Dagrugzak, hoe groot?

06-12-2017 12:17 17 berichten
Ik wil graag een fijne rugzak erbij voor als we een hele dag weggaan. Ik heb wel al op internet gekeken maar heb niet echt een idee wat een fijne grote is.

Welke vinden jullie fijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf altijd m’n eastpak bij me
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de rugzakken uit de dakine wonder serie fijn en handig. Deze zijn volgens mij 15L. Past genoeg in voor een dag op pad, twee vakken voor flesjes aan de voorkant en de mogelijkheid om bij een zware tas ook een heupbandje om te doen.
Alle reacties Link kopieren
ga eens naar een echte winkel om te passen, en neem dan spullen mee om "zwaar te tillen". want wat ik plezier vind dragen, geldt dit misschien niet voor jou.

het hangt namelijk voor een groot deel af van je bouw en wat jij plezierig vindt dragen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hangt af voor hoeveel personen je dingen meeneemt natuurlijk, en wat er allemaal in moet (voedsel, drank, regenjassen, luiers (?), verzorgingsmateriaal, reservekledij, ...)
Ligt eraan wat er in moet. Voor mijzelf heb ik aan een kleinere voldoende maar voor een dagje weg met gezin ( geen kinderen met luiers ect) neem ik mijn eastpak mee. Dat lukt alleen als ik poncho's meeneem voor slecht weer. Wat te eten en wat te drinken. Portomonnee en telefoon. Meer past er dan ook niet in.
In onze dagrugzak passen 3 flesjes water, wat mueslirepen, 2 regenponcho's en evt nog een extra shirt. Is dus een gewoon rugzakformaat, net groot genoeg om dat allemaal te kunnen dragen. En dan met een heupband want dat draagt veel fijner. Ik zou naar een winkel gaan met alles wat je erin wilt doen, en dan de kleinste rugtas waar dat allemaal in past met heupband kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ga passen in een winkel waar ze je goed adviseren.
Man en ik hebben allebei een dagrugzak en allebei een verschillende.
Door het verschil in lengte en bouw kunnen wij elkaars rugzak niet gebruiken.
En bedenk eerst wat je er precies mee wilt en wat je handig zou vinden ( wel of niet een rits, aparte vakken e.d.)
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er nogal aan wat je meeneemt en wat je gaat doen op zo'n dag.

Ik heb een eenvoudige dagrugzak van 18 liter en één van 22 liter met wat meer vakjes en een heupband enzo. Die kleinere gebruik ik bij dagjes uit naar een stad en die andere gaat mee als ik de natuur in ga.

Ga gewoon eens naar een tassenwinkel of buitensportzaak om één en ander te proberen. Vaak hebben ze wel gewichtjes liggen, zodat je kunt voelen wat fijn draagt.
Alle reacties Link kopieren
The North Face Borealis. 28 liter. 25 a 30 liter is fijn. Ook al gebruik je niet alles, altijd fijn om wat extra ruimte te hebben als je onverwacht er iets moet bijstoppen.
ohboy schreef:
06-12-2017 16:19
The North Face Borealis. 28 liter. 25 a 30 liter is fijn. Ook al gebruik je niet alles, altijd fijn om wat extra ruimte te hebben als je onverwacht er iets moet bijstoppen.


Vind je dat echt handig voor een dag wandelen, zo'n grote rugzak? Ik vind dat juist helemaal niet fijn, je sjouwt de hele dag allemaal extra ballast mee. Vijftien liter is groot genoeg zou ik denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meestal maar weinig bij me, dus ik heb een hele goedkope, kleine van de Decathlon (3 euro).
Alle reacties Link kopieren
28 liter lijkt me wel heel groot, dat is het formaat rugzak wat ik gebruik als ik een week op vakantie ga!
Maar goed, de hamvraag voor TO is toch wel: waarvoor ga je de tas gebruiken en wat moet er allemaal mee?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
06-12-2017 16:55
Vind je dat echt handig voor een dag wandelen, zo'n grote rugzak? Ik vind dat juist helemaal niet fijn, je sjouwt de hele dag allemaal extra ballast mee. Vijftien liter is groot genoeg zou ik denken.
Da's heel persoonlijk inderdaad. Zo'n pack heeft ook compressiebanden, dan is 'ie echt niet groot. Ik heb er drie cadeau gedaan aan m'n neefjes die gebruiken 'm als schooltas en zijn er erg blij mee.
We gaan een weekend weg en nemen kinderwagen niet mee. Er moeten dus spullen in voor 2 volwassenen en baby van 10 maanden die borstvoeding krijgt. De spullen voor overnachting hoeven er niet in. We gaan naar een stad.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik idd ook gaan voor 20 à 25 liter. Pampers en verzorging, water, Wat eten, een extra pull of sjaal/muts of regenjas, ...
Wij merkten in de zomer met de kleine dat haar rugzak snel vol zat... en dat is iets van eastpackgrootte, het was zomer dus enkel lichte kledij mee in de tas.
Alle reacties Link kopieren
Een tip, bedenk wat er in moet, maak een stapel en stop het eens in 1 of 2 plastic afvalzakken van een klein emmertje. Bvb 10l. Zo zie je snel welke grootte je minimaal moet hebben om alles in te krijgen. Neem nog wat extra ruimte voor materiaal die je vergeten bent nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven