Wat hoor jij allemaal van je buren ?

12-01-2018 19:25 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik momenteel weer geteisterd wordt door de gamegeluiden van mijn buurman de volgende vraag:
Wat horen jullie van je buren?

Ik woon hier in een bovenwoning van 1980.
Verder hoor ik soms loopgeluiden , stofzuiger, geschreeuw van marokkaanse buurman verderop (wat hij zingen noemt) en buurman die denkt dat hij kan gitaarspelen.Verder soms nog 'smorgens om 8.15 uur buurjongetje dat niet naar school wil (geef hem es ongelijk:).
Een buitenkat die de weg kwijt is.
En blafhond van verderop.
Oja ik hoor ook de buuf telefoneren, soms kan ik het zelfs letterlijk verstaan:)

Graag bijzetten bouwjaar van het huis en wat voor soort huis (rijtjes, bovenwoning, benedenwoning etc)
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 19:28
6.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thuis: vrijstaand huis :heart:
Op kamers: oud rijtjeshuis, maar qua geluid valt het eigenlijk super goed mee! Van mijn huisgenoten hoor ik van degene langs me wel als ze praat (ik kan niet verstaan wat ze zegt) en als de persoon boven mij op hakken loopt, hoor ik dit ook. Vrijgeluiden komen ook wel eens voor :-P
Van de naburige huizen hoor ik enkel van de buren aan één kant (aan de andere kant is er een gang tussen) wanneer zij op de trap wandelen.
Huis: rijtjeswoning, begin 2000.
Ik hoor niks. Hooguit in de zomer wat geluiden als we de ramen open hebben en iedereen tot laat buiten zit. Maar dat stoort me niet. Ik woon ook in een hele saaie buurt met tweeverdieners, echt een slaapwijk.
Vrijstaand huis van 8 jaar oud dus gelukkig geen directe burengeluiden maar wel vrijwel ieder weekend lawaai van het huis hier tegenover omdat ze een paar 1000m2 grond hebben waar ze altijd aan bezig zijn. Verder veel mensen die aan het klussen zijn in de buurt en soms hondengeblaf
Alle reacties Link kopieren
vrijstaand huis, niets te horen als ik binnen ben, als ik buiten op terras zit soms de radio van de buren te horen, of de piano van woning verder. Maar is zeer zeldzaam

Soms ´s morgens de hanen van de buren, maar is zeker ook geen overlast te noemen. Als we overdag zelf buiten zitten, dan wel eens het gekakel van de kippen als ze erg enthousiast zijn als ze weer een ei gelegd hebben.

En vanaf het moment dat gras weer groeit, op allerlei momenten op zaterdag zondag noem maar op de grasmaaiers, maar is altijd maar tijdelijk, en doe ik zelf vrolijk aan mee
lopervanhiernaardaar wijzigde dit bericht op 12-01-2018 19:36
Reden: aanvulling
18.32% gewijzigd
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Nieuwbouwhuis rijtjeswoning (2016)
En hoor helemaal nooit iets van de buren. Zelfs in de klusperiode niet.

Ons vorige huis was uit 1950, daar hoorde we de buuf naar bed gaan en zelfs het omzetten van het lichtknopje :nope:

Zijn dus erg blij met ons nieuwe huis :flirting:
Ik hoor de buren wel eens trap lopen en een deur dicht doen. En wel eens ander gestommel van een stoel die naar achter geschoven wordt. Gelukkig draagt de buurvrouw amper nog hakken in huis, toen dacht ik soms ook "buurvrouw ga nou op die bank of aan de keukentafel zitten!"
En in de zomer hoor ik wel eens een piano of andere muziek instrumenten.
Appartement 1989. Ik hoor zelden iets.
Als ik iets open heb staan is het wel onrust dat van buiten komt, dat komt omdat ik niet echt een achterkant aan mijn huis heb, alles bevindt zich aan de straatkant.
Hoekwoning. 1980. Hoor de buren alleen als ze een feestje hebben en een keer een goede ruzie gehoord. Ik denk dat ze ons vaker horen aangezien ik een man en kind heb die lekker kunnen stampen en mijn kinderen laten regelmatig speelgoed vallen op de grond, maar nooit klachten gehad gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Tien jaar oud halfvrijstaand huis. De trap en stofzuiger. Heel soms schreeuwende kinderen. Maar ik denk dat ze onze piano ook wel eens horen 😉.
ghost79 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 19:40
25.31% gewijzigd
Huis uit 1890, we horen de voordeur, als ze de trap op lopen, hakken op de plavuizen. Als het bij ons heel stil in huis is gepraat of de tv.
Weinig last van. We hebben wel altijd ramen open en horen dus veel van de buurt. Ik stoor me er niet aan, vind het wel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t kleinste vrijstaande huisje wat je maar kunt vinden. In de binnenstad, maar hoor niks. Wat een feest.
Tussenwoning bouwjaar 1970,
hoor eigenlijk vrij weinig van buren. Soms denk ik de wasmachine te horen als ie staat te centrifugeren, of een stofzuiger.
Maar weet t dan niet zeker, en hoor het alleen als ik in onze gang sta.
Verder hoor ik niets qua binnengeluiden, wel buitengeluiden uiteraard, maar wij hebben dan ook zelf enkel glas.

Moet wel zeggen dat wij hele rustige buren hebben; aan ene kant een bejaard stel die al om 22.00 uur op bed liggen :) en aan de andere kant een leuk jong stel, die heel veel afwezig zijn door werk, en in de avonden ook vaak weg.
Soms wel eens feestje in hun tuin, maar echt heel weinig en ga daar ook niet moeilijk over doen.
Bovenwoning, hoekwoning. 1980.

Ik hoor mijn benedenbuurman wel eens eens een poging doen om gitaar te spelen en soms probeert hij erbij te zingen. Klinkt als een krassende kraai zonder ritmegevoel. 😂

Verder hoor ik ook veel buitengeluiden. Ik kan meegenieten van de gezelligheid in de buurtkroeg en van de salsalessen en de koorrepetities in het buurthuis. En van dronken studenten op straat. Oh en ik hoor ook vaak de vogels zingen.

Ik vermaak me prima in mijn huis. :D
Oudewijzeuil schreef:
12-01-2018 19:45
Tussenwoning bouwjaar 1970,
hoor eigenlijk vrij weinig van buren. Soms denk ik de wasmachine te horen als ie staat te centrifugeren, of een stofzuiger.
Maar weet t dan niet zeker, en hoor het alleen als ik in onze gang sta.
Verder hoor ik niets qua binnengeluiden, wel buitengeluiden uiteraard, maar wij hebben dan ook zelf enkel glas.
De buren hebben hun TV op hun slaapkamer tegen de muur aan staan, waar wij aan de andere kant ons hoofdeinde van t bed hebben staan.
Ze vroegen of we last hadden van hun TV, maar werkelijk nog nooit iets gehoord.


Moet wel zeggen dat wij hele rustige buren hebben; aan ene kant een bejaard stel die al om 22.00 uur op bed liggen :) en aan de andere kant een leuk jong stel, die heel veel afwezig zijn door werk, en in de avonden ook vaak weg.
Soms wel eens feestje in hun tuin, maar echt heel weinig en ga daar ook niet moeilijk over doen.

Oh huh, hij is nogmaals geplaatst. Wilde de toevoeging van de TV doen. Snorry!
Alle reacties Link kopieren
Rijtjeshuis uit 1904 in een landelijke omgeving. Woningen die dermate vaak en grondig zijn verbouwd dat er zeker drie tussenmuren zijn dus geluiden van de buren hoor ik alleen als zij keihard met de deuren slaan of heel hard muziek draaien en dat gebeurt hier niet vaak.

Zomers wel vaak geluiden buiten die goed te horen zijn als deur en ramen openstaan. Buren die klussen, gras maaien e.d. Ook redelijk veel overlast van de vier hangbuikzwijnen van mijn buren, die beesten gillen zo hard, dat gaat door merg en been. En helaas blijft het niet bij het geluid, ze stinken ook verschrikkelijk.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
shadowfaxx schreef:
12-01-2018 19:33
Nieuwbouwhuis rijtjeswoning (2016)
En hoor helemaal nooit iets van de buren. Zelfs in de klusperiode niet.

Ons vorige huis was uit 1950, daar hoorde we de buuf naar bed gaan en zelfs het omzetten van het lichtknopje :nope:

Zijn dus erg blij met ons nieuwe huis :flirting:
Kan me voorstellen dat het nieuwe huis een verademing is bij het vorige! Geniet ervan :)
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Nu wonen we in een vrijstaand huis uit 1923. We horen binnen het verkeer in de straat, soms de buurmeisjes op de trampoline. Geen huiselijke leefgeluiden van de buren, en dat is zo heerlijk! Hiervoor woonden we in een rijtjeswoning uit 1917, en daar was het heel gehorig. Als de buurman een scheet liet, kon je dat al horen. En dan heb ik het nog niet eens over de vreselijke ruzies, slaande deuren, draaiende wasmachines, het Senseo apparaat, de trap op lopen, en noem maar op. Ik werd er echt gestoord van, ben zo blij dat ik dat niet meer heb! Nou moet ik ook wel zeggen dat ik me snel stoor aan kabaal, ik zou erg geschikt zijn voor wonen in the middle of nowhere. (Maar manlief niet, die houdt wel van wat reuring) vrijstaand wonen in de stad is voor ons daarom ideaal.
Hier is iemand op hakjes aan het klussen.
Zwaar irritant.
Wie klust er op hakjes??

Verder is het vrij stil.
Behalve als er verbouwd wordt.
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 17:09
Reden: type foutje
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Half vrijstaand bouwjaar 1953, we horen vrijwel niets. Soms de voordeur dicht gaan en verder niets.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Tussenwoning uit 1997: wij horen helemaal niets van beide buren. De huizen zijn erg goed geïsoleerd. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
MsMuscle50enmeer schreef:
12-01-2018 19:44
Ik heb t kleinste vrijstaande huisje wat je maar kunt vinden. In de binnenstad, maar hoor niks. Wat een feest.
Klinkt erg leuk!
Appartement uit de jaren 80. Ik hoor het heeeeel soms wanneer de buren bezoek hebben, dan gaan ze harder praten. Verder totaal geen geluiden van de buren. Buitengeluid wat meer in de zomer wanneer de ramen openstaan.
Rijhuis. Uit de jaren '30.
Niet / nauwelijks geïsoleerd, zeker op 't gelijkvloers.

Ik hoor wat buurman kijkt op zijn tv.
Ik hoor wanneer de nationale ploeg een goal heeft gescoord.
Of wanneer de tegenstander heeft gescoord.
Ik hoor hen praten.
Ik hoor op de gekste tijden telefoons en (veel te luide) radio.
Ik hoor geklus.
Ik hoor hen rondwandelen. Zeker als ze schoenen aan hebben.
Ik hoor de bel van de voordeur. (Ik weet dus ook wanneer er nog meer kabaal uitbreekt.)

In de zomer horen we helemaal "alles".

Op de eerste verdieping hoor ik hen vooral douchen en hoor ik de wasmachine en de droogkast.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 20:04
5.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bovenhuis uit 1904.

In twee jaar tijd zijn onderburen aan beide kanten schuin onder hun huis aan het verbouwen. Op dit moment onze onderburen. Wijzelf vorig jaar. Kortom, er is altijd wel iemand bezig...

's Zomers is er ook altijd wel iemand die een feestje geeft. Het geluid gaat tegen de gevels op ofzo, want ik kan conversaties soms woordelijk verstaan. En er is altijd wel zo'n vrouw met harde irritante lach die teveel wijn op heeft... :-)

Naast ons aan de ene kant een huilbaby. Vaak ook ruzies waarbij zij hysterisch schreeuwt. Aan de andere kant een student die van techno houdt. Ik lette er nooit zo op... maar sinds een half jaar begin ik me eraan te irriteren. Maarja, een vrijstaand huis is hier in deze omgeving niet te betalen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven