Ik ben blank / wit / RAL9016 en ik ben het zat!

12-01-2018 14:45 867 berichten
... Ik ben het zat dat wij blanke / witte / RAL9016 mensen altijd maar over een kam geschoren worden en per definitie weggezet worden als racisten door een club verzuurde mensen met tijd teveel die op deze manier juist haat en verdeeldheid zaaien, terwijl ze doen alsof ze oh zo politiek correct bezig zijn door van alles maar racistisch te noemen.

Ik ben het zat om altijd maar geconfronteerd te moeten worden met een slavernijverleden waar ik zelf niet bij was en waar ik al helemaal niets aan kan doen.

Zwarte piet, negerzoenen, de H&M trui, allemaal racistisch... Maar intussen zijn blanke vla en jodenkoeken dan wel weer oké, daar hoor je niemand over. Racisme gaat tenslotte altijd maar een kant op.

Op een of andere manier stelt men zich massaal nederig op en luistert men vaak ook nog naar de groep racismeroepers, want ja we moeten ons toch wel kapotschamen voor ons slavernijverleden en wij hebben het tenslotte altijd maar makkelijk met onze bleke huidjes.

Het zal mij jeuken welke huidskleur iemand heeft, ik ben helemaal niet racistisch, ik haat alle mensen even veel :P maar ik word er zo moe van dat te pas en te onpas de racismekaart getrokken wordt! Het kan toch niet anders dan dat nog meer mensen dit spuugzat zijn? Zo wek je toch juist racisme in de hand?
Alle reacties Link kopieren
Herkomst naam jodenkoek: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jodenkoek
Herkomst naam negerzoen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Negerzoen
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
winkelfanaat schreef:
12-01-2018 15:10
Ben het helemaal met je eens TO. Nederland is zo'n tolerant land. Duitsers komen hier ook gewoon op vakantie, niemand die ze het nog kwalijk neemt wat ooit een mafkees heeft aangericht. Zou toch wat zijn als we nu gaan demonstreren tegen de Duitsers?
Ik snap dat zwarte pieten verhaal ook totaal niet, veel langer geleden overigens (de slaventijd) waar sinterklaas nooit aan meegedaan heeft. Zwarte pieten zijn zwart vanwege de schoorsteen. Niet omdat het slaven zijn. Ik vind het echt gezeur. Op de Antillen wordt niet eens moeilijk gedaan.
het was wel wat meer dan een mafkees
je kent de duitse cultuur ook niet zo goed denk ik want schuldbesef t.a.v de oorlog is daar een Groot Ding.
Zij ontkennen geen enkele verantwoordelijkheid
S-Meds schreef:
12-01-2018 17:00
het was wel wat meer dan een mafkees
je kent de duitse cultuur ook niet zo goed denk ik want schuldbesef t.a.v de oorlog is daar een Groot Ding.
Zij ontkennen geen enkele verantwoordelijkheid
Dit.
Zijn veel documentaires over gemaakt. Schrijnend om te zien.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-01-2018 14:47
je moet niet zo snel gekwetst zijn, ik ken genoeg witte mensen die hier helemaal geen last van hebben.
Zijn die ziek die mensen?

Ik ken niemand die wit is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blank en sorry daarvoor. Ik had natuurlijk bij mijn geboorte een andere kleur moeten kiezen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
12-01-2018 17:03
Zijn die ziek die mensen?

Ik ken niemand die wit is.
Dan heb jij mijn man nog nooit gezien. Als hij op het strand ligt vragen ze of hij aandelen bij de Melkunie heeft.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Mooi, er wordt jou slechts een spiegel voorgehouden.

Trouwens, jij als 'witte' kan wel erop los klagen.
Een zwarte zou dit moeten doen, ik kan de negatieve reacties nu al uitteken..Aanstellerij, aandachtzoekerij blabla

Raap jezelf op en ga wat nuttigs doen, dan hier op t forum janken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wit en heb nergens last van. Zwarte piet ander kleurtje..maakt die kids niks uit... En al deze energie steken in leuke dingen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens.
Zolangzamerhand wordt de blanke Nederlander het meest gediscrimineerd.
Als ik bij het buurthuis verderop in de stad komt, lijkt het wel islamstad.Ik kan er alleen nog halal eten krijgen!! o_o
Er is iets gigantisch misgegaan in Nederland
miedo schreef:
12-01-2018 19:39
Ik ben het met je eens.
Zolangzamerhand wordt de blanke Nederlander het meest gediscrimineerd.
Als ik bij het buurthuis verderop in de stad komt, lijkt het wel islamstad.Ik kan er alleen nog halal eten krijgen!! o_o
Er is iets gigantisch misgegaan in Nederland
ligt echt aan jezelf hoor. probeer eens wat lichtvoetiger in het leven te staan
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-01-2018 19:49
ligt echt aan jezelf hoor. probeer eens wat lichtvoetiger in het leven te staan
wat heeft lichtvoetige ermee te maken? :facepalm:

Ik wil gewoon in een Nederlands buurthuis kunnen eten, zonder al die islamflauwekul
miedo schreef:
12-01-2018 19:52
wat heeft lichtvoetige ermee te maken? :facepalm:

Ik wil gewoon in een Nederlands buurthuis kunnen eten, zonder al die islamflauwekul
dan zoek je zo'n buurthuis, er zijn er genoeg. zeker hier in het noorden.
wat een slachtofferrol weer.
beetje huilie huilie terwijl je zelf te lui bent om een stukje verder te lopen voor een buurthuis met mien en piet
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-01-2018 19:55
dan zoek je zo'n buurthuis, er zijn er genoeg. zeker hier in het noorden.
wat een slachtofferrol weer.
volgens mij ben je zelf slachtoffer.Omdat je werkelijk niks zinnigs te roepen hebt.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-01-2018 17:00
het was wel wat meer dan een mafkees
je kent de duitse cultuur ook niet zo goed denk ik want schuldbesef t.a.v de oorlog is daar een Groot Ding.
Zij ontkennen geen enkele verantwoordelijkheid
Ja, bizar hoe het door generaties heen blijft hangen. Zo ook bij mij, geboren en getogen in NL, maar Duitse ouders waardoor ik ook volledig Duitse was! Wat heb ik mij lang geschaamd over mijn afkomst, durfde niet te zeggen dat ik Duitse was. En opgroeien en middelbare school in jaren 80 was niet echt tof, vooral niet met voetbalevenementen....
voor een laffe stamppot met moddervette rookworst en dre junior uit de speakers waar je aan tafel met een ruitjeskleed nog ongeneerd kan losgaan op andere culturen zonder dat je uitgemaakt wordt voor racist. tenminste niet in je gezicht, maar achter de bar fluistert mien ook tegen piet dat ze wel gezelligere klanten heeft gezien
ruma1999 schreef:
12-01-2018 19:57
Ja, bizar hoe het door generaties heen blijft hangen. Zo ook bij mij, geboren en getogen in NL, maar Duitse ouders waardoor ik ook volledig Duitse was! Wat heb ik mij lang geschaamd over mijn afkomst, durfde niet te zeggen dat ik Duitse was. En opgroeien en middelbare school in jaren 80 was niet echt tof, vooral niet met voetbalevenementen....
kan ik me voorstellen. het is nog steeds ingewikkeld.
miedo schreef:
12-01-2018 19:56
volgens mij ben je zelf slachtoffer.Omdat je werkelijk niks zinnigs te roepen hebt.
jij vond je eigen bijdrage wel intelligent?
Ik ben vooral moe van het gezeik van iedereen. Iedereen voelt zich tegenwoordig permanent gekwetst door whatever lijkt het wel. Laten we in vredesnaam gewoon eens weer normaal met elkaar omgaan in plaats van dat gemier de hele tijd.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-01-2018 19:58
jij vond je eigen bijdrage wel intelligent?
JA!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-01-2018 19:57
voor een laffe stamppot met moddervette rookworst en dre junior uit de speakers waar je aan tafel met een ruitjeskleed nog ongeneerd kan losgaan op andere culturen zonder dat je uitgemaakt wordt voor racist. tenminste niet in je gezicht, maar achter de bar fluistert mien ook tegen piet dat ze wel gezelligere klanten heeft gezien
Klinkt wel gezellig anders :P
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
12-01-2018 19:58
Ik ben vooral moe van het gezeik van iedereen. Iedereen voelt zich tegenwoordig permanent gekwetst door whatever lijkt het wel. Laten we in vredesnaam gewoon eens weer normaal met elkaar omgaan in plaats van dat gemier de hele tijd.
tja , als ik in mijn eigen land alleen nog halal flauwekul te eten krijg.
miedo schreef:
12-01-2018 20:02
tja , als ik in mijn eigen land alleen nog halal flauwekul te eten krijg.
Mja ik moet wel echt letterlijk 15 km rijden om überhaupt een halal-supermarkt tegen te komen... dus het zal wel deels regiogebonden zijn vermoedik zomaar.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
12-01-2018 20:02
tja , als ik in mijn eigen land alleen nog halal flauwekul te eten krijg.
Het is nog steeds eten hoor. Geen varkensvlees, maar das toch niet zo lekker.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
ruma1999 schreef:
12-01-2018 19:57
Ja, bizar hoe het door generaties heen blijft hangen. Zo ook bij mij, geboren en getogen in NL, maar Duitse ouders waardoor ik ook volledig Duitse was! Wat heb ik mij lang geschaamd over mijn afkomst, durfde niet te zeggen dat ik Duitse was. En opgroeien en middelbare school in jaren 80 was niet echt tof, vooral niet met voetbalevenementen....
Naar hoor :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven