Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)

01-06-2017 19:31 1132 berichten
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven :cheer2:

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
stellarules
(32/26)
Tweede 28 januari Meisje! :love: 22 december bevallen! :heart:
Januari-2018
(22/27)
Eerste 25 januari Jongen! :love: 12 januari bevallen! :heart:
Sophie
(26/32)
Eerste 23 januari Meisje! :love: 22 januari bevallen! :heart:
Die-ene
(29/31)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 23 januari bevallen! :heart:
wahaki
(33/34)
Tweede 21 januari Jongen! :love: 24 januari bevallen! :heart:
Duikmuis87
(30/33)
Eerste 23 januari Jongen! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Huismussie
(33/35)
Tweede 23 januari Jongen! :love: 27 januari bevallen! :heart:
flower29
(33/39)
Tweede 22 januari Jongen! :love: 2 februari bevallen! :heart:
Bibi30
(?/?)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 6 februari bevallen! :heart:
Phlee87
(27/30)
Eerste 17 januari Jongen! :heart: :duckie:
sammie81
(36/33)
Eerste 31 januari Meisje! :heart: :duckie: IVF; mk dec '16
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
Jeetje Flower ik heb wel metje te doen hoor. Zal duimen dat je kleintje er ook genoeg van heeft in de buik en niet te lang meer op zich laat wachten.

Hopelijk daalt ze netjes in Sophie. Ik dacht altijd dat als ze eenmaal ingedaald zijn ze vast liggen, maar niet dus. Op het moment dat harde buiken overgaan in weeën dan weet je het hoor. Komt goed.

Wel fijn dat je alles nog kan Sammie! Je lichaam zal wel aangeven wanneer het teveel is.

Hier alles ok. Mini heeft haar flesje leeg en ligt weer lekker te slapen. Eten, slapen en groeien: meer doet ze nog niet. En dat is prima. Ze heeft nog moeite met zichzelf warm houden dus daar moeten we haar mee helpen. Maar verder gaat het naar omstandigheden goed.
Alle reacties Link kopieren
Stella: dat dacht ik inderdaad ook. Maar er was een kans van 10-15% dat ze na die versie toch weer zou gaan verliggen en blijkbaar hoorde dit daar ook bij als ik de uitleg goed begrepen heb.
Het risico nu is dat de navelstreng ruimte heeft om eerst naar buiten te komen en knel komt te zitten met als gevolg natuurlijk geen bloed/zuurstofvoorziening voor frummel. Dus vandaar meteen gaan liggen om de zwaartekracht geen kans te geven.
We gaan het dinsdag weer horen. Hopelijk ligt ze inderdaad weer goed maar mijn maagzuur is deze week weer onverbiddelijk toe aan het slaan dus ben er bang voor. Maar goed. Dat zal zich ook wel weer oplossen.

Fijn dat jullie meisje het naar omstandigheden goed doet.
Super dat ze goed eet in ieder geval. Dat heeft ze nodig natuurlijk voor het warm houden en groeien.
Hopelijk krijgt ze er snel wat vetjes van zodat dat warm houden snel beter gaat.
Stella: wat een feest dat jullie weer thuis zijn! Geniet van de rust en vn elkaar!
Maat 44 is inderdaad behoorlijk mini, hoe hebben jullie het opgelost qua kleding? Nieuw gekocht of mouwen etc extra omslaan?

Flower: wat naar om te lezen dat je het zo zat bent. Mag je de slaapmedictie niet een extra keer nemen? Of moet je het echt bij 1x houden? Ik duim voor je dat je heel binnenkort mag bevallen.

Sophie: heel herkenbaar wat je schrijft. Bij elk dingetje wat anders is ga je je afvragen of dit nou de bevalling is. Vervelend trouwens dat ze toch weer omhoog is gaan liggen, ik wist niet dat dat kon. Ik duim voor je dat ze morgen weer netjes ingedaald is.

Sammie: ik duim ook voor jou dat ze inmiddels wel ingedaald is. Weinig energie is ook herkenbaar.

Hier een paar drukke dagen gehad, ben blij dat het weekend weer voorbij is. :P Gerommel blijft aanhouden, maar volgens de verloskundige hoeft dat niks te zeggen. We zien het allemaal wel, ik vermaak me nog wel met een serie en haken. Verder doe ik weinig, heb wat maaltijden ingevroren voor de kraamweek en de laatste dingetjes aan de babykamer gedaan, dus gelukkig hoeft er ook niet zoveel. :)
Wat fijn Stella dat jullie nu thuis compleet zijn! Kunnen jullie een beetje je draai vinden? En hoe gaat het met jouw herstel?

Die ene, wat voor gerommel heb je? Ik denk ook vaak, o zou het beginnen?! Vooral omdat de opvang voor mijn zoontje nog een uur moeten rijden, sta ik daar anders in dan met eerste zwangerschap merk ik.

Wat balen dat ze weer omhoog schuift Sophie! Hopelijk daalt ze alsnog in.

Flower, wat balen dat je je zo slecht voelt. Slecht slapen helpt ook echt niet mee natuurlijk.. Sterkte, hopelijk kan je met de medicijnen toch nog beetje bijkomen.

Ik ben volledig uitgeput, lichamelijk ben ik op. Mentaal ben ik het nog niet zat, maar van elke kleine inspanning moet ik lang bijkomen. De spierpijn heb ik gelukkig nu wel aardig onder controle, slapen gaat op 100x draaien na ook best ok, maar al mijn spieren zijn slap.
Helaas wil de vk nog niet strippen oid, wel hebben ze al gezegd dat ze me biet tot 42w door zullen laten lopen. Ik ben vooral bang dat ik geen energie meer heb voor de bevalling. Ik wist dat het pittig zou worden door met weinig energie de zwangerschap te beginnen, maar het is nog wel erger dan ingeschat helaas. Vooral met een tweede is anders, ik kan tenslotte nu met kleuter om me heen minder rusten als vorige keer. Doorbikkelen nog maar..

Hoe zijn jullie controles bij de vk?
Heerlijk hoor Die ene. Nog een beetje ontspannen thuis voordat de baby er is. Lekker van genieten! Rommelt het nog steeds?

Was je meisje terug ingedaald Sophie?

Pittig wat je beschrijft Huismussie. Dat het met een 2e kind anders is dan een 1e vond ik ook. Nog even doorzetten.

Wat kleding betreft heb ik kleine rompers aangeschaft, boxpakjes omdat die lekker warm zijn en luiers maatje 0. Maat 50 is echt nog groot, te wijd ook vooral. Zelfde met sokken. Maar ach, ze groeit en daar gaat het om. Eind deze maand mag ze mee naar buiten. Ik merk wel dat ik nog niet de oude ben. Weinig energie maar ook de rust niet om te slapen overdag.
Die ene: fijn he dat alles klaar is. Dat vind ik ook een erg fijn gevoel, maar daardoor wel minder te doen. Ik Netflix wat af.
Spannend dat gerommel.

Huismussie: klinkt heftig dat je zo uitgeput bent zeg! Lijkt me inderdaad lastig dat je nog een kleintje rond hebt lopen die ook aandacht nodig heeft. Rusten is dan inderdaad moeilijker.
Wel fijn dat je verloskundige je hoort. Dat zal wel helpen in je gesteund voelen denk ik zo. Ik hoop dat je snel mag bevallen en je je dan een stuk beter voelt.

Stella: boxpakjes lijken me ook fijn inderdaad. Die heb ik ook een aantal. Ook lekker warm lijkt me.
Wel logisch denk ik dat je nog niet de oude bent. Je zit in een heftige tijd en dat kost een hoop energie als ik je zo hoor.
Hopelijk heb je snel wat meer rust.

Hier gaat het goed. Ze ligt wel ingedaald maar niet vast. Het is in ieder geval nu wel veilig en ik hoef niet zsm te gaan liggen en te bellen omdat ze wel de uitgang blokkeert zeg maar.
Ik heb wel steken in mijn onderbuik met lopen bijv. Dat zou van het indalen komen.
En ik heb eigenlijk iedere avond harde buiken. De ene dag erger dan de andere.
Overdag kan ik gelukkig goed vooruit, hoewel ik wat meer moe ben omdat het slapen wat minder goed gaat.
Hoi dames! Sorry van mijn lange stilte maar hier was alles heel hectisch. Ik heb weer in het ziekenhuis gelegen voor de nieren en baal hier uiteraard erg van. Het goede nieuws is dat ik vannacht een nachtje thuis heb geslapen omdat ze me deze ochtend gaan proberen in te leiden!

Ik doe mn best even zo veel mogelijk op iedereen te reageren maar sorry als ik toch iemand vergeten ben :(

Sophie: fijn dat ze dan toch ingedaald is gaan liggen. Toch een stuk geruster gevoel neem ik aan?

Stella: fijn dat ze groeit. En die kleertjes zijn nu nog wat ruim maar over een tijdje heb je alweer een maatje groter nodig! :D

Huismussie; vervelend dat je het zo zwaar hebt meis. Hopelijk dient de kleine zich snel aan en kun je lekker daarvan genieten :)

Die ene; nogsteeds lekker rustig bezig thuis met een rommelende buik? Klinkt als een goede besteding van je verlof!
Januari: dat geeft zeker meer rust inderdaad.

Wat balen dat je weer in het ziekenhuis hebt gelegen.
Fijn vannacht even thuis te zijn geweest en ik denk dat je heel blij bent dat ze je in gaan leiden?
Heel veel succes! Snel genieten van jullie kleine man! :heart:
Wat spannend januari. Nog heel even en jullie gaan jullie mannetje ontmoeten. Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt.
Fijn dat ze goed groeit Stella, voordat je t weet past ze straks niet meer in maatje 50.
Hoe is t nu met je huismussie?
Wat goed dat ze meer is ingedaald Sophie. Ik herken de aanwezigheid van harde buiken. Hoort er ook beetje bij.
Bij mij is ze ook ingedaald. Dus tot nu toe doet ze alles volgens planning.
Iedereen is nu over de 37 weken grens heen. Toch fijn om te weten dat t nu gewoon mag komen. Ik hoop dat ze bij mij nog even wacht. Heb nog genoeg te doen.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Huismussie: klinkt heel pittig! Kun je toevallig wat hulp inschakelen van vrienden/familie zodat je af en toe nog rustiger aan kan doen of even bij kan slapen? Wel fijn dat ze je niet tot 42 weken door laten lopen. Heb je iets van een 'deadline' gekregen?

Stella: van die boxpakjes lijken me inderdaad heel handig. Fijn dat ze groeit, dat is inderdaad het belangrijkste! En ik kan me heel goed voorstellen dat je nog niet de oude bent, het is ook allemaal heel ingrijpend. Op het moment dat je er in zit ga je er in mee, en vaak merk je pas achteraf dat het echt wel pittig was.

Sophie: Netflix is hier ook mijn grote vriend om het moment. :P Fijn dat ze ingedaald is!

Januari: wat sh*t dat het weer foute boel was met je nieren. Fijn dat je een nachtje thuis hebt kunnen slapen, en heel veel succes met het inleiden. Hopelijk kunnen jullie snel van de baby genieten!

Sammie: fijn dat alles volgens planning gaat!

Ik ben zo benieuwd wanneer iedereen gaat bevallen. Iedereen is over de 37 weken, dus in principe zou het elk moment kunnen gebeuren, hoewel de kans groter is dat het voor de meesten nog even duurt.

Zelf begin ik er steeds meer naar uit te zien (en ben heeel nieuwsgierig), het mag van mij binnenkort wel gebeuren. ;) Op zich gaat het allemaal nog wel zijn gangetje, ben alleen wat meer vermoeid en nog meer last van mijn bekken. Alle voorbereidingen zijn ook al klaar. Maar als het nog een week of wat duurt kan dat ook, ik zag dat Friends op Netflix staat, dus ik kan nog wel wat uurtjes doorkomen. ;)
Hier is de ballon zojuist al geplaatst! Vervelend gevoel maar niet iets om tegenop te zien mochten jullie dit ook moeten :) Ik had al 1cm toen ze begonnen dus ben erg benieuwd hoe dit nu vlot!
Spannend januari, jullie mogen de baby al bijna ontmoeten! Heel veel succes en geniet straks van jullie mannetje!
Zet m op Januari! Zo balen voor je dat je nieren blijven opspelen. Hopelijk vlot de ontsluiting en heb je gauw je mooie mannetje in je armen :)

Fijn die ene, dat je je nog zo goed voelt. Lekker genieten van netflix en je relaxtijd!

Sammie hopelijk blijft ze nog even zitten bij jou! Nog zoveel te doen maar als je het ook nog niet zat bent, is dat prima natuurlijk. Geniet ervan!

Sophie, fijn dat ze nu goed ligt! Bakken van het slechte slapen, lukt een middagdutje misschien?

Sterkte met je herstel Stella, niets overhaasten. Lukt het wel met de zorg voor 2 kids of heb je extra hulp?

Flower, hoe gaat het met jou? En Bibi en Wahaki?

Ik waggel rustig door, elke dag den wandelingetje naar school toe maar verder kom ik ook niet. Gelukkig hoef ik ook niet meer zo veel, dus kan ik veel rusten. Alleen de middagen met kleuter zijn pittig, maar dan gaat de tv maar wat eerder aan voor hem. Man is doordeweeks 1 of 2 dagen thuis gelukkig, hij doet de boodschappen en we hebben een schoonmaakhulp. Extra hulp van ouders hebben we nu nog niet, maar ze staan al standby voor straks als de baby er is. Mijn herstel zat wat langer duren dan gebruikelijk, dus ook man zal dan nog wat vaker thuis zijn. Maar pff, wat ben ik het zat. Mentaal niet eens zo, ik kan nog echt genieten van de bewegingen in mijn buik enz, maar die uitputting is geen feest..
Wat spannend januari!
Nog eventjes 😊

Ik heb het idee dat het wat rommelt hier, maar ik vind het wat verwarrend of dat echt zo is..
Heel veel harde buiken en echt veel pijn onder in mn buik en onderrug. Soms zo dusdanig dat ik me even moet vast houden. Voorweeën?
Ik ben blij dat de medicatie wat werkt. Dat scheelt een paar x per nacht wakker worden.
Ik heb wat extra boodschappen ingeslagen zodat dat er maar is.

Fijn dat je hulp hebt huismussie. Scheelt toch wel want dat gaat gewoon door en vergt veel energie.

Mooi om te lezen dat alles na omstandigheden goed gaat met de kleine Stella.
Spannend Flower, klinkt wel als een begin! Hoelang duren die momenten van pijn? Neem nog maar wat rust, zolang het kan! Anders douchen of bad nemen? Schijnt dat voorweeen dan wegtrekken maar echte weeën aan houden. Sterkte en zet m op!
Hoi allemaal. Ik lees jullie nog steeds bij maar merk dat ik niet echt de energie heb om te reageren terwijl ik wel echt aan jullie denk!
Ik heb nog mijn cp groep en yoga groep dis werf btje veel om allemaal bij te houden.
Maar Stella gefeliciteerd . Januari zet m op!
Flower gerommel spannend He? En dit geldt ook voor jou begreep ik die ene?hier maandag 38 wkn. Ik vind t ook allemaal spannend en van mij mag ze nu ook wel komen!
Begin t echt zat te raken (behalve als ik n goede dag heb)
Veel last vd rug ribben en voorweeen
Ze is wel al tijdje helemaal ingedaald maar zit nu wel echt wat in de weg.
Slapen gaat idd ook stuk minder. Veel harde buiken. Maar ghoed als ik het hier zo lees kan het nog veel vervelender. Zet m op meiden!!nog ffies
Huismussie: fijn dat je man er veel is en je ouders standby staan.

Flower: ik heb hetzelfde, ook veel harde buiken en steken/krampen. Sommige zijn goed te doen, andere zijn flink pijnlijk. Fijn dat je medicatie wat werkt, hopelijk zet het gerommel snel door voor je!

Bibi: jij ook succes met de laatste loodjes!

Hoe gaan jullie om met de onzekerheid/onverwachtheid? Merk dat ik het bij vlagen moeilijk vind dat de baby vannacht al geboren kan worden maar het ook nog 4 weken kan duren.
Bibi, is heel herkenbaar hoor.
Ik lees bijna dagelijks hier, maar reageer niet altijd.
Huismussie, het wisselt heel erg. Het houdt soms een kleine minuut aan dat ik me echt even moet vast houden.
Soms gaan er uren voorbij dat ik geen laat heb van dat gevoel.
Maar het is voornamelijk met (kleine) inspanningen.

Die ene. Is soms echt pijnlijk hé. Dat je denkt : zal het nu beginnen?
Maar wat je zegt. Het kan ook nog een paar weken duren...
Het is echt afwachten en tot die tijd zoveel mogelijk rust pakken.
Zet m op dames! Jullie kunnen het! Hier heeft de ballon super zijn werk gedaan want op het moment lig ik met 3cm ontsluiting in bed. Morgen gaan ze mn vliezen breken en aan het infuus plaatsen dus morgen wordt ons mannetje geboren! Ik hoop dat jullie me vergeven voor de egoupdates hihi! Ik reageer snel even op jullie allemaal persoonlijk!
Spannend Januari. Nog even en je hebt je zoon in je armen. Zet em op!

Tja Die ene, je kan je nog zoveel scenario's inbeelden maar ws loopt het toch anders. En dan kan je het ook en schik je jezelf gewoon naar de situatie. Komt echt goed. Probeer nog wat te relaxen.

Voor alle anderen: nog maximaal een week of vier en de baby's zijn er! :flirting:
Hallo dames! Hier is onze kleine man geboren! 12 januari om 18.27 en hij weegt 3240 gram :)
We zijn al weer thuis uit het ziekenhuis. Zal morgen als ik wat meer tijd heb verder updaten maar ben nu enorm moe!
Hoera! Van harte met je zoon Januari! Benieuwd hoe het allemaal is gegaan. Goed denk ik aangezien jullie al thuis zijn. Nogmaals gefeliciteerd!

:cheer: :heart:
Gefeliciteerd januari. Lekker genieten!!
Gefeliciteerd Januari!! Fijn dat jullie alweer thuis zijn, hopelijk kan je de komende dagen met kraamhulp beetje uitrusten van het zware werk. Geniet van jullie mannetje!

Hier lijkt het gerommel gestart te zijn. Sinds gisteravond continu zeurende pijn zoals heftige menstruatiepijn, met af en toe een pittige steek. Het kan nu natuurlijk alsnog 2 weken gaan duren, maar toch ben ik blij dat de volgende fase gestart is. Maar ergens hou ik het traject van vorige zwangerschap in mijn hoofd (ook al zegt dat niets haha) maar dan zou de kleine man dit weekend kunnen gaan komen, toen zat er maar 24u tussen eerste steken en geboorte nl.
Oooh wat spannend allemaal!!

Januari, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Ik las op een ander topic dat je van plan bent lang te voeden. Super vind ik dat! Ik heb mijn dochter 1,5 jaar gevoed en hoop dat nu minimaal weer te kunnen doen.

Ik zit nu op 39 weken. Van mij mag hij komen! Ben nog steeds erg beperkt dus t kan mij niet snel genoeg gaan.
Maar er rommelt nog niks. Afwachten maar...

Tot gauw!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven