Verminderd libido

12-12-2017 12:36 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier mensen met ervaring van verminderd libido?
Heb een jaar een relatie en ben heel blij met hem, woonden al snel samen en zoeken nu naar nieuw huis. Alles loop goed eigenlijk, behalve mijn libido de laatste 3 maanden.
Heb geen idee waardoor het komt. Maar vind het erg vervelend ook voor hem.
Nu heb ik van vriendinnen gehoord dat zij sinds stoppen met de pil hebben gemerkt dat het ook voor het libido goed werkt.
Ik gebruik de pil vanaf mijn 17e (ben 30) zou dat dan nu nog dit effect kunnen geven? Iemand daar ervaring mee??
Alle reacties Link kopieren
Vind je hem wel echt leuk genoeg. Die eerste 2-3 jaar had ik nergens last van.
anoniem_355510 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 13:04
2.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
12-12-2017 12:39
Vind je hem wel e ht leuk genowg. Die eerste 2-3 jaar had ik nergens last van.
Dus omdat jij er geen last van had moet TO dat ook maar niet hebben?
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
12-12-2017 13:01
Dus omdat jij er geen last van had moet TO dat ook maar niet hebben?
Nee hoor dat schrijf ik nergens. Dat is een conlusie die jij trekt.
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
12-12-2017 13:04
Nee hoor dat schrijf ik nergens. Dat is een conlusie die jij trekt.
Je vraagt toch of ze hem leuk genoeg vindt... dat heet insinueren....
Misschien merk jij echt verschil als je zou stoppen, B87. Zou zeker kunnen.

Zijn er geen andere factoren die een rol kunnen spelen? Druk met werk/studie, wennen aan het samenwonen ook al is het gezellig, druk bezig met de zoektocht naar een nieuw huis, de donkere wintermaanden?
Als er veel door je hoofd gaat, kan ook dat van invloed zijn op je libido.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind hem echt leuk genoeg. Tuurlijk ga je daar zelf ook over nadenken als je dit ineens hebt! Maar als je teveel gaat nadenken kan je jezelf ook gek maken! We wonen al 11 maanden samen dus dat wennen is wel geweest haha.
Druk in mn hoofd kan zeker meespelen. Ben nogal een nadenker en huis zoeken geeft altijd wat spanning. Kan zeker meespelen!

Ook de wintermaanden heb ik meestal last van. Vorig jaar winter en deze winter gaat het goed, dus eigenlijk sinds ik hem ken :)

Misschien maar eens gewoon stoppen met de pil en zien wat het effect is. Hoor graag als iemand er ervaring mee heeft!
anoniem_71050 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 14:11
1.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je al nagedacht over welke anticonceptie je dan wil gaan gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha ja hoor daar heb ik geen advies voor nodig 🤣
Alle reacties Link kopieren
Als je het nu ineens hebt denk ik dat het voornamelijk komt door spanningen waar je over vertelde, dat is heel normaal en dat heb ik zelf ook.

Maar wat betreft de pil, ik ben er van overtuigd dat de pil gewoon in meerdere opzichten heel veel gedoe met zich meebrengt, en daar heb ik me erg in verdiept en merkte dat dit voor zoveel vrouwen zo is. Dus dat gaf voor mij de doorslag, ik stopte ermee en ben daar nog elke dag heeeeel blij mee!! Nu moet ik eerlijk bekennen dat mijn libido niet veel veranderd is, maar wel had ik altijd pijn tijdens de seks en dat is volledig weg, dat maakt seks überhaupt weer mogelijk dus in die zin is dat positief veranderd. Verder voel ik me écht beter zonder hormonen (mijn stemming). Maar ik zou zeggen, probeer het zelf :) en niet maar een maandje want dat schiet niks op, maar gewoon echt een jaar! Even helemaal zonder hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna een jaar met de pil gestopt en mijn libido is er niet echt door veranderd.
Kan het zijn dat je het nu erg druk hebt waardoor je met je hoofd steeds met andere dingen bezig bent?
Zo komt het een beetje op mij over in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ok nou ben heel benieuwd ga vanaf nu stoppen. Vriendin van mijj merkte wel veel verschil in libido dus het zal per persoon verschillend zijn.
Ben ook heel benieuwd wat het met mijn stemming doet!

Ik ben altijd wel druk in mn hoofd en denk teveel na dus weet niet of het nu per se daar door komt. Huis zoeken geeft wel wat meer spanning dan normaal dus het kan zeker.
Gelukkig praten mijn vriend en ik er wel over dat is wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Dan zijn het gewoon de spanningen. En als je een maler bent kan het helpen om dingen van je af te schrijven. Ik schrijf vaak op wat ik denk en eventueel wat ik er mee wil doen. Als ik aan het malen ben heeft dat vaak te maken met situaties die ik belangrijk vind en die ik noet wil vergeten of reactie op actie. Door het op te schrijven kan mijn brein het los laten.

Ik ben 1 van de weinige vrouwen waarbij de pil echt een uitkomst is voor een wat stabielere hormoonhuishouding. Zonder ben ik echt ontzettend labiel. Dus het kan ook een andere kant op.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen en zien wat er gebeurd. Worst case scenario zal echt wel rond diens 19de het huis uit gaan om te studeren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een paar maanden van de pil overgegaan naar de mirena. Na jaren de pil te hebben geslikt is mijn libido nu echt hoger. Als je verder zelf niet weet waar het aan kan liggen kan ik je ook niet helpen haha.
Alle reacties Link kopieren
Helaas kan ik je niet veel helpen, buiten mijn ervaring met de pil delen.
Slik deze ook al zo lang als ik mij kan herinneren, maar ben sinds 2 weken gestopt. Buiten minder stemmingswisselingen, is mijn libido sinds enkele dagen ineens onwijs verhoogd (heel frustrerend en irritant haha)!
Dus ik zou inderdaad zeggen, gewoon even langere tijd proberen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
Voor mij tnt nog geen verschil na 3 en stoppen maar wellicht komt dat nog haha
Alle reacties Link kopieren
B87 schreef:
10-01-2018 11:09
Bedankt voor de reacties!
Voor mij tnt nog geen verschil na 3 en stoppen maar wellicht komt dat nog haha
TO maak je er zelf een probleem van, of was het opvallend??
Zolang je lief er geen problemen mee heeft, lijkt mij dit verder onbelangrijk.

We hebben allemaal wel eens periode's waarin de lustgevoelens op een lager pitje staan.
Dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

Er staat nergens dat je BV om de andere dag moet overlopen van lust gevoelens. Of 2a 3x per week.
Er zijn zat stellen , die om de 8 a 10 dagen lekker met elkaar vrijen.

De Pil staat er wel om bekend maar als je voorheen nergens last van had, is het niet de schuld van de pil.
Zin maken, wil ook vaak wel helpen.
Zolang jullie aan elkaar laten merken dat jullie heel veel om elkaar geven, lekker kroelen, knuffelen samen lachen en leuke dingen doen.

Het wordt een ander verhaal, als je er achter bent dat je niet meer opgewonden raakt.
Of als je vriend aangeeft te willen vrijen en jij constant nee zegt.
In de praktijk is het toch wel zo, dat als je vriend je verleidt dat je alsnog lekker in de moed komt.
(Tenminste zo werkt het bij mij . Zonder dat ik zelf al in de moed ben, wordt het daardoor opgewekt.)

Misschien zo eens uitproberen.

Als je vriend er toch problemen mee heeft, is het ook weer een ander verhaal.
Praten, uit proberen..
Of misschien niet zo bezig zijn met ik moet.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Je vroeg naar ervaringen.

vanuit mij zelf kan ik je vertellen dat ik periode's gekend heb, dat ik zo om de 2a 3 dagen wel zin had.
Na het krijgen van kinderen was het zo om 3 tot 5 dagen .
Ook zijn er periodes geweest, dat ik dacht; '' de menstruatie komt meer voor''.
Druk, wel zin, maar te moe.
Dan weer tijden dat ik dacht overseks te zijn en wel 2x op een dag zin had.

Afijn libido's veranderen, heeft verder niets te maken, of je meer of minder van je partner houdt.
Zolang de basis goed is en er geen probleem van gemaakt wordt.
En zo als ik eerder schreef, als mijn partner mij verovert, versiert verleidt, kom ik vanzelf in de moed.
Alle reacties Link kopieren
Nou hij vindt het niet leuk dat hij nu vaker een nee te horen krijgt natuurlijk.
Hij werd er zelf onzeker van. Dacht dat het aan zijn prestaties lag en was bang dat ik hem niet leuk meer vind.
Hebben er over gesproken en we blijven ook zo nu en dan over praten. Dat is wel belangrijk denk ik. Maar hij heeft er wel begrip voor gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte ook verschil na stoppen met de pil. Had hem bijna 3 jaar geslikt voor ik stopte, en merkte al na 3 weken dat mijn libido hoger werd. Dus dat zou ik zeker eens proberen!

Nu is mijn libido wel weer gedaald, maar mijn relatie is ook voorbij en in mn eentje heb ik sowieso niet zo vaak zin, dus dat is waarschijnlijk de oorzaak.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig van de week een gesprek ovet gehad met een collega. Zij had hele goede ervaringen met Maca poeder. Haar libido werd zo hoog dat ze erg gek van werd. (Ze nam maca supplementen vanwege iets anders maar dit was een bijwerking ervan)
Alle reacties Link kopieren
Die maca poeder heb ik pas ook gelezen. Is het proberen waard haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven