Gezondheid alle pijlers

Onzeker door vreselijke vagina geur. Wat te doen?

05-12-2017 16:35 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb sinds kort ineens een vreselijke geur uit mijn vagina.
Het is niet eens een visgeur, maar het lijkt wel een chemische hele intense geur te zijn.
Ook heb ik een groen-gele achtige afscheiding.
Nu komt het, ik heb dus een SOA test gedaan en alles blijkt prima te zijn.
De dokter zei me dat ze niks voor me kon betekenen, en dat ik het moet doen met Normaflor tabletten.
Deze tabletten helpen, voor 1 dag. Ik zie het niet zitten om elke dag zo'n tablet in te brengen voordat ik sex ga hebben.
Mijn vriend heeft gelukkig nog niet veel gemerkt, doordat ik steeds zo'n tablet in breng voor ik hem zie, maar ik schaam mij dood als hij die geur beter komt te ruiken.
Iemand goede tips, of eventueel medicatie? Want mijn dokter is nogal huiverig met medicatie geven en zegt dat het vanzelf wel overgaat.

Mijn vagina voelt overigens niet pijnlijk en ik heb verder nergens last van.

Groetjes Selena
Alle reacties Link kopieren
Als het over een paar weken nog steeds zo is, teruggaan naar je huisarts e vragen om een verwijzing.
Alle reacties Link kopieren
Door laten verwijzen
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Heb je enkel een SOA test gedaan?
Of heeft ze ook gekeken of het een candida is?
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
05-12-2017 16:39
Heb je enkel een SOA test gedaan?
Of heeft ze ook gekeken of het een candida is?
Heb een SOA test gedaan en het is ook geen candida, ze zei tegen mij dat het een bacteriele vaginose is, maar dat vind ik raar want de symptomen komen niet overeen.
Is je partner getest?

Want jij kan zogezegd wel safe zijn, maar als hij het elke keer inbrengt ...
Gebruik je inlegkruisjes? Of maandverband met een geurtje?
Alle reacties Link kopieren
Laat je doorverwijzen. Houdt daarnaast de boel goed schoon. Was met water (GEEN ZEEP) en zorg voor luchtige kleren. Geen onderbroeken van syntetisch materiaal aantrekken en geen strakke brokken.
En dan afwachten of de huisarts je wil laten doorverwijzen.
Those who don’t believe in magic will never find it
Ik heb even gegoogled op bacteriële vaginose en in het stukje dat ik vond stond dat het wordt veroorzaakt door een verstoorde balans in de vagina. Zelf heb ik wel eens last van schimmelinfectie, door dezelfde reden. Als ik dit voel opkomen (meestal rond ongesteldheid) dan gebruik ik 'lactacyd voor speciale gelegenheden'. Dit werkt perfect, daarna heb ik nergens meer last van. Je zou het kunnen proberen...
Goeie inderdaad, alleen met water wassen down under. Lactacyd zou ook nog kunnen.

Heb je trouwens ook het idee dat je ongesteld moet worden? Of heb je daar normaal nooit zoveel last van?
Kwebbeltje91 schreef:
05-12-2017 16:47
Goeie inderdaad, alleen met water wassen down under. Lactacyd zou ook nog kunnen.

Lactacyd is nergens voor nodig.
Gewoon elke dag de sproeier erop, katoenen onderbroeken en geen strakke kleding dragen.
En als dat allemaal niet werkt, dan terug naar de huisarts en een doorverwijzing vragen.
Lactacyd dagelijks gebruiken is inderdaad nergens voor nodig. Echter die voor speciale gelegenheden, die je dus alleen gebruikt op het moment dat je irritatie ervaart, die werkt wel heel goed. Dus ik zou niet weten waarom je dit niet zou gebruiken in noodgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
05-12-2017 16:43
Is je partner getest?

Want jij kan zogezegd wel safe zijn, maar als hij het elke keer inbrengt ...
Jep, beide getest.. Maar ik ga voor de zekerheid nog maar een keer.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
05-12-2017 16:44
Gebruik je inlegkruisjes? Of maandverband met een geurtje?
Ja, omdat die afscheiding zo erg is dat het door mijn jeans heen komt.....
O, het heet trouwens tegenwoordig 'kalmerende was-emulsie' en heeft net een iets zuurdere PH dan je vagina van nature heeft. Omdat een bacterie vaak overgroei krijgt op het moment dat de PH juist niet zuur genoeg is, kan dit de zuurgraad weer een boost de juiste richting op geven.

Maar het belangrijkste: het werkt gewoon. Er zijn ook zat huismiddeltjes zoals een tampon met yoghurt inbrengen die volgens hetzelfde principe werken, alleen dat zou ik dan dus weer nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
05-12-2017 16:46
Ik heb even gegoogled op bacteriële vaginose en in het stukje dat ik vond stond dat het wordt veroorzaakt door een verstoorde balans in de vagina. Zelf heb ik wel eens last van schimmelinfectie, door dezelfde reden. Als ik dit voel opkomen (meestal rond ongesteldheid) dan gebruik ik 'lactacyd voor speciale gelegenheden'. Dit werkt perfect, daarna heb ik nergens meer last van. Je zou het kunnen proberen...
Helaas komt die geur vanzelf weer naar boven tijdens het vrijen :(
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
05-12-2017 17:10
O, het heet trouwens tegenwoordig 'kalmerende was-emulsie' en heeft net een iets zuurdere PH dan je vagina van nature heeft. Omdat een bacterie vaak overgroei krijgt op het moment dat de PH juist niet zuur genoeg is, kan dit de zuurgraad weer een boost de juiste richting op geven.

Maar het belangrijkste: het werkt gewoon. Er zijn ook zat huismiddeltjes zoals een tampon met yoghurt inbrengen die volgens hetzelfde principe werken, alleen dat zou ik dan dus weer nooit doen.
Thanks! Ik ga er eens naar kijken :)
Wat een lamme huisarts heb je. Je kunt hier gewoon een kuurtje tegen slikken en dan ben je er vanaf.
Bumba1985 schreef:
05-12-2017 17:10


Maar het belangrijkste: het werkt gewoon. Er zijn ook zat huismiddeltjes zoals een tampon met yoghurt inbrengen die volgens hetzelfde principe werken, alleen dat zou ik dan dus weer nooit doen.


Dat heb ik wel ooit een tijdje gedaan en het werkte als een tierelier.
selena1991 schreef:
05-12-2017 17:10
Ja, omdat die afscheiding zo erg is dat het door mijn jeans heen komt.....

Stop daarmee. In ieder geval het mv waar een geurtje in zit. Ik gebruikte dat ook veel maar ik kreeg ongeveer dezelfde klachten als jou, sinds ik daarmee ben gestopt heb ik bijna nergens meer last van.
Ik wil niet zeggen dat het bij jou ook helpt maar omdat ik een tijdje met die klachten liep, wilde ik toch de tip geven ;) Hopelijk ben je er snel vanaf.
selena1991 schreef:
05-12-2017 17:10
Ja, omdat die afscheiding zo erg is dat het door mijn jeans heen komt.....


In inlegkruisjes en maandverband zit plastic: gaat het toch weer broeien.
karin12345 schreef:
05-12-2017 17:13
Dat heb ik wel ooit een tijdje gedaan en het werkte als een tierelier.
alleen bulgaarse yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Ook getest op trichomonas? Deze wordt niet in de standaard test afgenomen.
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
05-12-2017 17:11
Wat een lamme huisarts heb je. Je kunt hier gewoon een kuurtje tegen slikken en dan ben je er vanaf.
Zeker, ben al aan t zoeken naar een ander. Hoe heet t kuurtje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven