Reiskosten kind.

19-01-2018 13:18 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens offtopic de OP verwijderd. Bedankt voor jullie inhoudelijke input!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-01-2018 15:29
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
88.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En er zijn ook mensen die scheiden en juist voor de kinderen 'naast' elkaar blijven wonen. Mooi vind ik dat altijd.

Ik snap dat dat niet altijd kan, maar ik vind dat wel een mooie situatie. Zodat kinderen ook even bij de andere ouder binnen kunnen lopen en de verdeling minder zwart/wit is.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
--
nadah wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:19
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moeder moest toch zo nodig verhuizen? Lijkt me niet meer dan logisch dat zij voor de meeste kosten opdraait.

De alimentatie is als het goed is gewoon vastgesteld aan de hand van draagkracht en daar zitten ook zaken als zak en kleedgeld in. Wat vader verder met zijn eigen geld doet mag hij helemaal lekker zelf weten. Dat staat allemaal los van de reiskosten. Je mag het niet leuk vinden maar het heeft er niets mee te maken.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
--
nadah wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:20
0.00% gewijzigd
nadah schreef:
19-01-2018 13:33
Ik heb wat meer informatie, maar zonder die informatie slaat het inderdaad nergens op.... Maar voor iemand die alle concerten afloopt en altijd uit eten gaat, vind ik het raar dat je je kind niet gewoon zakgeld geeft. Daarmee praat je niet over een vermogen, maar over de prijs van één biertje per week. Maar dat is dan weer mijn mening.


Ik neem aan dat de alimentatie officieel is vastgesteld? Dat zou dan in principe toch ook het zakgeld moeten dekken?


Waarom schreef je de OP zo afstandelijk?
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 13:42
Tja. Ik weet niet hoe het met de huizenmarkt staat op dit moment, maar voor zover ik het begrijp heb je weinig keuze als je moet huren.
onzin, deze mevrouw heeft er bewust voor gekozen eigen belang boven belang van kind (en ex) te stellen
Even voor de beeldvorming.....om hoeveel reiskosten gaat het? En dan hert verschil tussen 50/50 of 2/3 en 1/3. Dat valt toch allemaal wel mee of is ze 200km verder gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 13:36
Als zij bij haar ex weggaat is het vrij logisch dat ze niet "naast" hem kan gaan wonen, dus zou de "vertrekkende" altijd voor de reiskosten op moeten draaien. Dat was mijn redenatie, maar ik zat vast in die gedachten, dus vandaar mijn vraag om wat meer meningen te horen zodat ik evt kan bijstellen...
Weet je zeker dat je bereid bent je mening eventueel bij te stellen? Want tot nu toe geeft iedereen je ongelijk, maar reageer je daarop door in jouw ogen "belastende info" over de vader aan te dragen.
Ik neem aan dat de man in kwestie niet in een dorp woont dat uit 1 straat bestaat, dus zijn ex had natuurlijk dichterbij kunnen blijven zonder dat ze in dezelfde straat woonden. Waar hij zijn geld aan uitgeeft, doet verder niet terzake. Er is een alimentatiebedrag afgesproken, moeder heeft het besluit genomen verderop te verhuizen dus moeder draait op voor die reiskosten.
Heftig trouwens om het na een scheiding zo nog moeilijker te maken voor het kind in kwestie, met heen- en weren tussen verschillende woonplaatsen. Zou ik me meer zorgen om maken dan om de vergoeding van de reiskosten.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-01-2018 13:40
En er zijn ook mensen die scheiden en juist voor de kinderen 'naast' elkaar blijven wonen. Mooi vind ik dat altijd.

Ik snap dat dat niet altijd kan, maar ik vind dat wel een mooie situatie. Zodat kinderen ook even bij de andere ouder binnen kunnen lopen en de verdeling minder zwart/wit is.

Ja maar ja maar wat als je nieuwe liefde verder weg woont? Papa en mama hebben recht op geluk ja! Daar worden de kinderen ook het aller gelukkigst van.. :nut:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
nadah schreef:
19-01-2018 13:40
Als het kind dat zou willen. Als het kind juist minder naar de andere ouder wil is dit beter. Maar dat is naast het punt.


Waarom? Ook als het kind nu niet vaker zal willen is fysieke afstand niet direct nodig toch? Als je in dezelfde stad woont kun je er nog voor kiezen om wel of niet te gaan.
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 13:42
Tja. Ik weet niet hoe het met de huizenmarkt staat op dit moment, maar voor zover ik het begrijp heb je weinig keuze als je moet huren.

Moeder is de dag dat de scheiding werd uitgesproken meteen getrouwd en verhuist? Kan hoor, ik ken zo een geval maar het is wel erg zeldzaam. Je schrijft namelijk dat ze pas na het hertrouwen verhuist is.. Lijkt er dus wel een beetje op dat ze vooral vertrokken is voor haar nieuwe liefde.

Je wil je mening duidelijk ook niet bijstellen want je hebt overal een "ja maar" op.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
lilalinda schreef:
19-01-2018 13:43
onzin, deze mevrouw heeft er bewust voor gekozen eigen belang boven belang van kind (en ex) te stellen
Hoe weet jij dat nou?

Als je gaat scheiden (en niet al een eeuwigheid ingeschreven staat voor een woning) moet je vaak in eerste instantie iets nemen dat niet helemaal naar je zin is.
Alle reacties Link kopieren
Zowel vader als moeder hebben er belang bij dat kind naar beide ouders kan.

Dus in die zin klinkt 50 / 50 niet onredelijk.

Daarbij vind ik het wel verschil maken waarom moeder is verhuist.

Is ze vreemdgegaan en heeft ze ex verlaten voor huidige man dan ben ik eerder geneigd om haar meer te laten betalen.

Ging haar ex vreemd en is daardoor het huwelijk beëindigd dan vind ik niet dat moeder ook nog eens afgestraft moet worden omdat ze nieuw geluk heeft gezocht.

Was het voor huidige man mogelijk om bij moeder te komen wonen en heeft ze daar zelf niet voor gekozen vind ik ook al weer anders dan nieuwe man is ook gebonden aan zijn woonplaats.
Eens met de rest. Als je zo ver weg gaat wonen (gezien de treinrit gaat het niet om een dorp of 2 verder) moet je er ook rekening mee houden dat de verplaatsingen van en naar vader kostelijker gaan worden.

Aangezien vader geen inspraak heeft in waar moeder gaat wonen kan je niet verwachten dat vader gaat meebetalen aan kosten die niet door om zijn veroorzaakt. Stel je voor dat moeder doodleuk aan de andere kant van het land gaat zitten.

En gun die man toch zijn biertje in de kroeg in het weekend zeg. Gezien zijn ex kan hij wel een verzetje gebruiken in de weekenden dat hij in een leeg huis zit. Wat moet hij anders doen? Wegkwijnen in eenzaamheid. Niet buiten komen?
Alle reacties Link kopieren
--
nadah wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
19-01-2018 13:47
Moeder is de dag dat de scheiding werd uitgesproken meteen getrouwd en verhuist? Kan hoor, ik ken zo een geval maar het is wel erg zeldzaam. Je schrijft namelijk dat ze pas na het hertrouwen verhuist is.. Lijkt er dus wel een beetje op dat ze vooral vertrokken is voor haar nieuwe liefde.

Je wil je mening duidelijk ook niet bijstellen want je hebt overal een "ja maar" op.
Klein gokje omdat dit over haarzelf gaat.
viva-life22 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:53
1.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
--
nadah wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:21
97.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 13:40
Als het kind dat zou willen. Als het kind juist minder naar de andere ouder wil is dit beter. Maar dat is naast het punt.
.
Nog even en de verhuizing is in gang gezet, omdat het kind dat graag wilde?

Hoe graag een kind ook naar de andere ouder wil, dat is op een gegeven moment aan het kind. Nu is een beslissing genomen, buiten het kind om.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
--
nadah wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:24
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
viva-life22 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:54
98.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To, ik vind ook dat moeder de meeste reiskosten voor haar rekening moet nemen. Ik vraag me wel af waarom jij de vader zo in een kwaad daglicht wil stellen. Ben jij de moeder in kwestie? Of is het een goede vriendin?
Lief dan dat je zo blind voor haar op wil komen, maar elk verhaal heeft twee kanten. En wat formeel vastligt aan alimentatie, dat is wat afgesproken is. Nog los van die reiskosten, want die staan daar buiten.
nadah schreef:
19-01-2018 13:36
Als zij bij haar ex weggaat is het vrij logisch dat ze niet "naast" hem kan gaan wonen, dus zou de "vertrekkende" altijd voor de reiskosten op moeten draaien.
In de OP staat dat ze na het trouwen met de nieuwe partner is verhuisd.
nadah schreef:
19-01-2018 13:52
Gaat om nog geen 2,50 euro....

Maar gaat om principe....
Mijn god :facepalm: arm kind

Oh en arme vader. :there:
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:54
8.09% gewijzigd
nadah schreef:
19-01-2018 13:51
Omdat het niet over mij gaat....


Ah ok. Hoe weet je dan zo zeker de KA op 100 euro is gesteld? En dat vader van alles en nog wat doet? En geen cent aan kind besteed in 'zijn' weekend? Ik neem aan dat jij het verhaal van 1 kant hoort? Er zijn altijd 2 kanten...
nadah schreef:
19-01-2018 13:52
Gaat om nog geen 2,50 euro....

Maar gaat om principe....


Waarom weegt dit principe zo zwaar voor moeder? En voor jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven