einde lange afstandsrelatie

13-01-2018 23:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren is mijn relatie met een buitenlandse partner ten einde. We hadden een lange afstandsrelatie waarbij zij meerdere keren voor korte of langere periodes een vliegtuig nam om bij mij te zijn. Ik ben ook een paar keer naar haar land gevlogen, maar minder vaak als zij naar hier.

Toen ik het heel druk had met mijn job hebben we elkaar drie maand niet gezien. Zij begon er toen over dat ik naar haar toe moest komen. Ik liet toen duidelijk verstaan dat ik tijdens deze drukke periode niet even naar daar kon vliegen. Uiteindelijk stelde zij dan voor dat zij opnieuw tot bij mij zou reizen. Ik was daar blij om. Maar dan maakte ze plots een drama omdat ik nog iemand anders te gast had in die periode. Ik begreep dit niet. Er is namelijk genoeg ruimte in het huis en in het verleden is dit nooit een probleem geweest. Nadien zijn er nog dingen gebeurd, maar dit was volgens haar het punt waarop de relatie gesneuveld is. Sorry voor het lange verhaal, maar wat vinden jullie hiervan?
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 24-03-2018 01:52
36.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat dat écht het punt is waarop jullie relatie is gesneuveld. Ik denk dat je ex meer had verwacht van jou en jullie relatie. Dit zal waarschijnlijk gewoon de druppel zijn geweest. Heb je het gevoel dat je haar alles gegeven hebt wat mogelijk was, voel je dan vooral niet schuldig. Mocht dit niet het geval zijn geweest, dan is de relatie je duidelijk niet genoeg waard geweest..
Lach hard, duik diep, kom terug..
bumbly schreef:
13-01-2018 23:39
Ik denk niet dat dat écht het punt is waarop jullie relatie is gesneuveld. Ik denk dat je ex meer had verwacht van jou en jullie relatie. Dit zal waarschijnlijk gewoon de druppel zijn geweest. Heb je het gevoel dat je haar alles gegeven hebt wat mogelijk was, voel je dan vooral niet schuldig. Mocht dit niet het geval zijn geweest, dan is de relatie je duidelijk niet genoeg waard geweest..
Eens. Ze was miss dan toch niet de ware. Sterkte!
Ik denk dat jullie allebei blij mogen zijn dat het uit is. Dit werkte gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Next toch.. zonde van je tijd. Leef! :jump:
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dit is voor jullie beide niet gezond. Laat het rusten en vooral, gun jezelf wat rust. Sterkte!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Heb jij ooit overwogen of je een toekomst kon opbouwen in haar land? Het klinkt alsof zij méér moest overhebben voor de relatie dan jij en dat dat mogelijk ging wringen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad alsof zij het meeste moeite moest doen voor jullie relatie..ongelijkwaardigheid dus en die gast was waarschijnlijk gewoon de druppel die de emmer deed overlopen omdat je ook dat niet voor haar over had.
Ik denk niet, gezien je andere topic, dat zij meer voor jou over had.
Ik denk eerder dat ze er nu alles aan wilde doen om haar misstappen tot het verleden te laten behoren, waardoor zij nu misschien meer investeerde in jullie relatie dan jij.

Wat maakt het nu zo lastig voor je? Je leek de vorige keer namelijk al geconcludeerd te hebben dat de relatie eindig was
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je deze situatie met die gastenkamer heel lastig vindt, als je denkt dat dat 'het ding' was waardoor het misging. Wat dobbel123 zegt, lijkt het meer een druppel.

Zeven jaar is een lange tijd ook qua 'investering' en je hebt toch veel moeite voor elkaar gedaan. Toch sluit ik me aan bij de anderen die zeggen: helaas, heel vervelend maar blijkbaar is of wordt dit hem niet. Mogelijk deels door de lastige omstandigheden. Maar dit klinkt niet als iets dat goed en snel te 'repareren' is...

Proberen zo snel en netjes mogelijk af te sluiten en dan weer door met je leven? Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
De reden waarom ik hier mee worstel is dat we proberen - nu de relatie over is - vrienschappelijk contact te houden, maar ze blijft me beschuldigen dat ik minder in de relatie investeerde, wat me naast de eenzaamheid een schuldgevoel geeft en dat is niet fijn.
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 24-03-2018 01:56
65.08% gewijzigd
Een relatie op afstand is een extra uitdaging. Daarbij kwam ook de stress dat je van de lucht niet kunt leven en er dus een job moest komen. Dat was een extra uitdaging.
Lees ik dat jullie veel ruzies hadden.
Het getouwtrek wie zin had om naar de ander te reizen, etc.

Denk je dat ze van plan was om haar vaste baan voor jou op te geven, of jij de jouwe?

Ik denk dat er te weinig rust en basis tussen jullie was en dat het veel is om van haar te verwachten dat ze vrienden kan blijven.
Laat haar los.
gvdb schreef:
14-01-2018 10:17
De reden waarom ik hier mee worstel is dat we proberen - nu de relatie over is - vrienschappelijk contact te houden, maar ze blijft me beschuldigen dat ik minder in de relatie investeerde, wat me naast de eenzaamheid een schuldgevoel geeft en dat is niet fijn.
Als iemand, in welke relationele context dan ook, steeds dezelfde verwijten blijft maken richting mij dan zou ik serieus overwegen of ik daar wel contact mee wil blijven houden
Alle reacties Link kopieren
Goed, de relatie is nu over. Maar ik heb het er moeilijk mee dat zij niet gewoon kan zeggen 'het werkte niet'/'ik ga voor mijn carrière' en toch de nood voelt om tot op vandaag mij de schuld in de schoenen te schuiven voor de breuk... (want door dit schuldgevoel zit ik hier nu dus te piekeren).
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 24-03-2018 01:57
49.44% gewijzigd
De reservering van de gastenkamer zal niet het enige zijn geweest. Het was al een tijd getouwtrek en er waren allerlei ruzies. Op een gegeven moment is het genoeg en wil je rust.

Je hoeft geen schuldgevoel te hebben. Het liep zoals het tussen jullie liep. Leer van de dingen die zijn gebeurd en neem dat mee in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Tja moeilijk..misschien had ze juist voor een vast contract daar gekozen vanwege het al eerder aanwezige gevoel dat het teveel van haar kant kwam? het moeilijke is dat niemand het zal weten als jullie daar niet over communiceerden. En het is al heel moeilijk om de communicatie goed te houden als je elkaar irl niet vaak genoeg ziet/ kan aanraken etc.

Het feit dat jullie beide "druppels" ervaarden die de emmer deed overlopen, betekent dat die emmer al heel erg vol zat en al lang niet meer geleegd word door goede communicatie.

En daar zijn twee mensen voor nodig dus het is ook niet terecht dat ze je een schuldgevoel geeft. Maar voor nu denk ik dat jullie beter even wat afstand kunnen nemen van elkaar en wellicht over een paar maanden/ half jaar dat er dan een vriendschapsband in zit maar eerst moeten beide de relatie verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Het klopt wat jullie zeggen over die ruzie. Wat het 'vrienden blijven na de breuk' betreft is de relatie wel vreemd beginnen lopen. Ondertussen zoekt ze nog steeds contact en dat begrijp ik gewoon niet. Ze is daar haar carrière aan het uitbouwen en heeft affaires met anderen. Wat wil zij toch van mij nog?
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 00:11
69.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo belangrijk wat zij van jou wilt..het gaat er meer om, wat wil jij nog van haar? zit je op haar bezoekjes te wachten? of belemmerd het je in de rest van je leven om de draad weer op te pakken?

Ik zou daar duidelijkheid over willen verkrijgen als ik jou was..wil je haar in je leven met alles wat ze wel/ niet doet? of wil je verder gaan met je leven?
Eens met Dobbel. Als jij je goed voelt bij hoe zij jou benadert en bij wat ze jou vertelt (over bedpartners) dan is er geen probleem.
Zolang jij haar al die ruimte blijft geven en geen nee zegt, kan ze hiermee doorgaan. Aan jou om te bepalen hoe ver ze kan gaan!
Alle reacties Link kopieren
Tja, uiteraard maakt het me niet echt gelukkig wat zij doet... Ze schermt dan met het excuus dat de relatie toch gedaan is, maar blijft wel contact zoeken. In feite ziet zij mij nu als een 'friend with benefits', maar daar heb ik niet zoveel zin in.
Ik wil verder met mijn leven, alleen vlot het niet zo goed om iemand nieuw te vinden. Ik ben wel vrij actief, maar de meeste contacten blijven nogal oppervlakkig.
gvdb schreef:
17-01-2018 20:27
In feite ziet zij mij nu als een 'friend with benefits', maar daar heb ik niet zoveel zin in.
Ik wil verder met mijn leven, alleen vlot het niet zo goed om iemand nieuw te vinden. Ik ben wel vrij actief, maar de meeste contacten blijven nogal oppervlakkig.
Als je met haar geen FWB wil dan moet je het contact afkappen.
Ga inderdaad verder met je leven. Het afkappen met je ex staat natuurlijk helemaal los van het al dan niet hebben van een nieuwe relatie. Heb het leuk met jezelf, je vrienden, familie en andere bezigheden. Zo'n nieuwe liefdesrelatie is van later zorg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven