Geen kinderen op Bruiloft

14-01-2018 12:34 958 berichten
Hallo allemaal,

Wij trouwen in juni en wij hebben besloten dat wij geen kinderen erbij willen.

Reden hiervoor is dat wij 2 neefjes hebben ( bijna 2 en net geboren) en vrienden met 2 kindjes van dezelfde leeftijd. Kindjes van deze leeftijd snappen nog niet dat ze even stil moeten zijn wat ook logisch is. En buiten dat vinden wij het vervelend voor de kinderen want voor de kinderen is er simpelweg niks. Vrienden begrijpen dot gelukkig heel goed maar mijn schoonfamilie niet. Die gedragen zich alsof het heel raar is dat er een bruiloft wordt gegeven zonder kinderen.

Er zijn al heel wat drama's voorgevallen met hun waarbij ze heel veel dingen verpest hebben voor ons. Mijn vriend ging met hun zijn pak uitkiezen en uitgerekend op die dag gaan ze daar een discussie over aan met hem. Erg jammer.
Ze zijn tegen ons tekeer gegaan, hebben ons gechanteerd en gemanipuleerd etc. ..
Nou was ik laatst even op visite bij mijn schoonzus en ben er zelf over begonnen om hun een uitleg te geven waarom wij het niet willen.....in de hoop dat dat misschien wat begrip op zou kunnen leveren. Dit heeft dus averechts gewerkt, want ik stuurde haar een paar dagen daarna een ap je of ik de baby nog even mocht komen kijken. In het kort ben ik daar niet welkom om wat ik heb gezegd over de bruiloft en het feit dat er dus geen kinderen mogen komen.....Dus met andere woorden zolang haar kinderen niet welkom zijn op de bruiloft ben ik daar ook niet welkom....Ik vindt het zelf een beetje kinderachtig en mijn vriend is het ook spuugzat met ze.

Als dit al die tijd gewoon op een normale manier besproken was geweest dan hadden wij heus wel gekeken naar een andere oplossing....Zelf na dat ze mijn vriend gechanteerd hadden heb ik nog gezegd: laat die kinderen anders even naar de kerkdienst komen en ff op het feest, dan zijn ze er alsnog even bij...Maar zelfs daar wordt geen genoegen mee genomen....Op een gegeven moment hebben wij gezegd het houdt voor ons nu ook op. Dit is onze dag en het gaat zoals wij dat willen, en niet alleen maar zoals een ander het wil...moet ook bij gezegd worden dat wij al in Veel dingen toegegeven hebben aan schoonfamilie bv van mensen die wij er eigenlijk niet bij wilde hebben die nu toch maar komen etc....het houdt ergens op.

Ik kan ook wel gaan praten met mijn schoonzus maar het Hoe en waarom wil ze toch niet horen......

Ik vindt dit een hele lastige situatie om mee om te gaan!
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-01-2018 14:16
Neeeee :HA: Dat zijn toch van die pro forma uitnodigingen? Zo van: we maken het gewoon onmogelijk maar dan kunnen we zonder te liegen tegen oma zeggen dat we wèl iedere vage nicht hebben uitgenodigd.
Ze hadden er wel netjes voor gezorgd dat je kon overnachten: als je je tent meenam. Zie je het voor je: 3 uur rijden. Tent opzetten. Daarin je tenue en je hakken aantrekken en op naar de borrel! Maar he, ze zijn wel in een kasteel getrouwd!
oudblond wijzigde dit bericht op 14-01-2018 14:21
4.67% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Volgens mij kunnen sommige mensen echt niet lezen.....

Het gaat niet alleen om het feit dat wij er geen kinderen bij willen maar dat er al heel veel concessies zijn gedaan naar hun.

Wij hoefden niet zo perse voor de kerk te trouwen, schoonfamilie begon te stuiteren....prima nu doen we dat ook.

Er waren een aantal mensen die wij niet zo nodig uit wilde nodigen...schoonfamilie begon te stuiteren dus nou ja...Doe ze er maar bij dan... en zo zijn er nog wel een aantal dingen voorgevallen waarin wij best toegegeven hebben aan hun.

Dus het gaat niet alleen om dit ene voorval en dat zien sommige mensen hier niet.

En ja ik vindt het persoonlijk terecht dat die dag om ons moet draaien...Wij hebben er lang voor gespaard en naar uit gekeken en dan is het wel.heel vervelend als er dan een hele hoop heisa wordt gemaakt om dit. En zeker omdat dit niet het eerste is. Buiten dat is het ook niet zo dat mijn schoonfamilie mee betaald ofzo...Als dat wel het geval was...Ja dan is dat wel een ander verhaal.

Dus ik vindt het erg jammer dat er op dit forum mensen zijn die er zo sarcastisch op reageren en het min of meer belachelijk maken, ieder.mag zijn mening geven maar ik zou het op prijs stellen als dit wel op een volwassen manier gebeurd
Alle reacties Link kopieren
"Quote van to;
En idd over dat even weglopen tijdens de ceremonie heb ik ok over nagedacht, maar mijn vriend vindt het juist niet leuk als zijn zus elke keer wegloopt met de kinderen en zij dus niks van de ceremonie mee krijgt....."

Uhm...waar is zwager van hem dan. Die kan toch met de kids weg als zijnde 'koude kant'?
En wat vindt jouw vriend van de situatie? Het is zijn familie. Je komt inmiddels idd beetje over alsof je niet in mogelijkheden denkt. Wat al eerder is gesteld: je mag eisen wat je wilt, maar daar zitten consequenties aan (die mogelijk redelijk of onredelijk zijn maar je hebt ermee te dealen), aanvaard je die? En misschien belangrijker; aanvaardt je vriend dat ook? Want soms (vaak) is het leven geven en nemen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-01-2018 14:11
Die kutbaby hield zich toch wel even stil hè mag ik hopen?
Eueuhmmm ... weet ik niet meer. Misschien niet? Wat boeit het, ze waren er, speciaal voor ons!
Alle reacties Link kopieren
Je zou denken dat mensen weglopen bij een jengelende baby of peuter maar ik zie vaker dat ouders niks ondernemen. ik heb al menig schooloptreden en kerkdienst hierdoor verpest zien worden. Ik heb met het schooloptreden met kerst ook met een slapende baby in de kerk gezeten als ze maar 1 kik had gegeven was ik weggelopen. ik zat daarom ook aan het uiteinde van de bank maar ik merkte dat ik toch echt een uitzondering was.
jessymay wijzigde dit bericht op 14-01-2018 14:23
0.00% gewijzigd
Ik heb alleen de OP gelezen.
Mijn raad aan TO: trouw zonder familie, zonder feest , dit kan geen probleem zijn.
OF: kies een locatie uit voor het feest waar (zoals toen mijn kind trouwde) er een speelkamer met videobewaking boven de feestzaal aanwezig is. Perfect!
Alle kinderen konden naar hartelust boven spelen en de volwassenen hadden de hele tijd zicht op hun kinderen.
Iren12 schreef:
14-01-2018 14:20
Volgens mij kunnen sommige mensen echt niet lezen.....

Het gaat niet alleen om het feit dat wij er geen kinderen bij willen maar dat er al heel veel concessies zijn gedaan naar hun.

Wij hoefden niet zo perse voor de kerk te trouwen, schoonfamilie begon te stuiteren....prima nu doen we dat ook.

Er waren een aantal mensen die wij niet zo nodig uit wilde nodigen...schoonfamilie begon te stuiteren dus nou ja...Doe ze er maar bij dan... en zo zijn er nog wel een aantal dingen voorgevallen waarin wij best toegegeven hebben aan hun.

Dus het gaat niet alleen om dit ene voorval en dat zien sommige mensen hier niet.

En ja ik vindt het persoonlijk terecht dat die dag om ons moet draaien...Wij hebben er lang voor gespaard en naar uit gekeken en dan is het wel.heel vervelend als er dan een hele hoop heisa wordt gemaakt om dit. En zeker omdat dit niet het eerste is. Buiten dat is het ook niet zo dat mijn schoonfamilie mee betaald ofzo...Als dat wel het geval was...Ja dan is dat wel een ander verhaal.

Dus ik vindt het erg jammer dat er op dit forum mensen zijn die er zo sarcastisch op reageren en het min of meer belachelijk maken, ieder.mag zijn mening geven maar ik zou het op prijs stellen als dit wel op een volwassen manier gebeurd

Hen, vind, gebeurt, deurmat.
Alle reacties Link kopieren
Iren12 schreef:
14-01-2018 14:20
Volgens mij kunnen sommige mensen echt niet lezen.....

Het gaat niet alleen om het feit dat wij er geen kinderen bij willen maar dat er al heel veel concessies zijn gedaan naar hun.

Wij hoefden niet zo perse voor de kerk te trouwen, schoonfamilie begon te stuiteren....prima nu doen we dat ook.

Er waren een aantal mensen die wij niet zo nodig uit wilde nodigen...schoonfamilie begon te stuiteren dus nou ja...Doe ze er maar bij dan... en zo zijn er nog wel een aantal dingen voorgevallen waarin wij best toegegeven hebben aan hun.

Dus het gaat niet alleen om dit ene voorval en dat zien sommige mensen hier niet.

En ja ik vindt het persoonlijk terecht dat die dag om ons moet draaien...Wij hebben er lang voor gespaard en naar uit gekeken en dan is het wel.heel vervelend als er dan een hele hoop heisa wordt gemaakt om dit. En zeker omdat dit niet het eerste is. Buiten dat is het ook niet zo dat mijn schoonfamilie mee betaald ofzo...Als dat wel het geval was...Ja dan is dat wel een ander verhaal.
Twee reacties;
1. Waarom vertel je ze überhaupt zoveel over de inhoud van de dag? Dan krijgen/nemen ze er ook zeggenschap over.

2. Het klinkt alsof je je keuze al gemaakt hebt. Je wilt niet meer toegeven. Dat kan. Maar wat wil je dan met dit topic? Ben overigens benieuwd wat je vriend vindt.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
14-01-2018 14:20
Ze hadden er wel netjes voor gezorgd dat je kon overnachten: als je je tent meenam. Zie je het voor je: 3 uur rijden. Tent opzetten. Daarin je tenue en je hakken aantrekken en op naar de borrel! Maar he, ze zijn wel in een kasteel getrouwd!
:rofl:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-01-2018 14:14
(...)
Dus nu hebben we een foto waarop man verwaaid staat te kijken, ik hoogzwanger in een afgrijselijke jumpsuit met twee wildvreemde kinderen voor ons met een potje vol plastic bloemen in hun handen die ze van de balie hadden geplukt.
Fantastisch!
Ik kan prima lezen hoor TO. Ben het gewoon niet met je eens. Kan he?
Alle reacties Link kopieren
Hoe was jouw relatie met je schoonfamilie voor het plannen van je huwelijk? Het komt mij over dat je een hekel hebt aan je schoonfamilie. En hoe is de relatie tussen je partner en zijn familie? Wat vind jouw partner ervan dat je zijn familie zulke verschrikkelijke mensen vindt die erop uit zijn jou/jullie ongelukkig te maken?
Here I am - now what are your other two wishes...
De eerste bruiloft zonder familiegezeik voorafgaand moet ik echt nog tegenkomen. Schei gewoon uit met die traditionele -ik doe het voor iedereen behalve voor mezelf- onzin en trouw lekker met z'n 2en (al dan niet in het buitenland). Ook geen gedoe. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Iren12 schreef:
14-01-2018 14:20
Volgens mij kunnen sommige mensen echt niet lezen.....

Het gaat niet alleen om het feit dat wij er geen kinderen bij willen maar dat er al heel veel concessies zijn gedaan naar hun.

Wij hoefden niet zo perse voor de kerk te trouwen, schoonfamilie begon te stuiteren....prima nu doen we dat ook.

Er waren een aantal mensen die wij niet zo nodig uit wilde nodigen...schoonfamilie begon te stuiteren dus nou ja...Doe ze er maar bij dan... en zo zijn er nog wel een aantal dingen voorgevallen waarin wij best toegegeven hebben aan hun.

Dus het gaat niet alleen om dit ene voorval en dat zien sommige mensen hier niet.

En ja ik vindt het persoonlijk terecht dat die dag om ons moet draaien...Wij hebben er lang voor gespaard en naar uit gekeken en dan is het wel.heel vervelend als er dan een hele hoop heisa wordt gemaakt om dit. En zeker omdat dit niet het eerste is. Buiten dat is het ook niet zo dat mijn schoonfamilie mee betaald ofzo...Als dat wel het geval was...Ja dan is dat wel een ander verhaal.

Dus ik vindt het erg jammer dat er op dit forum mensen zijn die er zo sarcastisch op reageren en het min of meer belachelijk maken, ieder.mag zijn mening geven maar ik zou het op prijs stellen als dit wel op een volwassen manier gebeurd
Daar ben je toch zelf bij geweest? Om die 'knievallen' te maken? En dan ga je nu een streep trekken bij het enig waarvan ik (met mijn achtergrond, familie/schoonfamilie) zou denken: dat doe je gewoon niet, directe familieleden uitsluiten. Nogmaals, vanuit mijn referentiekader.

Vage kennissen en verre familie niet laten opdringen: begrijpen heel veel mensen. Niet voor de kerk trouwen als je zelf niet gelovig bent: begrijpen heel, heel veel mensen. Maar dit onderdeel, zoals blijkt uit dit topic, is voor meer mensen een struikelblok.

Jij ziet schoonfamilie als één blok. Schoonzus zal het wellicht jeuken wat schoonmoeder heeft afgedwongen aan gasten. Of tante Bep en Aag over trouwen voor de kerk. Je trouwt niet alleen met die man, je trouwt ook in bij een familie.

En als ze echt zo gemeen of onbeschoft zijn, dan moet je er met de aanstaande bruidegom over praten. Wat willen jullie, welke gevolgen nemen jullie voor lief en welke niet. Meer is er niet aan te doen ben ik bang.
Nee heb je, ja kun je krijgen
yette schreef:
14-01-2018 14:26
Fantastisch!
En dit klinkt ook geweldig :-D
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
14-01-2018 14:31
De eerste bruiloft zonder familiegezeik voorafgaand moet ik echt nog tegenkomen. Schei gewoon uit met die traditionele -ik doe het voor iedereen behalve voor mezelf- onzin en trouw lekker met z'n 2en (al dan niet in het buitenland). Ook geen gedoe. :cheer:
Streep maar af: Onze bruiloft ging helemaal zonder (familie)gezeik. Het werd uiteindelijk een 3 dagen durend feestje! Het is 20 jaar geleden maar ik zou het precies zo over willen doen!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
14-01-2018 14:31
De eerste bruiloft zonder familiegezeik voorafgaand moet ik echt nog tegenkomen. Schei gewoon uit met die traditionele -ik doe het voor iedereen behalve voor mezelf- onzin en trouw lekker met z'n 2en (al dan niet in het buitenland). Ook geen gedoe. :cheer:
2 keer geen gezeik gehad, hoor en om mij heen ook niet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Coco87 schreef:
14-01-2018 14:31
De eerste bruiloft zonder familiegezeik voorafgaand moet ik echt nog tegenkomen. Schei gewoon uit met die traditionele -ik doe het voor iedereen behalve voor mezelf- onzin en trouw lekker met z'n 2en (al dan niet in het buitenland). Ook geen gedoe. :cheer:
Ik ben niet zo bruiloftminded en sla buiten de hele goede vrienden en mijn liefste familie ze vaak gewoon over maar eerlijk gezegd ken ik dit alleen maar (van die paar die toen ik jong was en niet nee durfde te zeggen) van 3 bruiloften van collega's en een nichtje van man.

Dat was drama maar ver van mijn bed show en dus best vermakelijk.
In directe omgeving juist ( zo ver als dat kan bij bruiloften..) hele gezellige bruiloften gehad zonder drama. Zonder zulke bizarre wensen.
Ben blij dat mijn familie en die van mijn partner niet de behoeftehadden om hun neefjes of nichtjes te gaan weren van de ceremonie.
Hier waren ze juist meer dan welkom.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 14:37
7.96% gewijzigd
Bizar dat je je laat overhalen om voor de kerk te trouwen als je niet gelovig bent.
Alle reacties Link kopieren
Iren12 schreef:
14-01-2018 14:20
Volgens mij kunnen sommige mensen echt niet lezen.....

Het gaat niet alleen om het feit dat wij er geen kinderen bij willen maar dat er al heel veel concessies zijn gedaan naar hun.

Wij hoefden niet zo perse voor de kerk te trouwen, schoonfamilie begon te stuiteren....prima nu doen we dat ook.
Je had je energie beter kunnen steken in het weigeren van een kerkdienst. Welke waarde heeft dat voor jou? Je belooft aan een God waarin je (als ik het goed begrijp) niet gelooft/die geen rol in je leven speelt dat je je man eeuwig trouw zult blijven. :-( o_o

Had je gelijk het probleem van het verstoren van de dienst door de kinderen opgelost.
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
14-01-2018 14:36
Bizar dat je je laat overhalen om voor de kerk te trouwen als je niet gelovig bent.
Heel bizar, wie gaat er nou voor de kerk trouwen als je niet gelovig bent? O_O
Huichelachtig.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Iren12 schreef:
14-01-2018 14:20
Volgens mij kunnen sommige mensen echt niet lezen.....

Het gaat niet alleen om het feit dat wij er geen kinderen bij willen maar dat er al heel veel concessies zijn gedaan naar hun.

Wij hoefden niet zo perse voor de kerk te trouwen, schoonfamilie begon te stuiteren....prima nu doen we dat ook.

Er waren een aantal mensen die wij niet zo nodig uit wilde nodigen...schoonfamilie begon te stuiteren dus nou ja...Doe ze er maar bij dan... en zo zijn er nog wel een aantal dingen voorgevallen waarin wij best toegegeven hebben aan hun.

Dus het gaat niet alleen om dit ene voorval en dat zien sommige mensen hier niet.

En ja ik vindt het persoonlijk terecht dat die dag om ons moet draaien...Wij hebben er lang voor gespaard en naar uit gekeken en dan is het wel.heel vervelend als er dan een hele hoop heisa wordt gemaakt om dit. En zeker omdat dit niet het eerste is. Buiten dat is het ook niet zo dat mijn schoonfamilie mee betaald ofzo...Als dat wel het geval was...Ja dan is dat wel een ander verhaal.

Dus ik vindt het erg jammer dat er op dit forum mensen zijn die er zo sarcastisch op reageren en het min of meer belachelijk maken, ieder.mag zijn mening geven maar ik zou het op prijs stellen als dit wel op een volwassen manier gebeurd
Waarom heb je al die andere dingen toegezegd zeg. Je gaat toch niet in de kerk trouwen omdat iemand anders dat zegt?
Ik zou de hele boel afblazen en lekker op vakantie gaan en daar trouwen.
Tja het is jullie dag, maar geen kinderen van familie? Dan weet ik niet of ik ook wel zo'n zin heb om te gaan als moeder zijnde hoor. Het is immers familie!

Wat is er mis met kinderen erbij? Wat maakt het uit dat ze niet perfect stil zitten en stil zijn? Dat duurt geen uur hoor op het gemeentehuis!
Daar ga je toch geen hinder van hebben? Betrek je oudste neefje er juist bij, leuk toch!

Ik snap wel dat ze het niet leuk vinden dat hun kinderen niet kunnen komen en dat ze het raar vinden. Ik vind het ook onzin!
Alle reacties Link kopieren
Pick your battles.
Als dat hele gedoe om wel of geen kinderen het je waard is om de boel op scherp te zetten, dan vasthouden aan je plannen.
Hoe groot is het risico dat zus en zwager dan helemaal niet komen denk je? En wat gaat jullie reactie dan zijn?
Je zou ook zwagers ouder(s) erbij kunnen betrekken. Twee extra mensen, boeiuh, maar wel mensen die niet perse bij de ceremonie hoeven te zijn en de kinderen even kunnen entertainen.

Alle reacties Link kopieren
Iren12 schreef:
14-01-2018 14:20
Volgens mij kunnen sommige mensen echt niet lezen.....

Het gaat niet alleen om het feit dat wij er geen kinderen bij willen maar dat er al heel veel concessies zijn gedaan naar hun.

Wij hoefden niet zo perse voor de kerk te trouwen, schoonfamilie begon te stuiteren....prima nu doen we dat ook.

Er waren een aantal mensen die wij niet zo nodig uit wilde nodigen...schoonfamilie begon te stuiteren dus nou ja...Doe ze er maar bij dan... en zo zijn er nog wel een aantal dingen voorgevallen waarin wij best toegegeven hebben aan hun.

Dus het gaat niet alleen om dit ene voorval en dat zien sommige mensen hier niet.

En ja ik vindt het persoonlijk terecht dat die dag om ons moet draaien...Wij hebben er lang voor gespaard en naar uit gekeken en dan is het wel.heel vervelend als er dan een hele hoop heisa wordt gemaakt om dit. En zeker omdat dit niet het eerste is. Buiten dat is het ook niet zo dat mijn schoonfamilie mee betaald ofzo...Als dat wel het geval was...Ja dan is dat wel een ander verhaal.

Dus ik vindt het erg jammer dat er op dit forum mensen zijn die er zo sarcastisch op reageren en het min of meer belachelijk maken, ieder.mag zijn mening geven maar ik zou het op prijs stellen als dit wel op een volwassen manier gebeurd
Je aanname dat de dag niet om jou zal draaien als er kinderen komen, slaat helemaal nergens op. Het is jullie bruiloft, de hele dag staat in het teken van jou en je vriend. Al was je kleuterjuf en had je de hele klas uitgenodigd, dan nog was je het middelpunt.

Als je een geslaagde dag wilt, met oprecht blije gasten, moet je een goede gastvrouw zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven