Pechtold kreeg appartement cadeau

24-12-2017 12:07 624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alexander Pechtold kreeg van de Canadese oud-ambassadeur Serge Marcoux een appartement in Scheveningen cadeau. Hij verzweeg dit en noemt het 'een privékwestie'.
Ik vind het wel min of meer een privékwestie, die hij toch had moeten melden. Het lijkt zo stiekem. Aftreden vind ik niet nodig. Wat vinden jullie?



AD

'Pechtold moet weg vanwege duur cadeau'


Een groot deel van de rechtse kiezers vindt dat D66-leider Alexander Pechtold af moet treden vanwege het zwijgen over een appartement dat hij cadeau kreeg, zo blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.
ANP/Rosa Oosterhoff 24-12-17, 10:07 Laatste update: 10:09

De politicus ligt onder vuur omdat hij het appartement niet heeft laten opnemen in het geschenkenregister van de Tweede Kamer. Zelf noemt hij het 'een privékwestie' omdat hij geen werkrelatie zou hebben met de Canadese oud-ambassadeur Serge Marcoux, van wie hij de woning in Scheveningen kreeg.

Maar niet iedereen is het met die redenering eens: volgens De Hond vindt ongeveer zeven op de tien kiezers van Forum voor Democratie en de PVV dat Pechtold af moet treden. In mindere mate stelt ook een deel van de 50PLUS-kiezers dat de D66-leider zijn werkzaamheden moet neerleggen.

Twee zetels minder

Ten opzichte van vorige week moet D66 twee zetels inleveren. Of dat komt door de ophef rond de cadeaukwestie is niet duidelijk. Van de ondervraagden vindt 68 procent wel dat de D66-leider het geschenk had moeten melden.

Als er nu verkiezingen zouden zijn, zouden maar liefst zeven partijen uitkomen op 14 of 15 zetels. D66 en Forum voor Democratie zouden er 15 krijgen, PvdA, PVV, CDA, GroenLinks en SP zouden kunnen rekenen op 14 zetels. De VVD zou de grootste blijven met 27 zetels.

De Hond denkt dat dit versplinterde beeld een indicatie geeft voor de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in maart. De coalitie (VVD, CDA, D66 en ChristenUnie) zou de meerderheid kwijtraken en 61 zetels overhouden.
LOEP ME MAAR aub.
kadanz schreef:
25-12-2017 11:21
Pientje je gaat te ver met je ongefundeerde uitspraken m.b.t. de notaris. Pas op dat je niet aangeklaagd wordt voor smaad en laster.

Jij hebt geen idee over het hoe en wat van dat appartement om er ook maar enige uitspraak over te kunnen doen wat de belasting betreft.
Ik denk eerder dat de betreffende notaris met zwetende billetjes zit achter de kerststol. Dit is op het eerste gezicht een opzetje om belasting te ontduiken en het is de vraag in hoeverre de notaris heeft voldaan aan zijn onderzoeksplicht. Hij kan een tuchtprocedure verwachten.

En Pechtold? Die is toast. Dit gaat D66 veel zetels kosten en de partijleiding gooit hem liever onder de trein dan het pluche los te laten.
kadanz schreef:
25-12-2017 11:21
Pientje je gaat te ver met je ongefundeerde uitspraken m.b.t. de notaris. Pas op dat je niet aangeklaagd wordt voor smaad en laster.

Jij hebt geen idee over het hoe en wat van dat appartement om er ook maar enige uitspraak over te kunnen doen wat de belasting betreft.
Ik beschuldig die notaris nergens van, want deze is afhankelijk van de informatie die verstrekt wordt, maar ik vind dat er wel een gedegen onderzoek moet komen naar de situatie met de overdrachtsbelasting. Pechtold geeft nergens tekst en uitleg en dat is op zijn minst verdacht.

Wel raar dat je mij waarschuwt voor een aanklacht wegens smaad en laster. Zeker als je nagaat wat hier allemaal op het forum wordt geroepen over politici en andere personen. Is Pechtold onaantastbaar of zo?

Het bedrag van 77.232,00 euro dat ik eerder noemde, staat gewoon in de akte vermeld. Daar zijn vragen (dus niet alleen die van mij) over, maar Pechtold geeft nergens antwoord op. Waarom niet als het een eerlijke zaak is vraag ik mij dan af. Zelf is hij er altijd als de kippen bij als er iemand ergens iets fout heeft gedaan en verlangt hij ook tekst en uitleg. Nu hij zelf aan de beurt is, geeft hij niet thuis. Ik vind dat behoorlijk hypocriet.
MarkSD schreef:
25-12-2017 11:31
Afgezien van de fiscale fraude is het enorm spijtig dat dit tegenwoordig als 'normaal' wordt gezien.

Pechtold krijgt een huis terwijl hij moet stemmen over een verdrag met Canada.

Eerder 'vergat' hij en D66 te melden dat hij in het privevliegtuig van een koffieboer naar Oekraine vloog om daar de EU invasie te bespoedigen. Dat de EU met de VS dat land naar de verdommenis heeft geholpen hoor je dan weer niet op de NOS.

Dit zijn allemaal (kleine) tekenen aan de wand van corruptie en gebrek aan integriteit.

In de VS is het allemaal nog veel gekker. Daar pakken de campagneleiders van de 2 heersende partijen met een gezamelijk (!) bedrijf gewoon 150 miljoen aan in de Oekraine.

Geeft Hillary bijna een miljoen aan de vrouw van de FBI directeur die het onderzoek leidt naar haar mogelijke misdrijven.

Pakt ze zelf miljoenen van Saudis die in ruil voor 8 miljard aan geavanceerde wapens mogen kopen.

Nederland is wat dat betreft kruimelland, maar het staat vast dat ook hier de corruptie welig tiert. D66 waait niet gratis van links naar rechts en weer terug.
Precies dit. Daarom is dat geschenkenregister juist belangrijk en is er niets prive aan de giften van Pechtold. (Zie de uitspraken van een Leidse hoogleraar die in dit verband zijn gedaan.)
Pff jongens (Mark & Pien), doe even normaal.
Er is niks aan de hand, Pechtold heeft niets verkeerds gedaan en ga er nu maar van uit dat de notaris ook gewoon zijn of haar werk goed heeft gedaan.
Wat een storm in een glas water om niets.
Courage-- schreef:
25-12-2017 11:54
Pff jongens (Mark & Pien), doe even normaal.
Er is niks aan de hand, Pechtold heeft niets verkeerds gedaan en ga er nu maar van uit dat de notaris ook gewoon zijn of haar werk goed heeft gedaan.
Wat een storm in een glas water om niets.
Er is niets aan de hand, omdat Pechtold dat zegt of omdat jij dat vindt? Waarom moeten we er vanuit gaan dat het allemaal klopt, terwijl als dit bij iemand anders zou gebeuren de onderste steen boven moet komen. Jij vindt het storm in een glas water (Pechtoldfan?), maar er is wel degelijk reden om te twijfelen aan de integriteit van Pechtold. Ik vraag mij af wat je mening was geweest als het Wilders of Baudet had betroffen.
Er zijn mensen in de Tweede Kamer opgestapt voor minder.
Courage-- schreef:
25-12-2017 11:54
Pff jongens (Mark & Pien), doe even normaal.
Er is niks aan de hand, Pechtold heeft niets verkeerds gedaan en ga er nu maar van uit dat de notaris ook gewoon zijn of haar werk goed heeft gedaan.
Wat een storm in een glas water om niets.

Pechtold heeft in elk geval zijn werk niet goed gedaan. Wel het register onnodig bevuilen met tientjeswerk en opzettelijk (dat blijkt uit zijn reactie!) een huis van 2 ton verzwijgen. En ook nog opzettelijk een leugen opnemen in notariele aktes over een fictieve huurder om belasting te ontwijken.

Dan ben je niet uit het juiste integere hout gesneden om een publieke functie te bekleden.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
25-12-2017 00:57
Het geschenkenregister is ook bedoeld voor privegeschenken, want als je politicus bent dan is dat onderscheid juist niet te maken. Daarom moet je die geschenken vermelden, om verdenkingen te voorkomen.


Het register is vrijwillig.
Je mag maar hoeft het niet te gebruiken.

Wilders heeft er al vragen over gesteld

Tweede Kamervoorzitter Khadija Arib schrijft aan Wilders dat in de regels niets staat over toezicht op de ‘volledigheid en de juistheid’ van de vermeldingen in het geschenkenregister. Ook kunnen geen sancties worden opgelegd. Arib laat Wilders verder weten dat het presidium een Kamerlid niet kan bevragen ‘naar aanleiding van een persbericht’. Het presidium is de dagelijkse leiding van de Kamer, dat de werkwijze en procedures bespreekt.

http://politiek.tpo.nl/2017/12/19/tweed ... htold-d66/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
MarkSD schreef:
25-12-2017 12:01
Pechtold heeft in elk geval zijn werk niet goed gedaan. Wel het register onnodig bevuilen met tientjeswerk en opzettelijk (dat blijkt uit zijn reactie!) een huis van 2 ton verzwijgen. En ook nog opzettelijk een leugen opnemen in notariele aktes over een fictieve huurder om belasting te ontwijken.

Dan ben je niet uit het juiste integere hout gesneden om een publieke functie te bekleden.
Heb je een bron van die leugen of van die fictieve huurder?
kadanz schreef:
25-12-2017 12:14
Heb je een bron van die leugen of van die fictieve huurder?

Heb ik.

http://925.nl/archief/2017/12/18/verzwe ... werf-ja-1/

Ik ga er vanuit dat de FIOD een volledig onderzoek zal uitvoeren naar deze transactie, inclusief beslagname van correspondentie over de kwestie.
Zo zal snel duidelijk zijn hoe vaak de Sugardaddy uberhaupt in het appartement is geweest na de overdracht. Wanneer die nooit in NL is geweest of hij een hotel heeft geboekt bij een bezoek, is de zaak rond voor een strafrechtelijke procedure en een naheffingsaanslag.
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 25-12-2017 12:37
43.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha. Zeggen veel mensen hier dat de nos niet te vertrouwen is maar we moeten een of ander blogje meteen helemaal serieus nemen.

Je kan beter MarkSD
Hahahahaha, haal je hier je info vandaan? Jeetje, het is wel een beetje armoedig..

Voor de goede orde, dit is geen bron, dit is een column. Een schreeuwerige column met schreeuwerige vragen die jij hier als feiten presenteert. Ik ga verder met kerst en mijn schoonfamilie want hier ga ik verder geen tijd aan verspillen. Dan liever André Rieu!
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
25-12-2017 12:01
Pechtold heeft in elk geval zijn werk niet goed gedaan. Wel het register onnodig bevuilen met tientjeswerk en opzettelijk (dat blijkt uit zijn reactie!) een huis van 2 ton verzwijgen. En ook nog opzettelijk een leugen opnemen in notariele aktes over een fictieve huurder om belasting te ontwijken.

Dan ben je niet uit het juiste integere hout gesneden om een publieke functie te bekleden.

Heeft de notaris geen onderzoeksplicht? Ik heb geen zin om dat op te zoeken
Hilarisch hoe de linksdenkers altijd op de man spelen en nooit inhoudelijk ingaan op de informatie. Het ligt aan de bron, want 925 is altijd ongeinformeerd of zoiets???

Denken jullie echt dat Quote de notariele akte heeft vervalst door te photoshoppen?

Zo nee, dan staat wel vast dat een te lage waarde is doorgegeven. Zoals ik al zei: FIOD kom er maar in met je team op 2e kerstdag. Laat Alexander maar wel een broek aantrekken voordat hij naar buiten wordt gevoerd, want op die witte onderbroek en benen zit niemand te wachten met een volle maag.
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 25-12-2017 12:41
18.26% gewijzigd
Haha bethweeter, een identieke reactie 😁
Ik hou van discussie maar dit zet geen zoden aan de dijk. Te bedenken dat ik dagenlang in de clinch heb gelegen met mensen die een blog als bron opgeven !
kadanz schreef:
25-12-2017 12:41
Haha bethweeter, een identieke reactie 😁
Ik hou van discussie maar dit zet geen zoden aan de dijk. Te bedenken dat ik dagenlang in de clinch heb gelegen met mensen die een blog als bron opgeven !
Hallo, hallo.

De bron is de notariele akte.

Klopt die niet? Wat is jullie bron dat er fraude met de akte is gepleegd?
Ook al is het een prive kwestie ik vind het eigenlijk niet kunnen omdat het wel invloed kan hebben op het werk. Als die ander ooit wat nodig heeft politiek gezien dan is het "maar je hebt een appartement gekregen van mij!".

En daarnaast heel veel beroepsgroepen mogen geen cadeau's aannemen, strikt gezien nog niet eens een doosje Merci. Denk aan mensen in de zorg waarbij clienten iets leuks willen geven aan de hulp.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 25-12-2017 12:52
0.12% gewijzigd
Ik pleit daarom ook voor een nader onderzoek naar met name het bedrag van de overdrachtsbelasting. Toch vreemd dat Pechtold daarover niet wil zeggen. Dat pleit niet voor hem. Net zoals het niet voor hem pleit dat hij dubieuze vliegreisjes en appartementen niet vermeldt.
MarkSD schreef:
25-12-2017 12:42
Hallo, hallo.

De bron is de notariele akte.

Klopt die niet? Wat is jullie bron dat er fraude met de akte is gepleegd?
Er staat niets geks de akte. Waar heb je het over? Jij en Pientje komen met het fraudeverhaal. Een verhaal dat jullie copy pasten uit een blog. Een blog die van speculaties aan elkaar vast hangt en zeker geen bewijs voor fraude levert.

De kersttoespraak van Willem Alexander is zeer toepasselijk...
kadanz schreef:
25-12-2017 13:02
Er staat niets geks de akte. Waar heb je het over? Jij en Pientje komen met het fraudeverhaal. Een verhaal dat jullie copy pasten uit een blog. Een blog die van speculaties aan elkaar vast hangt en zeker geen bewijs boor fraude levert.
.
De voor de overdrachtbelasting opgenomen waarde in de akte is geen speculatie maar een feit, evenals de economische waarde die vele malen hoger is. Dat is dus welk degelijk gek.

https://uploads.gscdn.nl/uploads/b31e69 ... s-akte.png

Ook is het heel gek dat iemand zomaar een kado geeft van 200k aan een invloedrijk politicus.

Afgezien van het corruptie element, jij vindt het geen bezwaar als iemand in de macht, die de rest van NL verplicht tot belastingafdracht, zelf wankele methodes hanteert om belasting te ontkomen? Zou zo iemand niet juist graag belasting moeten betalen, liever teveel dan te weinig?
Nogmaals, laat dit over aan de belastingdienst en de notaris. Ik maak me hier niet druk om omdat er niets stiekems aan de hand is. Alles verloopt openbaar volgens de regels. Ik heb dus niet het idee dat er iets onoorbaars aan de hand is. Had hij het moeten melden? Het was wellicht netter geweest. Maar strikt genomen was het een privé kwestie én bovendien is er geen meldplicht. Dus waar hebben we het over?

Baudet en de racisten, dát is een ander verhaal. Dat is echt niet netjes.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 25-12-2017 13:19
14.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die akte had ik gisteren al gepost. Jij kwam ineens met een of ander blogje als betrouwbare bron aanzetten.

Verder klopt de waarde van het appartement wel. Dat heeft iemand anders hier al laten zien. Dus het steeds over 200k hebben komt een beetje dommig over
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
25-12-2017 13:16
Nogmaals, laat dit over aan de belastingdienst en de notaris. Ik maak me hier niet druk om omdat er niets stiekems aan de hand is. Alles verloopt openbaar volgens de regels. Ik heb dus niet het idee dat er iets onoorbaars aan de hand is. Had hij het moeten melden? Het was netter geweest.

Baudet en de racisten, dát is een ander verhaal. Dat is echt niet netjes.
Ach misschien snuiven sommige mensen hier ook wat te vaak aan de lavendel dat ze overal een complot in zien.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
25-12-2017 12:01
Ik vraag mij af wat je mening was geweest als het Wilders of Baudet had betroffen.
Er zijn mensen in de Tweede Kamer opgestapt voor minder.
We kunnen het ook nog wel even over de financiering van de PVV hebben. Is niet echt openbaar en er wordt ook nog wel eens gegoocheld met cijfers
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
25-12-2017 13:37
We kunnen het ook nog wel even over de financiering van de PVV hebben. Is niet echt openbaar en er wordt ook nog wel eens gegoocheld met cijfers
Dat klopt en het staat je vrij daar een topic over te openen.
Dit topic gaat over Pechtoldgate.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
bethweeter schreef:
25-12-2017 13:37
We kunnen het ook nog wel even over de financiering van de PVV hebben. Is niet echt openbaar en er wordt ook nog wel eens gegoocheld met cijfers
Is prima hoor, als Wilders fraudeert met overdrachtsbelasting dan mag dat net zo goed aan de kaak worden gesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven