Reiskosten kind.

19-01-2018 13:18 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens offtopic de OP verwijderd. Bedankt voor jullie inhoudelijke input!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-01-2018 15:29
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
88.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De moeder is toch verderop gaan wonen? Dan vind ik 50/50 misschien best wel raar, afhankelijk van het grotere plaatje.
Alle reacties Link kopieren
wat staat er officieel van op papier?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee van wat er wettelijk moet en mag. Maar ik ben het in deze met vader eens. Moeder gaat verhuizen en laat vader voor de bijkomende kosten opdraaien.

Hier staat het wel/niet betalen van alimentatie of zakgeld los van in mijn beleving.
Normaal vind ik dat de vervuiler betaalt, dus degene die verhuisd is mag voor de extra kosten opdraaien. 100 euro alimentatie kan in sommige situaties het hoogst haalbare zijn, en als dit door de rechter is vastgesteld vallen daar alle kosten onder (ook zak- en kleedgeld). 2/3 en 1/3 lijkt me dus heel redelijk.
Alle reacties Link kopieren
--
nadah wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:12
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als moeder verhuist is het toch vrij logisch dat moeder de reiskosten betaalt?
Wat er aan alimentatie is afgesproken heeft hier weinig mee te maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe regeling aangaan, waardoor pa zijn kind wat vaker ziet?
Volstrekt ouderwets de manier van deze ouders.
Waarom zeg je "maar" 100 euro kinderalimentatie? Kinderalimentatie wordt over het algemeen aan de hand van draagkracht berekend. Als de moeder daar problemen mee heeft moet ze naar de rechter stappen.

Wat betreft de reiskosten: moeder heeft besloten verder weg te gaan wonen dus eigenlijk vind ik het vrij normaal dat zij (een groot deel van) de reiskosten op zich neemt.
Waarom vond je het nodig om die zin over alimentatie en kleedgeld/zakgeld toe te voegen? Dat staat er toch los van?

Moeder verhuist dus moeder draait op voor de kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet erg fair om 50/50 te doen.
Natte tosti..
Ik vind het heel normaal dat moeder betaalt want die is verhuisd. Alimentatie zal berekend zijn naar draagkracht.
Alle reacties Link kopieren
Terecht dat degene die verhuisd, de extra kosten betaalt
Alle reacties Link kopieren
--
nadah wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:22
99.32% gewijzigd
Het lijkt mij eigenlijk heel logisch dat moeder meer betaald. Haar keuze om te verhuizen. Maar volgens mij is dit niet wat je wil horen?
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 13:33
Ik heb wat meer informatie, maar zonder die informatie slaat het inderdaad nergens op.... Maar voor iemand die alle concerten afloopt en altijd uit eten gaat, vind ik het raar dat je je kind niet gewoon zakgeld geeft. Daarmee praat je niet over een vermogen, maar over de prijs van één biertje per week. Maar dat is dan weer mijn mening.
en het draait niet om jouw mening, maar wat er op papier staat en afgesproken is
Alle reacties Link kopieren
Als het om de reiskosten gaat, geef ik de vader gelijk. De moeder heeft zelf voor die verhuizing gekozen. De alimentatie is inderdaad behoorlijk laag, dus als zijn draagkracht hoger ligt dan die 100 euro, moet zij gewoon een nieuwe berekening aanvragen. Maar die reiskosten staan echt los van de alimentatie en het zakgeld.
tiswa wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:35
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-01-2018 13:25
Nieuwe regeling aangaan, waardoor pa zijn kind wat vaker ziet?
Volstrekt ouderwets de manier van deze ouders.
.
Sja, dan had moeder waarschijnlijk niet moeten verhuizen. Of het kind gaat bij vader wonen.

Verder eens met de rest: als je verhuist, betaal je ook de reiskosten. Ik vind het eigenlijk al not done dat je verhuist, zodat kind de andere ouder niet makkelijker kan bereiken, maar daar kunnen natuurlijk redenen voor zijn.
Later is nu
Waarom zou het kind twee keer zakgeld moeten krijgen?

En moeder is hertrouwd, dus grote kans dat haar draagkracht daarmee omhoog is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
--
nadah wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:23
99.62% gewijzigd
Dreamer schreef:
19-01-2018 13:35
Verder eens met de rest: als je verhuist, betaal je ook de reiskosten. Ik vind het eigenlijk al not done dat je verhuist, zodat kind de andere ouder niet makkelijker kan bereiken, maar daar kunnen natuurlijk redenen voor zijn.
Ook dit. Heel jammer voor het kind dat hij/zij niet meer zo makkelijk naar de andere ouder kan.
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 13:33
Ik heb wat meer informatie, maar zonder die informatie slaat het inderdaad nergens op.... Maar voor iemand die alle concerten afloopt en altijd uit eten gaat, vind ik het raar dat je je kind niet gewoon zakgeld geeft. Daarmee praat je niet over een vermogen, maar over de prijs van één biertje per week. Maar dat is dan weer mijn mening.
.
.
Door wie is die alimentatie bepaald dan?

Hoe oneerlijk alles ook lijkt: de moeder is verhuist. Kan ze de reiskosten niet betalen, had ze moeten blijven wonen waar ze woonde óf van te voren andere afspraken moeten maken. Hoe goed de reden van verhuizen ook, zij is wel degene die voor de extra kosten zorgt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 13:36
Als zij bij haar ex weggaat is het vrij logisch dat ze niet "naast" hem kan gaan wonen, dus zou de "vertrekkende" altijd voor de reiskosten op moeten draaien. Dat was mijn redenatie, maar ik zat vast in die gedachten, dus vandaar mijn vraag om wat meer meningen te horen zodat ik evt kan bijstellen...
Maar ze had op fietsafstand kunnen gaan wonen
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 13:36
Als zij bij haar ex weggaat is het vrij logisch dat ze niet "naast" hem kan gaan wonen, dus zou de "vertrekkende" altijd voor de reiskosten op moeten draaien. Dat was mijn redenatie, maar ik zat vast in die gedachten, dus vandaar mijn vraag om wat meer meningen te horen zodat ik evt kan bijstellen...
.
Dan ligt het er maar aan of ze onnodig ver gegaan is he. Zelfde stad, maar andere wijk, sja.. dan zou je kosten kunnen delen (of zelf brengen/halen) maar andere stad is niet zo snel nodig bij een scheiding.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En jij maakt je hier druk om omdat?
Of gaat dit om jou persoonlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven