Geld & Recht alle pijlers

20 jaar en (veel) schulden

15-12-2017 01:11 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost
anoniem_360650 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 14:14
99.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen gunstiger lening dan studieschuld, dus wat dat betreft ben je verstandig bezig.
En hoe kom je aan al die schulden? Bij DUO heb je iig 30 jaar de tijd om het weer af te lossen. En een paar duizend euro valt wel mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
15-12-2017 01:16
En hoe kom je aan al die schulden? Bij DUO heb je iig 30 jaar de tijd om het weer af te lossen. En een paar duizend euro valt wel mee hoor.
Door mijn betaalplichtingen niet na te komen. Denk aan schoolgeld, zorgverzekering, telefoonabonnement etc. Pas na dagvaardingen werd ik wakker en ging de knop om. Sindsdien heb ik een bijbaantje, werk ik en los de schulden (langzaam) af.
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
15-12-2017 01:14
Geen gunstiger lening dan studieschuld, dus wat dat betreft ben je verstandig bezig.
Wat bedoel je precies?
Dat nergens de rente zo laag is als bij Duo.
Op je 16de schulden krijgen omdat je je zorgverzekering en telefoon abonnement niet kan betalen is gek. Je kunt op je 16de toch geen telefoon abonnement afsluiten en je zorgverzekering is ook pas vanaf 18 jaar. Als je met 16 al je schoolgeld moest betalen dan hadden je ouders hun zaakjes niet op orde. Ook fraai om daar je kind de dupe van te laten worden.

Leuk om zo je volwassen leven te beginnen maar ik zou niet het ene gat met het andere gat (duo lening) gaan vullen. Kunnen je ouders/familie niet wat aan je lenen zodat je school/studie kosten in ieder geval betaald kunnen worden?
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
15-12-2017 01:52
Op je 16de schulden krijgen omdat je je zorgverzekering en telefoon abonnement niet kan betalen is gek. Je kunt op je 16de toch geen telefoon abonnement afsluiten en je zorgverzekering is ook pas vanaf 18 jaar. Als je met 16 al je schoolgeld moest betalen dan hadden je ouders hun zaakjes niet op orde. Ook fraai om daar je kind de dupe van te laten worden.

Leuk om zo je volwassen leven te beginnen maar ik zou niet het ene gat met het andere gat (duo lening) gaan vullen. Kunnen je ouders/familie niet wat aan je lenen zodat je school/studie kosten in ieder geval betaald kunnen worden?
Ik heb gezegd dat ik sinds mijn 16de schulden heb, niet dat ik sinds mijn 16de schuld heb door het niet betalen van mijn telefoonabonnement of schoolgeld. Mijn eerste schuld sinds mijn 16de had met iets anders te maken.

Jammer genoeg kan ik niet terecht bij mijn ouders of familie voor geld en dat wil ik ook niet. Mijn oma betaalt mijn zorgverzekering al en dat vind ik al vervelend genoeg.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-12-2017 11:49
Reden: Spam
98.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De hulpvraag bij een sociaalwerker of budgetbeheer in je eigen gemeente leggen..deze kunnen jou waar nodig helpen.
Alle reacties Link kopieren
Saartjehetpaardje schreef:
15-12-2017 01:28
Wat bedoel je precies?
Er is geen bank die je ooit een lening zal verstrekken met gunstiger voorwaarden dan die van DUO
Door boetes of aansprakelijkheid kan iemand van 16 inderdaad in de schulden komen.
Ik vind het ook onverstandig om de ene schuld af te lossen met een andere, maar ja, dan kun je het beste bij DUO zitten.

Een paar duizend euro zou voor mij persoonlijk ook niet veel zijn, maar ik ken genoeg mensen die ook een 'grotemensenbaan' hebben en die het niet kunnen afbetalen.

Ik vraag me toch af waar je ouders/andere familie in dit hele verhaal waren...
Plus, woon je thuis? Zo niet dan zou ik dat wel doen als de mogelijkheid er toe is. Anders loopt je studieschuld alleen maar hoger op en je hebt er nu al geen zicht meer op.
Alle reacties Link kopieren
“Het is onverstandig de ene schuld met de andere af te lossen” klinkt in de basis heel verstandig, maar is als uitgangspunt vooral kortzichtig en dom. Herstructurering van schulden om zo de leningsvoorwaarden te verbeteren is de eerste stap om je schulden beheersbaar te maken.
Waar heeft die schuld op je 16e dan mee te maken? En is dat nog actueel? Dus oorzaak van je probleem op je 16e wel of niet afgehandeld?
Vooral geen dingen doen die je in de financiële problemen hebben gebracht, als je een rekening krijgt van bijv. een zorgverzekeraar (nu betaalt je oma die nog) die je niet in één keer kunt betalen, neem dan contact op om te vragen of je in termijnen kunt betalen. Dan krijg je geen boete nl. en loopt het te betalen bedrag niet verder op.
Verder valt me op dat je schrijft dat je geen extra baantje kan nemen gezien studie (kan ik me misschien iets bij voorstellen) en het dorp waar je woont. Maar dat laatste vind ik dan weer vreemd. Je hebt waarschijnlijk toch een fiets, waardoor je best naar een ander dorp/stad kan gaan om daar een baantje te vinden, kan kijken naar een andere baan (bijv. schoonmaakwerk), kijken naar thuiswerk etc.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 15-12-2017 07:45
2.04% gewijzigd
closednote schreef:
15-12-2017 01:52
Op je 16de schulden krijgen omdat je je zorgverzekering en telefoon abonnement niet kan betalen is gek. Je kunt op je 16de toch geen telefoon abonnement afsluiten en je zorgverzekering is ook pas vanaf 18 jaar. Als je met 16 al je schoolgeld moest betalen dan hadden je ouders hun zaakjes niet op orde. Ook fraai om daar je kind de dupe van te laten worden.

Leuk om zo je volwassen leven te beginnen maar ik zou niet het ene gat met het andere gat (duo lening) gaan vullen. Kunnen je ouders/familie niet wat aan je lenen zodat je school/studie kosten in ieder geval betaald kunnen worden?
En lenen van familie is niet het ene gat met het andere vullen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees er vast overheen, maar hoe groot is de schuld?
Een paar duizend euro, staat in de OP ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal vanaf 1 januari 0% rente aan duo. Goedkoper kan je niet lenen. Lijkt me dus voor nu een goede oplossing en zodra je een echte baan hebt mag je 30 jaar over je aflossing doen. Let wel op dat ze een schuld bij duo wel meenem als je ooit een hypotheek wilt afsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
15-12-2017 07:43
Een paar duizend euro, staat in de OP ;)
Oh ja, ik ben nog niet wakker geloof ik :)

TO, daalt je schuld, of stijgt die nog?
LeesMee schreef:
15-12-2017 07:44
Oh ja, ik ben nog niet wakker geloof ik :)

TO, daalt je schuld, of stijgt die nog?
Nu vast wel :proud: Afbeelding
Kijk ook eens naar www.gratisaftehalen.nl als je uitgaven zou moeten doen. Dat scheelt je dan ook weer geld. Misschien hebben vriendinnen kleding over die ze anders naar de kringloop zouden brengen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ken je collegegeldkrediet van duo? Misschien dat je daar ook voor in aanmerking komt.
In je dorp kun je kijken naar schoonmaakwerk en oppassen.

Daarnaast in de vakanties extra werken (bijv extra uren in de buurtsuper )
Verkeerd gequote
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 15-12-2017 08:37
98.82% gewijzigd
Je zal meer moeten werken.
Dan zoek je maar een plaats waar je wel een bijbaan vindt. Daar fiets je dan naartoe.
Je hebt geen keuze, dus ga harder werken. Zo hard werk je nu niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven