radiator is niet warm

12-01-2018 20:00 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop hier het antwoord te vinden. Er is namelijk 1 radiator in huis die maar niet warm wil worden. Heb de radiatoren al ontlucht maar die ene ( net op dochter haar kamer) doet het niet. Wat zou het probleem nog kunnen zijn? Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Staat die aan? :p bel eens een Installatiebedrijf en laat deze komen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bijvullen?
Alle reacties Link kopieren
Google is your friend:
https://www.startpagina.nl/v/wonen/doe- ... iator-warm
Alle reacties Link kopieren
Fring schreef:
12-01-2018 20:04
Bijvullen?
Tijdens het ontluchten kwam er water uit, dus lijkt me dat er water inzit dan. Zoniet, hoe vul ik een radiator bij. Man zit nog voor 2 weken in het buitenland, dus sta er alleen voor om dit klusje op te lappen.
Vraag de buurman eens.
poppemieken schreef:
12-01-2018 20:06
Tijdens het ontluchten kwam er water uit, dus lijkt me dat er water inzit dan. Zoniet, hoe vul ik een radiator bij. Man zit nog voor 2 weken in het buitenland, dus sta er alleen voor om dit klusje op te lappen.
Meestal kan je bij je expansievat bijvullen.
Best onhandig dat je dit soort basic dingen niet weet.
Alle reacties Link kopieren
poppemieken schreef:
12-01-2018 20:06
Tijdens het ontluchten kwam er water uit, dus lijkt me dat er water inzit dan. Zoniet, hoe vul ik een radiator bij. Man zit nog voor 2 weken in het buitenland, dus sta er alleen voor om dit klusje op te lappen.
Ergens op de CV ketel staat aangeven hoe het waterpeil is. Over het bijvullen kun je op YouTube heel veel handige filmpjes vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat probleem ook gehad hier in huis;
Alle radiatoren dichtdraaien, behalve die ene die koud blijft. Dan de thermostaat wat hoger zetten, zodat alle druk naar die ene radiator gaat. Als die wat warm wordt en een hoop lawaai maakt, weer ontluchten. Bij mij was het daarna weer goed.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
poppemieken schreef:
12-01-2018 20:06
Tijdens het ontluchten kwam er water uit, dus lijkt me dat er water inzit dan. Zoniet, hoe vul ik een radiator bij. Man zit nog voor 2 weken in het buitenland, dus sta er alleen voor om dit klusje op te lappen.
Bij je ketel, niet bij de radiator zelf. Eerst checken of je genoeg bar hebt.
Als dat niet zo is, dan kun je het bedrijf bellen waar jullie de ketel door laten onderhouden. De kans is groot dat ze je telefonisch al kunnen helpen terwijl jij gaat bijvullen.
Be stronger than your strongest excuse
Alle reacties Link kopieren
Had ik hier laatst ook, oorzaak te weinig bar. Dus eerst checken of dit bij jou ook het geval is en vervolgens op YT een instructiefilmpje zoeken hoe je de ketel bijvult, het is echt zo gepiept.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Ook even de ‘hoogste’ radiator ontluchten. Kan soms helpen. Dus die op zolder of die verticale in de badkamer, die met het hoogste punt in ieder geval.

Dan bijvullen bij de ketel zelf (meteen even de druk checken op dat ronde plaatje met die wijzer, dat de wijzer in het groene vlakje zit).

Eventueel herhalen en/of de tip van toedeledokie er achteraan.
Loodgieter / hersteller bellen.

Je wil straks niet je hele huis onder water hebben staan omdat je nu éénmaal geen prof bent.
Controleer even de druk bij de ketel. Als je een nieuwere ketel hebt, kun je dat digitaal aflezen. Als de druk erg laag is, moet je bijvullen. Dat is best te doen, je kunt het op internet vinden. Rustig aan en een handdoek eronder.
Aangezien de andere elementen wel warm worden, zou het inderdaad normaal met ontluchten op te lossen moeten zijn. Er kan een probleem met het ventiel zijn, wat je nog kunt proberen is alle andere verwarmingen dichtdraaien en kijken of hij dan wél warm wordt. Als dat niet zo is, dan moet er toch een monteur bij. Heb je geen onderhoudscontract?
Tornacense schreef:
12-01-2018 20:22
Loodgieter / hersteller bellen.

Je wil straks niet je hele huis onder water hebben staan omdat je nu éénmaal geen prof bent.
Een prof om een radiator bij te vullen? Kom nou toch. Ik bel toch ook geen kok om mn aardappels te komen schillen?
ClumsyNinja schreef:
12-01-2018 21:44
Een prof om een radiator bij te vullen? Kom nou toch. Ik bel toch ook geen kok om mn aardappels te komen schillen?
Ik blijf af van dingen waar ik geen moer van ken.
En man ook.

Ik heb het ooit de bovenbuurvrouw weten doen ...
Resultaat: 3 appartementen die onder water stonden.
En giga barsten in 't plafond van 2 appartementen.

De loodgieter gaat mijn boekhouding ook niet komen doen op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-01-2018 21:44
Een prof om een radiator bij te vullen? Kom nou toch. Ik bel toch ook geen kok om mn aardappels te komen schillen?
Ik moet het ook zelf doen, wanneer ze van de woningbouw komen voor onderhoud vullen ze niet bij, mogen ze niet doen, of ik moet 30 euro betalen.
Tornacense schreef:
12-01-2018 22:01
Ik blijf af van dingen waar ik geen moer van ken.
En man ook.

Ik heb het ooit de bovenbuurvrouw weten doen ...
Resultaat: 3 appartementen die onder water stonden.
En giga barsten in 't plafond van 2 appartementen.

De loodgieter gaat mijn boekhouding ook niet komen doen op mijn werk.
Je bent wel erg randdebiel als je een slang niet aan het aansluitpunt en de kraan kan koppelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik help dat ook regelmatig met 1 verwarming, heel raar. Bij mij helpt ketel uit en aan doen of resetten, soms meer dan 1x maar dan doet ie het in een keer weer.
Alle reacties Link kopieren
opendraaien (tegen de klok in)?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb ik ook gehad met een radiator op de slaapkamer, lag aan de knop of iets in de buurt van die knop (ik ben a-technisch dus kan het je niet uitleggen). Als ik jou was zou ik toch maar iemand laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de radiator een tijd niet gebruikt? Bij mij was pas de knop van de radiator een beetje verkalkt. Een aantal keer open en dicht gedraaid en dat was de oplossing. Heb in mijn vorige huis hetzelfde probleem gehad; daar moest door de installateur een nieuwe knop geplaatst worden, maar je zou het (als druk van de ketel goed is en dus uitgesloten als oorzaak) even kunnnen proberen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven