Geen kinderen op Bruiloft

14-01-2018 12:34 958 berichten
Hallo allemaal,

Wij trouwen in juni en wij hebben besloten dat wij geen kinderen erbij willen.

Reden hiervoor is dat wij 2 neefjes hebben ( bijna 2 en net geboren) en vrienden met 2 kindjes van dezelfde leeftijd. Kindjes van deze leeftijd snappen nog niet dat ze even stil moeten zijn wat ook logisch is. En buiten dat vinden wij het vervelend voor de kinderen want voor de kinderen is er simpelweg niks. Vrienden begrijpen dot gelukkig heel goed maar mijn schoonfamilie niet. Die gedragen zich alsof het heel raar is dat er een bruiloft wordt gegeven zonder kinderen.

Er zijn al heel wat drama's voorgevallen met hun waarbij ze heel veel dingen verpest hebben voor ons. Mijn vriend ging met hun zijn pak uitkiezen en uitgerekend op die dag gaan ze daar een discussie over aan met hem. Erg jammer.
Ze zijn tegen ons tekeer gegaan, hebben ons gechanteerd en gemanipuleerd etc. ..
Nou was ik laatst even op visite bij mijn schoonzus en ben er zelf over begonnen om hun een uitleg te geven waarom wij het niet willen.....in de hoop dat dat misschien wat begrip op zou kunnen leveren. Dit heeft dus averechts gewerkt, want ik stuurde haar een paar dagen daarna een ap je of ik de baby nog even mocht komen kijken. In het kort ben ik daar niet welkom om wat ik heb gezegd over de bruiloft en het feit dat er dus geen kinderen mogen komen.....Dus met andere woorden zolang haar kinderen niet welkom zijn op de bruiloft ben ik daar ook niet welkom....Ik vindt het zelf een beetje kinderachtig en mijn vriend is het ook spuugzat met ze.

Als dit al die tijd gewoon op een normale manier besproken was geweest dan hadden wij heus wel gekeken naar een andere oplossing....Zelf na dat ze mijn vriend gechanteerd hadden heb ik nog gezegd: laat die kinderen anders even naar de kerkdienst komen en ff op het feest, dan zijn ze er alsnog even bij...Maar zelfs daar wordt geen genoegen mee genomen....Op een gegeven moment hebben wij gezegd het houdt voor ons nu ook op. Dit is onze dag en het gaat zoals wij dat willen, en niet alleen maar zoals een ander het wil...moet ook bij gezegd worden dat wij al in Veel dingen toegegeven hebben aan schoonfamilie bv van mensen die wij er eigenlijk niet bij wilde hebben die nu toch maar komen etc....het houdt ergens op.

Ik kan ook wel gaan praten met mijn schoonzus maar het Hoe en waarom wil ze toch niet horen......

Ik vindt dit een hele lastige situatie om mee om te gaan!
Tja, het is inderdaad jullie dag, maar ik zou toch ook wel even twijfelen of ik wel wil komen als mijn kids niet welkom zijn.

Het even stil zijn tijdens een bruiloft is ieder zijn meug. Een beetje reuring is niet erg toch?
Onze trouwambtenaar maakte veel grapjes en daar werd om gelachen en over gesmiespeld. Is ook geluid.
Alle reacties Link kopieren
Je weet als je dit soort regels gaat stellen dat er flink commentaar op komt. Jullie keuze dus leven met de gevolgen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Geen kinderen snap ik wel, maar dit is familie. Dat kan je bijna niet weigeren.
Tja, als jullie besluiten dat de kinderen niet welkom zijn, is dat jullie goed recht. Zoals het ook het goed recht is van de ouders om hier niet blij mee te zijn.
Ik begrijp dit soort keuzes niet zo goed. Als je per se wilt dat het "jullie dag" is, dan trouw je toch zonder publiek?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echt loslaten.

Ik snap echt niet dat mensen verbolgen zijn wanneer hun kinderen 1 dag in het leven van de ander niet welkom zijn. 1 dag maar, waarin een echtpaar graag die dag zelf vorm wil kunnen geven zoals zij dat zelf willen. Zo moeilijk is het toch niet om je voor te stellen dat anderen daar op hun dag niet op zitten te wachten? Dat betekent helemaal niet dat je dan niet dol op die kinderen bent, of dat je een hekel hebt aan kinderen ofzo. Waarschijnlijk zullen zij andersom weer meedoen met Sinterklaas, langskomen op kinderverjaardagen, een cadeautje toestoppen bij een goed rapport etc.
timetraveler wijzigde dit bericht op 14-01-2018 12:40
27.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oo, dit gaat leuk worden. :popcorn:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Een bruiloft met een hoofdletter, dat belooft wat.
Jullie dag en jullie keuze en dus ook voor jullie de gevolgen van die keuze, klaar.

Ik denk dat als je 'laat ze even op het feest komen' direct vanaf het begin had gezegd, het allemaal niet zo hoog was opgelopen. Soms is het goed om even na te denken over de gevolgen voordat je je keuze maakt.
Zoveel mensen zoveel meningen. Bruiloften int algemeen zijn altijd festiviteiten waarin alles wordt vergeleken en bekritiseerd. Het is lastig voor mensen om zich in een ander te verplaatsen zo lijkt het. Ik heb het met ons feest meegemaakt en op de bruiloften van anderen. Wordt nooit anders TO. Verstand op nul en vasthouden aan jouw/jullie standpunt. Dus ook voor jou geldt: weet dat anderen ook hun standpunten hebben. Er is geen goed en geen slecht in deze.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook klaar :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Vind het een beetje overtrokken om je kinderen zo nodig mee te moeten willen nemen. Word er altijd wat moe van, dwangmatig gedoe.
Als mijn kinderen niet mogen komen dan kom ik niet...... sommige dingen zijn voor volwassenen, je neemt je kleine kinderen ook niet mee naar een theater.
summer is a state of mind
Ik snap ook eigenlijk niet echt waarom je het lastig vind.

Je bent stellig in je mening dat je geen kids wil. Prima, jullie keuze.

Ik begrijp ook heel goed waarom mensen in jouw omgeving daar moeite mee hebben en zich misschien niet echt welkom voelen.

Ik ga er vanuit dat jij dat ook misschien van te voren had kunnen begrijpen dus wat is het probleem?

Dat je ze wil overtuigen van waarom jullie dit willen en dat niet lukt?
anoniem_25507 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 12:45
3.33% gewijzigd
Timetraveler schreef:
14-01-2018 12:39
Ik zou het echt loslaten.

Ik snap echt niet dat mensen verbolgen zijn wanneer hun kinderen 1 dag in het leven van de ander niet welkom zijn. 1 dag maar, waarin een echtpaar graag die dag zelf vorm wil kunnen geven zoals zij dat zelf willen. Zo moeilijk is het toch niet om je voor te stellen dat anderen daar op hun dag niet op zitten te wachten? Dat betekent helemaal niet dat je dan niet dol op die kinderen bent, of dat je een hekel hebt aan kinderen ofzo. Waarschijnlijk zullen zij andersom weer meedoen met Sinterklaas, langskomen op kinderverjaardagen, een cadeautje toestoppen bij een goed rapport etc.


Ik snap niet dat bruidsparen zich zo vreselijk het middelpunt van alles voelen dat ze zulke eisen aan de figuranten voor hun grote dag gaan stellen.
Dat kinderen van vrienden niet welkom zijn, dat is vrij normaal, maar de kinderen van je broer/zus, dat is wel van een andere categorie. Ik zou daar toch als bruidspaar echt iets anders voor verzonnen hebben, bijv niet in gemeentehuis/kerk, wel bij de borrel daarna, en dan tot het diner of tot het bedtijd is voor ze, die paar uurtjes kom je toch wel door?
Dat ze het niet leuk vinden is prima, dat mag ook gezegd worden, maar als er vervolgens gemanipuleerd en gechanteerd wordt, dan lijkt het mij logisch dat wij daar ook niet leuk op reageren, daarom heb ik er ook duidelijk bij gezet in mijn topic: als dit op een normale manier besproken was geweest dan hadden wij heus wel bereid geweest om te kijken naar een andere oplossing.....Maar het komt er nu wel op neer dat alles moet gaan zoals hun het willen, en wat wij willen en gelukkig van worden wordt totaal niet gerespecteerd....en dat is waar ik moeite mee heb.
Ik snap niet zo goed dat je ingewikkeld doet over een paar 2-jarigen en een baby.
Hooguit zijn die er overdag even bij, in de avond slapen die al vroeg. Wat kun je daar nou voor hinder van ondervinden?

Maar hé het is jullie feestje. Doe waar jij blij van wordt. Al maak je er zo geen vrienden mee.
Jullie geven een feest; iedereen moet moeite doen en zijn tijd opofferen om erbij te zijn. Het is dus aan jullie om zo gastvrij mogelijk te zijn. Voor mensen met kleine kinderen is het een hele toestand om naar een bruiloft te moeten. Voor borstvoedende moeders al helemaal. Dus als je graag wilt dat je gasten kunnen komen en je wilt liever geen kindergehuil tijdens de dienst, huur dan een babysitter in, zodat de baby's tijdens de dienst even in een andere kamer kunnen zijn en niemand last heeft van gehuil en de kersverse ouders ook even kunnen ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Zeker bij familie zou ik ook not amused zijn als ik mijn kinderen niet mee zou mogen nemen. Die horen er gewoon bij in mijn ogen. Denk dat ik dan zelf ook niet zou gaan..
Alle reacties Link kopieren
Gewoon voet bij stuk houden. Heb ik niet gedaan en nog altijd vind ik dat jammer. Onder grote druk van de (schoon)familie kinderen van broers en zussen er tóch bij laten zijn, ondanks dat we hadden aangegeven dat niet te willen. Het waren vijf kleine kinderen en ze hebben door de hele ceremonie zitten gillen en op andere momenten ook. En vergeet niet dat ze ook continue opa en oma opeisen, terwijl dat op dat moment de ouders van het echtpaar zijn.

Toen werd mij gezegd dat ik het zou snappen als ik zelf kinderen had. Ik heb inmiddels drie kleine kinderen en zou ze nooit meenemen naar een bruiloft. Laat staan dat ik dit zou afdwingen bij het bruidspaar. Deze zomer hebben we een bruiloft van close familie (ik ben getuige) en is gezegd dat de kinderen niet zijn uitgenodigd. Prima.
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar komt er een "Kinderen en bruiloft" :popcorn: topic voorbij.
En elke keer: :hamer:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
14-01-2018 12:44
Ik snap niet zo goed dat je ingewikkeld doet over een paar 2-jarigen en een baby.
Hooguit zijn die er overdag even bij, in de avond slapen die al vroeg. Wat kun je daar nou voor hinder van ondervinden?

Maar hé het is jullie feestje. Doe waar jij blij van wordt. Al maak je er zo geen vrienden mee.
Op zich weinig denk ik, mits het ouders zijn die wel even ingrijpen wanneer dat nodig is. Ik was pas bij een bruiloft aanwezig waar een
peuter een hele tijd vrij luidruchtig aan het jammeren/huilen/zeuren was tijdens de kerkdienst. Kan het kind niks aan doen, maar de ouders ondernamen verder ook niks. Neem het kind dan even mee naar buiten ofzo denk ik dan.
Iren12 schreef:
14-01-2018 12:44
Dat ze het niet leuk vinden is prima, dat mag ook gezegd worden, maar als er vervolgens gemanipuleerd en gechanteerd wordt, dan lijkt het mij logisch dat wij daar ook niet leuk op reageren, daarom heb ik er ook duidelijk bij gezet in mijn topic: als dit op een normale manier besproken was geweest dan hadden wij heus wel bereid geweest om te kijken naar een andere oplossing.....Maar het komt er nu wel op neer dat alles moet gaan zoals hun het willen, en wat wij willen en gelukkig van worden wordt totaal niet gerespecteerd....en dat is waar ik moeite mee heb.

En jullie hebben dat allemaal wel perfect gebracht?

En wat is chanteren en manipuleren? Kun je wat specifieker zijn?
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
14-01-2018 12:39
Ik zou het echt loslaten.

Ik snap echt niet dat mensen verbolgen zijn wanneer hun kinderen 1 dag in het leven van de ander niet welkom zijn. 1 dag maar, waarin een echtpaar graag die dag zelf vorm wil kunnen geven zoals zij dat zelf willen. Zo moeilijk is het toch niet om je voor te stellen dat anderen daar op hun dag niet op zitten te wachten? Dat betekent helemaal niet dat je dan niet dol op die kinderen bent, of dat je een hekel hebt aan kinderen ofzo. Waarschijnlijk zullen zij andersom weer meedoen met Sinterklaas, langskomen op kinderverjaardagen, een cadeautje toestoppen bij een goed rapport etc.
Dit inderdaad. Ik zou zelf ook liever zonder kinderen gaan, zeker als ze zo jong zijn. Als ze nou 5 zijn ofzo, krijgen ze nog wat mee, maar 0 en 2?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
poeszie wijzigde dit bericht op 14-01-2018 12:47
99.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is de vraag, TO?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven