Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht

13-01-2018 22:13 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opgelicht via marktplaats. Ik heb alleen de naam en bankrekening nr. Hij heeft een vals adres opgegeven. Ik weet dat ik aangifte bij de politie moet doen, maar volgens mij zal dat niks opleveren.
Dan doe je geen aangifte.
Dan vertel je het op zijn minst aan Marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Maak even een melding op bij markplaats.

En google even op oplichters marktplaats. dan kom je op allerlei fora waar oplichters genoemd worden. Zet hem daar even op. Dan vinden andere mensen die hem googelen tenminste dat het oplichters zijn.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Aangifte kan ook online. Zo heb ik als tiener eens mijn €7 teruggekregen. :yes:

Bleek om een oplichter te gaan die het vaker flikte, dus ik kreeg na twee maanden ineens een brief van de politie thuis dat er zodanig veel aangiftes waren gedaan dat er een zaak van kwam. Heeft dus zeer zeker wel zin! Plus kan je de bankrekeningnummers via een site van de politie checken: bij twee of meer meldingen/aangiftes krijg je dan te zien dat de persoon misschien niet te vertrouwen is.

(adresgegevens online plaatsen mag trouwens niet, maar naam en bankgegevens geloof ik wel)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit ook aangifte gedaan van oplichting via marktplaats. Gewoon uit principe en dacht net als jou dat er niets van zou komen.

Jaren later kreeg ik bericht van de politie dat er intussen veel meer mensen waren opgelicht door dezelfde persoon en dat ze er een rechtszaak van gingen maken. Dit heeft een aantal maanden geduurd maar de dader is veroordeeld en ik heb een deel van mijn geld terug gekregen.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Kan je je geld niet terugboeken?
En waarom heb je vooraf betaald?
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
13-01-2018 23:07
Kan je je geld niet terugboeken?
En waarom heb je vooraf betaald?
Dat gebeurt toch heel vaak? Als wij wat verkopen via marktplaats en het moet op de post, dan versturen wij het pas zodra het geld op onze rekening staat.
Lach hard, duik diep, kom terug..
bumbly schreef:
13-01-2018 23:14
Dat gebeurt toch heel vaak? Als wij wat verkopen via marktplaats en het moet op de post, dan versturen wij het pas zodra het geld op onze rekening staat.
Klopt maar TO zegt een vals adres te hebben gekregen om op te halen?
Lillybit schreef:
13-01-2018 23:22
Klopt maar TO zegt een vals adres te hebben gekregen om op te halen?
waar lees je dat?
ouwewijsneus schreef:
13-01-2018 23:34
waar lees je dat?
Dat vraag ik.
Zie vraagteken.
Waarom krijgt ze een vals adres?
Lillybit schreef:
13-01-2018 23:07
Kan je je geld niet terugboeken?
En waarom heb je vooraf betaald?

Sinds wanneer kun je geld terugboeken als je zelf hebt overgemaakt?
Scratte schreef:
14-01-2018 00:18
Sinds wanneer kun je geld terugboeken als je zelf hebt overgemaakt?
Sinds nooit. Gewoon in je buurt bieden en dan zelf ophalen.
Pluisi schreef:
14-01-2018 00:20
Sinds nooit.
Duh. Ik wilde alleen even benadrukken dat het een suf advies was :)
Alle reacties Link kopieren
Het is laat, maar ik snap iets niet.
Hoezo heeft hij een vals adres opgegeven?

je hebt geld overgemaakt?

als je geld overmaakt ben je geen adres nodig, als je adres nodig bent en het gekochte gaat halen, dan betaal je toch niet per bank vooraf?


of mis ik nu iets??
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-01-2018 22:14
Dan doe je geen aangifte.
Precies :-)
Alle reacties Link kopieren
Vaak is het (bij oplichting) zo dat de koper het wil halen en dat de verkoper dan een adres noemt in één of andere uithoek waardoor de koper dan besluit dat het maar per post moet. En het vervolgens dus niet ontvangt. En voordeel daarvan is ook dat de oplichter vervolgens dus niet (of nog moeilijker) te achterhalen is.
Ik zou wel aangifte doen. Het kan echt wel zin hebben zoals je hier ook leest en zo’n grote moeite is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je het zelf op haalt is het helemaal beetje dom al te betalen, dat kun je tegenwoordig bij de verkoper met een app doen, of contant.
die ik wilde bestaat al...
meisje85 schreef:
14-01-2018 08:23
Vaak is het (bij oplichting) zo dat de koper het wil halen en dat de verkoper dan een adres noemt in één of andere uithoek waardoor de koper dan besluit dat het maar per post moet. En het vervolgens dus niet ontvangt. En voordeel daarvan is ook dat de oplichter vervolgens dus niet (of nog moeilijker) te achterhalen is.
Ik zou wel aangifte doen. Het kan echt wel zin hebben zoals je hier ook leest en zo’n grote moeite is het niet.

Dit klopt helemaal. Ik ben ooit ook via internet opgelicht, ik kwam erachter toen ik het geld had overgemaakt en opeens een heel andere naam bij de afschrijving stond dan de naam die de persoon had aangegeven. Toen ben ik gaan Googelen en kwam erachter dat ik was opgelicht.

Ik heb aangifte gedaan en een jaar later heb ik het geld toch nog terug ontvangen
Scratte schreef:
14-01-2018 00:24
Duh. Ik wilde alleen even benadrukken dat het een suf advies was :)
Bedankt, zat met incasso's in mijn hoofd. :proud:
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
14-01-2018 10:12
Maar als je het zelf op haalt is het helemaal beetje dom al te betalen, dat kun je tegenwoordig bij de verkoper met een app doen, of contant.
Ja duh, men wil natuurlijk zelf ophalen en aan de deur betalen juíst om te voorkomen belazerd te worden. Daarom verzint de oplichter dat ie 250 km verderop woont, waardoor de koper eieren voor z’n geld kiest, geld overmaakt, het product laten verzenden en.... wordt opgelicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven