Ik ben blank / wit / RAL9016 en ik ben het zat!

12-01-2018 14:45 867 berichten
... Ik ben het zat dat wij blanke / witte / RAL9016 mensen altijd maar over een kam geschoren worden en per definitie weggezet worden als racisten door een club verzuurde mensen met tijd teveel die op deze manier juist haat en verdeeldheid zaaien, terwijl ze doen alsof ze oh zo politiek correct bezig zijn door van alles maar racistisch te noemen.

Ik ben het zat om altijd maar geconfronteerd te moeten worden met een slavernijverleden waar ik zelf niet bij was en waar ik al helemaal niets aan kan doen.

Zwarte piet, negerzoenen, de H&M trui, allemaal racistisch... Maar intussen zijn blanke vla en jodenkoeken dan wel weer oké, daar hoor je niemand over. Racisme gaat tenslotte altijd maar een kant op.

Op een of andere manier stelt men zich massaal nederig op en luistert men vaak ook nog naar de groep racismeroepers, want ja we moeten ons toch wel kapotschamen voor ons slavernijverleden en wij hebben het tenslotte altijd maar makkelijk met onze bleke huidjes.

Het zal mij jeuken welke huidskleur iemand heeft, ik ben helemaal niet racistisch, ik haat alle mensen even veel :P maar ik word er zo moe van dat te pas en te onpas de racismekaart getrokken wordt! Het kan toch niet anders dan dat nog meer mensen dit spuugzat zijn? Zo wek je toch juist racisme in de hand?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
14-01-2018 16:45
Ze schreef in een eerdere post dat ze harder moest knokken dan een ander. Zij denkt dat dat door haar kleur komt, dus blijkbaar vindt ze dat ze hier gediscrimeerd wordt/werd. Ik word nogal moe van haar negativiteit.
Ik begin anders spontaan te geeuwen als ik jou lees.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-01-2018 17:01
De bokaal voor het meest geduld en de meest genuanceerde en best geformuleerde berichten met fatsoen gaat naar:


Fashionvictim


en inhoudelijk ben ik het ook met haar eens.
:cheer2: :cheer2: :applause:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
14-01-2018 16:50
Die indruk wek je bepaald niet in dit topic......
Doe toch niet zo mal, mens. Wat begrijp je er niet aan dat of je gediscrimineerd wordt niks zegt over of je een leuk leven hebt of aardig bent?

Je denkt toch niet serieus dat bijvoorbeeld gehandicapten die gediscrimineerd worden dat vast te danken hebben aan hun eigen karakter en hun eigen discriminatie van mensen-zonder-handicap?

Ik sta versteld dat mensen dit soort bizarre argumenten echt kunnen menen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
14-01-2018 17:03
Wat een gek - en ook best wel dommig - argument trouwens. Pientje. Als je homo bent en constateert dat er in Nederland ondanks alle geblaat over tolerantie nog veel te veel plekken zijn waar homo's ronduit gediscrimineerd worden, wil dat toch ook niet zeggen dat dat komt omdat je zelf vast een nare klote homo zal zijn?

En als je als vrouw seksisme constateert ben je toch ook niet automatisch vast zelf een bitch en een trut?
Welk argument bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
14-01-2018 16:48
Als je in Amsterdam woonde (misschien woon je daar wel) zou je dan op BIJ1 stemmen?

Dat jij denkt dat je misschien wel dagelijks gediscrimeerd wordt, vind ik toch echt niet normaal. Nu ben ik heel erg benieuwd waar jij woont. In Jisp misschien, dat volgens de ex-verkiezingskandidaat van BIJ1 overspoeld wordt door witte suprematie?
Ik woon helaas niet in Amsterdam want uit de tijd dat ik daar wel woonde weet ik dat je daar minder te maken hebt met racisme dan waar ik nu woon.

Maar ik zou nooit op Sylvana d'r partij stemmen, nee.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
14-01-2018 17:07
Welk argument bedoel je?
Dat het feit dat ik met racisme te maken heb vast ligt aan het feit dat ik zelf een negatieve trut ben.

Sorry, maar ik zit zelfs hardop te lachen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
14-01-2018 17:06
Doe toch niet zo mal, mens. Wat begrijp je er niet aan dat of je gediscrimineerd wordt niks zegt over of je een leuk leven hebt of aardig bent?

Je denkt toch niet serieus dat bijvoorbeeld gehandicapten die gediscrimineerd worden dat vast te danken hebben aan hun eigen karakter en hun eigen discriminatie van mensen-zonder-handicap?

Ik sta versteld dat mensen dit soort bizarre argumenten echt kunnen menen.
Als er een mal doet hier dan ben jij het. Je spreekt jezelf in dit topic regelmatig tegen en je hebt het niet eens in de gaten. Je bewering dat je bijna elke dag racistisch bejegend wordt, gaat er bij mij echt niet in. Ik vind dat je heel erg overdrijft en daarom neem ik je niet serieus. Wat mij betreft schaar ik je in het rijtje van Sylvana Simons, Anousha Nzume, Gloria Wekker en andere “ zielige” klagers.
fashionvictim schreef:
14-01-2018 17:09
Dat het feit dat ik met racisme te maken heb vast ligt aan het feit dat ik zelf een negatieve trut ben.

Sorry, maar ik zit zelfs hardop te lachen.
Dat heeft Pientje helemaal niet geschreven hoor, hoe kom je erop!
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
14-01-2018 17:10
Als er een mal doet hier dan ben jij het. Je spreekt jezelf in dit topic regelmatig tegen en je hebt het niet eens in de gaten. Je bewering dat je bijna elke dag racistisch bejegend wordt, gaat er bij mij echt niet in. Ik vind dat je heel erg overdrijft en daarom neem ik je niet serieus. Wat mij betreft schaar ik je in het rijtje van Sylvana Simons, Anousha Nzume, Gloria Wekker en andere “ zielige” klagers.
Hoe weet je nu of ik overdrijf? Loop je naast me? Woon je in mijn huis?

Dat Sylvana Simons dagelijks racistisch bejegend wordt is een feit wat zelfs op dit forum gewoon is na te zien, we hebben hier zelfs een geobsedeerd typetje dat zo ongeveer dagelijks tientallen postings aan haar wijdt. Maar kijk op social media en het is gewoon na te lezen dat zij dagelijks enorme bakken racistische stront over zich uitgestort krijgt, er zijn zelfs mensen voor veroordeeld.

Als dat gewoon open en bloot is na te zien, waarom denk je dan dat andere zwarte vrouwen, ik bijvoorbeeld, nooit zomaar door wildvreemden voor zwarte aap worden uitgemaakt?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
14-01-2018 17:09
Dat het feit dat ik met racisme te maken heb vast ligt aan het feit dat ik zelf een negatieve trut ben.

Sorry, maar ik zit zelfs hardop te lachen.
Nou ja, waar heb ik dat geschreven dan?
fashionvictim schreef:
14-01-2018 17:16
Hoe weet je nu of ik overdrijf? Loop je naast me? Woon je in mijn huis?

Dat Sylvana Simons dagelijks racistisch bejegend wordt is een feit wat zelfs op dit forum gewoon is na te zien, we hebben hier zelfs een geobsedeerd typetje dat zo ongeveer dagelijks tientallen postings aan haar wijdt. Maar kijk op social media en het is gewoon na te lezen dat zij dagelijks enorme bakken racistische stront over zich uitgestort krijgt, er zijn zelfs mensen voor veroordeeld.

Als dat gewoon open en bloot is na te zien, waarom denk je dan dat andere zwarte vrouwen, ik bijvoorbeeld, nooit zomaar door wildvreemden voor zwarte aap worden uitgemaakt?
Omdat jij geen bekende Nederlander bent die IRL te pas en te onpas in het openbaar blanke mensen voor racist uitmaakt?
fashionvictim schreef:
14-01-2018 17:16
Hoe weet je nu of ik overdrijf? Loop je naast me? Woon je in mijn huis?

Dat Sylvana Simons dagelijks racistisch bejegend wordt is een feit wat zelfs op dit forum gewoon is na te zien, we hebben hier zelfs een geobsedeerd typetje dat zo ongeveer dagelijks tientallen postings aan haar wijdt. Maar kijk op social media en het is gewoon na te lezen dat zij dagelijks enorme bakken racistische stront over zich uitgestort krijgt, er zijn zelfs mensen voor veroordeeld.

Als dat gewoon open en bloot is na te zien, waarom denk je dan dat andere zwarte vrouwen, ik bijvoorbeeld, nooit zomaar door wildvreemden voor zwarte aap worden uitgemaakt?
Waar woon jij in hemelsnaam? Serieuze vraag.
Ik begrijp dat rotsvast in een overtuiging hangen een prettig gevoel geeft van morele superioriteit en het gelijk aan je te kant te hebben. Het kan een levensvulling zijn en zelfs het frame bieden van een complete indentiteit. Vaak is het zo dat wanneer de overtuiging weg zou vallen er ook weinig overblijft van de identiteit en levensvulling van die persoon. Dat moet koste wat het kost voorkomen worden. Vandaar de ongekend harde stellingname en vaak compleet onzinnige argumenten. Vandaar de pertinente weigering om nuchter na te denken, redelijk te discussiëren en naar de realiteit te kijken.
Als we racisme allemaal fout vinden, is het dan niet handiger om racisme te veroordelen, in plaats van ervaringen van een individuele forummer te ontkennen? En waarom wordt wel voor waar aangenomen dat TO discriminatie ervaart? Waarom ligt zij niet onder dit welhaascht onderzoeksjournalistieke vergrootglas?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
14-01-2018 17:18
Nou ja, waar heb ik dat geschreven dan?
Je schreef dit:

Heb je zelf al eens bedacht dat als jij negatief door anderen benaderd wordt dan wel eens niet aan jouw kleur kan liggen, maar alles te maken heeft met hoe jij in het leven en tegenover blanke Nederlanders staat? Dat je dat negatieve gevoel dat je blijkbaar over onze samenleving hebt ook zichtbaar kan uitdragen en dat mensen je daarom misschien niet zo pruimen? Dat je daarom misschien wel eens een baan of promotie bent misgelopen? Zou toch zomaar kunnen?


Waarmee je zegt dat als ik racistisch benaderd word, wat ik stelde, dat dat niet ligt aan racisme, maar aan hoe ik in het leven sta. En dat mensen mij niet pruimen omdat ik negatief zou zijn.

Dat is toch een bespottelijk argument, kom nu toch.

Ten eerste: wij hebben elkaar nooit ontmoet dus je kunt niks zeggen over hoe ik in het leven sta.
Ten tweede: een misstand - in mijn geval racisme, maar het had net zo goed milieuvervuiling of uitbuiting van stagiairs kunnen zijn - aankaarten zegt natuurlijk niks over hoe je leven eruit ziet. Sterker nog, je kunt je heel erg sterk maken tegen uitbuiting van stagiairs zonder zelf ooit een stagiair of uitgebuit te zijn geweest. Ik ben geen homo maar ageer al jaren net zo sterk tegen homo-discriminatie als tegen racisme en zet me daar irl ook al sinds mijn puberteit actief voor in.
Ten derde: ik heb nooit iets gezegd over banen of promoties mislopen. En ik denk dat de kans groter is dat ik die ooit zal mislopen of wellicht zonder dat ik het weet al ben misgelopen omdat ik een vrouw ben dan omdat ik zwart ben.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
14-01-2018 17:18
Waar woon jij in hemelsnaam? Serieuze vraag.
Oh God, die hadden we inderdaad vandaag nog niet gehad.

Pavlovreactie 8:
Als random black person aangeeft met racisme te maken te hebben, dan moet random black person wel of in een ghetto vol Tokkies wonen, of in een achterlijk dorp wonen, of liegen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
14-01-2018 17:18
Omdat jij geen bekende Nederlander bent die IRL te pas en te onpas in het openbaar blanke mensen voor racist uitmaakt?
Sylvana heeft volgens mij ook nog nooit blanke mensen voor racist uitgemaakt, maar dat terzijde.

Denk je dat Sylvana voor de Pietendiscussie nog nooit racistisch bejegend was, dan?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
14-01-2018 17:24
Je schreef dit:

Heb je zelf al eens bedacht dat als jij negatief door anderen benaderd wordt dan wel eens niet aan jouw kleur kan liggen, maar alles te maken heeft met hoe jij in het leven en tegenover blanke Nederlanders staat? Dat je dat negatieve gevoel dat je blijkbaar over onze samenleving hebt ook zichtbaar kan uitdragen en dat mensen je daarom misschien niet zo pruimen? Dat je daarom misschien wel eens een baan of promotie bent misgelopen? Zou toch zomaar kunnen?


Waarmee je zegt dat als ik racistisch benaderd word, wat ik stelde, dat dat niet ligt aan racisme, maar aan hoe ik in het leven sta. En dat mensen mij niet pruimen omdat ik negatief zou zijn.

Dat is toch een bespottelijk argument, kom nu toch.

Ten eerste: wij hebben elkaar nooit ontmoet dus je kunt niks zeggen over hoe ik in het leven sta.
Ten tweede: een misstand - in mijn geval racisme, maar het had net zo goed milieuvervuiling of uitbuiting van stagiairs kunnen zijn - aankaarten zegt natuurlijk niks over hoe je leven eruit ziet. Sterker nog, je kunt je heel erg sterk maken tegen uitbuiting van stagiairs zonder zelf ooit een stagiair of uitgebuit te zijn geweest. Ik ben geen homo maar ageer al jaren net zo sterk tegen homo-discriminatie als tegen racisme en zet me daar irl ook al sinds mijn puberteit actief voor in.
Ten derde: ik heb nooit iets gezegd over banen of promoties mislopen. En ik denk dat de kans groter is dat ik die ooit zal mislopen of wellicht zonder dat ik het weet al ben misgelopen omdat ik een vrouw ben dan omdat ik zwart ben.
Ik zie nergens het woord trut staan. Wel vind ik je inderdaad erg negatief overkomen in dit topic en ik kan mij zo voorstellen dat je dat in het dagelijkse leven ook wel eens uit zal stralen.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, maar wat totaal niet bij jou overkomt, is dat jij vindt dat je heel vaak, vrijwel dagelijks racistisch bejegend wordt, terwijl ik denk dat de meeste van die bejegeningen helemaal niet racistisch zijn. Daarmee sluit ik overigens niet uit dat er heus wel eens een racistische uiting tussen zal zitten. A
fashionvictim schreef:
14-01-2018 17:29
Sylvana heeft volgens mij ook nog nooit blanke mensen voor racist uitgemaakt, maar dat terzijde.

Denk je dat Sylvana voor de Pietendiscussie nog nooit racistisch bejegend was, dan?
Volgens Sylvana zijn blanken standaard racistisch. Een mening die ze deelt met o.a. Anousha Nzume.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
14-01-2018 17:33
Volgens Sylvana zijn blanken standaard racistisch. Een mening die ze deelt met o.a. Anousha Nzume.
Ik weet heel zeker dat in ieder geval Anousha Nzume die mening absoluut niet is toegedaan. Fake news.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
14-01-2018 17:31
Ik zie nergens het woord trut staan. Wel vind ik je inderdaad erg negatief overkomen in dit topic en ik kan mij zo voorstellen dat je dat in het dagelijkse leven ook wel eens uit zal stralen.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, maar wat totaal niet bij jou overkomt, is dat jij vindt dat je heel vaak, vrijwel dagelijks racistisch bejegend wordt, terwijl ik denk dat de meeste van die bejegeningen helemaal niet racistisch zijn. Daarmee sluit ik overigens niet uit dat er heus wel eens een racistische uiting tussen zal zitten. A
Ik heb in de loop der tijd gemerkt dat jij alles wat mensen zeggen over racisme per definitie als een negatief karakter ervaart. Dat ligt toch echt bij jezelf, hoor, de meeste mensen weten al lang dat je prima idealen en principes kunt hebben of aan de andere kant van het spectrum dingen kunt aankaarten en dat dat verder niks over je karakter zegt.

En voor wat betreft je tweede alinea: ik vroeg je al eerder: loop je naast me? Aangezien ik de ervaringen helemaal niet gespecificeerd heb kun je helemaal niet beoordelen of ze wel of niet racistisch zijn. Dat is bovendien ook helemaal niet aan jou. JIJ kunt wel vinden dat ze niet racistisch zijn of niet racistisch bedoeld zijn maar dat maak IK als ontvanger nog altijd uit.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Bovendien, nu gaat het ineens weer over mij terwijl mijn mening toch echt over institutioneel racisme ging. En ik kaartte daarin volgens mij genoeg argumenten aan waar je inhoudelijk op in zou kunnen gaan zonder steeds op de man te gaan spelen.

Dus nog maar eens een poging:

Een van de oorzaken dat institutioneel racisme in Nederland blijft voortbestaan is niet omdat allochtonen weigeren te integreren, maar juist dat autochtonen actief mensen van andere afkomst buitensluiten.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
14-01-2018 17:19
Ik begrijp dat rotsvast in een overtuiging hangen een prettig gevoel geeft van morele superioriteit en het gelijk aan je te kant te hebben. Het kan een levensvulling zijn en zelfs het frame bieden van een complete indentiteit. Vaak is het zo dat wanneer de overtuiging weg zou vallen er ook weinig overblijft van de identiteit en levensvulling van die persoon. Dat moet koste wat het kost voorkomen worden. Vandaar de ongekend harde stellingname en vaak compleet onzinnige argumenten. Vandaar de pertinente weigering om nuchter na te denken, redelijk te discussiëren en naar de realiteit te kijken.
Over wie heb jij het nu?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
fashionvictim schreef:
14-01-2018 17:40
Ik heb in de loop der tijd gemerkt dat jij alles wat mensen zeggen over racisme per definitie als een negatief karakter ervaart. Dat ligt toch echt bij jezelf, hoor, de meeste mensen weten al lang dat je prima idealen en principes kunt hebben of aan de andere kant van het spectrum dingen kunt aankaarten en dat dat verder niks over je karakter zegt.

En voor wat betreft je tweede alinea: ik vroeg je al eerder: loop je naast me? Aangezien ik de ervaringen helemaal niet gespecificeerd heb kun je helemaal niet beoordelen of ze wel of niet racistisch zijn. Dat is bovendien ook helemaal niet aan jou. JIJ kunt wel vinden dat ze niet racistisch zijn of niet racistisch bedoeld zijn maar dat maak IK als ontvanger nog altijd uit.
Dat mag jij als ontvanger zelf uitmaken, maar dat geeft je nog niet het recht om anderen ten onrechte te beschuldigen van racisme. Wat jij namelijk als racistisch ervaart, hoeft dus helemaal niet racistisch te zijn. Een onterechte interpretatie van jouw kant, maakt een ander nog geen racist.

In welke stad woon jij? Ik ben namelijk heel benieuwd wat die vreselijk racistische plaats in Nederland is.

Het is helemaal niet zo dat ik per definitie mensen die iets zeggen over racisme wegzet als mensen met een negatief karakter. Zelfs jou zet ik niet weg als iemand met een negatief karakter. Ik vind alleen dat je je heel negatief uit en dat is heel iets anders.

Zie je zelf niet in dat je heel zwart-wit denkt? Alles trek je in het extreme, zelfs posts van forummers hier.
anoniem_211360 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 18:00
0.03% gewijzigd
fashionvictim schreef:
14-01-2018 17:44


Een van de oorzaken dat institutioneel racisme in Nederland blijft voortbestaan is niet omdat allochtonen weigeren te integreren, maar juist dat autochtonen actief mensen van andere afkomst buitensluiten.
Ja dat is makkelijk he, allochtonen zijn altijd zielig en hebben geen eigen verantwoordelijkheid? als er 3 moslims geen eens normaal Nederlands kunnen elke dag te laat komen vind je gek dat een werkgever dan een Nederlander zal aannemen de 4de keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven