Kindvriendelijk vakantiepark Duitsland?

12-01-2018 20:34 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ben nieuw hier dus vergeef me als het onderwerp al eerder is gevraagd maar ik ben op zoek naar een leuk kindvriendelijk vakantiepark liefst in Duitsland (niet verder dan 5 uur rijden liefst) iemand tips of ervaring? We hebben 2 kids, waarvan een jongetje van 3 jaar die wel van spelen houd!
Landal de Sonneberg en Landal de Warsberg vinden wij hele leuke parken met kids.
Alle reacties Link kopieren
Mag het ook Luxemburg zijn? Camping Fuusekaul vond ik echt heel erg leuk en camping Birkelt is ook heel erg leuk. Prijzen vielen mee (ben er een paar jaar geleden geweest, op beide campings). Animatie, speeltuinen, zwembad enz.. en hele mooie omgeving. Je kunt er verschillende soorten chalets huren in diverse prijsklassen. Het is dat mijn kinderen nu te groot worden, maar anders ging ik zo weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Landal de sonnenberg vonden wij erg leuk. Niet zon bijzonder zwembad, maar wel leuk. Grote binnenspeeltuin. Diverse buitenspeeltuinen. Voor de grootste is 3 nog wat jong (of in elk geval was onze driejarige te klein). Park ligt mooi boven op een berg in de moezel. Wel huisje nemen dicht bij het centrum, anders is het te steil. Park ligt ong een uurtje van Eifelpark. Leuk met kinderen.

Schloss dankern lijkt me ook erg leuk, maar wij vonden de omgeving net wat minder leuk klinken.

Dus wat zoek je? Wat voor zwembad (simpel, glijbanen etc), wat zoek je verder op het park? En wat wil je in de omgeving doen?
Alle reacties Link kopieren
Regenboogprinses schreef:
12-01-2018 20:44
Mag het ook Luxemburg zijn? Camping Fuusekaul vond ik echt heel erg leuk en camping Birkelt is ook heel erg leuk. Prijzen vielen mee (ben er een paar jaar geleden geweest, op beide campings). Animatie, speeltuinen, zwembad enz.. en hele mooie omgeving. Je kunt er verschillende soorten chalets huren in diverse prijsklassen. Het is dat mijn kinderen nu te groot worden, maar anders ging ik zo weer terug.
Grappig genoeg hebben wij ook naar de Birkelt gekeken vorig jaar, maar konden we de sonnenberg goedkoper boeken dan de birkelt. Vonden we voor een veel krappere accomodatie jammer. Ligt wel echt leuk in Luxemburg en de animatie schijnt heel leuk te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoeft inderdaad niet perse in Duitsland maar lijkt me ook wel een keer leuk. Belgie hebben we vorige jaar gehad en tja.. vliegen met kids.. ik weet niet maar iets in me zegt dat dat een rompslomp is haha.
Zwembad hoeft niet heel veel glijbanen te hebben, hij is nu toch nog geen grote held in het water.
We zijn wel iemand die de omgeving gaan verkennen, voornl stadjes oid. En ik vind het wel fijn als de huisjes niet super armoedig oid zijn. maar dat valt bij Landal misschien wel mee..
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar naar Landal Sonnenberg geweest met ons dochtertje van 2 en dat is goed bevallen. Het zwembad is niet zo groot en niet te vergelijken met Center Parcs, maar wel prima voor kleine kinderen. Er is een leuk kinderbadje waar onze dochter zich prima vermaakte. Ook wordt het goed schoongehouden.
Ook is er een binnenspeeltuin en verschillende buiten speeltuinen. In de omgeving is Trier een leuk stadje om te bezoeken en er zijn ook verschillende dierentuinen, maar dat vonden wij iets te ver rijden.
Het huisje wat wij hadden was op zich prima. Niet super schoon, maar dat is bijna nooit op die parken. TIp is wel om bijvoorbeeld een 6-persoonshuisje te nemen, anders wordt het wel erg krap.
ezeltje_ wijzigde dit bericht op 12-01-2018 20:55
15.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zijn trouwens echt veel kindvriendelijke parken in Duitsland. Dus wat zoek je?
Je hebt bijv ook center parcs Eifel, bispinger heide, weissenhauser strand, hasseroder ferienpark, landal de warsberg etc
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee! :)
Wij zijn net terug uit Bispinger Heide, Centerparcs dus.

Heel kindvriendelijk: kinderboerderij, animatie, grote indoor speeltuin met formule 1 thema (vond mijn zoontje geweldig), groot zwembad met 3 kinderbaden (1 baby-, 1 peuter- en 1 kleuterbad met piratenthema), speciale kinderbungalows, pannenkoekenrestaurant, heerlijk wandelen over de heide en maar 35 minuten van Hamburg en Bremen vandaan. Ik vond het ideaal.
Alle reacties Link kopieren
MissGG schreef:
12-01-2018 20:52
Hoeft inderdaad niet perse in Duitsland maar lijkt me ook wel een keer leuk. Belgie hebben we vorige jaar gehad en tja.. vliegen met kids.. ik weet niet maar iets in me zegt dat dat een rompslomp is haha.
Zwembad hoeft niet heel veel glijbanen te hebben, hij is nu toch nog geen grote held in het water.
We zijn wel iemand die de omgeving gaan verkennen, voornl stadjes oid. En ik vind het wel fijn als de huisjes niet super armoedig oid zijn. maar dat valt bij Landal misschien wel mee..

De sonnenberg heeft het zwembad 1 klein glijbaantje in het grote bad en 1 in het peuterbad. Water was warm genoeg voor onze kouwkleumen (toen 1 en 3). In de buurt kan je oa naar trier en er zijn nog wat leuke plaatsen. Door de ligging op een berg zijn sommige dingen wel wat langer rijden, maandag is vaak met bungalowparken.
Alle reacties Link kopieren
Schloss Dankern net over de grens bij Emmen. Een hemel op aarde voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee. Afgelopen zomer zijn we met onze zoon van toen bijna 4 naar Landal Park Hochmantafon in Oostenrijk geweest. Dat is heel goed bevallen. Mooie appartementen, buiten- en binnenspeelmogelijkheden op het park en een prachtige omgeving. Zoiets zoeken we dus weer voor komende zomer.
Alle reacties Link kopieren
Al die parken zijn kindvriendelijk...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb als kind goede herinneringen aan wat nu Landal Hochwald heet. Dat vonden m'n ouders toch net iets leuker dan Sonneberg. Er waren toen dagelijks allerlei activiteiten voor kinderen. Knutselclub voor de kleintjes, mini playback show, puzzeltochten rondom het meer, spooktocht door het bos 's avonds laat, kanovaren, je kon iets verderop waterfietsen huren, leuke speeltuinen etc. Echt mijn broertje en ik konden soms niet kiezen zoveel was er te doen. Zwembad was toen heel basic maar dat zal in de loop der jaren wel vernieuwd zijn.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
12-01-2018 21:44
Ik heb als kind goede herinneringen aan wat nu Landal Hochwald heet. Dat vonden m'n ouders toch net iets leuker dan Sonneberg. Er waren toen dagelijks allerlei activiteiten voor kinderen. Knutselclub voor de kleintjes, mini playback show, puzzeltochten rondom het meer, spooktocht door het bos 's avonds laat, kanovaren, je kon iets verderop waterfietsen huren, leuke speeltuinen etc. Echt mijn broertje en ik konden soms niet kiezen zoveel was er te doen. Zwembad was toen heel basic maar dat zal in de loop der jaren wel vernieuwd zijn.
Vonden wij ook klinken als een leuk park. Maar dochter is een echte waterrad en het zwembad is dus nog steeds een rechte bak water met niks. Vonden we iets te simpel. Zwemmen is voor dochter het hoogtepunt van de vakantie, dus een klein glijbaantje is wel gewenst voor ons.

Daarom hangt het zo af van wat je zoekt. Vind vroeger de Warsberg ook geweldig en hoorde dat het nog steeds leuk is. Heeft een stoeltjeslift naar het dorp. Maar ik wil daar dus pas heen als jongste dan mee kan met de lift en die is nu nog te klein en luistert niet goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
12-01-2018 21:26
Al die parken zijn kindvriendelijk...
Dat is uiteindelijk we waar. Daarom is de vraag vooral wat je zoekt.
Centerparcs Hochsauerland is erg leuk! Grootste klimtoren bekend. Mooi wandelgebied met uitzicht dat prachtig is.

Eiffel is een vrij ingetogen park van CP, echter ook prima. Ook mooi wandelgebied.

En dan heb je nog de All-Inclusive formules zoals Wunderland Kalkar etc.
Alle reacties Link kopieren
Centerparcs Hochsauerland is inderdaad erg leuk.

Dit is misschien ook nog een optie: Resort Linstow van Van der Valk in Noord Duitsland
https://linstow.vandervalk.de/nl
Alle reacties Link kopieren
Felsenhof : https://felsenhof-eifel.nl/index.html

kleiner park met ca 70 huisjes en een camping. mooie ruime huisjes.
simpele maar gezellig animatie. veel ruimte om te spelen. leuke speeltuin. midgetgolfbaan.
klein zwembadje maar een pas om gratis in het dorp te kunnen gaan zwemmen (rechttoe rechtaan binnenbad maar erg leuk buitenbad)
genoeg te doen in de buurt.
Als je een camping met huuraccommodatie ook oké vindt is in de zomer camping Kirchzarten ook heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Thanx Allen, ik ga is kijken. Schloss Dankern klinkt ook goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven