Gezondheid alle pijlers

Bang voor de uitslagen!

09-01-2018 22:32 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor röntgenfotos .

Maar ben zo bang voor de uitslagen! Mijn klachten zijn namelijk ernstig. En toen ik daar was deden ze ook zo vreemd..

Maar kan pas morgen bij mij huisarts terecht voor de uitslagen.
Alleen nu zit ik nog altijd met die erg vervelende klachten, en stress :"-(

Mogen de radiologen niets zeggen misschien?

Alvast bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Heftig voor je!! Ik heb geen idee wat de reden is van hun gedrag, dat had je beter kunnen vragen, want door de angst ga je misscien ook zelf dingen invullen
Alle reacties Link kopieren
Degene die de röntgenfoto maakt mag inderdaad niets zeggen over wat er te zien is. Dit is niet degene die de foto moet beoordelen. Dus niet gek dat je niets te horen krijgt (al zou het wel handiger zijn als ze dit van tevoren aangeven;)).
Alle reacties Link kopieren
Oh god ik ga echt niet kunnen slapen vannacht vrees ik.. zo stom dat zij niks mogen zeggen. Of laat dan tenminste niets merken.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem1996 schreef:
09-01-2018 22:34
Heftig voor je!! Ik heb geen idee wat de reden is van hun gedrag, dat had je beter kunnen vragen, want door de angst ga je misscien ook zelf dingen invullen
Ben ik inderdaad ook aan het doen. Vrij logisch ook denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wrsch heb je geen radioloog gezien, maar röntgenlaboranten. Die mogen idd verder niks zeggen, alleen of de foto technisch gelukt is.
Vervolgens gaat een radioloog de foto beoordelen en wordt de uitslag naar je huisarts gestuurd.
Uit eigen ervaring weet ik dat het gedrag van de laboranten tot wilde speculaties kan leiden: ik zag mijn geest al dwalen toen de laborante bij het afscheid mij sterkte wenste.
Maar ja, dat is eigenlijk heel normaal in die situatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:36
Oh god ik ga echt niet kunnen slapen vannacht vrees ik.. zo stom dat zij niks mogen zeggen. Of laat dan tenminste niets merken.
Waar ben je precies bang voor? Hoe ernstig kan het zijn? (Als je dst wil delen tenminste)
Alle reacties Link kopieren
Kaissa schreef:
09-01-2018 22:34
Degene die de röntgenfoto maakt mag inderdaad niets zeggen over wat er te zien is. Dit is niet degene die de foto moet beoordelen. Dus niet gek dat je niets te horen krijgt (al zou het wel handiger zijn als ze dit van tevoren aangeven;)).
Maar een radioloog is toch ook een arts?
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:38
Maar een radioloog is toch ook een arts?
Een radioloog maakt niet altijd zelf de foto. Vaak niet zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Nou zit ik mij dus af te vragen welke ernstige ziekten je op een röntgenfoto kan zien.
Alle reacties Link kopieren
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:38
Maar een radioloog is toch ook een arts?
Radioloog is een arts, maar die maakt meestal niet zelf de foto's. De radioloog beoordeelt wel de foto's, maar dat gebeurt na afloop. Als jij alweer weg bent.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
hoe vreemd deed de laborant?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
09-01-2018 22:40
Nou zit ik mij dus af te vragen welke ernstige ziekten je op een röntgenfoto kan zien.
Heb je even?

Ik heb ooit gewerkt als röntgenlaborante en er is heel veel te zien op röntgenfoto's.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
09-01-2018 22:38
Wrsch heb je geen radioloog gezien, maar röntgenlaboranten. Die mogen idd verder niks zeggen, alleen of de foto technisch gelukt is.
Vervolgens gaat een radioloog de foto beoordelen en wordt de uitslag naar je huisarts gestuurd.
Uit eigen ervaring weet ik dat het gedrag van de laboranten tot wilde speculaties kan leiden: ik zag mijn geest al dwalen toen de laborante bij het afscheid mij sterkte wenste.
Maar ja, dat is eigenlijk heel normaal in die situatie.
Als het geen radioloog was, waarom kwam er zo'n gast iets tegen die verpleegster zeggen ( hoorde het niet ) waarop ze zei "oeie.." pff zo'n kutsituatie. Haat dit echt als ik moet stressen op voorhand.
Alle reacties Link kopieren
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:38
Maar een radioloog is toch ook een arts?

Ja, maar waarschijnlijk heb je röntgenlaboranten gezien en de radioloog is niet jouw behandelaar, die koppelt zijn bevindingen en het gevraagde onderdeel (de röntgenfoto + specifieke vraag van de arts) terug aan de huisarts. De radioloog heeft ook geen spreekuur en hij beoordeeld foto's niet op dat moment, maar later. Even doorbijten en tot morgen wachten dus.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Zij vroegen ook vooraleer ze de foto's namen of ik geen uitvalverschijnselen heb.
Alle reacties Link kopieren
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
09-01-2018 22:43
Ja, maar waarschijnlijk heb je röntgenlaboranten gezien en de radioloog is niet jouw behandelaar, die koppelt zijn bevindingen en het gevraagde onderdeel (de röntgenfoto + specifieke vraag van de arts) terug aan de huisarts. De radioloog heeft ook geen spreekuur en hij beoordeeld foto's niet op dat moment, maar later. Even doorbijten en tot morgen wachten dus.
Heb geen andere keuze o_o
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:42
Als het geen radioloog was, waarom kwam er zo'n gast iets tegen die verpleegster zeggen ( hoorde het niet ) waarop ze zei "oeie.." pff zo'n kutsituatie. Haat dit echt als ik moet stressen op voorhand.
omdat hij net op zijn donder had gehad van de teamleider?
omdat de verpleegster haar hondje moet laten inslapen?
weet jij veel.
Alle reacties Link kopieren
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:42
Als het geen radioloog was, waarom kwam er zo'n gast iets tegen die verpleegster zeggen ( hoorde het niet ) waarop ze zei "oeie.." pff zo'n kutsituatie. Haat dit echt als ik moet stressen op voorhand.
Dat kunnen echt heel veel dingen geweest zijn die niet op jou sloegen. Er werken i.p. ook geen verpleegkundigen op de röntgen.

Een voorbeeldje van wat er wellicht gezegd kan worden is: Als je klaar bent met Girl 1999 komt er daarna een spoedgeval tussendoor van de SEH' reactie: Oei'
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:44
Zij vroegen ook vooraleer ze de foto's namen of ik geen uitvalverschijnselen heb.
Waarschijnlijk een standaardvraag?

Ik weet niet waar de huisarts aan denkt?
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:44
Zij vroegen ook vooraleer ze de foto's namen of ik geen uitvalverschijnselen heb.
foto van je rug?
Alle reacties Link kopieren
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:42
Als het geen radioloog was, waarom kwam er zo'n gast iets tegen die verpleegster zeggen ( hoorde het niet ) waarop ze zei "oeie.." pff zo'n kutsituatie. Haat dit echt als ik moet stressen op voorhand.
Ehm dat kan van alles zijn. En waarschijnlijk ook geen radioloog, die komen niet zo veel in dekamers waar de standaard rontgenfotos worden gemaakt. Bv een collega van haar over de volgende patient die die te laat is, het gebak wat niet op tijd geleverd wordt voor een collega haar laatste dag, iemand die net de kamer ernaast heeft volgekotst..... meestal gaat het om de planning die uit gaat lopen trouwens...
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-01-2018 22:46
foto van je rug?
Volledige wervelzuil.
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:48
Volledige wervelzuil.
Hoe bedoel je?
waar ben je bang voor
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
09-01-2018 22:47
Ehm dat kan van alles zijn. En waarschijnlijk ook geen radioloog, die komen niet zo veel in dekamers waar de standaard rontgenfotos worden gemaakt. Bv een collega van haar over de volgende patient die die te laat is, het gebak wat niet op tijd geleverd wordt voor een collega haar laatste dag, iemand die net de kamer ernaast heeft volgekotst..... meestal gaat het om de planning die uit gaat lopen trouwens...
Daar heb ik ook uiteraard aan gedacht. Maar als je zulke klachten hebt, kan je niet anders dan aan slecht nieuws denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven