Gezondheid alle pijlers

Bang voor de uitslagen!

09-01-2018 22:32 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor röntgenfotos .

Maar ben zo bang voor de uitslagen! Mijn klachten zijn namelijk ernstig. En toen ik daar was deden ze ook zo vreemd..

Maar kan pas morgen bij mij huisarts terecht voor de uitslagen.
Alleen nu zit ik nog altijd met die erg vervelende klachten, en stress :"-(

Mogen de radiologen niets zeggen misschien?

Alvast bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:42
Als het geen radioloog was, waarom kwam er zo'n gast iets tegen die verpleegster zeggen ( hoorde het niet ) waarop ze zei "oeie.." pff zo'n kutsituatie. Haat dit echt als ik moet stressen op voorhand.
Ze zouden echt geen oei zeggen waar jij bij zit als dat over jouw casus ging. Misschien ging het over haar knellende schoen of haar lastige schoonmoeder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je de uitslag al gekregen?
Meestal zit hier wel een week tussen, ik kan me niet voorstellen dat de huisarts al een uitslag heeft. Bereid je daarop voor, dat je nog wat langer moet wachten.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
10-01-2018 15:10
Meestal zit hier wel een week tussen, ik kan me niet voorstellen dat de huisarts al een uitslag heeft. Bereid je daarop voor, dat je nog wat langer moet wachten.
Die uitslag wordt in het ziekenhuis in de computer gezet en daar kan de huisarts dan ook weer bij. Dat hoeft echt geen week te duren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hey TO heb je al bericht gehad? Zo ja hopelijk valt het mee :hug:
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat TO niet even komt melden wat de uitslag is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
To, hoe is het gegaan?
Hoop dat je een goede uitslag hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Op mijn röntgenfoto was er niets te zien ( behalve een lichte scoliose ) ik ben dan doorverwezen naar de fysische geneeskunde ( waar ik eigenlijk mijn fwijels over heb ). En kon gelukkig al de volgende dag raadplegen. Lichamelijk onderzoek gebeurd en hij heeft een CT-SCAN laten maken van mijn nek. ( Ik denk zelf dat zij beter scan zouden maken van mijn rug maar afijn ) Vrijdag had ik dus die scan, en uur erna weer consultatie. Behalve een buiging in de nekwervels was er niets aan de hand. Hij heeft mij daarnaast een prik in de bil gegeven voor dat verdovend/zwak gevoel tegen te gaan. Helaas geen resultaat. Heb ook een medicatie bereiding gekregen dat ik 15min voor slapen gaan moet innemen, omdat ik al 2nachten na een halfuur wakker schoot van weer dat verlamd gevoel in de ledematen + pijn. Die zelfde vrijdag voelde ik mij heel de dag nog even slecht als anders.
Nadat wij iets zijn gaan eten voelde ik mij super slecht. Ik draaide helemaal en had amper controle en kracht in de ledematen. Daarnaast had ik stijve kaak waardoor ik moeilik kon praten ( sinds donderdag heb ik dus ook verminderde smaakpapillen en kauwen lukt moeilijker dan anders ).
Heb maar een hamburger kunnen eten. Omdat het heel slecht met mij ging hebben wij vervolgens ambulance gebeld. In het ziekenhuis waren de parameters wel goed maar had ik koorts. Heb antibiotica gekregen en mocht na uren naar huis.

Mijn schoonmoeder is verpleegkundige en was erg geschrokken toen ze tramadol ik mijn tas zag liggen. Ze zei dat dat heel verslavend is en ik er suf van kan worden ( heb ik dus ook ondervonden, ben namelijk ook niet gewend om medicatie te nemen). Maar die heb ik dus gekregen omdat zelfzorgmedicatie + codeïne niet hielp.Ze vond het ook heel vreemd dat ik na een uur achter de CT-SCAN mijn uitslagen al kreeg, want naar haar eigen zeggen duurt het een paar dagen.
Ze zei ook dat ik maar beter een afspraak bij de neuroloog zou maken. Alleen weet ik niet of daar een verwijsbrief voor nodig heb. Denk van wel. Maar ga alleszins nog afwachten tot vrijdag, want dan heb ik terug consult met mijn fysio.
De halve natie slikt tramadol. Bijzonder dat een verpleegkundige daar "erg van schrikt".
Je kijkt zelf toch ook wel wat je slikt?
Godallemachtig, wat een gedoe.

Is er al gekeken of het psychosomatisch kan zijn?
ElizabethThatcher schreef:
13-01-2018 17:01
Godallemachtig, wat een gedoe.

Is er al gekeken of het psychosomatisch kan zijn?
Sowieso. Een ambulance bellen puur omdat je niet de moeite neemt om een bijsluiter te lezen.
Kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
13-01-2018 17:24
Sowieso. Een ambulance bellen puur omdat je niet de moeite neemt om een bijsluiter te lezen.
Kom op zeg.
Wat???
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
13-01-2018 16:55
De halve natie slikt tramadol. Bijzonder dat een verpleegkundige daar "erg van schrikt".
Je kijkt zelf toch ook wel wat je slikt?
Vind ik ook. Anderen zeggen daar niets op. Gewoon overbezorgd wss.
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
13-01-2018 17:01
Godallemachtig, wat een gedoe.

Is er al gekeken of het psychosomatisch kan zijn?
Pardon?! Moet jij eens die klachten hebben zeg. Je moet eens jezelf op mijn plaats zetten.

Zou jij dat zelf leuk vinden? Zon reactie? Ik denk dat ik het al moeilijk genoeg heb.
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
13-01-2018 17:24
Sowieso. Een ambulance bellen puur omdat je niet de moeite neemt om een bijsluiter te lezen.
Kom op zeg.
Wat lul jij hier eigenlijk? Wat heeft dit in godsnaam met de medicatie te maken als ik mij al 2 weken slecht voel en het neemt alsmaar toe. Heb maar 1 pilletje genomen!
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
13-01-2018 17:24
Sowieso. Een ambulance bellen puur omdat je niet de moeite neemt om een bijsluiter te lezen.
Kom op zeg.
Was jij erbij?? Neen? Zwijg dan. Ik kon niets niet meer. En jij begint hier over bijwerkingen. Dat kon trouwens niet volgens het personeel. Man man man, wat krijg ik toch van zo'n mensen. Oordelen zonder dat je de situatie kent. Erg empathisch is dat niet he. Hier kwets je alleen mee.
Lekker bezig, TO!

Mijn suggestie was oprecht overigens.
Alle reacties Link kopieren
Girl-1999 schreef:
13-01-2018 17:37
Pardon?! Moet jij eens die klachten hebben zeg. Je moet eens jezelf op mijn plaats zetten.

Zou jij dat zelf leuk vinden? Zon reactie? Ik denk dat ik het al moeilijk genoeg heb.
Zo raar is de reactie van ET niet hoor, en ik praat uit ervaring. Ik had lang geleden een ellenlange lijst lichamelijke klachten, ben compleet binnenstebuiten gekeerd en steeds werd maar niets gevonden. Ik maakte me zo druk over die klachten en hoe beroerd ik ervan was, wat zorgde voor nog meer klachten etc. Voor ik het wist zat ik in zo'n vicieuze cirkel. Doordat ik zo gefocust was op mijn klachten had ik niet door dat ik al jaren stijf stond van de stress en bleek dus 'gewoon' zwaar overspannen te zijn. Psychosomatisch dus. En ja, daar kun je je dus dood en doodziek van voelen al is er lichamelijk niet echt iets mis.

Met om je heen slaan los je sowieso niets op, mensen hier proberen met je mee te denken, ervan uitgaan dat dit goed bedoeld is zou je sieren.
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
13-01-2018 18:29
Zo raar is de reactie van ET niet hoor, en ik praat uit ervaring. Ik had lang geleden een ellenlange lijst lichamelijke klachten, ben compleet binnenstebuiten gekeerd en steeds werd maar niets gevonden. Ik maakte me zo druk over die klachten en hoe beroerd ik ervan was, wat zorgde voor nog meer klachten etc. Voor ik het wist zat ik in zo'n vicieuze cirkel. Doordat ik zo gefocust was op mijn klachten had ik niet door dat ik al jaren stijf stond van de stress en bleek dus 'gewoon' zwaar overspannen te zijn. Psychosomatisch dus. En ja, daar kun je je dus dood en doodziek van voelen al is er lichamelijk niet echt iets mis.

Met om je heen slaan los je sowieso niets op, mensen hier proberen met je mee te denken, ervan uitgaan dat dit goed bedoeld is zou je sieren.
Reactie van die 'lucylucille' kan echt niet. Ambulance bellen omdat je de bijsluiter niet hebt gelezen? Terwijl ik duidelijk aangaf dat mijn klachten al lang bezig zijn zonde die medicatie. Ik was heel aan het beven en had uitvalverschijnselen. En koorts staat er niets eens bij de bijwerkingen! En de dokter had dit ook beter weten. Precies allemaal artsen hier. Beseffen jullie soms eigenlijk van zulke reactie met een mens kan doen? Ik heb het nu al zo moeilijk en kan niets eens doen wat ik wil doen. En vooraleer of je vraagt of dit psychosomatische klachten zijn, moet je je eerst eens afvragen of er wel nodige onderzoeken plaats gevonden hebben. Als je enkel kan vooroordelen, zeg je beter niets.
Alle reacties Link kopieren
Hierbij wil ik het afronden.
Volgens mij kun je naast de onderzoeken lichamelijk ook beter naar een psychiater. En dat bedoel ik niet eens vervelend, maar je blaast zaken echt enorm op en dat is ook zeer ongezond.
Toch even en hele simpele tip: adem in - adem uit.
Dat kan goed helpen.
Alle reacties Link kopieren
Fysische geneeskunde = fysiotherapie?
Dit kan heel nuttig zijn om de specifieke pijn punten op te lossen of door te kijken naar je bewegingen de pijn te verminderen/niet te laten verergeren.

CT met uitslag op dezelfde dag wordt tegenwoordig erg vaak gedaan. Het verbetert de ervaring van de patiënt en vermindert stress. (Daarnaast namen op sommige gebieden de wachtlijsten af omdat er geen onnodige afspraken zonder uitslag neer werden gepland).

Wat rot dat ze nog niks hebben kunnen vinden. Heb je aan de artsen gevraagd waarom ze dachten dat er mogelijk iets in de nek was ipv in de rug?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
13-01-2018 20:29
Fysische geneeskunde = fysiotherapie?
Dit kan heel nuttig zijn om de specifieke pijn punten op te lossen of door te kijken naar je bewegingen de pijn te verminderen/niet te laten verergeren.

CT met uitslag op dezelfde dag wordt tegenwoordig erg vaak gedaan. Het verbetert de ervaring van de patiënt en vermindert stress. (Daarnaast namen op sommige gebieden de wachtlijsten af omdat er geen onnodige afspraken zonder uitslag neer werden gepland).

Wat rot dat ze nog niks hebben kunnen vinden. Heb je aan de artsen gevraagd waarom ze dachten dat er mogelijk iets in de nek was ipv in de rug?
Nee, want ik wil niet wantrouwig overkomen. En ik durf niet direct te zeggen dat ze niks hebben kunnen vinden, als zij het niet grondig hebben onderzocht. Ik denk dat ik hier maar bij laat. Hoeft echt niet meer voor mij. Ik geloof niet meer in artsen. En ben zeker niet de enige. Als dit vanzelf overgaat, is het super. Als het iets ernstig is, tja kan gebeuren.

Mensen komen, mensen gaan.
Girl-1999 schreef:
13-01-2018 20:54
Als dit vanzelf overgaat, is het super. Als het iets ernstig is, tja kan gebeuren.

Mensen komen, mensen gaan.

Nou nou, beetje fatalistisch, vind je ook niet?
Kom eens uit je slachtofferrol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven