Wandelgebied gezocht in de Alpen

11-01-2018 14:29 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het vinden van een vakantiebestemming voor komende zomer!

Situatie:
Iedere zomer ga ik met mijn vader (65+) een weekje op wandelvakantie. De afgelopen jaren zijn we steeds naar de Alpen geweest; we houden allebei erg van het hooggebergte en de prachtige uitzichten daar. Maar... mijn vader is hartpatiënt en kan / mag geen zware inspanningen leveren. Wandelen op zich is prima en kan hij ook makkelijk een paar uur volhouden, maar (veel) bergop wandelen is te zwaar. Aangezien we het wel leuk vinden om hoog in de bergen te wandelen (mooie uitzichten!), zoeken we een gebied met meerdere kabelbanen. Wat we dan vaak doen, is met de kabelbaan omhoog en wandelend naar beneden. Of met de kabelbaan omhoog, boven een rondwandeling maken en dan weer met de kabelbaan naar beneden.

Waar we de afgelopen jaren zijn geweest:
- Villars (Zwitserland)
- Grossarl Tal (Oostenrijk)
- Zell am See (Oostenrijk)

Wie weet er een vergelijkbaar gebied waar het mooi wandelen is en waar meerdere kabelbanen zomers in gebruik zijn? Mag ook in bijv. Frankrijk!

Tips voor hotels e.d. zijn ook welkom, maar daar kom ik eventueel zelf wel uit, als ik maar een gebied weet.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Beaufort in de Franse Alpen heel erg mooi. Het dorpje is echt authentiek en in de omgeving heb je ook veel (makkelijke) wandeltochten
Ik heb er met mijn (kleine) kinderen gewandeld, dus veel "platte" stukken gedaan. We hadden verschillende wandeltochten bij het office du tourisme uitgezocht.
Lungau in Salzburgerland
Geen Alpen, maar wel een ander mooi gebergte, De Dolomieten, gebied rondom Seiser Alm. Veel wandelroutes, veel verschillende authentieke bergdorpjes. Ik vind het in de winter al prachtig, laat staan als het zomer is :) Dit jaar gaan wij zelf zowel in de winter als de zomer die kant op!
Alle reacties Link kopieren
Berner Oberland, diverse keren geweest en goed toegankelijk dmv kabelbanen en treinen
Alle reacties Link kopieren
Jungfrau gebied , Wallis (Saas-Fee, Zermatt), Arosa, St. Moritz allemaal Zwitserland. Het zijn dorpen die ook boven 1500 meter liggen. Dolomieten is ook erg mooi om te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Berner Oberland/Jungfrauregio in Zwitserland idd: Mürren, Wengen, Lauterbrunnen, Grindelwald... Precies wat je zoekt, heel veel treintjes en bergbanen. Maar niet goedkoop.
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips tot zover. Ik ga eens een rondje googelen!!
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
11-01-2018 18:27
Berner Oberland/Jungfrauregio in Zwitserland idd: Mürren, Wengen, Lauterbrunnen, Grindelwald... Precies wat je zoekt, heel veel treintjes en bergbanen. Maar niet goedkoop.
het is daar idd schitterend maar duur.

Andere ideëen, waarbij ik ervan uit ga dat je met de auto naar de kabel kunt gaan, zijn Kärnten (Karinthië) in Oostenrijk, of het gebied van Silvretta, de Montafon? Ook heel mooi, niet per se heel lange wandelingen, goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Scheelt Brixen.
Alle reacties Link kopieren
Serfaus-Fiss-ladis zijn wij al 2 jaar geweest met de kinderen.
Leuk wandelen en ik geloof 8 of 9 gondels open.
Verblijf je in 1 van deze dorpen mag je gratis gebruik maken van de liften en bussen van het gebied.(super summercard)
Oh! Ik hou zo van wandelen in de Alpen!

-Salzburger Land (Wagrain en omgeving zijn erg mooi en er zijn veel kabelbanen. Koop een Salzburgerlandcard, dan heb je ze allemaal inclusief)
- Garmisch Partenkirchen/Oberammergau (wat dichterbij, maar erg fijn wandelen)
-Oberstaufen (bergen zijn wat minder hoog, maar in en om het dorpje zijn alleen al 3 kabelbanen en Oberstdorf is dichtbij. Ook zit je dichtbij Bregenz, waar een gave kabelbaan is en waar je mooi kunt wandelen.
Al eens aan Karinthië gedacht! Zitje aan de zuidkant van de Alpen dus grote kans op mooi weer.
De Millstattersee ligt al op 600m hoogte, met een Kärntenkarte gratis toegang tot de liften. Je heb daar het Nockgebergte. En ‘s moddags lekker ontspannen bij het meer zitten....
Alle reacties Link kopieren
de Dachstein achter Filzmoos half uurtje onder salzburg van laag tot erg hoog goed te wandelen en gelijk ff dagje naar de andere kant van de berg (hallstadt) aan een heel mooi meer en het uitzichtpunt bovenop de dachstein zelf (als je geen hoogtevrees heb)
Alle reacties Link kopieren
Vorarlberg in Oostenrijk (Montafon): veel kabelbanen en altijd boven een of meer wandelingen op hoogte en ook vaak afdalingen of naar een tussenstation kunnen lopen. Voldoet zeker aan je wensen.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_1 schreef:
11-01-2018 15:18
Geen Alpen, maar wel een ander mooi gebergte, De Dolomieten, gebied rondom Seiser Alm. Veel wandelroutes, veel verschillende authentieke bergdorpjes. Ik vind het in de winter al prachtig, laat staan als het zomer is :) Dit jaar gaan wij zelf zowel in de winter als de zomer die kant op!
Zo mooi daar! Aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven