Vieze gewoonte

19-01-2018 08:01 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van mijn collega's hangt altijd het gebruikte vaatdoekje op de kraan.
Ik vind dat zó vies, dan drupt dat doekje op je handen als je die wilt wassen.

Zo zijn er vast veel meer vieze gewoontes die mensen hebben.
Hebben jullie nog voorbeelden die je niet begrijpt van een ander?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Whomi schreef:
20-01-2018 16:37
Dat snap ik, maar ik vraag me dan dus af waarom je juist de gootsteen schoonmaken met dat sponsje vies vind en niet dat die mensen de hele vaat in diezelfde gootsteen doen. Dat is mijn vraag.
Wat een verwarring :)
Eerst gootsteen schoonmaken met schuurspons en daarna in die spoelbak de afwas met zelfde schuurspons vind ik vies. Daarna gaat de spons weer in de spoelbak, etc.

Met schuurspons in een afwasteil de afwas doen en daarna de gootsteen met zelfde schuurspons schoon maken. Daarna die spons weer voor de afwas gebruiken, etc.
Vies.
Bloemetjefresia schreef:
20-01-2018 22:59
Ik ga niet zitten, dat vind ik vies en voelt naar, zon koude bril. Ik ga thuis niet eens zitten, terwijl dat ding schoon is. Ik vind het gewoon geen fijn gevoel. Dus ik maak altijd een bedje van wcpapier op de bril. Als ik klaar ben gebruik ik die om af te vegen. Op een openbare wc niet, dan gooi ik die weg en pak ik een nieuw velletje om te vegen.
Ik was mijn handen wel maar denk niet na over vieze deurklinken ofzo.

Voor de spetterende hangers; bedje maken van wcpapier. Kun je lekker zitten, is veel fijner, zeker met nr 2 en zowel jij als degene na jou zit op een schone bril!

Liever een koude bril dan zo'n bril die nog warm is van de vorige bezoeker

:"-(
Alle reacties Link kopieren
Ik vind oprecht dat ik geen hygiëne probleem heb, wel een wellicht andere (ik zeg niet beter of hoger want iedereen moet dat lekker zelf weten) standaard.
Ik heb in mijn werk (psychiatrie) genoeg smerige en ranzige dingen gezien, meegemaakt en schoongemaakt maar oké dat hoort erbij, thuis gelden er andere wetten wat mij betreft.

Ik zou er misschien in door kunnen slaan als ik zou beginnen met het vies vinden van winkelwagentjes, stopknopjes in het OV etc...maar daar denk ik niet bij na (wel was ik standaard mijn handen als ik op de plek van bestemming kom)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet zit op een toilet, kan ik niet goed uitplassen. Dan moet ik een half uur later weer plassen, dus kan ik beter meteen gaan zitten. Ik heb vanwege blaasklachten zoveel smerige toiletten gezien (vooral in de trein), dat ik inmiddels wel wat gewend ben. Wel heb ik altijd papieren zakdoekjes bij me, voor als er geen toiletpapier is.

Om de dag leg ik een schoon vaatdoekje neer, maar het wordt hier heel weinig gebruikt. Eigenlijk alleen om het aanrecht af te doen. Vlekken wegwerken doe ik met keukenrol en een beetje heet water of een vochtig schoonmaakdoekje. Wij hebben (nu nog) een open keuken en ik vind zo'n vaatdoekje een rotgezicht. Daarom hebben wij dit in de gootsteen hangen, als we in de woonkamer zitten zien we het doekje niet. https://www.puurdesign.nu/merken/magiss ... vs-gebogen

Ik heb geen smetvrees, maar vind wel snel dingen vies. Een deur open ik ergens anders altijd met mijn elleboog of met mijn mouw over mijn hand. Lichtknopjes e.d. ook. En ik was ook veel mijn handen, voordat ik wegga en altijd als ik thuiskom. En eigenlijk doe ik het liefst alles thuis, want ik weet tenminste dat het hier schoon is.
Alle reacties Link kopieren
hahaha...Daantje, herkenbaar van dat vaatdoekje....zou voor designersmerken een gat in de mark zijn..een Chanel vaatdoekje B)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad! Daarom heb ik nu ook taupe en wit. Niet die vieze gele.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
20-01-2018 17:49
Met Carnaval en zo gaan mijn vriendinnen en ik wel eens bij de heren wc plassen vanwege drukte bij de dames. Als we dan in de rij staan dan letten wij erop hoe veel mannen hun handen wassen na het plassen. Een enkeling wast zijn handen terwijl ze allemaal hun leuter in hun handen gehad hebben. Ik vind het smerig!
Zoals Herman Finkers al zei: 'ik was altijd mijn handen NA het plassen..
Hoe komt dan mijn piemel zo vies."
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Met buitenschoenen in huis lopen.
Alle reacties Link kopieren
En Solomio, je bent niet alleen hoor ;)
Ik was mijn handen ook niet regelmatig, en vind maar weinig dingen vies.

Op vakantie in Afrika heb ik gemerkt dat ik eerder ziek wordt als ik heel vaak mijn handen was, dus daar ben ik mee op gehouden. Als je in plekken zit waar niet veel schoon water is wordt dat handen wassen ook minder belangrijk, nooit ziek van geworden.

Mensen zullen mij wel 'vies' vinden, ach, ik voel me er niet meer of minder door.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Dat vaatdoekje vind ik ook vies. Vooral ook omdat ik weet dat mensen daar heel verschillend mee omgaan. Ik heb bepaald geen smetvrees, maar een vaatdoekje is voor mij niet om iets mee van de grond te poetsen. Anderen doen dat wel, dus ik raak die vaatdoekjes niet aan en ik was ook mijn handen als ik ze wel heb aangeraakt. Thuis ga ik er makkelijker mee om, maar ik was mijn vaatdoekjes heel veel. Keukenhanddoeken en theedoeken vind ik bij anderen ook vaak vies. Bij sommigen hangt zoiets er een week. Afgezien van bacteriën, stinkt dat gewoon.

Op de wc eten vind ik ook vies, vooral buitenshuis waar mensen toch heel verschillend zijn met handen wassen etc., dat zit toch allemaal overal op de deurklink enzo. Maar het is vooral het idee dat me niet aanstaat, ik snap dat er geen gezondheidsrisico's zijn.

Wat ik vies vind zijn mensen die theezakjes hergebruiken. Los nog van het feit dat ik van sterke thee houd en er nul smaak meer zit aan een gebruikt zakje, vind ik zo'n uitgeperst zakje op een schoteltje een vies gezicht. En nogmaals, ik snap dat we echt wel wat kunnen hebben, maar ik vind het niks. Bovendien, wat kost nu een theezakje?

Onafgedekt eten in gedeelde koelkasten op werk staat me ook niet aan. Ik zou mensen nooit ergens op aanspreken, maar ik snap niet dat je een bord eten zo in een koelkast zet. Thuis niet, maar op werk al helemaal niet.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 18:27
1.67% gewijzigd
Tr0tter schreef:
19-01-2018 10:12
Weet je wat pas smerig is? Vrouwen die niet normaal op een wc gaan zitten en zo spetters over de bril heenzeiken. Als iedereen openbare wc's gewoon zou gebruiken zoals het hoort wordt ook de bril niet vies.
Ik hang ook, maar ik doe altijd eerst even de bril omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn handen na toiletbezoek maar droog ze bij een ander niet af. Bij openbare dingen met papieren handdoekjes wel maar een handdoek bij iemand thuis niet. Ik vind dat ook vies, ik weet zeker dat mensen die niet regelmatig verschonen.
Ik vervang hem 2 x per week als ik de wc poets. Waarschijnlijk onnodig want we gebruiken hem thuis niet, wassen handen altijd in de keuken.
Nitflex schreef:
21-01-2018 18:15

Op de wc eten vind ik ook vies, vooral buitenshuis waar mensen toch heel verschillend zijn met handen wassen etc., dat zit toch allemaal overal op de deurklink enzo. Maar het is vooral het idee dat me niet aanstaat, ik snap dat er geen gezondheidsrisico's zijn.

Wat ik vies vind zijn mensen die theezakjes hergebruiken. Los nog van het feit dat ik van sterke thee houd en er nul smaak meer zit aan een gebruikt zakje, vind ik zo'n uitgeperst zakje op een schoteltje een vies gezicht. En nogmaals, ik snap dat we echt wel wat kunnen hebben, maar ik vind het niks. Bovendien, wat kost nu een theezakje?
Ik vind eten op het toilet vooral raar. Dat is nou echt nog nooit bij me opgekomen.

En wat is er vies aan een theezakje op een schoteltje?
Alle reacties Link kopieren
Vivalamor schreef:
21-01-2018 18:00
Met buitenschoenen in huis lopen.
Nou nou, wat een smerigheid. :blond:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag standaard bij Turkse of Marokkaanse mensen of ze willen dat ik mijn schoenen uitdoe...ik weet dat veel mensen thuis (waar je met je schoenen loopt, zeker als je ergens voor het eerst bent en ze het huis laten zien) bidden...en dat willen ze dan niet...nou prima....hun huis, hun regels en een kleine aanpassing is zo gemaakt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Corona67 schreef:
21-01-2018 18:33
En wat is er vies aan een theezakje op een schoteltje?
Voor mij is dat net als een bananenschil of een appelklokhuis, het is afval wat mij betreft. Maar ik realiseer me dat dat mijn probleem is, en ik zou anderen daar nooit op aanspreken.
Nitflex schreef:
21-01-2018 18:17
Ik hang ook, maar ik doe altijd eerst even de bril omhoog.

Maar wc's zijn toch gemaakt om op te zitten? (los van piesen en poepen natuurlijk) :O
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie wel aan seks?
Dat vind ik nou weer onhygiënisch.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
21-01-2018 18:52
Doen jullie wel aan seks?
Dat vind ik nou weer onhygiënisch.
:cheers:
Nitflex schreef:
21-01-2018 18:43
Voor mij is dat net als een bananenschil of een appelklokhuis, het is afval wat mij betreft. Maar ik realiseer me dat dat mijn probleem is, en ik zou anderen daar nooit op aanspreken.
Ik kan minstens twee koppen thee drinken met 1 zakje. Dat was vroeger ook heel normaal om 1 hele pot te zetten
pipootje schreef:
21-01-2018 18:58
Ik kan minstens twee koppen thee drinken met 1 zakje. Dat was vroeger ook heel normaal om 1 hele pot te zetten
Nee, maar na de eerste trekking is het meeste van de smaak eraf. Dus ik proef verschil tussen 1 hele pot trekken van één zakje en een tweede kop van een gebruikt zakje. Maar goed, dat is natuurlijk ook persoonlijk, ik drink mijn thee heel sterk en ik gebruik voor een grote pot thee niet van die éénkopszakjes.
Solomio schreef:
21-01-2018 18:39
Nou nou, wat een smerigheid. :blond:
Ja dat vind ik smerig. Je loopt met je schoenen buiten waar mensen spugen, hondenpoep, zand, modder etc. Vervolgens doen mensen na tijdje hun schoenen weer uit en gaan ze op blote voeten in huis lopen om vervolgens in bed te stappen. Gatverdamme
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een smerige gewoonte dat ik dit soort topics lees onder het eten. Op een ranzige tablet :flag:
Solomio schreef:
21-01-2018 18:52
Doen jullie wel aan seks?
Dat vind ik nou weer onhygiënisch.

:rofl:
DraakjevanBerk schreef:
21-01-2018 19:09
Ik vind het een smerige gewoonte dat ik dit soort topics lees onder het eten. Op een ranzige tablet :flag:
Eet jij op een ranzige tablet?? Gadverdegadver!
Koop een bord!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven