Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018

12-05-2017 11:23 1429 berichten
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Awina 29/33 Eerste 6 januari Meisje! :love: 16 december bevallen! :heart:
Wolkje85 32/32 Eerste 10 januari Jongen!
Jongen!
:love: .. december bevallen! :heart:
Nx3 33 Vierde 3 januari Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
GettingEven 30/40 Eerste 30 december Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
UkkePuckje2017 31/33 Tweede* 7 januari Meisje! :love: 29 december bevallen! :heart:
happyapple Tweede 2 januari nnb :love: .. december bevallen! :heart:
Mamarjan 31/34 Tweede 3 januari Meisje! :love: 31 december bevallen! :heart:
xkussie 25/28 Eerste 10 januari Meisje! :love: 8 januari bevallen! :heart:
Anais_ 31/31 - .. januari Meisje! :love: 17 januari bevallen! :heart:
Lotte_joy 31/39 Tweede 30 december Jongen! :heart: :duckie:
ASP 28/27 Eerste 30 december Jongen! :heart: :duckie:
Floor789 25/27 Eerste 31 december Jongen! :heart: :duckie:
Lissjay 32/32 Tweede 2 januari Meisje! :heart: :duckie:
Blauwe_Stoel 33/34 Eerste 3 januari Jongen! :heart: :duckie:
SuperPannenkoek 31/39 Tweede 11 januari Jongen! :heart: :duckie:
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden....

zo weer eens even tijd om in te loggen en te reageren. Ben niet zo heel actief op het forum de laatste tijd. (niet dat ik geen tijd heb, mijn verlof is al begonnen).
Maar vind het op de telefoon gewoon zo verschrikkelijk geworden (alleen maar ads... kan vaak niet klikken op het forum etc..)

Anway, Awina, Rustig aan doen hoor! Niets forceren, staand werk zo ver in de zwangerschap lijkt me hartstikke zwaar. Je stelt je echt niet aan en laat je echt niet kennen als je wat meer rust neemt!.

Qua gewicht, ik ben sinds week 20 niets aangekomen, daarvoor 3 kilo, dus dat is ook totaal wat ik nu ben aangekomen. Denk dat het grotendeels door de suiker komt. Ondanks dat ik insuline spuit let ik extreem goed op mijn voeding omdat ik anders steeds rare pieken heb en heel beroerd word. En die twee min's vreten me gewoon op denk ik. Zij groeien namelijk nog steeds super goed, zitten beide op het gemiddelde van een eenling! (dat is voor een tweeling met 32 weken echt goed schijnbaar).

Mijn buik is ook echt een feestje... Iedereen ziet mijn buik bewegen... Ze zijn echt beide heel actief. Niet echt schopjes ofzo, maar je ziet mn buik gewoon golven. Heb iedere week een echo, en ze liggen ook iedere week weer anders (ene week hoofdligging, andere week stuit etc etc dit wisselt dus echt iedere week).

kans zit er dus dik in dat het een keizersnede gaat worden hier.
Liggen bij jullie de baby's allemaal al in hoofdligging? Of zijn ze zelfs al ingedaald wellicht??

Hoe is het verder, zijn jullie al bezig met vluchttas etc., en alles in orde voor de komst van de baby? Ik merk dat ik nu echt wel een beetje spanning en druk voel.... Omdat ze bij mij met max 37/38 weken komen (als ik dan nog niet bevallen ben wordt ik ingeleid of worden ze gehaald) komt het wel heel dichtbij nu....
hier ligt ze al wel gedeeltelijk ingedaald met de hoofd maar beneden gelukkig, mijn zoon lag heel de zs in een stuit.. maar deze dame gelukkig niet. ik heb ook echt heel veel last van het verder indalen , constant harde buiken en verschrikkelijk druk daar beneden. veel lopen is ook echt geen optie meer..
ik ben het zwanger zijn zoo beu, ik kan gewoon zelf helemaal niks meer , kan niet eens me schoenen aan doen zelf.
@ Nx3 ik snap dat je t flink zat bent inmiddels, leuk is anders! Nog even volhouden helaas 🌷

@ Wolkje Hier ligt de baby goed en is inmiddels een beetje ingedaald. Komt inderdaad allemaal wel heel dichtbij nu!

@ vluchttas heb ik besloten deze vanaf volgende week maar eens klaar te gaan zetten. Hebben jullie die al staan dan?

Ging gisteren naar de vk en dacht binnen een half uurtje klaar te zijn, maar helaas. Bloeddruk was te hoog, meteen doorgestuurd naar de gyneocoloog voor testen op zwangerschapsvergiftiging. Na enkele testen hoefde ik gelukkig niet 's nachts te blijven en hebben ze het uitgesloten. Wel een beetje geschrokken en baalde verschrikkelijk van het hele gebeuren, want zag het echt niet aankomen omdat ik geen klachten had. Was wel echt superblij weer naar huis te mogen!
Baby heeft zich de hele nacht afgereageerd in mijn buik na al dat voelen en gedoe 😉
Alweer 35 weken hier. Nog 1 weekje werken (effectief 2 dagen en verder een cursusdag en administratie tijd).

De ziekenhuistas begint gevuld te raken.

Mijn dochter knuffelt de hele dag. (Inhaal slag voor als ze straks de aandacht moet delen?)

Baby zit al wel beetje maar nog niet volledig ingedaald. Mijn buik is hoog en smal... dus ondanks indalen nog altijd misselijk, nu door het maagzuur.

Succes Nx3, hoe gaat het? Nog even de zwangerschap uitzitten.

Wolkje, grote kans dat jij de eerst gaat zijn!
Hier intussen ook de vluchttas maar klaar gezet. Zal er nog wel even staan waarschijnlijk, maar lijkt me toch wel lastig als het niet klaar staat als je het ineens wel nodig hebt ;-D
Kamertje is bijna af, maar ik heb nog wel een to do list met allemaal van die kleine klusjes die ik maar niet helemaal afgehandeld krijg. Zoveel energie heb ik namelijk niet per dag en de oudste vraagt uiteraard ook veel aandacht. En door slecht slapen en bekkenklachten vind ik t echt al best zwaar worden helaas.
ik heb het lichamelijk echt zwaar, lopen is bijna onmogelijk en ben van binnen bont en blauw dus alles doet zeer..
iets minder last van maagzuur gelukkig..
vandaag 35 weken, nog max 7 weken denk ik dan haha ga maar van het ergste uit..
zal blij zijn als die sinterklaas voorbij is , heb opzich wel zin in kerst en ga toch maar een kerstboom doen en waarschijnlijk mijn grote haha.

voor se baby is alles klaar en gewassen, box staat, kinderwagen is er , kamer is af en alles gewassen.. vluchttas voor de baby staat klaar, voor mezelf moet ik dat nog doen maar wil eerst nog een aantal dingen er voor kopen, maar daar heb ik geen haast mee..
hey meiden

hoe gaat het met jullie en de zs? nog geen baby's geboren hihi?
het is echt rustig hier dat is wel eens jammer soms. ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
Hier nog geen baby geboren hoor, mag van mij nog heel even wachten ook :P kamer is klaar, ik ben de laatste paar spulletjes aan het kopen, daarna is ze van harte welkom :heart:

Vk gaf vandaag aan dat ze haar schat op 8 pond bij geboorte, maar dat was natuurlijk geen garantie. Vanwege die schatting wilde ze wel een notitie maken om me niet tot 42 weken te laten doorlopen, dan zouden ze met 41 willen overgaan op strippen. We zien wel hoe het loopt, maar ze houden het in de gaten. De baby was inmiddels volledig ingedaald al.

Deze week is mijn laatste werkweek, daarna eindelijk verlof! Stiekem kijk ik daar nu wel heel erg naar uit.

Qua kwaaltjes heb ik tegenwoordig last van vocht vasthouden en maagzuur, daar had ik echt nooit last van... maar als dat alles is mag ik nog steeds niet klagen denk ik.

Hoe is het met jullie kwaaltjes? Alles al gereed voor jullie baby’s?
Awina schreef:
04-12-2017 20:38
Hier nog geen baby geboren hoor, mag van mij nog heel even wachten ook :P kamer is klaar, ik ben de laatste paar spulletjes aan het kopen, daarna is ze van harte welkom :heart:

Vk gaf vandaag aan dat ze haar schat op 8 pond bij geboorte, maar dat was natuurlijk geen garantie. Vanwege die schatting wilde ze wel een notitie maken om me niet tot 42 weken te laten doorlopen, dan zouden ze met 41 willen overgaan op strippen. We zien wel hoe het loopt, maar ze houden het in de gaten. De baby was inmiddels volledig ingedaald al.

Deze week is mijn laatste werkweek, daarna eindelijk verlof! Stiekem kijk ik daar nu wel heel erg naar uit.

Qua kwaaltjes heb ik tegenwoordig last van vocht vasthouden en maagzuur, daar had ik echt nooit last van... maar als dat alles is mag ik nog steeds niet klagen denk ik.

Hoe is het met jullie kwaaltjes? Alles al gereed voor jullie baby’s?
hier ook alles voor de baby klaar, alleen nog mijn tas voor het zh klaar maken , en verder is alles gedaan. ga vandaag maar is even dat matras beschermer erop gooien , al verwacht ik niet dat me vliezen spontaan breken.

qua kwaaltjes , hier ook hou ik veel vocht in eens vast en daar heb ik wel last van, maagzuur heb ik al 36 weken dus dat is niks nieuws, wel weer erg misselijk en de baby is erg druk opeens en ik kon 36 weken amper naar de wc en nu blijf ik gaan..
kleine word ook rond de 8 pond geschat , maar dat waren mijn andere kinderen ook tussen 8 en 9 pond.
ik heb een heel traject bij de cardioloog ondergaan omdat ok erg veel last van mijn hart hen , ze verwacht dat het goedaardig os en dat het door de zs komt, het id alleen heel vervelend voor mij , heb constant het gevoel dat ik een marathon ren. en dat boven op alles wat ik al had maakt het het nog zwaarder. maar goed nog 4 weken te gaan of 6 max. ben allang blij dat vanavond die sint weer weg is , dat geedt.ook weer een beetje rust in huis.
Dat maagzuur!
Vanaf week 6 misselijkheid en het maagzuur kwam eerder dan de misselijkheid zakte... nu ander soort misselijkheid.

Vandaag laatste werkdag; eerder weg gegaan omdat dochter ziek werd bij de opvang. Morgen dus eerste dag verlof en rennen voor een zieke bijna kleuter... maar met liefde.

Op zich vallen de overige kwaaltjes wel mee, maar omdat ik bij de eerste geen kwaaltjes had, voelt het nu zwaarder

Er staat wel een ziekenhuistas klaar, maar wel wat dingen dubbel in gedaan en ik weet niet zo goed wat nog ontbreekt, dus de tas nog maar eens opnieuw inpakken ipv handige spullen steeds toevoegen.

Succes mama's en als het lukt, blijf ook genieten van het zwanger zijn... laatste weken zijn echt in gegaan en we gaan de schopjes in de buik missen.
mamarjan schreef:
05-12-2017 19:55
Dat maagzuur!
Vanaf week 6 misselijkheid en het maagzuur kwam eerder dan de misselijkheid zakte... nu ander soort misselijkheid.

Vandaag laatste werkdag; eerder weg gegaan omdat dochter ziek werd bij de opvang. Morgen dus eerste dag verlof en rennen voor een zieke bijna kleuter... maar met liefde.

Op zich vallen de overige kwaaltjes wel mee, maar omdat ik bij de eerste geen kwaaltjes had, voelt het nu zwaarder

Er staat wel een ziekenhuistas klaar, maar wel wat dingen dubbel in gedaan en ik weet niet zo goed wat nog ontbreekt, dus de tas nog maar eens opnieuw inpakken ipv handige spullen steeds toevoegen.

Succes mama's en als het lukt, blijf ook genieten van het zwanger zijn... laatste weken zijn echt in gegaan en we gaan de schopjes in de buik missen.
ik ga het niet missen hahah, ben bont en blauw van binnen , die schoppen doen gewoon zeer nu. ze heeft echt veel kracht. van mij mag ze schoppen als ze geboren os tegen de buiten kant va me buik hihi
Wat een rust hier... Stilte voor de storm.. Nog een maandje (of iets langer) en we zijn allemaal bevallen. Ik ben bezig met de laatste loodjes... als ik niet beval de komende twee weken word ik ingeleid. Dus onze mini's zullen er met kerst waarschijnlijk al zijn. Hier staat alles dus echt al klaar. Moet zeggen, het is nu ook wel heel zwaar aan het worden, twee mega actieve schoppende baby's in mijn buik, ik draag behoorlijk wat gewicht mee... Maar vind het ook nog wel echt genieten, die kleine in mijn buik.

Ben niet meer zo actief (mede omdat ik niet meer veel op de computer zit, en het forum vanaf de telefoon echt een drama is... dat ze dat toch niet veranderd hebben).... Maar blijf mee lezen... heel veel succes allemaal alvast met de laatste loodjes. Op naar een mooie december en januari maand voor ons allemaal
Hahaha Nx3, ik dacht al wel dat je zo zou reageren.
Ja ik begrijp dat je het bont en blauw zijn niet gaat missen.

Ik kan wel genieten van het s'nachts wakker geschopt worden en over mijn buik te wrijven... en te bedenken dat het over enkele weken iedere zoveel uur gehuil is vanwege honger... en dan ik niet lui in bed kan blijven liggen.

En wolkje, ik zat net aan jou te denken. Mijn baby besloot een knie aan de ene kant uit te steken en een voet aan de andere kant... het leken wel 2 baby's..

Over voeding gesproken.
Ik ben een echte borstvoedingsmama, mijn nichtje een echte flessenmama.
Hoe staan jullie er in?
Bij voorbaad sowieso kunstvoeding?
Of ook zo'n borst fanatiekeling.
(Begrijp me goed; wanneer je keus onderbouwd is, vind ik dat niemand zich moet verdedigen voor de keus. Mocht iemand nog twijfel hebben, hebben we weer wat input voor ons stilte hier ;-) )
Laat ik ook eens bijdragen aan het tegengaan van de stilte hier. Komt denk ik ook door de Facebook groep, dat is toch wel gemakkelijk. Maar aangezien ik dat alleen voor mijn werk gebruik maakt het tijdens verlof niet uit waar ik inlog :-D

Wat schiet het inderdaad op hè meiden, jij bent dan misschien de eerste Wolkje! Kan me indenken dat het erg zwaar voor je is nu met twee van die schoppende kleintjes. Het schoppen doet soms pijn, maar is tegelijk ook prettig :flirting:

Maagzuur: ik heb vorige week één dag echt last gehad, verder is het met vlagen. De kleine was zondag nog niet ingedaald, ben benieuwd wat ik daar van ga merken.

Borstvoeding: ik heb geen uitgesproken mening (want: geen ervaring, eerst nog maar eens zien) maar wil het zeker proberen. Morgen een info avond, ben wel benieuwd. Enige waar ik wel tegenop zie is kolven op mijn werk. Dat ik met die flesjes door kantoor moet, het in de koelkast moet zetten in de kantine :facepalm:

Ondertussen is het hier echt wel relaxed dat verlof. Ik weet niet wat me overkomt, zoveel vrije tijd. En tegelijk komen de dagen zó gemakkelijk vol.
bij mij is het 3 x niet gelukt bv te geven, misdoen ook te snel opgegeven.
Dit keer wil ik er echt voor gaan, dus ben benieuwd.
verder vind ik dat ieder her voor zich moet weten of doe bv of fv wilt geven, ze worden met beide groot.
ik hoop dat het mij dit keer gegund is, ga der wel echt voor dot keer.
Bij de eerste heb ik er wel echt mijn best voor moeten doen. Ging helemaal goed nadat tongriem en lipbandje gekliefd waren.
Toen het eenmaal goed ging, merkte ik hoe makkelijk het is.

Kolven op werk. Mijn kolf zat in een tas. Dan liep ik met de flesjes in die tas naar de koelkast en daar haalde ik ze er uit.
Meer uit gemak, dan dat ik me er ongemakkelijk bij voelde er mee te lopen.
Ik werk nu bij een andere werkgever, dus ben wel benieuwd hoe het hier gaat zijn.

Van de week gaf ik aan borstvoeding te willen gaan geven en gebruik te maken van kolftecht. Mijn werkgever antwoorde; tuurlijk wil je (proberen borstvoeding te geven en dan te ) kolven, daar was ik al van uit gegaan.... maar heel goed dat je het aangeeft, was anders vergeten je uit te roosteren tijdens je kolftijd. Ik ben blij dat ik het voor mn verlof nog even genoemd heb.
Hay allemaal!

Ik ben nieuw hier maar ik hoop dat ik toch nog mee kan schrijven. Ik ben 11 januari uitgerekend van mijn eerste kindje. Helaas een rot zwangerschap gehad, opgenomen geweest voor constant harde buiken rond 26 weken, opgenomen geweest voor nierstuwing met 30 weken en bij 32 weken was er ook een vergrote nier te zien op de echo bij de baby. Gelukkig is alles goedgekomen, nierstuwing bij mij is afgenomen en bij de baby zagen ze in het kinderziekenhuis ook geen erge vergroting meer!

Momenteel zit ik dus met verlof thuis en staat alles al klaar. Sinds een aantal dagen veel last van pijntjes (stekende buikpijn, veel diarree en zeurende pijn onderrug). Ik ben erg benieuwd wanneer de baby zijn gezichtje gaat laten zien. Wel vind ik de laatste weken erg zwaar, maar dit komt denk ik vooral door de slapeloze nachten. Baby ligt overigens al helemaal ingedaald.

Ik ben 25 jaar en mijn vriend ook. ☺️
Welkom moschinab. Ja best pittig die laatste loodjes hè? En de spanning van duurt het nog een paar dagen, een paar weken of nog een maand voor de baby komt...

En jij hebt ook al wel een zware zwangerschap gehad dan al zeg met alle ziekenhuisopnames.
@wolkje hoe is het bij jou?

En @nx3 gaat het nog met je bekken enzo?
happyapple schreef:
11-12-2017 06:55
@wolkje hoe is het bij jou?

En @nx3 gaat het nog met je bekken enzo?
jaa ik bikkel gewoon door haha heb geen keus, maar veel lopen kan ik niet meer. heb er nu ook constant kramp bij gekregen in me rechterbeen heel irritant.
verder gaat het wel ben aan de pijn onderhand wel gewend geraakt.
het is gewoon vervelend dat je van alles wil maar niet kan.
maar Achja nog max 5 weken denk ik maar hahah van het ergste uit gezien.
Nx3 schreef:
11-12-2017 09:20
jaa ik bikkel gewoon door haha heb geen keus, maar veel lopen kan ik niet meer. heb er nu ook constant kramp bij gekregen in me rechterbeen heel irritant.
verder gaat het wel ben aan de pijn onderhand wel gewend geraakt.
het is gewoon vervelend dat je van alles wil maar niet kan.
maar Achja nog max 5 weken denk ik maar hahah van het ergste uit gezien.
Ja frustrerend hè. Ik kan ook niet zoveel meer als ik zou willen. 5 weken klinkt helaas toch nog best lang ;-D
happyapple schreef:
11-12-2017 10:24
Ja frustrerend hè. Ik kan ook niet zoveel meer als ik zou willen. 5 weken klinkt helaas toch nog best lang ;-D
Nee joh 5 weken zijn zo voorbij ;-) kom kom een beetje positief blijven in deze toch al frustrerende zware laatste loodjes :-D

Hier gaat het nog wel goed eigenlijk. Al beginnen de pijntjes nu wel te komen, met name in de ochtend na de nacht. Ik draai veel merk ik. Ik lig nog het lekkerste op mn linkerzij, maar word echt stijf wakker na een paar uur. Mijn nachten zijn tot wel 5/6 uur aan een slapen en daarna korte slaapjes van max een uur.
Vanochtend weer zo stijf en vol spierpijn wakker geworden met de wekken van mn man om 545, daarna niet meer in slaap kunnen komen, maar dacht hmm blijf gewoon lekker liggen. Ben ik om 730 toch weer in slaap gevallen tot 1130 :woa:

Ik kijk er echt naar uit om de kleine in mn armen te houden! Zo nieuwsgierig!
happyapple schreef:
11-12-2017 10:24
5 weken klinkt veel te lang, in mijn vorige post was ik nog redelijk positief maar dat is inmiddels ook omgedraaid pfff. morgen bij de vk even bespreken hoe en wat want 5 weken ga ik lichamelijk niet meer trekken.. ik hou met de dag meer vocht vast en kan bijna niks meer, heb ook geen kracht meer in me handen.
ben er echt helemaal klaar mee.
UkkePuckje2017 schreef:
11-12-2017 15:07
Nee joh 5 weken zijn zo voorbij ;-) kom kom een beetje positief blijven in deze toch al frustrerende zware laatste loodjes :-D

Hier gaat het nog wel goed eigenlijk. Al beginnen de pijntjes nu wel te komen, met name in de ochtend na de nacht. Ik draai veel merk ik. Ik lig nog het lekkerste op mn linkerzij, maar word echt stijf wakker na een paar uur. Mijn nachten zijn tot wel 5/6 uur aan een slapen en daarna korte slaapjes van max een uur.
Vanochtend weer zo stijf en vol spierpijn wakker geworden met de wekken van mn man om 545, daarna niet meer in slaap kunnen komen, maar dacht hmm blijf gewoon lekker liggen. Ben ik om 730 toch weer in slaap gevallen tot 1130 :woa:

Ik kijk er echt naar uit om de kleine in mn armen te houden! Zo nieuwsgierig!
ik verlang naar een nacht van 5 uur slaap, ik slaap max een uur en dan word ik wakker , moet ik plassen en opstaan is een ramp doordat ik compleet stijf ben hahaha.
en dan gaat het weer van voor af aan.
en mijn baby slaapt gewoon heerlijk snachts.
oh sorry hoor ik kan alleen maar klagen nog volgens mij, heb er totaal.geen plezier meer aan.
Nx3 schreef:
13-12-2017 13:42
5 weken klinkt veel te lang, in mijn vorige post was ik nog redelijk positief maar dat is inmiddels ook omgedraaid pfff. morgen bij de vk even bespreken hoe en wat want 5 weken ga ik lichamelijk niet meer trekken.. ik hou met de dag meer vocht vast en kan bijna niks meer, heb ook geen kracht meer in me handen.
ben er echt helemaal klaar mee.
Heel herkenbaar helaas :(
:hug:

En ik ben ook het ene moment positiever dan het andere...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven