dat hij vandaag of morgen nog contact gaat opnemen met die dame en jij er via jouw trucje achterkomt. Dan weet je al helemaal hoe hij er echt in staat.
Je schreef gisteren dat hij meerdere malen seks met jou en haar op dezelfde dag heeft gehad. Dat haal je toch ergens vandaan? Dat moet je toch uit die berichten hebben op kunnen maken?
Dat alleen knuffelen en kussen klinkt dus echt als ontzettende bullshit!
En stel, hè, stel, het is zo: dan heeft hij weken- en dagenlang in hotels met haar liggen praten, knuffelen en kussen, verandert dat echt de situatie? Nee toch?
Hij kan niet met jouw handicap omgaan. Hij is zo ontzettend zielig. En daarom doet hij dit. Uit de mond van je echtgenoot van 25 jaar. Bah bah wat ontzettend gemeen om dit te zeggen. Je zou nog gaan geloven dat het aan jou ligt.
Over je dochter: hij heeft snel gehandeld om zijn hachje te redden, lijkt het. Wat ik een ontzettende naaistreek vind en karakteristiek past bij de vreemdganger die je gisteren hebt geschetst in dit topic. Als jullie uit elkaar zouden gaan is het zijn schuld en niet die van jou. Jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor een gebroken gezin, laat dat je ook niet aanpraten.
Blijf er alsjeblieft bij TO.
zondag 3 december 2017 om 09:11
Vervelend voor jou dat jij het apart vind. Ik zie het namelijk juist heel veel gebeuren, inclusief bij mezelf toen mijn ex-man vreemdging.caviadier schreef: ↑03-12-2017 09:06Aparte topic..
Succes!
Je bent namelijk jaren samen geweest en je wil helemaal niet dat het waar is en klopt wat je hebt ontdekt. Daardoor kun je erg geneigd zijn om hem te willen geloven, ookal heb je met je eigen ogen anders gezien. Je gaat aan jezelf twijfelen. En als dan ook nog de schuld in jouw schoenen wordt geschoven...?
Dit is wat ik gisteren bedoelde met ‘laat hem geen verwarring zaaien’. De feiten zijn de feiten en hij creëert ruis.
zondag 3 december 2017 om 10:02
Jeetje, wat een heftige dag heb je achter de rug!
Begrijp ik nu goed dat je man aandacht zoekt bij een andere vrouw omdat hij het anders niet " vol" kan houden met jouw handicap?
Wanneer jullie verder gaan samen zal dat toch zo blijven? Lijkt me wel een punt van aandacht!
Begrijp ik nu goed dat je man aandacht zoekt bij een andere vrouw omdat hij het anders niet " vol" kan houden met jouw handicap?
Wanneer jullie verder gaan samen zal dat toch zo blijven? Lijkt me wel een punt van aandacht!
anoniem_193217 wijzigde dit bericht op 03-12-2017 10:04
0.73% gewijzigd
zondag 3 december 2017 om 10:03
Wat een invulling weer allemaal. Wij weten niet wat die man denkt of voelt.
Ik vind het terecht dat hij met hun dochter gepraat heeft. Mama over de rooie, huwelijk op springen, daar krijgt ze meer dan genoeg van mee. Ik dacht ook dat we onze problemen weg konden houden bij onze kinderen. Helaas is niets minder waar. Dat hij de kans neemt om haar zelf te vertellen wat hij gedaan heeft lijkt me gezien de onderlinge relatie best logisch, al zal hij niet volledig open zijn geweest.
Verder geloof ik wel dat hij niet wilde cq wil scheiden. Die minnares ook niet denk ik.
Was de wereld maar zo simpel en overzichtelijk. Vreemdganger = slecht en doet per definitie alleen het foute.
TO, je weet wat er gebeurd is tussen hem en haar. Je hebt de berichten gehoord. Je hebt geen bewijs nodig. Ga ervan uit dat hij zal liegen. Om te redden wat er te redden valt. Om jou niet nog meer pijn te doen. Om zijn straatje schoon te vegen.
Het is maar de vraag of het "waarom" hier zo belangrijk is. Wat telt is of je er nog samen uit wil komen en of dat nog kan.
Ik vind het terecht dat hij met hun dochter gepraat heeft. Mama over de rooie, huwelijk op springen, daar krijgt ze meer dan genoeg van mee. Ik dacht ook dat we onze problemen weg konden houden bij onze kinderen. Helaas is niets minder waar. Dat hij de kans neemt om haar zelf te vertellen wat hij gedaan heeft lijkt me gezien de onderlinge relatie best logisch, al zal hij niet volledig open zijn geweest.
Verder geloof ik wel dat hij niet wilde cq wil scheiden. Die minnares ook niet denk ik.
Was de wereld maar zo simpel en overzichtelijk. Vreemdganger = slecht en doet per definitie alleen het foute.
TO, je weet wat er gebeurd is tussen hem en haar. Je hebt de berichten gehoord. Je hebt geen bewijs nodig. Ga ervan uit dat hij zal liegen. Om te redden wat er te redden valt. Om jou niet nog meer pijn te doen. Om zijn straatje schoon te vegen.
Het is maar de vraag of het "waarom" hier zo belangrijk is. Wat telt is of je er nog samen uit wil komen en of dat nog kan.
zondag 3 december 2017 om 10:03
Sterkte to. Je schrijft ergens dat je wel een screenshot wil sturen als mensen je niet geloven. Dat hoef je natuurlijk niet te doen maar je kunt ze wel voor jezelf maken om de berichten te bewaren.
Ook het opnemen van de berichten is slim. Dan heb je ze zeker achter de hand voor het geval dat je ze nog nodig hebt.
Heb je nog met je ouders gepraat nadat je met je man gepraat hebt. Het lijkt me goed om hier met iemand over te kunnen praten die jullie allebei kent en je ouders zijn al op de hoogte. Iemand die je kan steunen maar ook kan helpen alle gedachten en gevoelens op een rijtje te zetten en om zo goede keuzes te maken.
Ook het opnemen van de berichten is slim. Dan heb je ze zeker achter de hand voor het geval dat je ze nog nodig hebt.
Heb je nog met je ouders gepraat nadat je met je man gepraat hebt. Het lijkt me goed om hier met iemand over te kunnen praten die jullie allebei kent en je ouders zijn al op de hoogte. Iemand die je kan steunen maar ook kan helpen alle gedachten en gevoelens op een rijtje te zetten en om zo goede keuzes te maken.
zondag 3 december 2017 om 10:04
Hij kan haar ook gewoon bellen of er langs gaan, dan weet Big Brother Google er niks van en komt TO er niet achter.
TO, ik vind je nog relatief mild en begripvol voor je man. Ik snap het wel, er staat veel op het spel.
Maar ik zou een hele duidelijke voorwaarde stellen: ALLE contact met haar verbreken.
En nog maar één keer stiekem contact met een andere vrouw, al is het alleen maar (erotisch) chatten, dan is het meteen over.
zondag 3 december 2017 om 10:30
Ergens in het topic zeg je dat hij seks met jullie beiden heeft gehad op dezelfde dag, was dit een aanname of kwam dat heel duidelijk naar voren uit de berichten? Een affaire hebben en daarna ook nog eens niet volledig eerlijk zijn is wel heel erg respectloos zeg. Wees dan gewoon een man en zeg dat je meerdere malen gesekst hebt.
zondag 3 december 2017 om 10:39
Wat een aparte wending krijgt dit verhaal, en dan bedoel ik vooral jullie dochter hierin betrekken. WAAROM in hemelsnaam als jullie er zelf helemaal niet uit zijn? Had haar dat bespaard.
Veel sterkte met het vervolg, dat zal hoe dan ook niet makkelijk worden.
Enig advies dat ik zou willen meegeven: laat je niet leiden door angst.
(ik ga er maar vanuit dat het echt is, al snap ik de twijfels ivm je schrijfstijl)
(ik ga er maar vanuit dat het echt is, al snap ik de twijfels ivm je schrijfstijl)
zondag 3 december 2017 om 10:42
Anderen zouden dat natuurlijk heeeel anders aanpakken.
zondag 3 december 2017 om 10:47
Het is een tiener. Natuurlijk stel je die (globaal) op de hoogte als vader ineens niet meer bij moeder slaapt, als moeder van streek is.KeaAlpine schreef: ↑03-12-2017 10:39Wat een aparte wending krijgt dit verhaal, en dan bedoel ik vooral jullie dochter hierin betrekken. WAAROM in hemelsnaam als jullie er zelf helemaal niet uit zijn? Had haar dat bespaard.
Ik denk dat de mensen die het 25 jaar met elkaar volhouden op één hand te tellen zijn.. Zo gek vind ik deze opmerking niet.