Hoe bedank je dames van wie je een lift krijgt?

02-01-2018 13:40 443 berichten
Nou, niet zo in ieder geval:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1492488 ... ven-hoeren

Theorie: de verontwaardiging ebt snel weer weg vanwege de Wet van de Lage Verwachtingen. Rapper boef = product van islamitische patriarchale cultuur + laagopgeleid, dus hopeloos als het gaat om normale normen en waarden.
Zahraha schreef:
04-01-2018 11:24
Omdat niemand toen begon te roepen dat het lag aan onze inferieure vrouwonvriendelijke cultuur. Het lag aan dat soort mannen. Mannen met macht. Mannen in de filmwereld. Mannen in het algemeen. Maar niet aan de westerse cultuur. Vergelijk dat met de (jouw eigen) reacties op boef en je snapt het verschil
Boef is exemplarisch voor een heel groot deel van de mannelijke Noord-Afrikaanse moslimjeugd in West-Europa. Hun opvattingen en gedrag passen niet in onze westerse samenleving en ze zorgen voor veel overlast en ergernis. Om over de criminaliteit nog maar te zwijgen.
Zahraha schreef:
04-01-2018 09:51
Maar wij wel met mensen zoals jij.
Een probleem benoemen mag best. Kritisch zijn op groep jongeren mag best.

Elk individu over 1 kam scheren met je uitspraken als mocromaffia-activiteiten terwijl er duizenden Marokkaans Nederlandse jongeren in de AH hun centjes verdienen.
Bizarre voorooordelen als werknemers die hun vrouwelijke baas zouden minachten.
En dan nog eens herhalen dat heel kutvolk is dat is wel degelijk racistisch.

Mensen als jij dragen totaal niet bij aan een oplossing.

En hoezo komt dat niet bij Nederlanders/westerlingen voor? Heb jij de hele metoo discussie niet meegekregen? Als die iets liet zien was het wel dat patriarchale ideeën nog steeds leven onder heel veel mannen, ongeacht kleur of religie
Maar goed ook toen ging het zo:

Weinstein: wat een eikel!
Christelijke politicus: wat een engerd.
Tariq ramadan: JA DAT KOMT DOOR DE ISLAM!!!
Bij teveel mannelijke moslims is het respect voor westerse en verwesterde vrouwen ver te zoeken. Dat levert dus regelmatig problemen op de werkvloer op. Dat zijn dus (helaas) geen bizarre vooroordelen, maar het is gewoon de realiteit.
strikjemetstippels schreef:
04-01-2018 10:23
Ik snap het ook niet.

Wat ik altijd vraag en waar niemand op antwoordt is: als er meer moslims komen in een land, komt er meer islam. Is dat goed of fout?

Islam staat nu eenmaal haaks op westerse waarden. We kennen allemaal prima moslims maar dat doet niets af aan het feit dat islam wel degelijk een diep patriarchale totalitaire ideologie is zonder ruimte voor gelijkheid tussen andersdenkenden, homo's, transgenders en zelfs rassen.

Overigens die nuance die mij wordt verweten niet te hebben verdwijnt dan wel weer geheel als het gaat over PVVers, zogenaamde white nationalists en rechtse partijen in het algemeen, of kampers.
Dit is ZO waar en wat kan ik me daar pislink over maken. Iedereen heeft (voor)oordelen over iedereen, maar bij de een is het erg en bij de ander valt het reuze mee. Ja, er is dubbele maat, maar daar doet IEDEREEN aan mee op een eigen manier. We hebben allemaal een blinde vlek. Dit is overigens ook iets waar mijn vrienden met een migratie achtergrond woest over zijn. Dat de witte redder maar ongevraagd opkomt voor hun want die hulp hebben zij blijkbaar nodig. Die aanname... Bah bah. Het is helemaal niet zielig, behandel Boef -
of wie dan ook - gewoon zoals je ook boer Dirk uit Vlagtwedde of Thierry Baudet zou behandelen als hij dit zou zeggen. Nee, dan staan de Anne Fleurs vooraan met gebalde vuistjes.
Ik vind het zo lastig hier iets over te zeggen. Met name omdat ik als lerares ontzettend leuke en hardwerkende moslim-jongens ken.
Eind jaren 90 gaf ik al les op het Johan de Wittcollege in Den Haag, ik gaf daar NT2 aan jongeren die uit het buitenland in Nederland waren komen wonen. Heel veel van die leerlingen waren moslims.
Nergens was de sfeer tussen docent en leerlingen/ouders zo warm als op deze school.
Aan de andere kant heb ik ook de walgelijke overlast meegemaakt van allochtone rotzakken die zwembaden onveilig maakten, zowel in Den Haag als in Amsterdam. Het zoontje van mijn toenmalige Amsterdamse vriend durfde niet op straat te spelen omdat hij werd weggejaagd door kleine etterbakjes uit Noord Afrika die vonden dat de straat hun territorium was. (en ik realiseer me heus dat autochtone straatschoffies daar ook een handje van kunnen hebben).

Er is wel degelijk een probleem, ik kan dat niet ontkennen. En ik weet dat met name ook moslimjongeren die wel uit het goede hout gesneden zijn daar enorm onder gebukt gaan.
Geloof me, die vinden het vreselijk dat hun geloofsgenoten zich zo gedragen. Ze schamen zich en ze worden volkomen onterecht met argwaan bejegend.
Nav__ schreef:
04-01-2018 11:58
Het is helemaal niet zielig, behandel Boef -
of wie dan ook - gewoon zoals je ook boer Dirk uit Vlagtwedde of Thierry Baudet zou behandelen als hij dit zou zeggen. Nee, dan staan de Anne Fleurs vooraan met gebalde vuistjes.
Eens. Daarom; ook Dirk zou van mij een knal voor zijn knar krijgen als hij dit over mijn zus of bekende zou hebben gezegd.
strikjemetstippels schreef:
04-01-2018 10:23
Ik snap het ook niet.

Wat ik altijd vraag en waar niemand op antwoordt is: als er meer moslims komen in een land, komt er meer islam. Is dat goed of fout?

Islam staat nu eenmaal haaks op westerse waarden. We kennen allemaal prima moslims maar dat doet niets af aan het feit dat islam wel degelijk een diep patriarchale totalitaire ideologie is zonder ruimte voor gelijkheid tussen andersdenkenden, homo's, transgenders en zelfs rassen.

Overigens die nuance die mij wordt verweten niet te hebben verdwijnt dan wel weer geheel als het gaat over PVVers, zogenaamde white nationalists en rechtse partijen in het algemeen, of kampers.
Dat is goed fout. Dat weten geopolitici, dat weten sociologen, alleen weet het "Nederlandse publiek" dat niet. Of ze willen het niet weten.
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
04-01-2018 12:08
Dat is goed fout. Dat weten geopolitici, dat weten sociologen, alleen weet het "Nederlandse publiek" dat niet. Of ze willen het niet weten.
Wat zie jij dan als oplossing?

De wet aanpassen zodat zulke uitspraken bestraft kunnen worden?

De Islam verbieden vind ik geen oplossing. Dan wordt het een stiekeme, ondergrondse beweging waar geen enkel toezicht op is.
Nog veel gevaarlijker!
amarna wijzigde dit bericht op 04-01-2018 12:19
9.24% gewijzigd
Liubi, ik denk dat ze het niet willen weten. Nederland is een land (geweest) dat voorop liep in tolerantie en een hoop Nederlanders hebben zich flink op de borst geklopt met kreten als "Ja, maar, je moet ook gewoon met ze praten!" en dergelijke. En ja, ook ik heb tijdenlang gedacht dat als je maar genoeg praatte, het alle problemen zou oplossen. Het is ook niet makkelijk om je aan te moeten passen aan een nieuwe cultuur zeg maar.

Oh, de naiviteit. Sommige groepen willen helemaal niet praten. Ik denk dat die tolerantie waar "we" ooit zo trots op waren uiteindelijk de Nederlandse cultuur de das om gaat doen. Te lang is van alles getolereerd, onder het tapijt gemoffeld en helaas gebeurt dat nog steeds.

Het is gewoon ruk om toe te geven dat de Nederlanders zelf deze shit hebben veroorzaakt denk ik.
Amarna, dat ben ik met je eens. Wat wellicht wel goed zou werken is harder optreden en eisen stellen. Je bent jong en gezond? Dan ga je werken. Bidden tijdens werktijd? Dat doe je maar thuis. Geen hand willen geven? Zoek maar een andere baan. Intimidatie op straat? Je mag gaan even gaan brommen. Haatzaaiende imams? Ga terug naar waar je vandaan komt.

Emigreer je hier naar toe? De eerste vijf jaar krijg je geen uitkering. Ga maar werken. Als je geen baan kunt vinden, dan staat het je vrij terug te keren naar je thuisland. Aanspraak maken op de Nederlandse nationaliteit mag pas na tien jaar werkervaring.

Zoiets zou mijn idee zijn.
Mejuffrouwmuis schreef:
04-01-2018 12:20
Amarna, dat ben ik met je eens. Wat wellicht wel goed zou werken is harder optreden en eisen stellen. Je bent jong en gezond? Dan ga je werken. Bidden tijdens werktijd? Dat doe je maar thuis. Geen hand willen geven? Zoek maar een andere baan. Intimidatie op straat? Je mag gaan even gaan brommen. Haatzaaiende imams? Ga terug naar waar je vandaan komt.

Emigreer je hier naar toe? De eerste vijf jaar krijg je geen uitkering. Ga maar werken. Als je geen baan kunt vinden, dan staat het je vrij terug te keren naar je thuisland. Aanspraak maken op de Nederlandse nationaliteit mag pas na tien jaar werkervaring.

Zoiets zou mijn idee zijn.
Maar dan heb je het niet over vluchtelingen, wat betreft uitkering, neem ik aan? Je bedoelt economische immigranten?
Nav, ik heb het inderdaad over economische migranten. Hoe we de problemen met cultuurverschillen tussen mensen die er al zijn moeten aanpakken? Ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij RTL Boulevard heeft hij iets aangeboden wat voor excuses door moest gaan, ik weet niet of hij een slechte acteur is of dat hij expres zijn best deed om zijn excuses zo ongeloofwaardig mogelijk te laten klinken, het kwam in ieder geval totaal niet aan.
Boef dacht dat hij onschendbaar was, maar helaas voor hem valt heel Nederland over hem heen, ik hoop niet dat dit een storm in een glas water is wat over 2 weken weer gaat liggen.
Wat mij betreft mag er per direct een einde komen aan zijn carrier, dat zal hem leren.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
04-01-2018 12:20
Amarna, dat ben ik met je eens. Wat wellicht wel goed zou werken is harder optreden en eisen stellen. Je bent jong en gezond? Dan ga je werken. Bidden tijdens werktijd? Dat doe je maar thuis. Geen hand willen geven? Zoek maar een andere baan. Intimidatie op straat? Je mag gaan even gaan brommen. Haatzaaiende imams? Ga terug naar waar je vandaan komt.

Emigreer je hier naar toe? De eerste vijf jaar krijg je geen uitkering. Ga maar werken. Als je geen baan kunt vinden, dan staat het je vrij terug te keren naar je thuisland. Aanspraak maken op de Nederlandse nationaliteit mag pas na tien jaar werkervaring.

Zoiets zou mijn idee zijn.
Hier is het allemaal al veel te laat voor. De klootzakjes die problemen geven zijn veelal hier geboren, in een hoop gevallen hun ouders ook of die zijn hier al jong heen gekomen. Het zijn niet de vluchtelingen van de afgelopen 5 jaar die al dertig jaar Nederlandse zwembaden terroriseren. Bijna al die sukkeltjes hebben allang de Nederlandse nationaliteit. Daarnaast moeten we dus juist niet iedereen over een kam scheren en mensen met goede bedoelingen straffen voor het gedrag van de misbaksels, we moeten het over die specifieke personen hebben die zich misdragen en die aanpakken.

francieneke schreef:
04-01-2018 12:00
Er is wel degelijk een probleem, ik kan dat niet ontkennen. En ik weet dat met name ook moslimjongeren die wel uit het goede hout gesneden zijn daar enorm onder gebukt gaan.
Geloof me, die vinden het vreselijk dat hun geloofsgenoten zich zo gedragen. Ze schamen zich en ze worden volkomen onterecht met argwaan bejegend.

Juist voor hen die wel hard hun best doen is het ook belangrijk het er wel over te hebben en wel een standpunt in te nemen tegen bepaald gedrag. Voor hen vind ik het ook oprecht erg dat ze benadeelt worden door die misbaksels. Maar zwijgen lost het niet op dat weten we inmiddels. In de afgelopen 20 jaar is het van berichten over Marokkanen naar berichten over noord Afrikanen naar berichten over jongeren met een migratie achtergrond gegaan en inmiddels bestaat er zelfs geen politiek correcte term meer want het is sowieso incorrect geworden het beestje bij de naam te noemen. Maar dat heeft dus helemaal niets opgelost. Men gaat niet positiever naar een groep kijken als we de problemen verzwijgen, iedereen weet prima welke groep er nu weer een zwembad onveilig maakt of meisjes nasist ook als ze dat er bewust niet bijzetten.

De populariteit van de PVV ed is een direct gevolg van jarenlang wegkijken en onder het tapijt vegen. Dat is ook niet iets waar ik enthousiast over ben trouwens en ik stem er ook niet op maar ik zie wel waarom het een logisch gevolg is van jarenlang wegkijk beleid. Niet benoemen wat er speelt maakt alles alleen maar erger en het bewijs is inmiddels wel geleverd denk ik.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Boef zegt wat vele moslim mannen denken, maar geef mij liever een kech in een kort rokje dat alcohol drinkt, want........ een kennis van mij heeft jarenlang bij de GGD gewerkt als verpleegkundige, 3x raden welke bevolkingsgroep ze regelmatig op gesprek had omdat ze hun maagdenvlies weer aan wilden laten naaien???????
Ik zal een tipje van de sluier oplichten, het waren geen kech's in korte rokjes die alcohol dronken hoor.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk om juist ook goed gedrag te benoemen. Dat doe ik overal waar ik het tegen kom. Als ik uitgescholden word zwijg en negeer ik diegene.
Wanneer we in het dagelijks leven dezelfde ergernis als nu laten blijken bij grensoverschrijdend gedrag, wanneer we kritisch kijken naar onze eigen uitspraken en anderen aanspreken als ze dergelijke uitspraken doen, dan heeft al deze ophef nog zin ook.

Vooralsnog is het nu een hoop boosheid, maar volgende week zegt er hier weer een hele groep forummers dat je met bepaalde kleding ook gewoon vraagt om bepaalde soorten aandacht en dat verstandige meisjes zich niet in die kleding op dat tijdstip op straat zouden begeven.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
02-01-2018 21:15
Heel veel moskeeën worden gefinancieerd door die rijke oliestaten. Op de Balkan (Bosnië) was men traditioneel nooit zo streng in de leer, maar dat wordt ook meer door de geldstromen uit het MO. Daar zal nieuw conflict uit voort komen. Maar ook in west Europa wordt er heel veel van uit het MO gefinancieerd. Dat is idd met name salafisme.
liubi schreef:
04-01-2018 09:26
Dit! Waarom maakt niemand in Europa zich hier zorgen om? Of ben je dan gelijk weer een racist?

In november heb ik er een topic over geopend met de titel:Buitenlandse financiering van moskeeën in Nederland. Onze regering heeft er geen grip op. Toch best een serieus probleem. Het topic heeft nog maar steeds één pagina.
missie_m wijzigde dit bericht op 04-01-2018 14:35
42.02% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2018 15:18
Reden: Ongepast gedrag
98.64% gewijzigd
Nou Richard jij laat ook je ware aard zien .
Richard17 schreef:
04-01-2018 14:34
[...]
Boef is geen Marokkaan.
En wat jij schrijft is zelfs nog achterlijker en infantieler dan wat Boef zegt. Best knap.
Maar als ik jou een racist noem ben ik zeker weer onverdraagzaam?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2018 15:45
Reden: Ongepast gedrag
45.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
04-01-2018 13:14
Boef zegt wat vele moslim mannen denken, maar geef mij liever een kech in een kort rokje dat alcohol drinkt, want........ een kennis van mij heeft jarenlang bij de GGD gewerkt als verpleegkundige, 3x raden welke bevolkingsgroep ze regelmatig op gesprek had omdat ze hun maagdenvlies weer aan wilden laten naaien???????
Ik zal een tipje van de sluier oplichten, het waren geen kech's in korte rokjes die alcohol dronken hoor.

Precies, hij dacht 'ik ben rijk en bekend dus ik kan het zeggen'.

Maar ook veel moslimvrouwen denken dat.
In een tijdelijk asielzoekersopvangcentrum in Limburg weigerden vrouwen-met-hoofddoek hulp (eten of drinken aanbieden enz.) van Rodekruis medewerksters zonder hoofddoek. Ze keken op hen neer.

Elke Nederlandse moslima die plotsklaps vrijwillig een hoofddoek gaat dragen en roept 'de hoofddoek is mijn identiteit' verdenk ik van zulke 'gedachten'. In hen zie ik vanaf nu de mentaliteit van rapperBoef.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Richard17 schreef:
04-01-2018 14:34
[...]
Klein Algerije bedoel je. Hij is Frans-Algerijns
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2018 15:46
Reden: Ongepast gedrag
68.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
02-01-2018 13:45
Ik las dit bericht vandaag ook met veel verbazing. Wie denkt zo'n ventje wel niet dat hij is ??? Om een beetje anderen de les te lezen over hoe ze zich moeten gedragen. En ze zomaar uit te maken voor hoer. Vrouwen die hem nota bene hielpen. Wat een engerd dit. Ik sta ook wel eens in een kort rokje op een feestje met alcohol. Dus dan ben ik ook een hoer ?

Helaas is dit wel hoe veel islamitische mannen erover denken.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2018 16:11
Reden: Ongepast
23.09% gewijzigd
Goed om te lezen dat meneer Boef nu ook gedumpt is door Corendon. En dat verschillende festivals zijn shows hebben geannuleerd, oa Paaspop :thumbsup:

Zo’n jongen verandert pas echt als ie het in zijn portemonnee voelt :cheer:
Richard17 schreef:
04-01-2018 15:24
[...]
O, je doet het gewoon nog een keer?
Het is net zo fout om iemand om hele bevolkingsgroepen naar kamelenland (?) te willen sturen als om hele bevolkingsgroepen voor hoer uit te maken. Zelfde domme, kortzichtige, discriminerende manier van denken, zelfde dikke plaat voor de kop, zelfde karakterfout, alleen een ander kamp.
En waarom stemmen er zo veel mensen PVV? Waarom stemmen er heel erg veel meer mensen geen PVV? Hmmm?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2018 16:12
Reden: Ongepast gedrag
22.95% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven