Thuis wonen

11-01-2018 00:28 349 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is een 'normale' leeftijd om het huis uit te gaan?

Ik ben nu 24 jaar oud en woon nog bij mijn ouders. Dat ik enigst kind ben heeft hier misschien ook iets mee te maken. De band met mijn ouders is goed, er is voor mij simpelweg geen reden om het huis uit te gaan. Hier heb ik met niemand iets te maken, mijn ouders laten mij rustig mijn gang gaan ( binnen beperken, waar ik mee kan leven ).

Op dit moment volg ik een BBL opleiding waar ik over twee jaar mee klaar hoop te zijn. Dan wil ik wel eens gaan kijken naar een huisje.
Daarnaast heb ik ook een vriend, al bijna drie jaar. Alleen voel ik totaal geen behoefte om samen te gaan wonen met hem.

Wat denken jullie?
Ik denk dat ik wat af wil vallen.
En dat de ontstekingen pijn doen.
Dat de poes zo schattig op mijn lief zit te wachten.
Wat ik in hemelsnaam aan moet met mijn ex.
EN mijn waardeloos functionerende collega.

Of wilde je iets specifieks weten?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
11-01-2018 00:30
Ik denk dat ik wat af wil vallen.
En dat de ontstekingen pijn doen.
Dat de poes zo schattig op mijn lief zit te wachten.
Wat ik in hemelsnaam aan moet met mijn ex.
EN mijn waardeloos functionerende collega.

Of wilde je iets specifieks weten?

Wat flauw weer.
Alle reacties Link kopieren
Voel je geen behoefte om nu samen te gaan wonen met vriend? Of zie je dat sowieso niet gebeuren. Als het dat tweede is, is het misschien goed om hem dat eerlijk te vertellen?

Verder moet je natuurlijk zelf weten wanneer je uit huis gaat. Die gewoon wat voor jou en je ouders goed voelt.
duizel wijzigde dit bericht op 11-01-2018 00:35
30.51% gewijzigd
R00dkapje schreef:
11-01-2018 00:32
Wat flauw weer.
Nee serieus, waarvan wil je weten wat wij denken?

Dat je thuis woont, een opleiding doet, niet wil samenwonen wat?
duizel schreef:
11-01-2018 00:33
Voel je geen behoefte om nu samen te gaan wonen met vriend? Of zie je dat sowieso niet gebeuren. Als het dat tweede is, is het misschien goed om de relatie te beëindigen?
Waarom? Een relatie heeft alleen bestaansrecht als je samen woont?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
11-01-2018 00:34
Waarom? Een relatie heeft alleen bestaansrecht als je samen woont?
Nee heb dat al aangepast. Is wel fijn als je dezelfde verwachtingen hebt. Dat bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
11-01-2018 00:33
Nee serieus, waarvan wil je weten wat wij denken?

Dat je thuis woont, een opleiding doet, niet wil samenwonen wat?
Vooral over dat ik thuis woon en dat ik niet wil samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
11-01-2018 00:33
Voel je geen behoefte om nu samen te gaan wonen met vriend? Of zie je dat sowieso niet gebeuren. Als het dat tweede is, is het misschien goed om hem dat eerlijk te vertellen?

Verder moet je natuurlijk zelf weten wanneer je uit huis gaat. Die gewoon wat voor jou en je ouders goed voelt.
Vooral nu niet. Maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee of ik dat wel ooit ga willen. Het lijkt me niks.

Ik twijfel of het voor mijn ouders nog goed voelt, al zegt men van wel.
R00dkapje schreef:
11-01-2018 00:37
Vooral over dat ik thuis woon en dat ik niet wil samenwonen.
Niet samen wonen is verstandig.
Thuis wonen met je ouders bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Tja het is jouw keuze toch en jij bent er blij mee.

Ik zou je wel adviseren om eerst een tijdje op jezelf te wonen voordat je gaat samenwonen.
Woont je vriend ook nog thuis? Hoe oud is hij?
24 jaar oud zijn en nog thuiswonen vind ik niet meer ‘normaal’. Maar wat heb jij aan deze mening? Je wilt niet weg bij je ouders, dus dan is er geen probleem toch als je niet weg hoeft van je ouders?
Moiren’ schreef:
11-01-2018 00:30
Ik denk dat ik wat af wil vallen.
En dat de ontstekingen pijn doen.
Dat de poes zo schattig op mijn lief zit te wachten.
Wat ik in hemelsnaam aan moet met mijn ex.
EN mijn waardeloos functionerende collega.

Of wilde je iets specifieks weten?

:HA:
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
11-01-2018 00:41
Tja het is jouw keuze toch en jij bent er blij mee.

Ik zou je wel adviseren om eerst een tijdje op jezelf te wonen voordat je gaat samenwonen.
Woont je vriend ook nog thuis? Hoe oud is hij?
Nee, hij heeft een klein appartement en woont daar al enige tijd alleen. Hij is nu 31.
Alle reacties Link kopieren
R00dkapje schreef:
11-01-2018 00:39
Vooral nu niet. Maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee of ik dat wel ooit ga willen. Het lijkt me niks.

Ik twijfel of het voor mijn ouders nog goed voelt, al zegt men van wel.
Waarom lijkt het je niks om met hem samen te wonen? Gaat dat om hem of om samen wonen in het algemeen? En wat wil je vriend?

En wie bedoel je met men? Men zegt dat het nog goed voelt voor je ouders? Wat zeggen je ouders zelf? En wat stralen ze uit. Hinten ze ooit naar uit huis gaan?
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
11-01-2018 00:41
24 jaar oud zijn en nog thuiswonen vind ik niet meer ‘normaal’. Maar wat heb jij aan deze mening? Je wilt niet weg bij je ouders, dus dan is er geen probleem toch als je niet weg hoeft van je ouders?
Wat is een 'normale' leeftijd om het huis uit te gaan volgens jou?
Samenwonen moet niet hoor. Het is waar jij blij van wordt.

Ik vind wel dat het op je 25e hoog tijd wordt dat je je ouders hun huis weer terug gunt.
R00dkapje schreef:
11-01-2018 00:45
Wat is een 'normale' leeftijd om het huis uit te gaan volgens jou?
20 ofzo.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
11-01-2018 00:44
Waarom lijkt het je niks om met hem samen te wonen? Gaat dat om hem of om samen wonen in het algemeen? En wat wil je vriend?

En wie bedoel je met men? Men zegt dat het nog goed voelt voor je ouders? Wat zeggen je ouders zelf? En wat stralen ze uit. Hinten ze ooit naar uit huis gaan?
Het hele samenwonen lijkt mij niks. Als het aan mijn vriend lag woonde we nu al samen.

Mijn ouders zeggen dat het nog goed voelt. Vooral mijn moeder vindt dit geen probleem. Mijn vader kijkt wel eens naar huizen op funda die wat voor mij zouden kunnen zijn, maar maakt hier altijd een grapje van en zegt vervolgens dat ik eerst maar eens goed moet sparen.
Al kijkt hij wel erg veel op funda...
Dus bij hem weet ik niet zo goed wat hij werkelijk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
11-01-2018 00:47
20 ofzo.
Met 20 had ik echt nog niet zoveel geld om een fatsoenlijk huis te kopen / huren.
Met school erg dichtbij was op kamers ook altijd een duur grapje.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt steeds samenwonen lijkt me niks maar leg is uit waarom.
En alleen op jezelf wonen, lijkt je dat wel leuk of eigenlijk ook niet?
Zebra123 schreef:
11-01-2018 00:52
Je zegt steeds samenwonen lijkt me niks maar leg is uit waarom.
En alleen op jezelf wonen, lijkt je dat wel leuk of eigenlijk ook niet?
Waarom moet ze uitleggen dat ze niet wil samenwonen?
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
11-01-2018 00:52
Je zegt steeds samenwonen lijkt me niks maar leg is uit waarom.
En alleen op jezelf wonen, lijkt je dat wel leuk of eigenlijk ook niet?
Ik ben graag alleen. Dan heb ik met niemand iets te maken. Niemand die vraagt waarom ik iets doe. In dat geval kan im gewoon doen en laten wat ik wil, ik denk dat het daar op neerkomt.

Op mijzelf wonen lijkt mij daarom ook wel wat.
Doe maar rustig aan hoor, jij vind het fijn thuis en je ouders schoppen je er nog niet uit. Hier ook nog 2 thuis van 24 en 26. De oudste heeft nu wel een huis gekocht.
Weet je vriend ook dat je wellicht de eerste 5 jaar nog niet wil samenwonen?
Alle reacties Link kopieren
Als je bij je ouders blijft wonen omdat je dat wil en je ouders vinden dat oké, lijkt me dat prima.

Als je bij je ouders blijft wonen maar eigenlijk liever alleen op jezelf zou willen wonen maar dat voor je gevoel niet kan omdat je vriend dan wil samen wonen, wordt het tijd om te gaan praten denk ik. Ik krijg het nu niet helemaal goed verwoord. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven