Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018

12-05-2017 11:23 1429 berichten
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Awina 29/33 Eerste 6 januari Meisje! :love: 16 december bevallen! :heart:
Wolkje85 32/32 Eerste 10 januari Jongen!
Jongen!
:love: .. december bevallen! :heart:
Nx3 33 Vierde 3 januari Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
GettingEven 30/40 Eerste 30 december Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
UkkePuckje2017 31/33 Tweede* 7 januari Meisje! :love: 29 december bevallen! :heart:
happyapple Tweede 2 januari nnb :love: .. december bevallen! :heart:
Mamarjan 31/34 Tweede 3 januari Meisje! :love: 31 december bevallen! :heart:
xkussie 25/28 Eerste 10 januari Meisje! :love: 8 januari bevallen! :heart:
Anais_ 31/31 - .. januari Meisje! :love: 17 januari bevallen! :heart:
Lotte_joy 31/39 Tweede 30 december Jongen! :heart: :duckie:
ASP 28/27 Eerste 30 december Jongen! :heart: :duckie:
Floor789 25/27 Eerste 31 december Jongen! :heart: :duckie:
Lissjay 32/32 Tweede 2 januari Meisje! :heart: :duckie:
Blauwe_Stoel 33/34 Eerste 3 januari Jongen! :heart: :duckie:
SuperPannenkoek 31/39 Tweede 11 januari Jongen! :heart: :duckie:
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anais_ schreef:
06-01-2018 11:23
Wel iets beter. Ik begon mijn verlof met veel hoesten. Daarna maagproblemen er bij en rusteloze benen. Dat had allemaal effect op mijn slaap. Voor mijn maag heb ik een drankje. En de rusteloze benen nemen af. Gisteravond voor het slapen was het er gewoon niet meer. Maar ik lag toch wakker van ongeveer 2 tot 4:30 uur. Zonder reden eigenlijk. Verder gaat het best redelijk. Zeker als ik wat meer geslapen heb. Maar de baby mag wel komen. Er is weinig ruimte meer heb ik het idee.

Geef je nog steeds borstvoeding. Echt heerlijk zeg dat slapen. Daar kom je echt van bij. Hoop ook een slaapkopje te krijgen.
jaa op het eind zit alles gewoon in de weg , ik lag ook hele nachten wakker toen ik zwanger was , nu slaap ik gelukkig weer goed en heerlijk op mijn buik weer haha.

ja de borstvoeding gaat goed , woensdag komen ze van het Cb thuis langs, en dan moet ik even kijken hoeveel ze aan is gekomen, in mijn kraamweek kwam ze niet echt aan,maar verder is ze wel heel tevreden en huilt ze nooit en plast heel veel dus het zal wel goed komen, maar misschien dat ik dan moet bij voeden ofzo geen idee.
maar tot die tijd blijf ik lekker bv geven, het is wel fijn dat ik het nu eindelijk een keer kan geven.
Na een stilte kom ik hier ook weer even spieken! Hoe is het bij jullie dames, met de al geboren baby’s en de laatste loodjes bij de zwangeren?

Hier gaat t goed, op wat gebroken nachten na. Haar dag en nachtritme moeten we nog wat omdraaien... overdag slaapt ze als een engeltje en snachts is ze soms klaarwakker en jengelig. Gelukkig zitten er ook goede nachten tussen, maar langer dan 2 tot 3 uur slaap kan ik vergeten :) borstvoeding gaat ook perfect gelukkig! Wel raar idee dat ik gisteren was uitgerekend, terwijl ze nu al 3 weken heerlijk in mn armen ligt :love:

@ nx3: in het begin maakte ik me ook zorgen over de bv, of ze wel voldoende kreeg. Kraamhulp gaf aan bij te proberen voeden met kunstvoeding voor de zekerheid, maar ze pakte de kunstvoeding na een borstvoeding niet. Toen was voor mij wel duidelijk dat ze voldoende binnen krijgt.

@ cb: inmiddels zijn die hier ook langsgeweest, maar waarom precies is me nog steeds een raadsel. “Wat voor werk doe je, o je hebt geen vragen? ze ziet er goed uit, maar je kan haar laten wegen voor de zekerheid hoor... o je hebt dat zelf al gedaan? Kan ook op inloopspreekuur bij ons... ja het effect is nagenoeg hetzelfde, maar kom toch maar”... dit gesprek duurde een half uur waarbij ze deze zinnen ongeveer 3 keer heeft herhaald. Vervolgens krijg ik een afspraak voor een intake bij hen nog een keer, waarbij ze ons volgens eigen woorden gaan voorbereiden op de volgende afspraak met de inentingen. Vroeg me af of dat niet in 1x had gekund, maar we zien wel ;-D er zal vast een systeem en beredenatie achter zitten ;)

@ tabel: dank aan degene die deze bijgewerkt heeft! Mooi overzichtelijk weer zo
@awina , tja het Cb heb ik echt slechte ervaring mee haha , gaat bij mij ene oor in en andere oor uit . het is dat ik zelf geen baby weegschaal heb , anders had ik haar ook zelf gewogen.

fijn dat alles ook lekker loopt bij jullie, voelde je je baby ook in de je buik veel snachts bewegen ??
mijn meisje voelde ik snachts bijna nooit. en ook nu slaapt ze snachts gewoon prima, eigenlijk zo goed als door. sommige dagen komt ze om de 4 uur. heb echt geluk met dat haha, zeker omdat ook de scholen morgen weer beginnen, dus het is echt fijn dat ik kon bij tanken de afgelopen week.

en indd de tabel is mooi bijgewerkt , grappig dat we allemaal in de zelfde week bevallen zijn , althans niet allemaal maar een aantal.
Fijn die 4 uur zeg, ben stiekem jaloers ;) ze heeft nu veel last van kramp, dus ik vrees voor aankomende nacht. De kruik en buikmassage helpen tot dusver nog niet echt helaas.

Ik voelde de baby inderdaad wel bewegen als ik ging slapen. Man heeft ook een paar keer verteld dat het disco in mijn buik was snachts, terwijl ik er gewoon doorheen sliep haha.

Wij hebben ook geen babyweegschaal hoor, maar een normale digitale. Kraamhulp gaf aan dat je haar gewoon kan wegen door er op te staan zonder en met baby, dan weet je ongeveer wat je baby is aangekomen. Sinds ze weg is maar een keertje even getest, want ze ziet er goed uit en drinkt voldoende, maak me daar dus echt geen zorgen om.
Awina schreef:
07-01-2018 21:21
Fijn die 4 uur zeg, ben stiekem jaloers ;) ze heeft nu veel last van kramp, dus ik vrees voor aankomende nacht. De kruik en buikmassage helpen tot dusver nog niet echt helaas.

Ik voelde de baby inderdaad wel bewegen als ik ging slapen. Man heeft ook een paar keer verteld dat het disco in mijn buik was snachts, terwijl ik er gewoon doorheen sliep haha.

Wij hebben ook geen babyweegschaal hoor, maar een normale digitale. Kraamhulp gaf aan dat je haar gewoon kan wegen door er op te staan zonder en met baby, dan weet je ongeveer wat je baby is aangekomen. Sinds ze weg is maar een keertje even getest, want ze ziet er goed uit en drinkt voldoende, maak me daar dus echt geen zorgen om.
ohja indd met een digitale kan het ook, ik moet er nog steeds is 1 aanschaffen haha.
ik maak me opzich ook geen zorgen om het gewicht, ze is heel tevreden en laat zelf los met drinken etc , huilt nooit en plast een hoop. maar ben wel benieuwd wat ze nu ong weegt en hoeveel ze is aan gekomen.

vervelend dat je meisje steeds krampjes heeft , zo sneu altijd. en vaak helpt niks er tegen.
je zou ook infacol kunnen proberen,mocht je dat al niet geprobeerd hebben. soms helpt dat wel.
hoop op een goeie nacht voor jullie
Dankje nx3, ik ga morgen even in de stad op zoek, misschien dat t helpt :)
Awina schreef:
07-01-2018 22:30
Dankje nx3, ik ga morgen even in de stad op zoek, misschien dat t helpt :)
heeft het geholpen? ik hoop het wel voor jullie. x
Thanx, ik heb inderdaad infacol gekocht gisteren, inmiddels is ze minder jengelig gelukkig maar ze heeft nog steeds wel last. Ze ligt nu al even heerlijk te slapen, dus ik hoop dar dit een goed teken is dat t begint te werken en dat dat vannacht doorzet ;)

Hoe is het trouwens met de andere kids nu de kleine er is Nx3? Zal wel een drukte zijn met 4 kinderen nu vermoed ik zo? Hopelijk krijg je nog wat rust!

@ Wolkje, is hoe gaat t met jou en de tweeling? Je zal wel vermoeid zijn ook...
Awina schreef:
09-01-2018 21:08
Thanx, ik heb inderdaad infacol gekocht gisteren, inmiddels is ze minder jengelig gelukkig maar ze heeft nog steeds wel last. Ze ligt nu al even heerlijk te slapen, dus ik hoop dar dit een goed teken is dat t begint te werken en dat dat vannacht doorzet ;)

Hoe is het trouwens met de andere kids nu de kleine er is Nx3? Zal wel een drukte zijn met 4 kinderen nu vermoed ik zo? Hopelijk krijg je nog wat rust!

@ Wolkje, is hoe gaat t met jou en de tweeling? Je zal wel vermoeid zijn ook...
met se andere kids gaat het heel goed , ze zijn heel blij met hun zusje en zitten constant aan haar hahaha.
het scheelt echt heel veel dat mijn meisje zooo ontzettend makkelijk is , die gaat gewoon mee in het ritme van de kinderen. tig keer per dag die wagen in en uit om de kids van en naar school te halen/brengen. boodschappen etc het maakt haar echt allemaal niks uit. ze slaapt gewoon verder of kijkt vrolijk rond.
in de ochtend is het alleen even wennen omdat ik haar moet voeden, en omdat ze zo een slaapkop os moet ik haar vaak echt om half 8 wakker maken ander red ik het niet haha.

jullie meisje os alweer een maand nu bijna?? gaat alles bij jou ook ? ook met jezelf?
Fijn zo’n makkelijk kind ;) Leuk ook dat de andere kids zo met haar omgaan, lijkt me leuk om te zien!

Al bijna een maand alweer.... jeetje wat gaat dat bizar snel he? Alsof de bevalling een week geleden was. Hier doet ze het ook goed, gelukkig is zij ook makkelijk en kan ik lekker met haar de hort op en kan iedereen haar vasthouden, het maakt haar niet uit. Het moet alleen niet heel lang duren, maar je ziet aan haar heel goed wanneer ze het zat is en rust wil. Gelukkig maakt het haar niet uit of ze bijkomt in de wieg bij oma of thuis in haar eigen bed :)

Met mij gaat t ook prima gelukkig, ik heb al even geen last meer van de knip, maar die is nog niet helemaal geheeld. Heb jij nog ergens last van?
Ben ook super blij dat ik gewoon lekker naar buiten kan. Enige waar ik wel tegenaanloop is dat ik me af en toe echt een melkmachine voel, maar daar zullen er meer last van hebben denk ik zo ;-D
Awina schreef:
10-01-2018 11:20
Fijn zo’n makkelijk kind ;) Leuk ook dat de andere kids zo met haar omgaan, lijkt me leuk om te zien!

Al bijna een maand alweer.... jeetje wat gaat dat bizar snel he? Alsof de bevalling een week geleden was. Hier doet ze het ook goed, gelukkig is zij ook makkelijk en kan ik lekker met haar de hort op en kan iedereen haar vasthouden, het maakt haar niet uit. Het moet alleen niet heel lang duren, maar je ziet aan haar heel goed wanneer ze het zat is en rust wil. Gelukkig maakt het haar niet uit of ze bijkomt in de wieg bij oma of thuis in haar eigen bed :)

Met mij gaat t ook prima gelukkig, ik heb al even geen last meer van de knip, maar die is nog niet helemaal geheeld. Heb jij nog ergens last van?
Ben ook super blij dat ik gewoon lekker naar buiten kan. Enige waar ik wel tegenaanloop is dat ik me af en toe echt een melkmachine voel, maar daar zullen er meer last van hebben denk ik zo ;-D
ik heb nergens last van gelukkig, enigste wat ik wel nog heb is als ik naar de wc moet voor een grote boodschap zeg maar, het best zeer doet. maar meer van binnen alsof mijn darmen en baarmoeder elkaar in de weg zitten zeg maar.
ik kijk het nog even aan en anders maar is aan de ha vragen of dat normaal is. verder heb ik nergens last van gelukkig.

vandaag is het Cb langs geweest en was echt een leuke en lieve vrouw, mijn meisje was nog steeds niks aan gekomen,en weer war afgevallen, ik was er al bang voor een beetje, maar ondanks dat ze niet aankomt id ze wel heel tevreden en plast ze veel, huilt nooit, ik moet nu een week proberen 2 borsten per keer te geven en dan evt nog bij voeden. en dan is ze hopelijk dinsdag iets aangekomen, maar anders stop ik met de bv en ga ik over op een fles hoe jammer dat ook is, maar ik zie het niet zitten om constant en bv te geven en daarna nog bij te voeden, dan ben ik alleen maar bezig met voeden heel de dag en met nog 3 kids is dat niet haalbaar.
Hallo mama's
Na een heerlijke kraamweek in mijn kraambubbel is het morgen alweer 2 weken nadat ik bevallen ben.
Mis het zwanger zijn nu al!
Ons meisje is zo lief en leuk, wel last van reflux na het drinken, dan een half uur rechtop houden en ondanks dat slikt ze veel, en dus lucht, dus krampjes. (Hebben zoveel baby's, ons meisje heeft niet uitzonderlijk meer denk ik)

Nx3, dat gevoel bij toilet bezoek heb ik ook. Het best beschrijf ik het alsof er van binnen een soort vaccuum ontstaat wat echt veel pijn doet. Ik weet ook niet zo goed of ik er mee naar de huisarts moet... of het tijd moet gunnen. Hou me op de hoogte wat de huisarts zegt :D.
Als ik het zo lees heb je er vrede mee mocht je overstappen naar kunstvoeding, maar stiekem hoop ik dat je meisje toch gegroeid is en je gemotiveerd blijft door te gaan met borstvoeding. (Belangrijkste is dat het voor jou goed voelt!)
Zie ik nou goed dat alle nog schrijvende moeders in december bevallen zijn?
mamarjan schreef:
13-01-2018 11:40
Oeps, ik ben ook al in december bevallen... Alles gaat goed hier. :)
...
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 10:12
90.48% gewijzigd
mamarjan schreef:
13-01-2018 09:46
Hallo mama's
Na een heerlijke kraamweek in mijn kraambubbel is het morgen alweer 2 weken nadat ik bevallen ben.
Mis het zwanger zijn nu al!
Ons meisje is zo lief en leuk, wel last van reflux na het drinken, dan een half uur rechtop houden en ondanks dat slikt ze veel, en dus lucht, dus krampjes. (Hebben zoveel baby's, ons meisje heeft niet uitzonderlijk meer denk ik)

Nx3, dat gevoel bij toilet bezoek heb ik ook. Het best beschrijf ik het alsof er van binnen een soort vaccuum ontstaat wat echt veel pijn doet. Ik weet ook niet zo goed of ik er mee naar de huisarts moet... of het tijd moet gunnen. Hou me op de hoogte wat de huisarts zegt :D.
Als ik het zo lees heb je er vrede mee mocht je overstappen naar kunstvoeding, maar stiekem hoop ik dat je meisje toch gegroeid is en je gemotiveerd blijft door te gaan met borstvoeding. (Belangrijkste is dat het voor jou goed voelt!)
mocht de bv echt niet meer lukken dan heb ik er indd vrede mee , maar ik kan en wil niet de hele dag door alleen maar bezig zijn met voeden en dat is momenteel bijna wel.her geval doordat ik en bv en daarna nog fv er achter aan moet geven duurt samen nog een uur en dan heb ik 2 uur de tijd en moer ik weer. opzich voor nu niet erg , maar goed maandag komt er een lactatiedeskundige nog even mee kijken , van haar te horen gekregen dat ik beter 1 borst per keer kon geven en dan nog flesje van 30 ml en 1 schep. dat werkt wel een stuk beter in ieder geval en als ze dan nog dorst heb dan krijgt ze nog de 2de borst er achter aan. het bijvoeden doe ik alleen overdag en niet snachts , ik probeer wel echt zoveel mogelijk alleen bv te geven en dan zie ik dinsdag wel verder .
maar het is indd niet dat ik anti fv ben ofzo , mijn andere kinderen zijn. er ook groot mee geworden. maar de voorkeur gaat nu wel uit naar bv.
mamarjan schreef:
jaaa klopt echt grappig he , meeste ook nog in de zelfde week hihi.
Anais_ schreef:
13-01-2018 12:28
Ik ben nog niet bevallen. Nu 40+2.
Dinsdag word ik gestript.
oh spannend meid, zat vandaag nog aan je te denken haha.
hopelijk heb je snel je baby ook in armen , dan kan je ook lekker genieten.
Anais_ schreef:
13-01-2018 12:28
Ik ben nog niet bevallen. Nu 40+2.
Dinsdag word ik gestript.
Sorry dat ik je over het hoofd zag.
Je maakt het wel spannend! Hopelijk gaat het strippen effect hebben.
mamarjan schreef:
Haha grappig gegeven inderdaad.
Hier gaat overigens alles goed met de kleine.
Erg rustig meisje, nog steeds heel tevreden. Behalve als ze honger heeft of krampjes haha, maar ja dat is gebruikelijk.
Badderen en douchen vind ze heerlijk! Vandaag voor het eerst met papa gedoucht, ze lag helemaal te genieten. Zo mooi om te zien.

1 februari mogen we voor het eerst naar het CB, ben benieuwd hoe ze gegroeid is dan.
Weeg dr thuis wel af en toe, maar werkt toch niet optimaal.
Ik mocht op dag 10 al met dochter naar het cb. Vind het eigenlijk niet zo vriendelijk voor alle jonge gezinnen die dus (volgens de brief) tussen dag 8 en dag 12 met hun kind al de deur uit gestuurd worden. Werd bij jullie de gehoorstest thuis gedaan?
Hoi dames!

Allemaal gefeliciteerd met jullie baby’s, een ware babyboom in december zie ik! Hopelijk gaat het allemaal goed met jullie :-)

Ik kwam even melden dat we afgelopen maandag op 08-01-2018 onze dochter hebben mogen verwelkomen! Wat bijzonder en een mega mooie ervaring.. Alles gaat goed met ons en ook mama is alweer aardig op de been!

Ik wens jullie heel veel geluk en gezondheid met jullie gezinnetjes :heart:
mamarjan schreef:
14-01-2018 17:13
Ik mocht op dag 10 al met dochter naar het cb. Vind het eigenlijk niet zo vriendelijk voor alle jonge gezinnen die dus (volgens de brief) tussen dag 8 en dag 12 met hun kind al de deur uit gestuurd worden. Werd bij jullie de gehoorstest thuis gedaan?
Hier kwamen ze op dag 5 thuis voor de gehoortest en hielprik en op dag 11 voor een huisbezoek van de verpleegkundige van het cb. Bij ongeveer 4 weken dan de 1e keer zelf naar het cb toe.
Gefeliciteerd xkussie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven