Geen kinderen op Bruiloft

14-01-2018 12:34 958 berichten
Hallo allemaal,

Wij trouwen in juni en wij hebben besloten dat wij geen kinderen erbij willen.

Reden hiervoor is dat wij 2 neefjes hebben ( bijna 2 en net geboren) en vrienden met 2 kindjes van dezelfde leeftijd. Kindjes van deze leeftijd snappen nog niet dat ze even stil moeten zijn wat ook logisch is. En buiten dat vinden wij het vervelend voor de kinderen want voor de kinderen is er simpelweg niks. Vrienden begrijpen dot gelukkig heel goed maar mijn schoonfamilie niet. Die gedragen zich alsof het heel raar is dat er een bruiloft wordt gegeven zonder kinderen.

Er zijn al heel wat drama's voorgevallen met hun waarbij ze heel veel dingen verpest hebben voor ons. Mijn vriend ging met hun zijn pak uitkiezen en uitgerekend op die dag gaan ze daar een discussie over aan met hem. Erg jammer.
Ze zijn tegen ons tekeer gegaan, hebben ons gechanteerd en gemanipuleerd etc. ..
Nou was ik laatst even op visite bij mijn schoonzus en ben er zelf over begonnen om hun een uitleg te geven waarom wij het niet willen.....in de hoop dat dat misschien wat begrip op zou kunnen leveren. Dit heeft dus averechts gewerkt, want ik stuurde haar een paar dagen daarna een ap je of ik de baby nog even mocht komen kijken. In het kort ben ik daar niet welkom om wat ik heb gezegd over de bruiloft en het feit dat er dus geen kinderen mogen komen.....Dus met andere woorden zolang haar kinderen niet welkom zijn op de bruiloft ben ik daar ook niet welkom....Ik vindt het zelf een beetje kinderachtig en mijn vriend is het ook spuugzat met ze.

Als dit al die tijd gewoon op een normale manier besproken was geweest dan hadden wij heus wel gekeken naar een andere oplossing....Zelf na dat ze mijn vriend gechanteerd hadden heb ik nog gezegd: laat die kinderen anders even naar de kerkdienst komen en ff op het feest, dan zijn ze er alsnog even bij...Maar zelfs daar wordt geen genoegen mee genomen....Op een gegeven moment hebben wij gezegd het houdt voor ons nu ook op. Dit is onze dag en het gaat zoals wij dat willen, en niet alleen maar zoals een ander het wil...moet ook bij gezegd worden dat wij al in Veel dingen toegegeven hebben aan schoonfamilie bv van mensen die wij er eigenlijk niet bij wilde hebben die nu toch maar komen etc....het houdt ergens op.

Ik kan ook wel gaan praten met mijn schoonzus maar het Hoe en waarom wil ze toch niet horen......

Ik vindt dit een hele lastige situatie om mee om te gaan!
Erg jammer van je schoonfamilie. Helaas zijn er veel ouders die van mening zijn dat iedereen hun kinderen even fantastisch moet vinden als zij zelf. Het is jullie dag en ik snap heel goed dat je er voor kiest om geen kinderen aanwezig te laten zijn. Grotere kinderen vanaf 10 ofzo zou evt nog kunnen maar de kleintjes zijn toch echt vaak een grote stoorzender op zo'n dag. Ik begrijp ook niet dat ouders zoiets zelf niet in zien of zich dat persoonlijk aantrekken. Gewoon voet bij stuk houden en je eigen plan trekken. Dan komen ze maar niet. Het is jullie feest.
anoniem_70265 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 13:01
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van wèl uitnodigen èn bespreken hoe je graag wil dat het gaat?

Je kan namelijk best vantevoren vragen of ze, als hun kind lastig wordt tijdens de ceremonie, even naar buiten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
14-01-2018 12:37
Tja, het is inderdaad jullie dag, maar ik zou toch ook wel even twijfelen of ik wel wil komen als mijn kids niet welkom zijn.

Het even stil zijn tijdens een bruiloft is ieder zijn meug. Een beetje reuring is niet erg toch?
Onze trouwambtenaar maakte veel grapjes en daar werd om gelachen en over gesmiespeld. Is ook geluid.
Waarom.? Je kan toch wel een dagje zonder je kinderen? Zeker op een feest.
En lachen en smiespelen is wat anders dan herrie van kinderen vind ik.
Ik vind het “weren” van kinderen op je bruiloft echt wel legitiem. Ben zelf moeder en toch begrijp ik het wel. Ik zou dan ook niet direct uitroepen dat ik dus zelf ook niet aanwezig wil zijn wanneer mijn kind niet is genodigd.
iones schreef:
14-01-2018 13:00
En wat als de koude kant dat niet doet? Dan verpesten die kinderen de ceremonie. En die krijgt geen herkansing.

Een knieval ging ik echt niet doen.


Dat weet je niet. Dat hangt af van de kindertjes icm de opvoeding.
Dan doen ze dat niet, maar dat is dan van tevoren al besproken. Maar gelukkig worden in mijn familie dat soort verzoeken wel gewoon gehonoreerd. Lijkt me echt niet meer dan logisch? En die knieval.... dat moet ieder voor zich weten. Maar altijd maar in je gelijk blijven staan zorgt over het algemeen niet voor de beste onderlinge verhoudingen.
Ergens las ik ook dat men niet begrijpt dat mensen met kinderen het niet begrijpen dat een dergelijke vieringen ook heus zonder de kinderen kan. Zelf geen kinderen zeker? Ga dan es terug in de tijd als jezelf als 6 jarige en zegt je moeder: Vanavond komt het buurmeisje, want jij mag niet mee naar het feest van tantetje. En nee dat hoeft je moeder niet stil te houden, want de zondag erop wordt er over dat zelfde feestje bij Opa en Oma vol lof gesproken. Fijn hè? Haha, onbegrijpelijk zulke opmerkingen mensen. Ooit was iedereen dat kind. Enfin, TO gewoon doen. Trek je er niks van aan...ik zou als ouder er zelf een mouw aan spelden ;-)
Om even antwoord te geven op ieder zijn vragen:

Chanteren in de zin van : als jullie dit doen dan zullen daar consequenties aan hangen!

Wij willen zelf heel graag kinderen maar kunnen ze niet krijgen! Dat betekent helemaal niet dat ik een hekel heb aan andermans kinderen.

Wij zijn met compromissen gekomen inderdaad, maar als de andere partij als niet eens bereid is om daar naar te luisteren dan houdt het gauw op.

De band met mijn schoonfamilie is zo.ie zo al nooit goed geweest, hun verwachten maar dat ik in alles naar hun pijpen dans en dat ik alles maar tegen me laat zeggen ( waar echt hele kwetsende dingen tussen zaten)

Kortom ik zal ook heus wel eens wat gezegd hebben wat bij hun niet in goede aarde viel, maar hey, we blijven allemaal.mensen. En aan wat hun wel eens zeggen til ik zelf ook niet sl tijd even zwaar.

Maar ik vindt dat ze in dit geval wel heel erg doorslaan hoor...Iedereen bemoeit zich er mee en iedereen valt ons aan en dat is waardoor wij uiteindelijk onze hakken in het zand zetten, wij hoeven ons toch niet zo te laten behandelen?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn de eerste van de broers en zussen met een kind. Grote kans dat er binnen een aantal jaar een bruiloft komt van een van de broers en zussen. En no way dat ik ga opleggen dat mijn zoon erbij moet zijn. Zelfs als ze het zelf willen zal ik vragen of ze het heel zeker weten en ook de mogelijke consequenties benoemen zoals dat ik halverwege de ceremonie weg moet lopen met een dwarse peuter. Want ons zoontje is 9 van de 10 keer supermakkelijk, maar iedere ouder weet dat die 10e keer op een ongelukkig moment is.

En ik zal nooit mijn familie er op aan kijken als ze vragen om mijn zoontje niet mee te nemen. Want dat zegt niets over hun liefde voor mijn zoontje.
anoniem_83409 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 13:10
Reden: Hele domme typo
0.15% gewijzigd
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
Vind het een moeilijke helemaal in dit soort situaties als het om babys gaat kan me bets voorstellen dat de ouders hun kind nog nooit alleen hebben gelaten, vaak passen ook de familie op die nu ook waarschijnlijk naar het feest gaan en ze dus niet op kunnen terugvallen en dan liever de keuze maken om niet te komen.
Vind ook moeilijk waar is de leeftijds grens zou het zeker bij kinderen vanaf jaar of 5 zeker vreemd vinden al die niet mogen komen ,
Overigens......ik zou zelf al gaan voorzien in opvang voor kind wanneer het bruiloft vrienden betreft. Om zelf ook wat aan de dag te hebben en het feest te kunnen vieren.

Indien het bruiloft schoonbroer of schoonzus zou betreffen zou kind waarschijnlijk wel meegaan wanneer dit door bruidspaar op waarde geschat wordt. Juist omdat deze dan van mening zijn dat kind bij die dag hoort. Echter dat laat ik dus aan het bruidspaar.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 13:12
0.12% gewijzigd
Op onze bruiloft hadden we wel kinderen. Van vrienden.
De ouders begrepen prima dat wanneer de kinderen even stil moesten zijn, zij dan even extra op hun kinderen letten. Maar het was niet nodig, want de kleintjes gedroegen zich fantastisch. Heb een paar prachtige foto's van die kleintjes in het foto album staan.

Je gaat teveel uit van heibel. Dat hoeft helemaal niet.
Je gaat ook teveel uit dat de ouders de ceremonie door hun kinderen zullen laten verstoren. Als je de ouders vertrouwd dat ze voldoende gezond verstand hebben om met d ekinderen naar buiten te lopen als ze lawaai beginnen te produceren, is er werkelijk niets aan de hand.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 13:12
Reden: reactie gelezen, opmerking was opeens misplaatst
12.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
14-01-2018 13:06
Dan doen ze dat niet, maar dat is dan van tevoren al besproken. Maar gelukkig worden in mijn familie dat soort verzoeken wel gewoon gehonoreerd. Lijkt me echt niet meer dan logisch? En die knieval.... dat moet ieder voor zich weten. Maar altijd maar in je gelijk blijven staan zorgt over het algemeen niet voor de beste onderlinge verhoudingen.
Het is een reactie volgt op reactie verhaal. Jouw familie zijn misschien wel heel andere mensen die anders met jou omgaan.

Kun je hier niet evengoed spreken van een schoonfamilie die in zijn gelijk wil blijven staan? En dan kun je vervolgens zeggen "maar wees dan de wijste", ja, dat kan. Maar mogelijk ten koste van je ene trouwdag?
Alle reacties Link kopieren
PinkUnicorn schreef:
14-01-2018 13:08
Ergens las ik ook dat men niet begrijpt dat mensen met kinderen het niet begrijpen dat een dergelijke vieringen ook heus zonder de kinderen kan. Zelf geen kinderen zeker? Ga dan es terug in de tijd als jezelf als 6 jarige en zegt je moeder: Vanavond komt het buurmeisje, want jij mag niet mee naar het feest van tantetje. En nee dat hoeft je moeder niet stil te houden, want de zondag erop wordt er over dat zelfde feestje bij Opa en Oma vol lof gesproken. Fijn hè? Haha, onbegrijpelijk zulke opmerkingen mensen. Ooit was iedereen dat kind. Enfin, TO gewoon doen. Trek je er niks van aan...ik zou als ouder er zelf een mouw aan spelden ;-)
Niks raars aan en ook als kind vond ik dat niet raar. Oh ik vond het vast weleens stom dat ik niet mee mocht, maar mijn moeder of vader legde dan uit dat er ook dingen zijn waar alleen volwassenen heen gingen.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
14-01-2018 13:10
Niks raars aan en ook als kind vond ik dat niet raar. Oh ik vond het vast weleens stom dat ik niet mee mocht, maar mijn moeder of vader legde dan uit dat er ook dingen zijn waar alleen volwassenen heen gingen.
+1.
Ik heb een kinderloze bruiloft gehad van vrienden. Ik vond het raar. En nu ze zelf een kind krijgen moeten alle kinderen vooral overal bij zijn wat ze organiseren en waren ze toch wel best boos dat een kind van vrienden niet welkom was bij een oud en nieuw feest.
Iets met zwarte ketels enzo.

Kijk dat je rust wil bij de ceremonie kan ik nog snappen, dit valt ook uit te leggen. (Bij die vrienden mocht een baby hier dan weer wel bij zijn, ook zo krom).
Je kan afspreken hier geen kinderen bij en waarom. Of als een kind onrustig word dat het dan weg gaat van de ceremonie.
Maar ik snap nooit zo goed waarom ze niet bij een feest mogen zijn. Ze brengen vaak wat leven in de brouwerij en gaan bovendien toch op tijd naar bed.

Maar ieder zijn feest maar je weet ook dat alsje eisen gaat stellen dat het kan zijn dat niet iedereen dat leuk vindt en je soms commentaar kan krijgen. Of dat nu geen kinderen is, geen rood, wel paars, geen bejaarden enz is.
Timetraveler schreef:
14-01-2018 13:10
Niks raars aan en ook als kind vond ik dat niet raar. Oh ik vond het vast weleens stom dat ik niet mee mocht, maar mijn moeder of vader legde dan uit dat er ook dingen zijn waar alleen volwassenen heen gingen.
Van familie? Bij vrienden...ja...maar goed, wij hebben hechte familie dus ik ga daar vanuit.
PinkUnicorn schreef:
14-01-2018 13:08
Ergens las ik ook dat men niet begrijpt dat mensen met kinderen het niet begrijpen dat een dergelijke vieringen ook heus zonder de kinderen kan. Zelf geen kinderen zeker? Ga dan es terug in de tijd als jezelf als 6 jarige en zegt je moeder: Vanavond komt het buurmeisje, want jij mag niet mee naar het feest van tantetje. En nee dat hoeft je moeder niet stil te houden, want de zondag erop wordt er over dat zelfde feestje bij Opa en Oma vol lof gesproken. Fijn hè? Haha, onbegrijpelijk zulke opmerkingen mensen. Ooit was iedereen dat kind. Enfin, TO gewoon doen. Trek je er niks van aan...ik zou als ouder er zelf een mouw aan spelden ;-)
Wat bedoel je nou? Dat de 6-jarige zich dan buitengesloten zou voelen? Ik denk dat dat wel mee zou vallen. Als je 6 bent zijn er zo veel feestjes en dingen waar je ouders heen gaan, waar je zelf niet bij bent. Mijn ouders gingen veel uit, dus ik denk niet dat ik er van op had gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje aan de TO. Waarom geen bezwaren van kinderen op de ceremonie en wél op het feest? Hoe is dat te onderbouwen?
LizBakker schreef:
14-01-2018 13:14
Wat bedoel je nou? Dat de 6-jarige zich dan buitengesloten zou voelen? Ik denk dat dat wel mee zou vallen. Als je 6 bent zijn er zo veel feestjes en dingen waar je ouders heen gaan, waar je zelf niet bij bent. Mijn ouders gingen veel uit, dus ik denk niet dat ik er van op had gekeken.
Familiebruiloften. Geen uitjes met vrienden. Topic is familie georiënteerd.
anoniem_352276 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 13:17
10.04% gewijzigd
Wie betaalt bepaalt, maar vraag je dan ook even af of het hele gebeuren er echt zoveel leuker van wordt als je gasten uitsluit op basis van hun leeftijd.

Jullie voorpret is er in ieder geval al door bedorven zo te lezen. Was het dat wel waard?
Iren12 schreef:
14-01-2018 13:08
Maar ik vindt dat ze in dit geval wel heel erg doorslaan hoor...Iedereen bemoeit zich er mee en iedereen valt ons aan en dat is waardoor wij uiteindelijk onze hakken in het zand zetten, wij hoeven ons toch niet zo te laten behandelen?
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee heel verschillende dingen. Je kunt van alles vinden van de situatie en je schoonfamilie, maar focus je liever op wat je wilt bereiken: een fijne bruiloft en een goede verstandhouding met jullie familie. Als je je met alle geweld blijft focussen op gelijk hebben, bereik je het tegenovergestelde. Een verpeste bruiloft en ruzie met je familie.
made@kate schreef:
14-01-2018 13:16
Wie betaalt bepaalt, maar vraag je dan ook even af of het hele gebeuren er echt zoveel leuker van wordt als je gasten uitsluit op basis van hun leeftijd.

Jullie voorpret is er in ieder geval al door bedorven zo te lezen. Was het dat wel waard?
+1 gewoon je eigen kop volgen TO
Alle reacties Link kopieren
Iren12 schreef:
14-01-2018 13:08
Om even antwoord te geven op ieder zijn vragen:

Chanteren in de zin van : als jullie dit doen dan zullen daar consequenties aan hangen!

Wij willen zelf heel graag kinderen maar kunnen ze niet krijgen! Dat betekent helemaal niet dat ik een hekel heb aan andermans kinderen.

Wij zijn met compromissen gekomen inderdaad, maar als de andere partij als niet eens bereid is om daar naar te luisteren dan houdt het gauw op.

De band met mijn schoonfamilie is zo.ie zo al nooit goed geweest, hun verwachten maar dat ik in alles naar hun pijpen dans en dat ik alles maar tegen me laat zeggen ( waar echt hele kwetsende dingen tussen zaten)

Kortom ik zal ook heus wel eens wat gezegd hebben wat bij hun niet in goede aarde viel, maar hey, we blijven allemaal.mensen. En aan wat hun wel eens zeggen til ik zelf ook niet sl tijd even zwaar.

Maar ik vindt dat ze in dit geval wel heel erg doorslaan hoor...Iedereen bemoeit zich er mee en iedereen valt ons aan en dat is waardoor wij uiteindelijk onze hakken in het zand zetten, wij hoeven ons toch niet zo te laten behandelen?
als je de relatie met de familie van je aanstaande voorgoed wil verpesten, moet je inderdaad je hakken in het zand zetten.

En "hun" zijn niet de enigen die verwachten dat jij naar hun pijpen danst, dat gebeurt andersom net zo goed. En je schoonfamilie zijn ook mensen, het is gek om je eigen fouten ten opzichte van hen te vergoelijken en ze die van hen aan te rekenen. Je lijkt bovendien wel degelijk heel zwaar aan hun opmerkingen te tillen.

Het is inderdaad jullie bruiloft, als je zin hebt daar een enorm gedoe van te maken, moet je het gewoon doorzetten zoals je wilt. Maar je moet als het goed is ook nog wel een tijdje door met je schoonfamilie, dus heel praktisch is het niet. Het gaat om 4 kindjes, wil je echt daarom de boel zo op het spits drijven?
yette schreef:
14-01-2018 13:01
Wat dacht je van wèl uitnodigen èn bespreken hoe je graag wil dat het gaat?

Je kan namelijk best vantevoren vragen of ze, als hun kind lastig wordt tijdens de ceremonie, even naar buiten gaan.

Nee joh. Dat is denken in mogelijkheden. Veel te ingewikkeld :P
Lady*Voldemort schreef:
14-01-2018 12:40
Een bruiloft met een hoofdletter, dat belooft wat.
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven