Geld & Recht alle pijlers

Post niet aangekomen

12-01-2018 21:27 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw heeft een auto gekocht via een lease bedrijf aan de andere kant van het land en heeft bij het ophalen van de auto 1 sleutel mee gekregen de andere sleutel zou samen met de zomerbanden worden verstuurd naar een garage bij ons in de buurt...nu heeft de verkoper de sleutel via de normale post....dus niet verzekerd of aangetekend aan ons huis toegezonden nu is bij aankomst van de post de sleutel waarschijnlijk uit de envelop gestolen dmv een snede aan de zijkant van de envelop met alle gevolgen van dien dat alle sloten te vervangen van de auto omdat we geen risico willen lopen dat de auto ook nog word gestolen bij ontfreming van de sleutel stond ook ons adres vermeld op de envelop .....😞😞 kan ik hiervoor alsnog de verkopende partij verantwoordelijk stellen?? Sta ik daarmee in mn recht?? Graag reacties hierop
Alle reacties Link kopieren
Waarom is ze akkoord gegaan met het versturen van een tweede sleutel samen met de winterbanden? Je wilt toch een reservesleutel?

Verder denk ik dat je je rechtsbijstand in moet schakelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Raar verhaal
Alle reacties Link kopieren
Door de kracht van de sorteermachines kan het eruit gewerkt worden. Er word niet voor niets geadviseerd om geen grotere objecten (bijv geld) in een enveloppe te verzenden.

Dus om het nu gelijk stelen te noemen?
Alle reacties Link kopieren
De sleutel zou met de zomerbanden verstuurd worden.. zaten die zomerbanden ook in de enveloppe dan? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
12-01-2018 21:35
Raar verhaal
Freemd ferhaal bedoel je.
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeaardbei schreef:
12-01-2018 22:08
De sleutel zou met de zomerbanden verstuurd worden.. zaten die zomerbanden ook in de enveloppe dan? :bonk:
Niet meer, die zijn uit die snee gefallen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
12-01-2018 22:09
Niet meer, die zijn uit die snee gefallen natuurlijk.
Ooh, die hebben ze ook gestolen dus.. !
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeaardbei schreef:
12-01-2018 22:15
Ooh, die hebben ze ook gestolen dus.. !
Ontfreemt
Is je fiets ook ontframed?
Alle reacties Link kopieren
De post is wel aangekomen maar de inhoud niet. Waarom kon die sleutel niet bij het ophalen van de auto meegegeven worden? Ik vind het een bijzonder verhaal. Eerlijk gezegd denk ik dat je geen poot hebt om te staan .....
Alle reacties Link kopieren
Als de sleutel afgehaald zou worden bij een garage bij jullie in de buurt, dan moeten ze dat doen ook. Als ze dan toch besluiten om het via de post te doen, dan is dat niet volgens wat jullie hebben afgesproken. Dus ja dat vind ik dan de verantwoording van het bedrijf. (Maar heb je dat zwart op wit?)

Ik zou mezelf ook nog afvragen; aangezien die sleutel niet meteen meegegeven is, was er dan uberhaupt wel een tweede sleutel?
Alle reacties Link kopieren
Aan =\:.÷.×; reacties heb ik niets dus hou aub die trieste reactie voor jullie
Vraag om raad en niet om belachelijk gemaakt te worden
Alle reacties Link kopieren
De verzender is verantwoordelijk totdat de ontvanger het heeft ontvangen. Maar de verzender is niet verantwoordelijk voor gevolgschade. De kans dat de auto daadwerkelijk wordt gejat is niet zo groot. De kans dat de sleutel ergens in een hoekje van een postzak, of sorteercentrum ligt is veel groter. En dan weet niemand van welke auto die sleutel is.

Maar in ieder geval terug naar de verkoper/verzender om een nieuwe sleutel te regelen (op zijn kosten).
Alle reacties Link kopieren
indo1983 schreef:
13-01-2018 11:24
Aan =\:.÷.×; reacties heb ik niets dus hou aub die trieste reactie voor jullie
Vraag om raad en niet om belachelijk gemaakt te worden

Ik vond mijn reactie behoorlijk normaal hoor. Maar zoek het lekker zelf ff uit joh.
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand akkoord gaat met het versturen van een sleutel in een enveloppe zonder dat deze aangetekend is.
Ik stuur je de reserve sleutel wel even na...... :bonk:

maar ik zal je uit de droom helpen:

niets op papier vastgelegd........niets te claimen.......
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
13-01-2018 15:27
De verzender is verantwoordelijk totdat de ontvanger het heeft ontvangen. Maar de verzender is niet verantwoordelijk voor gevolgschade. De kans dat de auto daadwerkelijk wordt gejat is niet zo groot. De kans dat de sleutel ergens in een hoekje van een postzak, of sorteercentrum ligt is veel groter. En dan weet niemand van welke auto die sleutel is.

Maar in ieder geval terug naar de verkoper/verzender om een nieuwe sleutel te regelen (op zijn kosten).
Ik zou ook de verkoper vragen waar de tweede sleutel blijft....
Het is de taak van de verkoper om te zorgen dat de verzending goed gebeurt.

(ik zou nog eens naar de envelop kijken. als de scheur erg grof is, kan het van een sorteermachine o.i.d. zijn).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
13-01-2018 20:02
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand akkoord gaat met het versturen van een sleutel in een enveloppe zonder dat deze aangetekend is.
Ik stuur je de reserve sleutel wel even na...... :bonk:

maar ik zal je uit de droom helpen:

niets op papier vastgelegd........niets te claimen.......
Ze kunnen wel eisen dat de 2e sleutel alsnog verstuurd/bijgemaakt wordt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
indo1983 schreef:
12-01-2018 21:27
Mijn vrouw heeft een auto gekocht via een lease bedrijf aan de andere kant van het land en heeft bij het ophalen van de auto 1 sleutel mee gekregen de andere sleutel zou samen met de zomerbanden worden verstuurd naar een garage bij ons in de buurt...nu heeft de verkoper de sleutel via de normale post....dus niet verzekerd of aangetekend aan ons huis toegezonden nu is bij aankomst van de post de sleutel waarschijnlijk uit de envelop gestolen dmv een snede aan de zijkant van de envelop met alle gevolgen van dien dat alle sloten te vervangen van de auto omdat we geen risico willen lopen dat de auto ook nog word gestolen bij ontfreming van de sleutel stond ook ons adres vermeld op de envelop .....😞😞 kan ik hiervoor alsnog de verkopende partij verantwoordelijk stellen?? Sta ik daarmee in mn recht?? Graag reacties hierop

Laat maandag meteen je hoofdsleutel opnieuw inleren bij de dealer dan is diefstal uitgesloten.
Kost ongeveer €50,-
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
indo1983 schreef:
13-01-2018 11:24
Aan =\:.÷.×; reacties heb ik niets dus hou aub die trieste reactie voor jullie
Vraag om raad en niet om belachelijk gemaakt te worden
En parkeer vanavond je auto met een andere auto er achter.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
13-01-2018 22:09
En parkeer vanavond je auto met een andere auto er achter.

En dan rijdt de boef vooruit weg :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
13-01-2018 22:44
En dan rijdt de boef vooruit weg :rofl:
Ik neem aan dat TO begrijpt dat dit op een oprit moet gebeuren of met de neus tegen een muur.

Dat jij dat niet snapt verbaasd me niet :-D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
13-01-2018 22:49
Ik neem aan dat TO begrijpt dat dit op een oprit moet gebeuren of met de neus tegen een muur.

Dat jij dat niet snapt verbaasd me niet :-D

Ik snap het prima hoor, maar je advies was nou niet echt volledig. En ja, daar heb ik dan een ‘lachen om homevideos’ beeld bij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
13-01-2018 22:57
Ik snap het prima hoor, maar je advies was nou niet echt volledig. En ja, daar heb ik dan een ‘lachen om homevideos’ beeld bij.
Ik geloof trouwens dat TO is afgehaakt :lol:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven