Vieze gewoonte

19-01-2018 08:01 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van mijn collega's hangt altijd het gebruikte vaatdoekje op de kraan.
Ik vind dat zó vies, dan drupt dat doekje op je handen als je die wilt wassen.

Zo zijn er vast veel meer vieze gewoontes die mensen hebben.
Hebben jullie nog voorbeelden die je niet begrijpt van een ander?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Corona67 schreef:
20-01-2018 14:18
De greep van het winkelwagentje is een bacterienparadijs
Ok dus jij wast bij thuiskomt ook je bankpas, fietssleutel of autostuur? Want daar zitten die bacteriën dan toch ook?
Keramiek schreef:
20-01-2018 15:24
Volgens mij mag iedereen voor zichzelf bepalen hoeveel en wat hij voor het milieu doet. Waterbesparing is de laatste tijd van veel mensen een stokpaardje terwijl er zo ontzettend veel andere manieren zijn om het milieu een handje te helpen. En je weet nooit wat een ander precies wel en niet doet. De één doucht veel maar gebruikt heel weinig plastics. De volgende bespaart maniakaal op douchen en wassen maar koopt telkens nieuwe kleding in plaats van tweedehands, en dat is ook weer slecht voor het milieu.

Verder vind ik het altijd opmerkelijk dat die mensen die anderen erop aanspreken dat ze "beter niet meer dan 5 minuten per keer kunnen douchen" meestal wel vlees eten. Geen idee natuurlijk of dat ook voor jou geldt hoor. Een dag zonder vlees bespaart evenveel water als een week niet douchen. Toch vindt men het makkelijker om anderen aan te spreken op hun wasgedrag dan dat ze zelf zouden moeten inleveren op het gebied van hamburgers eten. Beetje selectief. En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Het is nou eenmaal waar.
Veel douchen en wassen = veel water, veel tensiden, meer plastic vervuiling (verpakking van zeep en wasmiddelen, shampoos met microkorrels plastic, kleinste partikels kledingvezels die in onze waterkringloop terecht komen.).

Ook durf ik te beweren dat mensen die heel erg bezig zijn met schoon schoon schoon zijn&schoon houden, naast veel wassen ook meer en agressievere schoonmaakmiddelen inzetten dan mensen die milieubewuster omgaan met water, en waarschijnlijk tweedehands kleding erg vies vinden.

Die wegwerp schoonmaakdoekjes als voorbeeld, veroorzaken toch weer een extra berg afval. (ik heb ze zelf ook :geek:)

Ik wil hiermee geen poetsgrage mensen beledigen of veroordelen, maar ik denk dat veel mensen zich niet bewust zijn van wat ze doen, en het milieu is NIET BLABLABLA. Niet douchen, je handdoeken een maand lang gebruiken en handen niet wassen, dat zijn keuzes die ik niet zou maken. Maar vaatdoekje dagelijks in de wasmachine is alleen maar gezond lijkt me.

Kortom: wees je bewust van je omgeving en hoe je ermee omgaat. Qua hygiëne EN duurzaamheid. :A:

En je mag iemand zeker wel aanspreken op 'fout' gedrag, wat jij aanvoert over hamburgers eten is een klassieke drogreden.
minnimouse schreef:
20-01-2018 16:18
Dat zeg ik niet dat jij dat gezegd hebt. Ik zie hier verschillende mensen roepen dat bepaalde dingen vies zijn. Dan is mijn post op jou verkeerd overgekomen.
Dat misverstand is dan waarschijnlijk ontstaan doordat je op mijn post reageert. Maar sorry :)
RosesAreRed schreef:
20-01-2018 14:45
Er werd gevraagd wat ik vies vind. Mensen die eenzelfde schuurspons gebruiken voor het doen van de afwas en het schoonmaken van de gootsteen, en vervolgens daar de afwas weer mee doen.
Ikzelf doe dat dus anders.
Dat snap ik, maar ik vraag me dan dus af waarom je juist de gootsteen schoonmaken met dat sponsje vies vind en niet dat die mensen de hele vaat in diezelfde gootsteen doen. Dat is mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Wauw ik leef echt op het randje zie ik
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
20-01-2018 16:44
Wauw ik leef echt op het randje zie ik


Ik schijnbaar ook. Wat een wonder dat ik nog niet dood ben!
Ik was heel vaak mijn handen. Ben idd smetvrezerig. En ik weet het van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
20-01-2018 16:53
Ik schijnbaar ook. Wat een wonder dat ik nog niet dood ben!
Inderdaad. En mijn hele straat en al mijn familieleden, vrienden en collega's met mij, ik ben een wandelend gezondheidsriciso :proud:
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
20-01-2018 16:56
Inderdaad. En mijn hele straat en al mijn familieleden, vrienden en collega's met mij, ik ben een wandelend gezondheidsriciso :proud:
Dat we nog los mogen lopen! :woa:
HasseSimonsdochter schreef:
20-01-2018 16:13
Wat? Jij wast je handen niet na wc bezoek? Wat goor zeg.
Wat is daar voor goors aan? Ik veeg m’n doos toch niet met m’n handen af!
Doubletree20 schreef:
20-01-2018 17:06
Wat is daar voor goors aan? Ik veeg m’n doos toch niet met m’n handen af!
:rofl:
Als ik dit allemaal lees ... had ik al 10 maal dood moeten zijn :-D.

Dixies vind ik vies.
Maar omdat ik niet hou van zwevend plassen ga ik zelfs daar op zitten.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
20-01-2018 16:44
Wauw ik leef echt op het randje zie ik
Ik ruim erover.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
pipootje schreef:
20-01-2018 16:21
Ok dus jij wast bij thuiskomt ook je bankpas, fietssleutel of autostuur? Want daar zitten die bacteriën dan toch ook?
Nee.
Ik vulde alleen het antwoord in op jouw vraag aan Doubletree "waarom na het boodschappen?"
Ik neem aan dat ze dat bedoelde
Ik wil even melden dat ik zojuist mijn beddegoed heb verschoond.
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
20-01-2018 17:25
Ik wil even melden dat ik zojuist mijn beddegoed heb verschoond.
Goeie, het is er de tijd van het jaar voor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
20-01-2018 17:25
Ik wil even melden dat ik zojuist mijn beddegoed heb verschoond.
SmetvrezerT.
Life is short. Eat dessert first.
Corona67 schreef:
20-01-2018 17:25
Ik wil even melden dat ik zojuist mijn beddegoed heb verschoond.
:applause:
Handen wassen na het plassen heeft niets met de deurklink te maken. Gatveredamme zeg.
Ik heb net gepoept, de pot gecheckt op spetters en klodders, daarna mijn handen gewassen en vervolgens lekker in mijn neus gepulkt.......
Mijn bed is heel vies, ik ben een echte viespeuk bah.
Dat handen wassen is ook maar zozo hoor. Op mijn werk was ik me een ongeluk na het uitzoeken, maar als ik per ongeluk een zak Noro open heb getrokken zit ik met een beetje pech daarna toch echt drie dagen op de pot hoor, en mijn huisgenoten erbij.
MarindaH schreef:
20-01-2018 17:33
Handen wassen na het plassen heeft niets met de deurklink te maken. Gatveredamme zeg.
Plas is steriel.
doornroosje9 schreef:
20-01-2018 17:26
SmetvrezerT.
Tsss het lag er al sinds gisteren op.
Solomio schreef:
20-01-2018 17:26
Goeie, het is er de tijd van het jaar voor.
Ik doe dat meestal de eerste zaterdag van het weekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven