Geld & Recht alle pijlers

Ambulant begeleider kosten

12-01-2018 16:07 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Weten jullie of het normaal is dat een ambulant begeleider vraagt of je daarheen komt, omdat beweerd dat de parkeerkosten niet worden vergoed?
Alle reacties Link kopieren
Of het normaal is weet ik niet, maar ik kan me best voorstellen dat een ambulant begeleider voor dat salaris geen parkeerkaartjes in de binnenstad à 5 euro per uur kan bekostigen. En parkeerkosten die gemaakt worden met eigen vervoer (de meeste ambulant begeleiders beschikken niet over lease-auto’s) mogen nu eenmaal niet belastingvrij door een werkgever vergoed worden.
Ambulant betekent volgens mij dat ze jou in je thuissituatie begeleiden, dus ik vind het in principe wel een raar verzoek.
De ambulant begeleiders die ik ken hebben allemaal een lease-auto. Bijkomende vervoers- en parkeerkosten moeten door de cliënt zelf betaald worden.
Nee dat is niet normaal. Een ambulante begeleider hoort jou te begeleiden in de situatie waar hij hulp bij nodig hebt. Als dat bij jou thuis is, op school of op het werk bijvoorbeeld hoort deze hulpverlener daar naartoe te komen.
Ik vind dit soort vragen altijd zo vreemd. Bel dan de instantie waar zo iemand voor werkt om te vragen hoe het precies zit.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-01-2018 16:15
Ambulant betekent volgens mij dat ze jou in je thuissituatie begeleiden, dus ik vind het in principe wel een raar verzoek.
Dat dacht ik eigenlijk ook, dus vandaar dat ik het mij afvroeg..
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-01-2018 16:16
De ambulant begeleiders die ik ken hebben allemaal een lease-auto. Bijkomende vervoers- en parkeerkosten moeten door de cliënt zelf betaald worden.
Naar mijn weten geen lease-auto, althans dat had de vorige in ieder geval niet. Daar heb ik nooit vervoer- of parkeerkosten voor moeten betalen, wel gewoon de eigen bijdrage..
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
12-01-2018 16:11
Of het normaal is weet ik niet, maar ik kan me best voorstellen dat een ambulant begeleider voor dat salaris geen parkeerkaartjes in de binnenstad à 5 euro per uur kan bekostigen. En parkeerkosten die gemaakt worden met eigen vervoer (de meeste ambulant begeleiders beschikken niet over lease-auto’s) mogen nu eenmaal niet belastingvrij door een werkgever vergoed worden.
Dit wist ik niet, dat het niet vergoed kan worden. De vorige kwam wel altijd gewoon met de auto en had nog nooit gehoord dat dat zelf betaald moest worden.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
12-01-2018 16:11
Of het normaal is weet ik niet, maar ik kan me best voorstellen dat een ambulant begeleider voor dat salaris geen parkeerkaartjes in de binnenstad à 5 euro per uur kan bekostigen. En parkeerkosten die gemaakt worden met eigen vervoer (de meeste ambulant begeleiders beschikken niet over lease-auto’s) mogen nu eenmaal niet belastingvrij door een werkgever vergoed worden.
Een ggz/thuiszorgorganisatie die de binnenstad bedient kan toch voor het bedrijfsautootje een ontheffing aanvragen? Lijkt me wel zo professioneel. En anders is er een fiets of het OV, maar je laat de client niet voor de kosten opdraaien. De organisatie wil in dat gebied zorg aanbieden, toch?
Kroketjee schreef:
12-01-2018 16:27
Naar mijn weten geen lease-auto, althans dat had de vorige in ieder geval niet. Daar heb ik nooit vervoer- of parkeerkosten voor moeten betalen, wel gewoon de eigen bijdrage..
Die van ons heeft een lease-auto en als ze ergens heen gaan waar betaald geparkeerd moet worden krijg ik de rekening.
MinkeDeWit schreef:
12-01-2018 16:44
Die van ons heeft een lease-auto en als ze ergens heen gaan waar betaald geparkeerd moet worden krijg ik de rekening.
Dit vind ik ook echt niet normaal!
Wij als werkers worden geacht op de fiets te gaan. Ga je met de auto zijn de kosten voor ons zelf, zeker niet voor de cliënt.
gizzmo-returns schreef:
12-01-2018 16:53
Dit vind ik ook echt niet normaal!
Oh, ik vond het wel logisch. Wie betaalt dat meestal dan, de WMO? Hier is de incidatie alleen voor vijf uur begeleiding. Ze gaan wel eens ergens heen, een museum of winkelen of zo, en de kosten voor entree e.d. krijg ik dan ook (niet voor lunch of koffie). De trein weet ik eigenlijk niet, ik neem aan dat dat gewoon door haar werkgever betaald wordt.
Aanvulling: ik heb het even nagezocht maar de trein is ook in rekening gebracht. Niet de normale reiskosten naar ons huis, maar voor een dagje uit.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 17:03
13.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Watisernouweer schreef:
12-01-2018 16:42
Een ggz/thuiszorgorganisatie die de binnenstad bedient kan toch voor het bedrijfsautootje een ontheffing aanvragen? Lijkt me wel zo professioneel. En anders is er een fiets of het OV, maar je laat de client niet voor de kosten opdraaien. De organisatie wil in dat gebied zorg aanbieden, toch?
Ja, ik had me ook nooit bedacht, dat zij dat zelf moeten betalen en lijkt me ook erg raar. De organisatie zit in een andere stad en heen en terug reizen met ov is een uur en 3 kwartier ongeveer en deze kosten komen dan uiteraard voor mijn rekening.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-01-2018 16:54
Wij als werkers worden geacht op de fiets te gaan. Ga je met de auto zijn de kosten voor ons zelf, zeker niet voor de cliënt.
Ja, mijn vorige kwam ook altijd met de auto, maar die woont heel dicht bij mij in de buurt, dus als de kosten echt niet vergoed worden zou die toch ook op de fiets zijn gekomen lijkt me..
Alle reacties Link kopieren
Je moet gewoon doen, stel jullie zien elkaar een uur, dan rekent ze 1 uur en een kwartier. Dat kwartier dekt dan de parkeer kosten.

Ik betaal geen parkeerkosten en als we in mijn belang ergens heen gaan betaald de begeleider. Ook de benzine.

Ik ga er vanuit dat ze bij een organisatie werkt?
Alle reacties Link kopieren
Misschien verschilt het waar je de zorg voor krijgt. Dat er daarom verschillen zijn.
Gele_Suikerspin schreef:
12-01-2018 17:03
Je moet gewoon doen, stel jullie zien elkaar een uur, dan rekent ze 1 uur en een kwartier. Dat kwartier dekt dan de parkeer kosten.

Ik betaal geen parkeerkosten en als we in mijn belang ergens heen gaan betaald de begeleider. Ook de benzine.

Ik ga er vanuit dat ze bij een organisatie werkt?
Echt waar? En ook bijvoorbeeld toegangskaartjes of zo?
MinkeDeWit schreef:
12-01-2018 16:16
De ambulant begeleiders die ik ken hebben allemaal een lease-auto. Bijkomende vervoers- en parkeerkosten moeten door de cliënt zelf betaald worden.
In de branche waarin ik werk kun je gewon op de fiets hoor. En als je toch met de auto wil, zijn dat soort kosten voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Voor sommige dingen kan het handig zijn om op het kantoor af te spreken. Voor de rest komt mijn ambulant begeleidster naar mij. Geen lease-auto, gewoon op de fiets.
Yakatani schreef:
12-01-2018 17:09
In de branche waarin ik werk kun je gewon op de fiets hoor. En als je toch met de auto wil, zijn dat soort kosten voor jezelf.
De ambulant begeleiders van onze organisatie werken in de hele regio. Dat is dus niet allemaal te befietsen.
Alle reacties Link kopieren
Watisernouweer schreef:
12-01-2018 16:42
Een ggz/thuiszorgorganisatie die de binnenstad bedient kan toch voor het bedrijfsautootje een ontheffing aanvragen? Lijkt me wel zo professioneel. En anders is er een fiets of het OV, maar je laat de client niet voor de kosten opdraaien. De organisatie wil in dat gebied zorg aanbieden, toch?
Een ontheffing krijg je niet zomaar en kost bergen geld
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-01-2018 17:08
Echt waar? En ook bijvoorbeeld toegangskaartjes of zo?
Minke, is er bij jullie een ambulant begeleider als een soort maatje, om dingen mee te ondernemen? Want dat is iets anders dan bijvoorbeeld ambulante begeleiding om bijvoorbeeld je leven op de rit te krijgen of te houden.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-01-2018 17:08
Echt waar? En ook bijvoorbeeld toegangskaartjes of zo?
Ik heb het denk ik over andere begeleiding dan dat jij bedoelt. Ik krijg begeleiding bij bijvoorbeeld financiën, dagbesteding en persoonlijke verzorging.

De begeleiding waar jij het over hebt ken ik volgens mij ook van een familielid, waarmee de begeleider leuke dingen etc. gaat doen, maar ik dacht dat dit werd vergoed uit het pgb..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven