Pechtold kreeg appartement cadeau

24-12-2017 12:07 624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alexander Pechtold kreeg van de Canadese oud-ambassadeur Serge Marcoux een appartement in Scheveningen cadeau. Hij verzweeg dit en noemt het 'een privékwestie'.
Ik vind het wel min of meer een privékwestie, die hij toch had moeten melden. Het lijkt zo stiekem. Aftreden vind ik niet nodig. Wat vinden jullie?



AD

'Pechtold moet weg vanwege duur cadeau'


Een groot deel van de rechtse kiezers vindt dat D66-leider Alexander Pechtold af moet treden vanwege het zwijgen over een appartement dat hij cadeau kreeg, zo blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.
ANP/Rosa Oosterhoff 24-12-17, 10:07 Laatste update: 10:09

De politicus ligt onder vuur omdat hij het appartement niet heeft laten opnemen in het geschenkenregister van de Tweede Kamer. Zelf noemt hij het 'een privékwestie' omdat hij geen werkrelatie zou hebben met de Canadese oud-ambassadeur Serge Marcoux, van wie hij de woning in Scheveningen kreeg.

Maar niet iedereen is het met die redenering eens: volgens De Hond vindt ongeveer zeven op de tien kiezers van Forum voor Democratie en de PVV dat Pechtold af moet treden. In mindere mate stelt ook een deel van de 50PLUS-kiezers dat de D66-leider zijn werkzaamheden moet neerleggen.

Twee zetels minder

Ten opzichte van vorige week moet D66 twee zetels inleveren. Of dat komt door de ophef rond de cadeaukwestie is niet duidelijk. Van de ondervraagden vindt 68 procent wel dat de D66-leider het geschenk had moeten melden.

Als er nu verkiezingen zouden zijn, zouden maar liefst zeven partijen uitkomen op 14 of 15 zetels. D66 en Forum voor Democratie zouden er 15 krijgen, PvdA, PVV, CDA, GroenLinks en SP zouden kunnen rekenen op 14 zetels. De VVD zou de grootste blijven met 27 zetels.

De Hond denkt dat dit versplinterde beeld een indicatie geeft voor de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in maart. De coalitie (VVD, CDA, D66 en ChristenUnie) zou de meerderheid kwijtraken en 61 zetels overhouden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
24-12-2017 23:36
Nee ik woon hier en die prijs klopt echt niet
Kan best hoor, kijk maar.
https://www.funda.nl/koop/verkocht/den- ... tduin-503/

https://www.funda.nl/koop/verkocht/den- ... tduin-515/

https://www.funda.nl/koop/verkocht/den- ... tduin-439/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Dat is dus niet de 77.000 waarover Pechtold overdrachtsbelasting betaalt. Heb je mijn vorige post niet gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
24-12-2017 22:12
Inderdaad, dan ben je een echt Gutmensch. En dat is Pechtold. Ik hoop dus ook niet dat ze dit verder tot de bodem gaan uitzoeken en dat er bijvoorbeeld ook journalisten nog eens navraag gaan doen bij die Canadese diplomaat of dat de Belastingdienst onderzoek gaat doen of dit allemaal wel in de haak is. Gelukkig laat de media hem vrij redelijk met rust.
? Wat bedoel je met een 'Gutmensch'?

Iemand die op iedereen kritiek heeft, maar wel staat te zwaaien naar Guy Verhofstad?

Of de media hem met rust laat weet ik niet. Er is nogal behoorlijk wat rumoer over deze kwestie, vooral in de tweede kamer, dat gaat een staartje krijgen, dat ontgaat een beetje journalist niet.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
25-12-2017 00:17
? Wat bedoel je met een 'Gutmensch'?

Iemand die op iedereen kritiek heeft, maar wel staat te zwaaien naar Guy Verhofstad?

Of de media hem met rust laat weet ik niet. Er is nogal behoorlijk wat rumoer over deze kwestie, vooral in de tweede kamer, dat gaat een staartje krijgen, dat ontgaat een beetje journalist niet.
Ik vind dat het rumoer wel meevalt. Het wordt door de regeringspartijen afgedaan als een privekwestie en over de belastingfraude met de overdrachtsbelasting heb ik Rutte, Pechtold, Buma enz. nog helemaal niet gehoord. Alles om dit kabinet in het zadel te houden. Bij nieuwe verkiezingen verliezen de huidige coalitiepartijen immers een meerderheid in de Tweede Kamer.
Dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Voor de degenen die het interesseert: hier kun je de notariele akte lezen. Ik heb er te weinig verstand van. Waarde van het appartement in taxatierapport wordt wel op 135.000 gesteld.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... LQNiSjglID
bethweeter schreef:
25-12-2017 00:26
Voor de degenen die het interesseert: hier kun je de notariele akte lezen. Ik heb er te weinig verstand van. Waarde van het appartement in taxatierapport wordt wel op 135.000 gesteld.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... LQNiSjglID
Als je even doorleest in die akte, dan zie je dat er maar over 77.232,00 euro overdrachtsbelasting wordt berekend.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
25-12-2017 00:32
Als je even doorleest in die akte, dan zie je dat er maar over 77.232,00 euro overdrachtsbelasting wordt berekend.
Maar dat zeg ik: Ik weet te weinig van dit soort zaken. Ik weet niet hoe dat precies berekend wordt. En is het in deze schenkingsakte anders dan in andere aktes?
bethweeter schreef:
25-12-2017 00:36
Maar dat zeg ik: Ik weet te weinig van dit soort zaken. Ik weet niet hoe dat precies berekend wordt. En is het in deze schenkingsakte anders dan in andere aktes?
Die waarde van 77.232,00 kun je alleen hanteren als die Canadees nog gebruik van het appartement zou maken. Dat doet hij dus niet. Pechtold is de enige gebruiker, dus zou hij over het volledige bedrag overdrachtsbelasting moeten betalen.
anoniem_211360 wijzigde dit bericht op 25-12-2017 00:40
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
24-12-2017 23:29
En die dingen zijn niet door een sponsor of andere ondernemer gegeven? Jij denkt dat hij die kaartjes en boeken van vrienden of zijn kinderen heeft gegeven?
Hoe kom je daar nou bij?

Jij had het over de schenker/de voormalig diplomaat, die niet meer in functie was toen hij de schenking deed, Dat kan dan wel kloppen, maar ontvanger-Pechtold was wél in functie. Die oud-diplomaat hoeft geen melding te doen, maar Pechtold wel. Toen hij het appartement/penthouse kreeg, waren er volgens mij al weken lang formatiegesprekken gaande om een nieuw kabinet te vormen. Pechtold had zomaar in een hoge positie kunnen belanden. Een appartement cadeau krijgen maakt je toch min of meer chantabel.

De man van Hillary Clinton kreeg voor zijn 65-ste verjaardag een miljoen van de VAE. Terwijl Bill allang geen president meer is, maar zijn vrouw wel presidentkandidaat was.

Schenkers van voetbalkaarten en musicals zijn vast sponsors of ondernemers, mensen die misschien ook geen polticus-in-functie zijn. Pechtold vermeld die kleine schenkingen wel. Als het is afgesproken dat ministers en kamerleden dit melden, dan hoort hij dat te doen.
LOEP ME MAAR aub.
Het is natuurlijk ook heel vreemd dat Pechtold wel een lullig flesje wijn vermeldt in het register, terwijl hij dat bij een appartement niet doet. Hij wist dus heel goed dat de gift omstreden is.

Ik begrijp ook niet waarom er niet meer ingegaan wordt op de waarde van het appartement en het lage bedrag aan overdrachtsbelasting dat er afgerekend is. Dat je de gift in dit geval als prive afdoet is al heel dubieus, maar een verklaring over die 77.232,00 zou hij ook moeten geven.
anoniem_211360 wijzigde dit bericht op 25-12-2017 00:46
42.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
24-12-2017 23:38
Pechtold zit goed fout, hij had de gift moeten melden. Het geschenkenregister is juist voor dit soort giften bedoeld en dat weet hij donders goed. Ik vind hem een grote hyprocriet. Pechtold neemt als moraalridder iedereen de maat en nu hij zelf de fout in gaat is het ineens een privekwestie.

Pechtold is een fervent bepleiter van het omstreden CETA-handelsverdrag met Canada. Dan geeft een dergelijke royale gift van een Canadese oud-ambassadeur toch wel te denken. Vervolgens sjoemelt hij ook nog eens met de waarde van het appartement. Om de overdrachtsbelasting naar beneden te brengen, wordt de waarde op maar 77.000 euro gesteld. Dat zou alleen maar kunnen als de Canadees ook nog gebruik van het appartement zou maken. Dat is dus niet het geval, want Pechtold woont zelf in het appartement en verhuurt zijn andere woning. Dit aspect wordt in de media helemaal niet belicht, maar het is gewoon belastingfraude. Is belastingfraude nu ook een privekwestie waarmee je als politicus zomaar wegkomt?

Als het Wilders of Baudet was geweest die zoiets had geflikt, dan had iedereen op zijn achterste benen gestaan. Nu wordt alles gauw onder het tapijt gemoffeld.
Dit inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
25-12-2017 00:42
Het is natuurlijk ook heel vreemd dat Pechtold wel een lullig flesje wijn vermeldt in het register, terwijl hij dat bij een appartement niet doet. Hij wist dus heel goed dat de gift omstreden is.

Ik begrijp ook niet waarom er niet meer ingegaan wordt op de waarde van het appartement en het lage bedrag aan overdrachtsbelasting dat er afgerekend is. Dat je de gift in dit geval als prive afdoet is al heel dubieus, maar een verklaring over die 77.232,00 zou hij ook moeten geven.
Het gaat erom of het een privegeachenk is of niet.

En als dat met die waarde en overdrachtsbelasting niet klopt, heeft ook de notaris zijn werk niet goed gedaan want het staat allemaal in de akte
Pientjexxxx schreef:
24-12-2017 23:38
Pechtold is een fervent bepleiter van het omstreden CETA-handelsverdrag met Canada. Dan geeft een dergelijke royale gift van een Canadese oud-ambassadeur toch wel te denken. Vervolgens sjoemelt hij ook nog eens met de waarde van het appartement. Om de overdrachtsbelasting naar beneden te brengen, wordt de waarde op maar 77.000 euro gesteld. Dat zou alleen maar kunnen als de Canadees ook nog gebruik van het appartement zou maken. Dat is dus niet het geval, want Pechtold woont zelf in het appartement en verhuurt zijn andere woning. Dit aspect wordt in de media helemaal niet belicht, maar het is gewoon belastingfraude. Is belastingfraude nu ook een privekwestie waarmee je als politicus zomaar wegkomt?
Ik ben blij dat er nog iemand oplet want deze informatie lees je amper in de media. Het klopt gewoon niet maar het wordt weer in de doofpot gestopt.

Volgens mij heef hij een klein appartement in Wageningen, in de buurt van zijn kinderen, en woont zijn vrouw nog in de gezamenlijke woning.
Daar werd hij laatst door een roddelblad gezien met een nieuwe dame. Ik denk dat hij het appartement in Scheveningen gebruikt wanneer hij in Den Haag moet zijn.

Misschien is het appartement in Scheveningen op papier verhuurd, dan betaal je over een lager bedrag dan de WOZ schenkingsbelasting.(leegwaarderatio). Ik denk dat er wel over nagedacht is.
bethweeter schreef:
25-12-2017 00:49
Het gaat erom of het een privegeachenk is of niet.

En als dat met die waarde en overdrachtsbelasting niet klopt, heeft ook de notaris zijn werk niet goed gedaan want het staat allemaal in de akte
Het geschenkenregister is ook bedoeld voor privegeschenken, want als je politicus bent dan is dat onderscheid juist niet te maken. Daarom moet je die geschenken vermelden, om verdenkingen te voorkomen.

De notaris gaat uit van de informatie die hem verstrekt wordt door de koper en verkoper. Ik denk niet dat zijn werkzaamheden zover gaan dat hij gaat controleren of Pechtold en de oud-ambassadeur wel de waarheid spreken als zij vermelden dat de Canadees nog gebruik maakt van het appartement. Pechtold zit hier echt fout. We hebben het niet over een tikfout in de akte.
kippetje29 schreef:
25-12-2017 00:54
Ik ben blij dat er nog iemand oplet want deze informatie lees je amper in de media. Het klopt gewoon niet maar het wordt weer in de doofpot gestopt.

Volgens mij heef hij een klein appartement in Wageningen, in de buurt van zijn kinderen, en woont zijn vrouw nog in de gezamenlijke woning.
Daar werd hij laatst door een roddelblad gezien met een nieuwe dame. Ik denk dat hij het appartement in Scheveningen gebruikt wanneer hij in Den Haag moet zijn.

Misschien is het appartement in Scheveningen op papier verhuurd, dan betaal je over een lager bedrag dan de WOZ schenkingsbelasting.(leegwaarderatio). Ik denk dat er wel over nagedacht is.
Wat ik er van begrepen heb, verhuurt hij juist dat appartement in Wageningen.
Geen geheime rekening, geen stiekeme deals, geen Israël, geen Iran, geen Rusland of China.

Nee, Canda, da’s verdacht! Voor je het weet zitten de eskimo’sInuit hierachter!

En een appartement, waar P in en uit loopt elke dag, netjes belast en in te zien.

Move on!
kadanz schreef:
25-12-2017 10:39
Geen geheime rekening, geen stiekeme deals, geen Israël, geen Iran, geen Rusland of China.

Nee, Canda, da’s verdacht! Voor je het weet zitten de eskimo’sInuit hierachter!

En een appartement, waar P in en uit loopt elke dag, netjes belast en in te zien.

Move on!
Dus niet netjes belast en met Canada hebben we wel het omstreden Ceta-handelsverdrag waar Pechtold een groot voorstander van is. Je begrijpt blijkbaar erg weinig van het doel van het geschenkenregister en je hebt je ook niet verdiept in de regels m.b.t. overdrachtsbelasting.

Er wordt alles aan gedaan om de boel te sussen, zoals nu ook weer blijkt bij het PVDA-kamerlid die een schandalige schijnconstructie had opgetakeld voor de medewerkers van een sociale werkplaats waarvan hij directeur was. Het kabinet wil blijven zitten en met een meerderheid van slechts een stem in de Tweede Kamer is dat nog een hele toer. Dan moet er dus van alles gladgestreken worden, ook als het zaken zijn waarbij normaliter een kamerlid moet opstappen.
Ik denk dat hij dit appartement gebruikt voor kinky gang-bangsexfeestjes met Patricia Paay en Peter R de vries.
Dus.
Pientje, fijne kerst! Laat belasting over aan de dienst, overdracht asn de notaris en het geschenkregister voor de werkrelaties!
kadanz schreef:
25-12-2017 11:04
Pientje, fijne kerst! Laat belasting over aan de dienst, overdracht asn de notaris en het geschenkregister voor de werkrelaties!
Mijn idee!
Want ik geloof dat niemand die in dit topic struikelt over de overdrachtsbelasting, echt kennis van zaken heeft.
Of zijn jullie notaris of inspecteur van de belastingdienst toevallig?
kadanz schreef:
25-12-2017 11:04
Pientje, fijne kerst! Laat belasting over aan de dienst, overdracht asn de notaris en het geschenkregister voor de werkrelaties!
Jij ook een fijne Kerst, maar lees je nog even in over het geschenkenregister. Ik denk dat je niet echt de bedoeling daarvan begrijpt. Foutieve informatie bij een notaris verstrekken, is frauduleus. Blijkbaar is Pechtold een soort heilige voor je, maar in deze kwestie is hij heel dubieus bezig geweest. Net zoals dat ook bij het Oekrainetripje al het geval was, wat hij ook al niet had gemeld.
kadanz schreef:
25-12-2017 11:04
Pientje, fijne kerst! Laat belasting over aan de dienst, overdracht asn de notaris en het geschenkregister voor de werkrelaties!
Jij ook een fijne Kerst, maar lees je nog even in over het geschenkenregister. Ik denk dat je niet echt de bedoeling daarvan begrijpt. Foutieve informatie bij een notaris verstrekken, is frauduleus. Blijkbaar is Pechtold een soort heilige voor je, maar in deze kwestie is hij heel dubieus bezig geweest. Net zoals dat ook bij het Oekrainetripje al het geval was, wat hij ook al niet had gemeld.
Pientje je gaat te ver met je ongefundeerde uitspraken m.b.t. de notaris. Pas op dat je niet aangeklaagd wordt voor smaad en laster.

Jij hebt geen idee over het hoe en wat van dat appartement om er ook maar enige uitspraak over te kunnen doen wat de belasting betreft.
Afgezien van de fiscale fraude is het enorm spijtig dat dit tegenwoordig als 'normaal' wordt gezien.

Pechtold krijgt een huis terwijl hij moet stemmen over een verdrag met Canada.

Eerder 'vergat' hij en D66 te melden dat hij in het privevliegtuig van een koffieboer naar Oekraine vloog om daar de EU invasie te bespoedigen. Dat de EU met de VS dat land naar de verdommenis heeft geholpen hoor je dan weer niet op de NOS.

Dit zijn allemaal (kleine) tekenen aan de wand van corruptie en gebrek aan integriteit.

In de VS is het allemaal nog veel gekker. Daar pakken de campagneleiders van de 2 heersende partijen met een gezamelijk (!) bedrijf gewoon 150 miljoen aan in de Oekraine.

Geeft Hillary bijna een miljoen aan de vrouw van de FBI directeur die het onderzoek leidt naar haar mogelijke misdrijven.

Pakt ze zelf miljoenen van Saudis die in ruil voor 8 miljard aan geavanceerde wapens mogen kopen.

Nederland is wat dat betreft kruimelland, maar het staat vast dat ook hier de corruptie welig tiert. D66 waait niet gratis van links naar rechts en weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven