Is dit raar?

19-01-2018 10:48 94 berichten
We hebben in de familie een sterfgeval. Ik heb de overledene (aangetrouwd) een aantal keren ontmoet op een verjaardag maar verder ken ik haar niet. Haar echtgenoot is een familielid bij wie ik door omstandigheden liever uit de buurt blijf. Ik schud zijn hand als dat nodig is en beantwoord evt vragen maar verder hoef ik niets met hem. Desondanks vind ik het natuurljk heel triest voor hem dat dit zo onverwacht is gebeurd.
Volgende week is de uitvaart en het ziet ernaar uit dat ik een aantal andere familieleden moet brengen, is aan de andere kant van het land. Ik wilde alleen als chauffeur gaan, en dan niet naar binnen maar volgens mijn dochter is dat 'heel raar, en maak ik dan een statement'. Ik vind het zelf raarder om in mijn situatie naar de uitvaart te gaan, maar misschien kan dat juist wel als steun aan mijn ouders.
Wat vinden jullie?
Nu ik een beetje meer weet zou ik gaan voor de optie waarbij je überhaupt niet gaat. Ook geen taxi spelen.

Dochter weet misschien wel iemand die in jouw plaats kan rijden.
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
19-01-2018 11:29
Nu ik een beetje meer weet zou ik gaan voor de optie waarbij je überhaupt niet gaat. Ook geen taxi spelen.
Inderdaad:
je gaat of je gaat niet
Maar niet half/half, dat is een statement en dat heurt niet bij crematies e.d.
Ik zou niet gaan en ook niet rijden.
En ik zou mijn dochter ook vertellen waarom niet. Best belangrijk dat ze weet dat ze bij oom Huppeldepup uit de buurt moet blijven.

Als je ouders weten wat hij heeft gedaan en daar geen probleem mee hebben dan vind ik dat op zijn minst opmerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-01-2018 11:33
Inderdaad:
je gaat of je gaat niet
Maar niet half/half, dat is een statement en dat heurt niet bij crematies e.d.
Zo lang je niet zichtbaar gaat staan wachten vind ik echt niet dat je een statement maakt.
Is niet komen als je wel een kaart hebt gehad niet al een statement ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lillybit schreef:
19-01-2018 11:37
Ik zou niet gaan en ook niet rijden.
En ik zou mijn dochter ook vertellen waarom niet. Best belangrijk dat ze weet dat ze bij oom Huppeldepup uit de buurt moet blijven.

Als je ouders weten wat hij heeft gedaan en daar geen probleem mee hebben dan vind ik dat op zijn minst opmerkelijk.
Kop in het zand tactiek misschien. Helaas een vaak voorkomende tactiek.
Bearnaise schreef:
19-01-2018 11:38
Kop in het zand tactiek misschien. Helaas een vaak voorkomende tactiek.
Tja, ik zou daar niet aan meewerken. Op geen enkele manier.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt alleen gaat om wat de mensen denken, niet gaan. Maar dan ook niet rijden idd.

Ongeveer dezelfde situatie voorgehad, overledene was serieus over de schreef gegaan. Toch gegaan, voor zijn vrouw en kinderen. Ik vond het heel verdrietig voor hen, maar zelf was ik blij dat hij er niet meer was. Klinkt hard, ik weet het.
Life is short. Eat dessert first.
Lillybit schreef:
19-01-2018 11:37
Ik zou niet gaan en ook niet rijden.
En ik zou mijn dochter ook vertellen waarom niet. Best belangrijk dat ze weet dat ze bij oom Huppeldepup uit de buurt moet blijven.

Als je ouders weten wat hij heeft gedaan en daar geen probleem mee hebben dan vind ik dat op zijn minst opmerkelijk.
Ja ik ook. (stukje verwijderd)
Dit haal ik zo weer weg, want te herkenbaar.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 11:47
15.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
19-01-2018 11:37
Ik zou niet gaan en ook niet rijden.
En ik zou mijn dochter ook vertellen waarom niet. Best belangrijk dat ze weet dat ze bij oom Huppeldepup uit de buurt moet blijven.

Als je ouders weten wat hij heeft gedaan en daar geen probleem mee hebben dan vind ik dat op zijn minst opmerkelijk.
Andere tijden, andere opvoeding.

Plus dat die waarschijnlijk ( aanname ) weer meer voor ZIJN ouders daar heen gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou of helemaal niet gaan (dus niet rijden), of alleen afzetten en zelf elders wachten. Ik zou niet naar binnen gaan.
Dat statement zal wel meevallen, ik denk niet dat de nabestaanden op de parkeerplaats gaan kijken of iedereen wel de auto uit stapt, of dat mensen alleen worden afgezet.
Misschien kun je je dochter ook uitleggen dat je niet altijd hoeft te doen wat 'hoort'?
carriem wijzigde dit bericht op 19-01-2018 11:44
3.70% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
19-01-2018 11:40
Andere tijden, andere opvoeding.

Plus dat die waarschijnlijk ( aanname ) weer meer voor ZIJN ouders daar heen gaan.
Nee hoor, het is een generatie verder. 'Oom Huppeldepup' is van dezelfde leeftijd als mijn ouders.
Gelukkig mag jij je eigen mening hebben MinkedeWit.

Als jij je er niet prettig bij voelt dan doe je het niet.

Zijn vrouw "steunen" bij het verlies van haar man zou ik alleen doen als dat oprecht is.

Waarom een vrouw steunen die blind het gedrag en de acties van haar man goedkeurde?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
19-01-2018 11:43
Nee hoor, het is een generatie verder. 'Oom Huppeldepup' is van dezelfde leeftijd als mijn ouders.
In ieder geval is hun band van een totaal andere orde dan de band die jij met hem hebt of zou hebben gehad als hij wél oké zou zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
CarrieM schreef:
19-01-2018 11:42

Misschien kun je je dochter ook uitleggen dat je niet altijd hoeft te doen wat 'hoort'?
Is inderdaad niet geheel onbelangrijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
19-01-2018 11:44
Gelukkig mag jij je eigen mening hebben MinkedeWit.

Als jij je er niet prettig bij voelt dan doe je het niet.

Zijn vrouw "steunen" bij het verlies van haar man zou ik alleen doen als dat oprecht is.

Waarom een vrouw steunen die blind het gedrag en de acties van haar man goedkeurde?
Die vrouw is dood.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
19-01-2018 11:47
Die vrouw is dood.
:facepalm: oh sorry.

Dan is het toch helemaal makkelijk.
Je bent hem totaal niks verschuldigd.
Hem steunen zou toch volkomen onoprecht zijn.
Ik zou helemaal niet gaan en niemand brengen. En dochter gewoon op de hoogte stellen waarom je niet gaat. Maar goed, met zo iemand zou ik helemaal nooit vrijwillig in dezelfde ruimte gaan zitten, dus óók niet op verjaardagen of andere familiebijeenkomsten.
Lillybit schreef:
19-01-2018 11:37
Ik zou niet gaan en ook niet rijden.
En ik zou mijn dochter ook vertellen waarom niet. Best belangrijk dat ze weet dat ze bij oom Huppeldepup uit de buurt moet blijven.

Als je ouders weten wat hij heeft gedaan en daar geen probleem mee hebben dan vind ik dat op zijn minst opmerkelijk.
Dit dus.
Gewoon niet rijden. En als je wel moet rijden, dan hou je je op de achtergrond. Persoonlijk condoleren hoeft helemaal niet, bij een uitvaart is het druk en lang niet iedereen geeft een hand.

Maar eigenlijk gaat de discussie over wat die persoon gedaan heeft en hoe jullie daar in de familie mee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wegblijven. Je hebt voor jezelf besloten dat je liever niets met deze man te maken wil hebben, dus dan ga je ook niet naar een bijeenkomst die vooral bedoeld is om deze man te steunen. En gezien jouw motivatie lijkt me dat je dit prima uit kunt leggen aan jouw familie.
Alle reacties Link kopieren
Even uitzoeken of er in de buurt een koffietentje zit. Goed boek meenemen, je ouders afzetten bij het hek en doorrijden naar dat koffietentje en daar lekker lezen met een heerlijke kop koffie of thee. Na afloop je ouders weer oppikken en dan rustig naar huis rijden.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Je zegt zelf in de op dat je zijn hand schudt wanneer het nodig is. Nu is het niet nodig?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als je normaal een hand kan schudden lukt dat nu toch ook wel?
En anders gewoon geen chauffeur spelen en hiervoor een andere oplossing zoeken
Alle reacties Link kopieren
Eens met dochter. Of je rijdt en je gaat naar binnen, of je rijdt helemaal niet en blijft thuis.
lilalinda schreef:
19-01-2018 10:49
Ik zou me er voor het moment overheen zetten en de man condoleren.
(wijze dochter!)
Dit.
Dat hij een vervelende man is, hoeft jouw manier van reageren op het overlijden van zijn vrouw niet aan te tasten. Hij is vervelend, jij niet.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 16:06
0.16% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven