Vriend wil trouwen, iemand ervaring met islamitisch huwelijk

19-01-2018 13:04 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ladies,
Ik ben nieuw hier op het forum, zag nergens een voorsteltopic, dus maar eventjes tegelijkertijd :hello:

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een relatie met een Egyptische man die hier al 3 jaar woont en om alvast even duidelijk te zijn, zijn papieren al helemaal in orde heeft ( incl. Nederlands paspoort). Ik ken de vooroordelen, dus haal ik die maar gelijk eventjes onderuit ;)

We zijn enorm aan elkaar gewaagd en hebben dezelfde normen en waarden over belangrijke dingen in het leven. We geloven beiden in God, hoe meer we over religie spreken, hoe meer we er achter komen dat we precies hetzelfde geloven. Hij stuurt me soms verzen uit de Koran en ik hem soms uit de Bijbel en vinden het beiden interessant om te ervaren hoe klein de verschillen tussen onze religies zijn. Als we daar over beginnen te praten zijn we voor we het door hebben alweer uren verder, maar dat hebben we altijd als we praten hahaha! Een van ons moet dan echt afkappen omdat we anders niet aan slaap toekomen. :hihi:

De laatste week had ik een vreemd gevoel, alsof hij zich terugtrok van me. Ik ben hoog sensitief en had daar veel moeite mee, ondanks dat hij zei dat er niks aan de hand was. Gisteravond hadden we een van onze lange telefoongesprekken en ik heb toen mijn gevoel uitgesproken, dat ik wist dat er iets was veranderd en me daar een beetje zorgen om maakte. Hij stelde me gerust dat er niets aan zijn gevoel voor mij was veranderd, maar dat hij dichter bij God wilde zijn.
Ik begreep niet helemaal wat hij daarmee bedoelde, maar hij heeft me uitgelegd dat hij er moeite mee heeft om een sexuele relatie met me te hebben zonder dat we getrouwd zijn. Dat is niets dat met mij te maken heeft, maar hij voelt zich schuldig nadat we intiem zijn geweest. Hij was bang dat ik hem niet zou begrijpen en we daar ruzie over zouden krijgen, daarom wachtte hij tot het juiste moment om daar over te beginnen.
En ik me maar zorgen maken over eventuele verminderde gevoelens en allerlei andere zorgen.....
En toen was daar ineens een gesprek over trouwen. Hij wil met me trouwen!
Dat zag ik totaal niet aankomen, ook al hebben we eerder gesproken over het huwelijk in onze culturen en religies. Hij weet hoe belangrijk het voor me is om maar 1 keer te trouwen. Hij is eerder getrouwd geweest en gescheiden. Ik had geen idee dat hij daar zo mee bezig was! Hij sprak zelfs over een ring, omdat ik hele kleine handen en vingers heb weet hij niet of hij een ring kan vinden in mijn maat haha.

Hij vroeg me of ik met hem wilde trouwen en ik heb gezegd dat ik deze vraag uiteraard niet via de telefoon ga beantwoorden, al schreeuwde mijn hart keihard van binnen: Natuurlijk wil ik dat, mafkees! Ik kan me mijn toekomst zonder hem simpelweg niet voorstellen. We hebben zo'n speciale connectie, ondanks onze gepassioneerde conflicten begrijpen we elkaar en ondersteunen we elkaar in onze dromen.

Het uitstellen van sexuele dingen vind ik uiteraard lastig, maar dat hij zich achteraf schuldig voelt vind ik veel erger. Sex is voor mij heel belangrijk in een relatie, maar niet als dat een naar gevoel voor een van ons beiden veroorzaakt. De relatie en de liefde zelf zijn veel belangrijker voor mij. We zijn ook geen pubers meer, ik ben 39 en hij is 30. We weten beiden het verschil tussen lust en liefde.

Ik weet zelf niet veel over een islamitisch huwelijk, zijn er ladies hier die daar ervaring mee hebben? Hij heeft me nog niet gevraagd, maar zei wel dat hij iets gaat regelen om het speciaal voor me te maken. T is een echte man die niet bekend is met romantische dingen, dus ik ben reuze benieuwd wat hij gaat verzinnen haha.

Heb al het een en ander op internet gelezen over de islamitische verloving etc, maar zou het fijn vinden om ervaringen van andere vrouwen te horen.

Liefs! -X-!
*Have a heart that never hardens*
Waarop is zijn eerste huwelijk stuk gelopen? Wat zegt hij daarover?
Hier ook alarmbellen.
Enorm aan elkaar gewaagd, flinke ruzies binnen 4 maanden etc.
Hij haalt je op van vrienden vanwege je veiligheid? Hoe deed je dat de afgelopen 20 jaar dan?
Hij laat je volledig vrij maar toch is het handig dat jij niet drinkt en geen varkensvlees eet.
Een Nederlands paspoort na slechts 3 jaar in NL?

En:
Sensitiva schreef:
19-01-2018 14:42
Als we niet getrouwd zijn betekent dat simpelweg dat we niet intiem met elkaar kunnen zijn, elkaar niet aanraken en kussen.
Waarom kon dat de afgelopen maanden wel maar nu niet meer?
Alle reacties Link kopieren
We hebben juist een aantal keer een woordenwisseling gehad over wat we zouden gaan eten en ik totaal geen inspiratie had, hahaha! ' En dat waren dan de heftige ruzies? En wat hebben jullie dan al aan 'heel veel' meegemaakt en de heftige ruzies waar jullie binnen 4 maanden al sterker uit zijn gekomen? Sterker dan wat?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
En zijn familie die je ook al goed kent kan je toch goed uitleggen hoe dat gaat, een islamitisch huwelijk? En hij kan je dat toch ook uitleggen? Wat is je vraag hier nou eigenlijk?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
ava75 schreef:
19-01-2018 14:51
Waar gaan jullie gepassioneerde conflicten over?
Over wat ze gaan eten blijkbaar. O_o
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
19-01-2018 14:58
Na 5 jaar en met een geldige verblijfsvergunning voor die 5 jaar kun je pas een Nederlands paspoort aanvragen.
Er zijn wat uitzonderingen oa. 3 jaar aantoonbaar samenwonend of getrouwd zijn. Tijdens de procedure van aanvraag moet er worden samengewoond.

https://ind.nl/Paginas/Uitzonderingen-5 ... rmijn.aspx
Ik krijg ontzettend de kriebels van hoe je schrijft TO met je hsp, religieuze, hosanna, hieperdepiep hoera verliefdheid van maar liefst 4 maanden.

Ik hoop voor je dat je goed bij jezelf kan blijven want je komt heel naïef over. Precies het type dat voor een vervelend karretje te spannen is.
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 15:23
0.68% gewijzigd
Dahlia74 schreef:
19-01-2018 15:13
Er zijn wat uitzonderingen oa. 3 jaar aantoonbaar samenwonend of getrouwd zijn. Tijdens de procedure van aanvraag moet er worden samengewoond.

https://ind.nl/Paginas/Uitzonderingen-5 ... rmijn.aspx
Hij woont hier 3 jaar... dan zou hij pas net zijn paspoort hebben of net gescheiden. Wel erg op de valreep allemaal.
Ik vertrouw het sowieso niet.
Hoe je het ook wendt of keert, het is veel te vroeg. Leer hem echt veel beter kennen. Ik denk dat je een grote fout maakt als je nu al zou trouwen. Ook vraag ik me af waarom hij ineens, plotseling haast heeft. Je bent 39, hij is 30. Vraag me af wat ie precies van je wilt. Wees aub niet naief.

Hij weet natuurlijk ook dat jij sex heel belangrijk vind, en het huwelijk is de enige manier voor jou om zsm weer sex met hem te hebben. Mij klinkt het niet goed in de oren.

Mijn advies zou zijn; Leer hem echt beter kennen eerst en doe het rustig aan. Trouwen kan altijd nog. Ben benieuwd hoe hij zou reageren als je dit zou aangeven, of ie dan nog in de picture blijft of niet.

Succes.
En voor alle duidelijkheid: Jij hòeft helemaal geen moslima te worden. Een moslim man mag trouwen met een Christen, Moslima of Jodin ( geloven van de heilige boeken) Dus laat je niets wijsmaken. Als jij jezelf wilt bekeren is het een ander verhaal, maar laat je niets aanpraten.
anoniem_349992 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 15:23
0.36% gewijzigd
harissa schreef:
19-01-2018 15:01
Denk je er aan om moslim te worden?
Op het eerste gezicht lijken Christendom en Islam misschien op elkaar, maar onderschat de verschillen niet.


Het allergrootste verschil is de basis van het Christendom: Jezus IS de Zoon van God, en niet zomaar een profeet. Dat Jezus de Zoon is, is zo wezenlijk en zo'n essentieel verschil met het Jodendom en de Islam. Het verbaast me dat TO als sterk gelovige Christen er zo makkelijk overheen stapt dat haar levenspartner ontkent dat Jezus de Zoon van God is.


Dit:
We geloven beiden in God, hoe meer we over religie spreken, hoe meer we er achter komen dat we precies hetzelfde geloven. Hij stuurt me soms verzen uit de Koran en ik hem soms uit de Bijbel en vinden het beiden interessant om te ervaren hoe klein de verschillen tussen onze religies zijn.
klopt dus totaal niet
anoniem_360164 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 15:24
22.91% gewijzigd
Moonshine1984 schreef:
19-01-2018 15:22
En voor alle duidelijkheid: Jij hòeft helemaal geen moslima te worden. Een moslim man mag trouwen met een Christen, Moslima of Jodin ( geloven van de heilige boeken) Dus laat je niets wijsmaken. Als jij jezelf wilt bekeren is het een ander verhaal, maar laat je niets aanpraten.
Dit.
Marana-- schreef:
19-01-2018 15:23
Het allergrootste verschil is de basis van het Christendom: Jezus IS de Zoon van God, en niet zomaar een profeet. Dat Jezus de Zoon is, is zo wezenlijk en zo'n essentieel verschil met het Jodendom en de Islam. Het verbaast me dat TO als sterk gelovige Christen er zo makkelijk overheen stapt dat haar levenspartner ontkent dat Jezus de Zoon van God is.
Inderdaad, vind ik ook. Mega groot verschil.
Alle reacties Link kopieren
Na vier maanden al ruzie en willen trouwen. Koekkoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe hij is als jij eens tegengas geeft en het niet overal mee eens bent....
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop maar dat dit een vrimibo topic is. De manier van schrijven, de details: dit kan toch niet echt zijn?
Noomie82 schreef:
19-01-2018 15:27
Ik ben benieuwd hoe hij is als jij eens tegengas geeft en het niet overal mee eens bent....
Ze hebben niet voor niks zoveel ruzies gehad .
Alle reacties Link kopieren
Dit is gekkenwerk.

Ik hoop maar dat TO in Noorwegen woont.
girasole3 schreef:
19-01-2018 15:28
Ik hoop maar dat dit een vrimibo topic is. De manier van schrijven, de details: dit kan toch niet echt zijn?
O, jawel hoor.
girasole3 schreef:
19-01-2018 15:28
Ik hoop maar dat dit een vrimibo topic is. De manier van schrijven, de details: dit kan toch niet echt zijn?
Dit soort situaties komen best vaak voor hoor.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik vind het niet goed klinken allemaal. Zie je alles wel juist, denk ik? Veel alarmbellen hier.
Life is short. Eat dessert first.
Als je zo hoogsensitief bent, zouden alle bellen af moeten gaan.
anoniem_297763 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 15:53
3.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-01-2018 14:43
In 3 /4 maanden tijd al heel wat meegemaakt én meerdere behoorlijk heftige ruzies gehad.
Tuurlijk joh Je KAN in drie maanden helemaal niet veel mee maken en al helemaal niet als je niet dag en nacht op elkaars lip zit.

Hoop dat het een trol topic is want als jij echt zo'n enorme roze bril ophebt zie ik de toekomst heel somber in.
Mocht dit echt zijn, praat eens met de ex.
Nou dat hoeft op zich niet hoor. Ik ben 3 weken samen met nieuwe vriend, en ben in die tijd bijna doodgegaan, dus das toch vrij heftig :P
Hoogsensitief kan een eufemisme zijn voor autistisch. Het klinkt alleen mooier. Helaas is het voor een autist heel moeilijk om mensen te lezen. En dat in combinatie met ontoerekeningsvatbaarheid als vervolg van heftige verliefdheid.

:@@:

Lieve TO,voor je eigen bestwil: overhaast dit niet! De mensen op dit forum hebben niets anders dan het beste met je voor.

Ik hoop dat je in elk geval de goede tips ter harte neemt:
  • vraag hem zijn paspoort te tonen
  • praat met zijn ex
  • bedenk dat heftige ruzies niet normaal zijn binnen een gezonde relatie
Alle reacties Link kopieren
Je wil wel maar een keer in je leven trouwen (en dus niet scheiden), maar je overweegt serieus te trouwen terwijl jullie 4 maanden samen zijn?
phloxx wijzigde dit bericht op 04-04-2018 12:02
11.76% gewijzigd
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven