Mijn dochter van 7 wil uggs.

07-12-2017 10:19 58 berichten
Dus. Maar ik vind ze zó duur! Bij voorkeur wil ik dan ook nog eens een model wat er niet zo slofferig uitziet,

Weet iemand een merk van iets vergelijkbaars wat wel goed blijft? Het liefst niet gevoerd met synthetisch spul.

Vorig jaar hadden we een paar uggs gekregen en daar heeft ze de hele winter op gelopen en haar vriendinnetje had goedkope van zara ofzo, maar daar liep ze dus helemaal naast en dat wil ik echt niet.

Eigenlijk gruw ik van die dingen, maar voor een 7 jarige kan het nog wel toch? :facepalm:
Wat een verschillende ervaringen zeg. Ik had ze jaren geleden en heb er jaren op gelopen. Bleven hartstikke goed door weer en wind, liep er heerlijk op en juist die neppers ga je op een gegeven moment naast lopen. Daar heb ik nooit last van gehad.

Maar goed voor zo'n jong kind nog in de groei zou ik er niet zoveel aan uitgeven persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je moet inderdaad gewoon even checken of ze een goed voetbed hebben, of er een versteviging zit bij de hiel en of de zool op de goede plek buigt, op die manier check ik alle schoenen (die van mijn zoon heb ik dan online besteld maar die had ik eerder gehad en dat andere paar had ik wel in de Next-winkel zelf gekocht).

In zijn geval heeft hij die laarsjes omdat hij autistisch is en bijna geen enkele schoen prettig vindt aan zijn voeten, alleen schoenen die zacht zijn van binnen en makkelijk aan en uit gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Niet kopen, echt niet.

Ik heb zelf uggs, en neem aan dat jij ook de Classic short of mini wil voor jouw dochter?

Voetbed is een drama. Je kan best zo nu en dan uggs dragen maar het moet geen gewoonte worden. Vooral de ondersteuning onder de hiel is echt slecht.

Kinderen horen op het schoolplein lekker te kunnen spelen. Uggs zijn helemaal niet daarvoor geschikt door het slappe suède en de slechte zool. Je verpest er echt groeiende kindervoeten mee en ze gaan dan alleen maar kapot.

Daarnaast merk ik dat UGG australia de kwaliteit heel erg achteruit laat gaan.
In mijn paar uit 2013 zat ineens een gat, spontaan uit het niets terwijl die netjes opgeborgen was.
Van Marktplaats een uit 2010 gekocht, zit strakker en heeft dikkere wol.
Vorig jaar nog is de classicliin aangepast (logo iets andere kleuren letters) en het is nu vast nog meer ene drama dan na de vernieuwingen in 2013.

Internet staat vol met klachten over de kwaliteit en als ontwikkelende kindervoeten je lief zijn: koop iets anders.
Mayelle1980 schreef:
07-12-2017 11:12
Niet kopen, echt niet.

Ik heb zelf uggs, en neem aan dat jij ook de Classic short of mini wil voor jouw dochter?

Voetbed is een drama. Je kan best zo nu en dan uggs dragen maar het moet geen gewoonte worden. Vooral de ondersteuning onder de hiel is echt slecht.

Kinderen horen op het schoolplein lekker te kunnen spelen. Uggs zijn helemaal niet daarvoor geschikt door het slappe suède en de slechte zool. Je verpest er echt groeiende kindervoeten mee en ze gaan dan alleen maar kapot.

Daarnaast merk ik dat UGG australia de kwaliteit heel erg achteruit laat gaan.
In mijn paar uit 2013 zat ineens een gat, spontaan uit het niets terwijl die netjes opgeborgen was.
Van Marktplaats een uit 2010 gekocht, zit strakker en heeft dikkere wol.
Vorig jaar nog is de classicliin aangepast (logo iets andere kleuren letters) en het is nu vast nog meer ene drama dan na de vernieuwingen in 2013.

Internet staat vol met klachten over de kwaliteit en als ontwikkelende kindervoeten je lief zijn: koop iets anders.
O echt? Ik wil het liefst uugs met een stevige zool en waterproof. Ik heb iets terug een foto geplaatst van het model wat me leuk leek, geen idee of dat de classic is?
kiwibanaansap schreef:
07-12-2017 10:19
Eigenlijk gruw ik van die dingen, maar voor een 7 jarige kan het nog wel toch? :facepalm:
Kan jou het schelen? Je dochter vindt ze leuk, als jij ze wil kopen, dan prima toch?
boterhammie schreef:
07-12-2017 10:43
Je weet dat Uggs een niet diervriendelijk karakter hebben?
Geen enkele schoen van leer heeft een diervriendelijk (of mensvriendelijk of milieuvriendelijk, denk aan (werk)omstandigheden in fabrieken en bij leerlooiers) karakter.
Alle reacties Link kopieren
kiwibanaansap schreef:
07-12-2017 11:17
O echt? Ik wil het liefst uugs met een stevige zool en waterproof. Ik heb iets terug een foto geplaatst van het model wat me leuk leek, geen idee of dat de classic is?
Die zijn volgens mij wel beter. Misschien niet om mee te spelen, maar ze lijken me in ieder geval beter qua ondersteuning.
Classic is een soort pantoffel voor op straat.

Edit: vergissing, keek naar foto andere gebruiker
anoniem_360213 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 12:14
5.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:02
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KeaAlpine schreef:
07-12-2017 11:38
Geen enkele schoen van leer heeft een diervriendelijk (of mensvriendelijk of milieuvriendelijk, denk aan (werk)omstandigheden in fabrieken en bij leerlooiers) karakter.
Eigenlijk heb ik liever leren schoenen omdat leer er sowieso is (slachtafval) dan plastic/overigensoort schoenen waar het materiaal nog voor gemaakt moet worden. (En vaak niet lang meegaan) Zogenaamde “vegan” boots zijn helemaal niet zo dier- en milieuvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
[quote=kiwibanaansap post_id=27870622 time=1512639739 user_id=152919]
Dit vind ik ook nog wel leuk:
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat er mis gaat met de quote. Ik had geschreven dat van die zwarte laarsjes de zool wel heel erg lijkt op de Classic zool, lijkt me geen goed idee.
-Kia-Ora- schreef:
07-12-2017 10:41
Mwah ik heb mijn grenzen, veel vind ik helemaal prima. Maar die sloffen zijn niet om mee buiten te lopen. Mode gaat niet voor de ontwikkeling van de voeten.
Dat zeg ik toch ook? Slechte kwaliteit of slecht voor de voeten koop ik niet.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
07-12-2017 11:02
Mijn Uggs werden niet plat van binnen, ik liep er niet scheef op en ze zijn echt lang mooi gebleven ondanks regen sneeuw ed. Daar heb je ze toch voor? Ik vind ze elke cent waard.
Ik ook, snap al die dramatische verhalen niet. Mijn oudste heeft ook jarenlang classic shorts voor de winter gehad, die waren een stuk beter van kwaliteit dan de Timberlands biker boots die ik daarvoor elke winter voor hem kocht.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
kiwibanaansap schreef:
07-12-2017 10:42
Dit vind ik ook nog wel leuk: Afbeelding
Ik zou lekker deze voor haar kopen, lijkt me niks mis mee en zo te zien zijn het heerlijke laarsjes.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Over een maand of twee past ze ze niet meer. Kinderen van 7 groeien als kool.
Bring a vampire around, people start discovering religion.
Ik vind Uggs ook heerlijk. Je hoeft niet eens sokken aan te doen,de binnenvoering is heerlijk zacht en warm door de voeten. Je glijdt er in de sneeuw niet mee uit.
De Uggs handschoenen zijn ook ideaal,lekkere warme handen hou je erin.
Alle reacties Link kopieren
Uggs.... Ik vind ze (de slofversie) zó ordi. Trainingspakje erbij?
Anoniem123456123456 schreef:
07-12-2017 12:11
Toch zijn uggs net een tikkeltje erger.
Daar zou ik niet vanuit gaan. En leer komt echt niet alleen van slachtafval.

Ik zeg overigens niet dat je geen leren schoenen moet kopen (even los van het feit dat iedereen zelf bepaalt), reageerde alleen op degene die begon met de "niet diervriendelijk" opmerking. Vind het namelijk een beetje een dooddoener, UGGS zijn daar echt niet zo uitzonderlijk in.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 13:11
51.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:02
0.00% gewijzigd
nessemeisje schreef:
07-12-2017 13:07
Uggs.... Ik vind ze (de slofversie) zó ordi. Trainingspakje erbij?
Joh, hier dragen ze er een leuke skinny bij en een leuke zara blouse en kakkie jas.
Het is maar wat je referentiekader is denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
07-12-2017 13:10
Joh, hier dragen ze er een leuke skinny bij en een leuke zara blouse en kakkie jas.
Het is maar wat je referentiekader is denk ik.
Wat een meelopers allemaal in dat referentiekader van jou.
Bring a vampire around, people start discovering religion.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
07-12-2017 13:10
Joh, hier dragen ze er een leuke skinny bij en een leuke zara blouse en kakkie jas.
Het is maar wat je referentiekader is denk ik.
Het is inderdaad maar net wie je ermee ziet lopen.
Ik vind ze echt in de crocks categorie vallen. Lopen lekker, zien er niet uit.
pannochka schreef:
07-12-2017 13:11
Wat een meelopers allemaal in dat referentiekader van jou.
:rofl:
Anoniem123456123456 schreef:
07-12-2017 13:10
Ik heb me erin verdiept en dat doe ik dus wel.
Je bedoelt de nep UGGS

Vanwege het grote succes van de UGGS worden zij op grote schaal nagemaakt. Ook dit heeft grotendeels in China plaats. In China leeft echter een zeer goedkope vervanger van de schapen: de wasbeerhond. De wijze waarop deze dieren aan hun eind komen tart elke verbeelding.
anoniem_291793 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 13:15
13.18% gewijzigd
Ik vind Uggs ook heerlijk. Ik heb lederen Uggs met een rits. Geen slofmodel, zijn heerlijke laarzen. :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven