Olympische winterspelen

14-01-2018 00:00 856 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje vroeg misschien maar dan is ie er maar vast: een topic over de olympische winterspelen.
Wie gaat dat volgen? En wat kijk je graag?
Zelf vind ik het schaatsen (langebaan, shorttrack ook wel) het leukst en zal verder ook volgen hoe Nederlanders in andere sporten het doen.
Alle reacties Link kopieren
Esmee Visser... was een leuke verrassing dat zij zich plaatste. Hoop dat het voor haar een goede ervaring wordt in Zuid-Korea. En vond het voor Anice Das ook echt leuk. Zij schaatst al zo lang maar vaak was het net niet (ook wel door ziekte of blessures). Mooi dat ze zich dan nu geplaatst heeft voor de OS.

Qua vijf/tien kilometer... ik denk dat de loting ook veel invloed heeft. Als Sven Kramer het geluk heeft twee keer in de laatste rit te mogen starten, dan wint hij beide afstanden denk ik. Maar als dat niet zo is, moet ik het nog maar zien.

Sjinkie Knecht liet in ieder geval zien dat hij wel klaar is voor de spelen. Mooi!
Alle reacties Link kopieren
Vind het zeker altijd leuk om te kijken, maar volgens mij is het midden in de nacht dit keer.
Ik vind zowel de olympische winterspelen als ook de olympische spelen altijd erg
leuk om naar te kijken. Zelf ben ik ook erg sportief en zoiets inspireert en motiveert me altijd en ik doe juist nieuwe ideen op. Dus mijn vriend en ik gaan
zeker kijken.
Alle reacties Link kopieren
agnesm schreef:
14-01-2018 20:59
Vind het zeker altijd leuk om te kijken, maar volgens mij is het midden in de nacht dit keer.
Veel is tussen 8:00 en 12:00 ongeveer... hoewel ook wel dingen 's nachts inderdaad.
Ik vond hier het programma: http://www.winterspelen2018.nl/?programma
Oh, ik kan me nu al verheugen op de openings-en sluitingsceremonie ( voor mij de hoogtepunten van de OS :-P)). Het voorproefje in Rusland van Z-Korea vond ik prachtig, ik heb hoge verwachtingen!

Daarnaast kijk ik zeker de downhill van alpineskiën, kunstschaatsen ( mannen en het ijsdansen), schaatsen en ik vind de biatlon ook echt geweldig!
Nou ja, eigenlijk alle sporten wel! Ik blijf het hele sfeertje gewoon geweldig vinden, of het nu de zomer-of de Winterspelen zijn.
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 06:41
10.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kale62 schreef:
14-01-2018 12:06
Ik ga het wel - een beetje - volgen, maar niet op TV. Wij hebben alleen maar een TV op de slaapkamer en om er nou voor naar bed te gaan. Mijn informatie haal ik wel van internet , incl. teletekst.
Gezellig juist in de slaapkamer kijken, en dan kan je ook zelf nog even sportief bezig zijn.....
Alle reacties Link kopieren
Oh ja....jurysporten zouden verboden moeten worden.....
Alle reacties Link kopieren
Openings en sluitingsceremonie ga ik ook kijken ja. Altijd mooi en volgens mij kun je mooie ceremonies ook zeker wel aan de Koreanen overlaten.
Alle reacties Link kopieren
De leukste sport van de winterspelen vind ik toch wel dat curling, ik blijf het fascinerend vinden.
Ik vraag mij dan ook altijd af hoe schoon de huizen van deze sportbeoefenaars zijn.
Dit is mijn motto
Ik hou het in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
19-01-2018 12:58
De leukste sport van de winterspelen vind ik toch wel dat curling, ik blijf het fascinerend vinden.
Ik vraag mij dan ook altijd af hoe schoon de huizen van deze sportbeoefenaars zijn.
Haha, goed punt... blinkend schoon waarschijnlijk ja!
Alle reacties Link kopieren
Morgen om twaalf uur de opening. En dan gaat het (eindelijk) echt beginnen!
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
14-01-2018 21:27
Veel is tussen 8:00 en 12:00 ongeveer... hoewel ook wel dingen 's nachts inderdaad.
Ik vond hier het programma: http://www.winterspelen2018.nl/?programma
Ohw goede tijden voor het schaatsen! Ik heb er zin in.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dagdromer1986 schreef:
07-02-2018 21:12
Morgen om twaalf uur de opening. En dan gaat het (eindelijk) echt beginnen!
Overmorgen toch pas?
Jaaa...en ik ben nu 38 weken zwanger en met verlof....dus dat is ideaal getimed! Ik ga zoveel mogelijk kijken. Langlaufen vind ik mooi, en schaatsen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
fiona2012 schreef:
07-02-2018 23:35
Overmorgen toch pas?
Het is al begonnen, de eerste wedstrijden curling zijn vanmorgen al gespeeld en vanmiddag om half 3 gaan ze verder. Wordt ook uitgezonden op eurosport :-D
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
14-01-2018 00:04
Ik vind de zomerspelen altijd leuker dan de winterspelen. Meestal volg ik de Nederlandse sporters een beetje. De snowboardonderdelen zoals die halfpipe vind ik ook altijd leuk en sommige skionderdelen. Maar echt speciaal de tv er voor aanzetten doe ik niet. Terwijl de tv met de zomerspelen vaak aangaat zodra we thuis zijn..
scheelt weer typen. Ik ben net zo. Sommige sporten zijn gewoon gaaf om te zien en ik ben ook weer zo chauvinistisch dat als een nederlander het goed doet ik ook graag kijk. Zo zat ik vorige zomerspelen ineens iets van kruisboogschieten te kijken haha!
Alle reacties Link kopieren
Helaas heeft de NOS dit jaar niet zoveel live streams als bij de vorige spelen. Dit omdat de uitzendrechten nu bij oa Eurosport liggen. Erg jammer, dat ik nu minder of geen keuze heb wel sport ik wil kijken.

Qua TV zenders hebben wij bewust alleen NL1,2 en 3. Dus dat gaat het ook niet worden.
Ik ben volgende week op vakantie naar Las Vegas met een vriendin. Die wil de 10km van Sven kramer zien, dus ik ben dan waarschijnlijk ook wel wakker. Is echt midden in de nacht daar :mrgreen: verder heb ik er niet zo’n interesse in.
Dahlia74 schreef:
08-02-2018 11:51
Helaas heeft de NOS dit jaar niet zoveel live streams als bij de vorige spelen. Dit omdat de uitzendrechten nu bij oa Eurosport liggen. Erg jammer, dat ik nu minder of geen keuze heb wel sport ik wil kijken.

Qua TV zenders hebben wij bewust alleen NL1,2 en 3. Dus dat gaat het ook niet worden.
Oh wat jammer zeg, wij hebben ook alleen NPO1,2 en 3 :cry:
Alle reacties Link kopieren
fiona2012 schreef:
07-02-2018 23:35
Overmorgen toch pas?
Oh ja, had verkeerd gekeken blijkbaar of me in de dag vergist.
Maar inderdaad: morgen (vrijdag).
Dahlia74 schreef:
08-02-2018 11:51
Helaas heeft de NOS dit jaar niet zoveel live streams als bij de vorige spelen. Dit omdat de uitzendrechten nu bij oa Eurosport liggen. Erg jammer, dat ik nu minder of geen keuze heb wel sport ik wil kijken.

Qua TV zenders hebben wij bewust alleen NL1,2 en 3. Dus dat gaat het ook niet worden.
Je kan bij Eurosport via een actie nu een maandabonnement afsluiten voor €0,99. Als je hem direct daarna weer opzegt (niet vergeten), kan je dus voor €0,99 alles kijken van de Olympische Spelen.
Alle reacties Link kopieren
fiona2012 schreef:
08-02-2018 13:15
Je kan bij Eurosport via een actie nu een maandabonnement afsluiten voor €0,99. Als je hem direct daarna weer opzegt (niet vergeten), kan je dus voor €0,99 alles kijken van de Olympische Spelen.
Heb ik ook voorbij zien komen, dan kijk je via Eurosport player. Ik geloof dat je dan zelfs per sport de wedstrijd kan uitkiezen die je wilt kijken (handig bijv bij curling of ijshockey, onnodig bij schaatsen) Actiecode is NL99 (en inderdaad niet weer vergeten op te zeggen daarna! Het beste is om een herinnering in je telefoon te zetten zodat die gaat piepen na het laatste wat je wilt zien ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook gezien, eerst maar eens de kleine letters goed lezen.
Maartje2016 schreef:
08-02-2018 13:22
Heb ik ook voorbij zien komen, dan kijk je via Eurosport player. Ik geloof dat je dan zelfs per sport de wedstrijd kan uitkiezen die je wilt kijken (handig bijv bij curling of ijshockey, onnodig bij schaatsen) Actiecode is NL99 (en inderdaad niet weer vergeten op te zeggen daarna! Het beste is om een herinnering in je telefoon te zetten zodat die gaat piepen na het laatste wat je wilt zien ;-) )
Ik heb hem net afgesloten en direct weer opgezegd, op die manier kan je het niet vergeten. Ik kreeg een mail dat ik tot 8 maart toegang hou tot alle kanalen. Je kan inderdaad kiezen per wedstrijd die je wil zien, niet alleen per sport. Beter dus dan NPO toen bij de zomerspelen, dan moest je kijken zij uitkozen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven