Olympische winterspelen

14-01-2018 00:00 856 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje vroeg misschien maar dan is ie er maar vast: een topic over de olympische winterspelen.
Wie gaat dat volgen? En wat kijk je graag?
Zelf vind ik het schaatsen (langebaan, shorttrack ook wel) het leukst en zal verder ook volgen hoe Nederlanders in andere sporten het doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de zomerspelen altijd leuker dan de winterspelen. Meestal volg ik de Nederlandse sporters een beetje. De snowboardonderdelen zoals die halfpipe vind ik ook altijd leuk en sommige skionderdelen. Maar echt speciaal de tv er voor aanzetten doe ik niet. Terwijl de tv met de zomerspelen vaak aangaat zodra we thuis zijn..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel zoveel mogelijk kijken, vind bijna alle wintersporten wel leuk om te kijken.
Eigenlijk wel gek, want anders volg ik het niet meer. Alleen tijdens de Olympische Spelen.
Pluk de dag
Bij mij een beetje hetzelfde als Bumbly. De zomerspelen vind ik veel leuker en heb ik anderhalf jaar geleden ook mijn hele ritme voor om gegooid (had toch vakantie). Dat zou ik voor de winterspelen niet zo snel doen. Vind de Nederlanders leuk om te volgen, maar er is niets wat ik niet kan missen of voor thuis zou blijven. Als ik thuis ben dan zal de televisie wel gewoon aan staan als het bezig is, maar daar houdt het dan ook wel mee op.
Yes ik kijk zoveel mogelijk. Vind de zomerspelen wel leuker, maar dat is omdat dat vaak bekendere sporten zijn, die je zelf ook sneller doet.
Vind eigenlijk alle sporten ook wel leuk, geen specifieke voorkeuren
Alle reacties Link kopieren
Skeleton, hoop op nederlandse deelnemers (goede kans), idioot om, hoofd vooruit, naar beneden te suizen maar wel stoer....daarnaast natuurlijk Sven op de tien km (denk dat ie het weer niet haalt en daar over twintig jaar nog steeds verdrietig om is, ik duim wel voor 'm). In eerste plaats kijk ik natuurlijk voor......curling....
Alle reacties Link kopieren
Vroeg? Ik was vorig jaar in Zuid Korea en werd er echt mee dood gegooid. Knuffels, pennen, notitieboekjes, handdoeken, reclame spotjes etc etc. Vind het nu wel een beetje jammer dat ik toen niet iets kleins heb gekocht voor de Olympische Spelen als souvenir.

Vind de zomerspelen zelf ook leuker, ik denk dat als ik iets ga kijken het kunstschaatsen en wellicht curling wordt, vind dat laatste gewoon zo grappig op de een of andere manier :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Grappig, bij mij leven de winterspelen dan weer net iets meer. Hoewel ik de Zomerspelen ook zeker volg, zwemmen en atletiek dan vooral en vind handbal ook leuk.
Sven kramer heeft bij mij een erg hoge gunfactor. Enorm gedreven en altijd sterk in interviews. Heeft veel pech gehad tijdens olympische spelen op de 10 km. maar dit keer haalt ie het denk ik. Weet niet of bergsma zo gauw in absolute topvorm raakt na zijn behoorlijke dal. Al heeft die misschien het voordeel dat ie nog frisser is omdat ie de vijf niet rijdt. Of juist gebrek aan wedstrijdritme? Bloemen is de grootste uitdager denk ik. Maar moet nog maar zien wat die kan op een lager gelegen baan.
Ja, Skeleton... Daar moet je wel behoorlijk wat lef voor hebben! Vind kijken ernaar al eng :) Nederlandse deelnemers op dat onderdeel zou leuk zijn inderdaad.

Leuk dat de Winterspelen vorig jaar al zo leefden in Zuid Korea. Jammer dat je daar geen souvenir van hebt ja!
Alle reacties Link kopieren
Sven gaat het weer niet halen dankzij Ted Jan Bloemen, helaas, over tig jaren huilt ie daar nog steeds om.....
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik hem het gun, en hij het verdient, stoere vent die Sven, maar hij haalt het niet, ik hoop dat ik ongelijk krijg..
Leuk topic! Ik ga zeker kijken. Kijk graag sport en vind zowel de winter- als zomerspelen leuk. Curling vind ik saai, dus kijk ik waarschijnlijk niet. Ik verheug me nu al op de nieuwe onderdelen tijdens deze OS, nl. schaatsen massastart, alpine skiën team event en snowboard big air. Curling gemengd is ook nieuw, voor de liefhebbers.
Curling vind ik leuk om te zien. De rest kijk ik hoe het uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
De 1500m mannen wordt echt superspannend met Koen en Kjeld, daar kijk ik nu al naar uit!

En ik hoop dat Sven goud pakt op de 10km.
Alle reacties Link kopieren
Curling! Alleen jammer dat de NL-heren zich niet hebben geplaatst, maar gelukkig staan ze nog wel op het WK dit jaar :yes:
Ik verheug me er nu al enorm op. Het wordt wel achteraf kijken door het tijdsverschil en mijn werk, dat vind ik wel jammer. Ik ben ZO benieuwd wat onze dames en heren schaatsers gaan doen en natuurlijk ook Sjinkie op de shorttrack!
Ik ga ook weer kijken! Ik vind vooral schaatsen leuk maar ik zal de rest ook kijken als ik tijd heb. Ik kijk eigenlijk nooit sport, behalve met de Olympische Spelen of het voetbal EK of WK. En dan ben ik ook heel fanatiek :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Zomerspelen ook leuker omdat het iets diverser is qua sporten maar ik ga zeker volgen. Vriend is fervent schaatser dus dat staat hier sowieso bijna elk weekend op (in de winter dan :proud:) en verder kijk ik ook vaak naar het skiën en snowboarden.
Ik hoop ook heel erg dat Sven gaat winnen maar ik ben bang dat hij zijn kans gehad heeft... verder ben ik voor Kjeld en Jan :heart:
Ja ja ja ja ik! Ik ga alles volgen
Ik ben heel benieuwd wat Esmee Visser en Anice Das gaan doen. En natuurlijk Koen Verweij en Ronald Mulder. Zo jammer dat Dai Dai Ntab gediskwalificeerd was.
Ik ga het wel - een beetje - volgen, maar niet op TV. Wij hebben alleen maar een TV op de slaapkamer en om er nou voor naar bed te gaan. Mijn informatie haal ik wel van internet , incl. teletekst.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk heel veel, schaatsten, skiën, snowboarden, biatlon etc. Curling en kunstschaatsen heb ik dan weer ets minder mee.
En dat is met name het mooie van Olympische spelen er komt van alles voorbij.
Normaal is sport in Nederland bijna alleen tennis, voetbal en fietsen. Zo jammer
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Ja, leuk!
Ik houd totaal niet van de winter en de kou e.d., maar ik vind het wel erg mooi om te zien vanuit mijn verwarmde woonkamer met een dekentje op de bank en een beker warme thee :-)
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
14-01-2018 07:34
De 1500m mannen wordt echt superspannend met Koen en Kjeld, daar kijk ik nu al naar uit!

En ik hoop dat Sven goud pakt op de 10km.
Leuke tweestrijd, maar ze gaan niet winnen. Goud is voor Yuskov, als hij tenminste mee mag doen. Ik hoop van wel. Er zullen meer spannende afstanden zijn, denk aan de 500 meter mannen.

Ik kijk graag naar de winterspelen. Curling vind ik leuk, kijk ook graag naar Biatlhon. De jurysporten (freestyle, kunstrijden e.d.) vind ik minder leuk. Is altijd gedoe. Shorttrack vind ik ook niet zo. Wel goede sfeer, zeker in Korea. Maar ook een jurysport.
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
14-01-2018 01:57
Sven gaat het weer niet halen dankzij Ted Jan Bloemen, helaas, over tig jaren huilt ie daar nog steeds om.....
TJ Flowers heeft op een laaglandbaan nog niet laten zien Sven aan te kunnen. En dan komt er ook nog druk bij. Ben benieuwd, kan er prima mee leven als TJ wint.
Alle reacties Link kopieren
kale62 schreef:
14-01-2018 12:06
Ik ga het wel - een beetje - volgen, maar niet op TV. Wij hebben alleen maar een TV op de slaapkamer en om er nou voor naar bed te gaan. Mijn informatie haal ik wel van internet , incl. teletekst.
Het zal vooral 's ochtends (vroeg) zijn. Tijdverschil is 8.00 uur. Dus stel dat een sport om 9.00 uur Koreaanse tijd begint is dat 01.00 in NL. Hoef je dus niet speciaal voor naar bed. Wel wat langer blijven liggen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven