Theater-ergernis

13-01-2018 22:06 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht kreun steun. Ik kom net uit een dansvoorstelling. Het was prachtig... Op de persoon naast mij met de telefoon, de kleindochter met oma die de hele voorstelling live op harde toon moesten bespreken ('WAS DIT HET? OH LAAT MAAR') en de hoestmachine (ok ok, die kan er niets aan doen...) 2 rijen daarachter na. Wel wat van gezegd uiteindelijk, maar mijn hemel, wat irritant. Net als laatkomers, chipseters, noem maar op. Ben ik de enige die zich zo kan ergeren daaraan? En wat zijn jullie ergste ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Oh én mensen die op een andere plek gaan zitten dan op het kaartje staat. En dan in discussie gaan: ja anders gaat u toch daar zitten? Nee, want dan wordt ik gewoon weer van die plek gejaagd etc... ook vaak in de bios dit
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
14-01-2018 17:07
Oh én mensen die op een andere plek gaan zitten dan op het kaartje staat. En dan in discussie gaan: ja anders gaat u toch daar zitten? Nee, want dan wordt ik gewoon weer van die plek gejaagd etc... ook vaak in de bios dit
Ja vreselijk! 'Ja wij zitten hier nu al, dus kunt u daar gaan zitten'. Nee, stelletje pannenkoeken...
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
13-01-2018 23:01
Snurkende mensen in een filmzaal.

Waarom kom je dan? Zonde van de centen vind ik dat altijd.
Nou, wij zijn wel eens een beetje per ongeluk in een artsyfartsy zogenaamd intellectuele documentaire verzeild geraakt. Het onderwerp was veelbelovend. De film slaapverwekkend.
Toen het licht aanging zat ongeveer de helft te snurken, de andere helft was allang weggelopen...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
13-01-2018 22:54
Mensen die naast je tijdens de voorstelling zitten te whatsappen/facebooken/weet ik veel watten. Zo’n verlicht beeldscherm van de telefoon leidt ontzettend af voor de buren.

Kan het nou écht niet even wachten tot in de pauze if na afloop?

En ja, ik heb er wel eens wat van gezegd op een vriendelijke manier, maar dan wordt er op gereageerd met ‘oh sórry hoor..’ en dan houden ze hun hand er een beetje voor. Of ‘dan moet je voor je kijken’.
Om die reden ga ik dus niet meer naar de film. Ook omdat het geluid vaak achtelijk hard staat. Waarom?
En idd, een balletvoorstelling en twee kakelende mutsen achter mij. Hoe moeilijk is het om 1,5 uur je waffel te houden?
Wacht tot het op tv komt, zet een pot thee en klep elkaar de oren van de kop... :thunder:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
13-01-2018 23:55
Mensen die na afloop van een toneelstuk een staande ovatie geven terwijl dat het niet verdiende.
Dat is iets typisch Nederlands: aan het einde direct een staande ovatie. Of je het nou goed vond, of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin die steeds hardop pratend commentaar geeft bij een film. Ik zeg telkens dat ze d'r mond moet dichthouden óf in elk geval moet fluisteren, maar het helpt niet. Volgens mij niet eens bewust, maar ik vind het wel irritant.

Net als mensen die proberen chips zachtjes te eten. Dan gaat dat gekraak retetraag. Pffff ... stop het dan direct je mond in.

Ook weleens in een zaal gezeten waarbij niemand om de film moest lachen, behalve 1 persoon. Maar dan ook echt zo super hard en overdreven HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Leuk natuurlijk dat toch iemand lol had, maar toch ... ;-)

Heb ook weleens een puberstelletje aangesproken dat de hele tijd door de film heen zat te praten. Vonden ze alleen maar grappig en ze hielden niet op.
Mensen die in de sauna praten vind ik echt verschrikkelijk. Aan een stuk door kakelende vrouwen over werkelijk niets dat niet even een kwartiertje hadden kunnen wachten. Echt, rot op!
En ik vraag het ook altijd vriendelijk en dan zo dat ik geen tegengas verwacht. Werkt altijd.
Ik ga wekelijks naar de bios met mijn man (pathe pas) en echt wat je allemaal wel niet meemaakt tijdens de film ( stoelen schoppen, mensen die constant met tel bezig zijn/ gepraat/ keihard lachen op onnodige momenten/praten tijdens film.

Als ik/ wij last hebben, zeggen we er altijd wat van. Daarna stopt het wel, maar vaak snap ik niet dat mensen zelf niet inzien hoe irritant ze zijn.
Ik was laatst bij een musical en iemand schuin voor mij was continue aan het facebooken. De zaal is donker en dat licht van de telefoon was heel storend.

Ik heb er wat van gezegd, niet zo aardig, maar ik vond het zo onbeleefd. Ga dan lekker niet mee als je de voorstelling niet wil zien.

De hele voorstelling is de telefoon niet uit haar tas geweest, maar ik zat wel de hele tijd met een rotgevoel.

Stomme mensen....
Moonshine1984 schreef:
15-01-2018 01:06
Ik ga wekelijks naar de bios met mijn man (pathe pas) en echt wat je allemaal wel niet meemaakt tijdens de film ( stoelen schoppen, mensen die constant met tel bezig zijn/ gepraat/ keihard lachen op onnodige momenten/praten tijdens film.

Als ik/ wij last hebben, zeggen we er altijd wat van. Daarna stopt het wel, maar vaak snap ik niet dat mensen zelf niet inzien hoe irritant ze zijn.
Dit is de reden waarom ik zelden naar de Bios ga, en als ik ga sowieso nooit in de avond of in het weekend.
Stoeltrappen zeg ik ook wat van, net als praten bij een voorstelling of de bioscoop.

Wat ik vooral irritant vind als mensen bij een concert echt een kletssessie ( dus niet effe wat zeggen maar echt aan een stuk door, heel hard ook want ja is moeilijk te verstaan) gaan houden over problemen op hun werk of thuis enz... vlak naast je. Hou je klep even tot na concert.
Helpt het vragen of ze bij de bar of gang willen gaan kletsen niet dan gaat mijn partner en zijn maten altijd heel dicht bij hen heel hard fluiten na elk nummer. En wild dansen.

Dat helpt. Binnen 2 nummers zijn ze vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
14-01-2018 17:07
Oh én mensen die op een andere plek gaan zitten dan op het kaartje staat. En dan in discussie gaan: ja anders gaat u toch daar zitten? Nee, want dan wordt ik gewoon weer van die plek gejaagd etc... ook vaak in de bios dit
Ja, heel irritant. Ook een keer gehad, had zelf de kaarten ruim van te voren gekocht en stoelen uitgezocht, zaten er andere mensen op die plek, want er waren ook anderen op hun stoelen gaan zitten, jaag die dan weg. Ze vond het nog raar ook dat ik er wat van zei.
Ik kreeg ooit eens de hik... wel de zaal verlaten uiteraard ;-D
Haha, leuk om te lezen.
Heel irritant inderdaad: mensen die met hun telefoon bezig zijn. Veel te fel licht in een donkere zaal. Ik zeg er altijd wat van en meestal stopt het dan gelukkig ook.
Ook vervelend als je iemand voor je hebt zitten met hoog opgestoken haar. Soms echt zo'n toeter, daar kijk je niet zomaar omheen.
Of mensen voor je die heel druk bewegen, zodat je zelf moet meebewegen om er langs heen te kunnen kijken.

In het theater gelukkig weinig last van bierdrinkers of eetgeluiden tijdens een voorstelling.

Wat ik wel een keer heel grappig vond: ik was bij een dansvoorstelling en voor me zat een man die al heel snel in slaap viel. Wel steeds wakker schrikken, maar net zo snel weg weg doezelen. Toen het klaar was, sprong hij als eerste overeind voor een staande ovatie. Volgens mij klapte hij het hardst van de hele zaal, terwijl hij nauwelijks iets had gezien. :applause:
Snicholls schreef:
15-01-2018 00:19
Dat is iets typisch Nederlands: aan het einde direct een staande ovatie. Of je het nou goed vond, of niet.
geen idee of dat typisch nederlands is, ik kom nooit in het buitenland in een schouwburg.

Volgens mij gaat het meestal zo: stuk afgelopen, acteurs nemen applaus in ontvangst. Doek valt, applaus houdt aan, doek weer op, weer buigende acteurs. Mensen in de zaal denken 'mooi afgelopen, kom we gaan' en staan op. De mensen daarachter denken 'hé nu zie ik niks meer'en staan ook op, de mensen daarachter ook etcetera. Tot dus die hele fokking zaal opstaat en de mensen die snel weg wilde om de drukte bij de garderobe voor te zijn, niet weg kunnen.
Mensen die bij het einde gelijk de zaal uitrennen. Willen niet in rij staan bij de gaderobe / parkeergarage. Vind het wel zo fatsoenlijk dat je applaudisseert voor iemand die zich net twee uur lang op het toneel heeft lopen uitsloven. (Zelf nog nooit een voorstelling meegemaakt welke geen applaus verdiende).

De beenruimte. Mensen worden steeds langer, maar ze houden er gewoon geen rekening mee. Ik was laatst in het Nieuwe De La Mar. Helemaal verbouwd en dan denk je dat ze toch wel rekening houden met de lengte van de mensen tegenwoordig, maar mijn vriend van 1.90 kan daar eigenlijk gewoon niet zitten. Hadden stoelen aan de rand, maar andere stoelen kan ik eigenlijk gewoon niet nemen.

Echt hinderlijk gedrag met telefoons enzo heb ik eigenlijk nooit meegemaakt. Natuurlijk zie je weleens een telefoon oplichten ergens, maar nooit dermate dat ik mij eraan stoorde. Laatkomers stoor ik mij ook niet echt aan. Dan kan iedereen een keer overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was bij een voorstelling van de 'zandtovenaar' samen met een zanger, koor enzovoort. Ging over het verhaal van het paasfeest.
Naast mij zat een stel (volgens mij moeder en dochter, beide wel volwassen)
En steeds tegen elkaar: 'kijk! Dat wordt vast een slang!'.
'Oh kijk, hij tekent een boom!'
'Ik denk dat dat een kruis wordt'.

Enz....enz.... enz....
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Saoghail schreef:
15-01-2018 11:54
geen idee of dat typisch nederlands is, ik kom nooit in het buitenland in een schouwburg.

Volgens mij gaat het meestal zo: stuk afgelopen, acteurs nemen applaus in ontvangst. Doek valt, applaus houdt aan, doek weer op, weer buigende acteurs. Mensen in de zaal denken 'mooi afgelopen, kom we gaan' en staan op. De mensen daarachter denken 'hé nu zie ik niks meer'en staan ook op, de mensen daarachter ook etcetera. Tot dus die hele fokking zaal opstaat en de mensen die snel weg wilde om de drukte bij de garderobe voor te zijn, niet weg kunnen.

Dat is inderdaad typisch Nederlands. In het buitenland hangt het echt af van hoe goed mensen het vinden (eigen ervaring en wat ik hoor van artiesten).
In Nederland vliegt men bij de eerste klap al omhoog. En niet om weg te rennen, ze blijven gerust heel lang staan klappen.
Alle reacties Link kopieren
telefoons waarom moet je dat ding altijd standby hebben :facepalm:

laatkomers die ook nog in de zelfde rij blijken te zitten waardoor je moet opstaan of je benen intrekken.

door de voorstelling heen praten, was laatst naar de film en er zaten een vader en zoon achter mij en die zoon bleef maar praten :facepalm: ben uit ergernis maar ergens anders gaan zitten halverwege de film.

dat van staande ovatie heb ik maar 1x meegemaakt bij Hij gelooft in mij dacht echt van : wat krijgen we nu?! :-[ zo geweldig was het ook weer niet.
Heb is gehoord dat in Amerika bij film klassiekers als Star Wars wanneer de bad guy wordt gedood dat het publiek echt los gaat klappen roepen loeien enz
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
15-01-2018 12:02
Echt hinderlijk gedrag met telefoons enzo heb ik eigenlijk nooit meegemaakt. Natuurlijk zie je weleens een telefoon oplichten ergens, maar nooit dermate dat ik mij eraan stoorde. Laatkomers stoor ik mij ook niet echt aan. Dan kan iedereen een keer overkomen.
Het is eigenlijk ook vooral hinderlijk voor de mensen achter de schermen. Wanneer iemand in het publiek zijn of haar telefoon aan heeft staan (dus op stil en niet op vluchtmodus of helemaal uit) dan geeft dat storing op de communicatie lijnen die van het toneel naar de crew in de zaal lopen. Die moeten dan hun werk proberen te doen met continue faxgeluiden op hun headset. Heel soms hoor je het zelfs over de speakers terug.

Dus als gevraagd wordt om de telefoon uit te zetten, zet hem dan alsjeblieft niet op stil, maar helemaal uit.

Hartelijk dank :)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
De vervelendste ervaring die ik heb wat met groep puberjongens bij een balletvoorstelling zonder begeleiding.

Zoals ik het begrepen heb kunnen jongeren in mijn woonplaats voor een habbekrats kaartjes krijgen voor niet uitverkochte theatervoorstellingen in het jaar dat ze CKV volgen. Waarschijnlijk was er ineens haast bij want ik had 6 duidelijke verveelde puberjongens achter me. Ze zaten te kletsen, foto's te maken (met flitser), tegen stoelen te trappen echt alles waar iemand zich aan zou kunnen ergeren in het theater deden ze.

We hebben zelf aangegeven dat het vervelend was en daarna iemand van het theater die bij de deur stond op het groepje gewezen. Die heeft ze ook gewaarschuwd en uiteindelijk zijn ze nog voor de pauze de zaal uitgehaald en ik neem aan weggestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven