Hoofslaper of slaapbank?

07-12-2017 07:39 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wat zou jij eerder nemen in een kleine studio? Een hoogslaper of een slaapbank?Heb niet veel ruimte maar wil wel graag gewoon op de bank kunnen zitten. Ervaringen (ook soorten/merken) zijn welkom!
anoniem_359654 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 07:40
Reden: Titel fout
8.60% gewijzigd
Een slaapbank.
Als je het ophoog klimmen elke dag niet erg vind een hoogslaper. Op die manier is je bed echt je bed en hoef je niet elke dag je bank te verbouwen.
anoniem_66403 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 07:45
1.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een hoogslaper. Kan je op een fatsoenlijk matras liggen en op een fatsoenlijke bank zitten. Of echt een goede slaapbank, maar ik geloof dat die nogal aan de prijs zijn. En dan moet je dus elke dag 's avonds je bedje nog klaar gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Een slaapbank zou je dan iedere dag om moeten bouwen/opruimen.
Bij een hoogslaper moet je altijd het trappetje op en af (ook met een beroerde kop als je ziek bent). Ikea heeft een hoogslaper van 140 bij 200, daar kun je evt ook nog met 2 personen in slapen.
Alle reacties Link kopieren
Een goede slaapbank waarbij je niet heel veel handelingen hoeft te verrichten om er een bed van te maken. Vind een hoogslaper zo studentikoos, tenzij je hele hoge plafonds hebt en er echt een vide in kunt bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hoogslaper. Een slaapbank ligt vaak wel voor 1 of 2 nachtjes maar vaak niet fijn voor de lange termijn. Ligt niet lekker en veel werk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kan je de ruimte niet zo inrichten dat je een kant hebt met een bed en een kant met een zitgedeelte? Eventueel afscheiden met een kast...
Een goede slaapbank...
Je kan ook zo'n opklapbed hebben. Dat had een kennis van me in haar studio, ruimde wel lekker op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een hoogslaper gaan als beiden echt niet past. Slaapbanken liggen toch niet zo lekker meestal als je er langdurig op slaapt. En altijd inklappen en netjes maken is ook gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je budget is of dat je handig bent ( of ienand die je kent). Er zijn op internet best veel leuke ideeen te vinden voor een hoogslaper en dat je die een beetje weg kunt laten vallen in de ruimte of bijv een boekenkastombouw op kan maken. Dat ziet er wel tof uit.
Alle reacties Link kopieren
Geen van twee. Ik zou voor een kastbed gaan. Afbeelding
En als het wat mag kosten :D
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik sliep eens in een hotel waar de bank in de woonkamer uitgeklapt kon worden als bed met beddengoed en al er omheen.
De bank zelf was ook nog eens een mooie bank en het bed sliep echt goed.
Zoiets zou ik dan zoeken.
Opklapbed.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
07-12-2017 08:46
Geen van twee. Ik zou voor een kastbed gaan. Afbeelding
En als het wat mag kosten :D
Afbeelding
Vet!!
Een slaapbank heeft geen goed matras om langdurig iedere nacht op te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tijd op een slaapbank geslapen en vond het echt niks: matras is nooit zo goed als die in een echt bed, elke dag gedoe met je bed opruimen (kan dus ook nooit echt goed luchten), en als je ziek op bed ligt en er is visite dan zitten ze bij wijze van spreken in je slaapkamer, vond ik niet zo prettig.

Ik zou dus voor een hoogslaper gaan, idd die van Ikea waar je ev. met 2 in kunt en een gordijn of klamboe errond, zodat je slaapgedeelte afgeschermd wordt van je woongedeelte.

Wij hebben trouwens als logeerbed een paar zo'n dingen en die slapen wel lekker:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
07-12-2017 09:43
Vet!!
Ja gaaf hé. Opklap eettafel overdag er onder en je hebt echt een leuke kamer Het zal waarschijnlijk wel wat kosten :D
Hoogslaper of opklapbed. Een echte goede slaapbank is duur en veel rommel.
Alle reacties Link kopieren
Een hoogslaper, dan heb je gewoon een goed bed en hoef je niet elke dag de boel te verbouwen. Voor die paar dagen per jaar dat je echt ziek bent of teveel gedronken hebt ga je dan desnoods op de bank liggen of gooi je je matras op de vloer.

Een kastbed kan ook, dat is ook een mooie oplossing. Alleen heb ik er zelf een klein jeugdtrauma overgehouden aan de keer dat mijn bed midden in de nacht inklapte en ik het gevoel kreeg dat ik door het ding werd opgevreten. :-?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Hoogslaper.

Ik heb lange tijd een slaapbank gehad. Niks mis met het matras, niks mis met de bank, niks mis met de extra onbergruimte eronder, prima ding! Alleen het dagelijks moeten afhalen en weer opmaken van mijn bed ging al snel tegenstaan.

Die kast is gaaf. Alleen had ik daarmee als rommelmaker met hetzelfde probleem gezeten als ik met de slaapbank had. Ik moest regelmatig eerst m'n zooi aan de kant schuiven voordat ik het bed uit kon klappen.

Edit: zie net dat het kastbed omhoog kan :D
englishmaninnewyork wijzigde dit bericht op 07-12-2017 10:20
4.71% gewijzigd
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
Hoogslaper.
Ik heb allebei gehad en telkens die slaapbank inklappen was een drama. Je moet dan ook een flinke plank in je kast reserveren voor je kussen en dekens.
Ik had trouwens wel een fijne slaapbank maar die was ook heel duur (ik had m gelukkig geërfd).
Als je van plan bent langer dan 'n jaar in die studio te blijven wonen zou ik voor dat kastbed gaan. Een slaapbank is niet voor dagelijks gebruik qua matras, die zijn ontworpen voor logeerpartijtjes. Een hoogslaper moet je maar in zien te raken als je 'ns wat mankeert. Geen volwassen opties.
Woon je daar als student?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
07-12-2017 10:16
Hoogslaper.
Ik heb allebei gehad en telkens die slaapbank inklappen was een drama. Je moet dan ook een flinke plank in je kast reserveren voor je kussen en dekens.
Ik had trouwens wel een fijne slaapbank maar die was ook heel duur (ik had m gelukkig geërfd).

Voor kussens en dekens gebruikte ik een grote lage kist op wieltjes die overdag als salontafel fungeerde en 's nachts als nachtkastje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven