Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)

01-06-2017 19:31 1132 berichten
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven :cheer2:

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
stellarules
(32/26)
Tweede 28 januari Meisje! :love: 22 december bevallen! :heart:
Januari-2018
(22/27)
Eerste 25 januari Jongen! :love: 12 januari bevallen! :heart:
Sophie
(26/32)
Eerste 23 januari Meisje! :love: 22 januari bevallen! :heart:
Die-ene
(29/31)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 23 januari bevallen! :heart:
wahaki
(33/34)
Tweede 21 januari Jongen! :love: 24 januari bevallen! :heart:
Duikmuis87
(30/33)
Eerste 23 januari Jongen! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Huismussie
(33/35)
Tweede 23 januari Jongen! :love: 27 januari bevallen! :heart:
flower29
(33/39)
Tweede 22 januari Jongen! :love: 2 februari bevallen! :heart:
Bibi30
(?/?)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 6 februari bevallen! :heart:
Phlee87
(27/30)
Eerste 17 januari Jongen! :heart: :duckie:
sammie81
(36/33)
Eerste 31 januari Meisje! :heart: :duckie: IVF; mk dec '16
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wahaki en flower: goede tips ja haha. Ik heb inmiddels een paar dagen uitstaan op whatsapp dat ik online ben geweest en de blauwe vinkjes en heb bij bijv mijn moeder en schoonmoeder duidelijk aangegeven dat ik begrijp dat het het eerste kleinkind is en allemaal heel spannend, maar dat is het voor ons nog erger. En als ik dan iedere dag opnieuw moet vertellen dat er nog steeds geen baby is geboren, ik dat niet echt leuk vond. Dus die zijn er mee opgehouden.

Wahaki: de harde buiken an sich vind ik niet pijnlijk. Eerder ongemakkelijk. Nu zijn ze ook overdag snel aanwezig na de minste of geringste inspanning. Wat ik vooral vervelend vind is dat de bovenkant van mijn baarmoeder strak tegen mijn ribben ligt en dat wordt dan helemaal hard en voelt niet echt prettig.
Hoe was je gesprek met de vlk over het strippen?

Flower: vervelend dat je zo verkouden blijft zeg.
En dat afwegen van het inleiden lijkt me heel logisch. Inleiden lijkt me niet het fijnste, maar zo rond blijven lopen ook niet als ik zo lees hoe je je voelt.
Ben benieuwd wat er uit je gesprek komt. Succes!

Bibi: fijn dat ze je zo niet te lang rond laten lopen met veel krampen enz.
Dat van je yoga herken ik helemaal. Ik heb woensdag ook mijn laatste zwanger&fit gedaan. Buik zit veel te veel in de weg en daarna flink harde buiken gehad. Dus nu is het rust.
Beterschap! Hopelijk zet de griep niet echt door en voel je je snel beter.

Huismussie: de middagdutjes doen veel goed. Daardoor lijk ik snachts ook beter te slapen.
Fijn dat de magnesium zijn werk doet! Hopelijk doet het strippen dat ook en mogen jullie je snel opnieuw papa en mama noemen.

Stella: fijn dat het goed met jullie gaat. Goed dat jullie nog lekker aan jezelf denken. De rest komt later wel. Genieten

Januari: voor jullie geld hetzelfde. Superfijn dat het goed gaat en dat jullie lekker kunnen genieten!

Hier gaat het redelijk. Heb veel harde buiken.
Van woensdag op donderdagnacht amper 3u geslapen en in de ochtend twijfelachtig de vlk gebeld. Had onregelmatig krampen die ik echt weg moest zuchten. Maar dat heeft zeker 3u aan gehouden. Ik moest in bad gaan liggen en als het weg ging was het helaas vals alarm en anders kwam ze langs. Maar het trok weg. Sindsdien is het wel erg onrustig. Maar volgens de vlk kan het dan alsnog 2 weken duren. Dus ja. We wachten maar af.
Flower is er ook eerst aangedacht om je te strippen? Dat is iets heel natuurlijks.. voordat je de stap inleiden doet.. Miss een idee?

Sophie vervelende he die harde buiken en slecht slapen ik heb er net zo'n week ook opzitten. Mijn vk zei idd ook in laat je niet te lang doorlopen als dit zo blijft. Dus blijf het melden.
Voor mij werkt savonds voor t slapen douchen en een warme kruik naar bed

Succes allen met dr laatste loodjes
Hier aan de zoutoplossing gorgeledm en thee met honing
@bibi Ik heb helemaal niks gehoord over strippen...
Ik zal het morgen er over hebben.
Hier ben ik ook helemaal niet mee bekend, dus ik zal google dr even bij pakken
Bij ons was die toevoeging voldoende. Maar anders zou ik ze alsnog wegsturen. Heb er ook nog geen moment spijt van. Nu vragen we af en toe zelf iemand om langs te komen. Ideaal. Zouden ze onaangekondigd voor je deur staan denk je?

Flower ik ben ingeleid. Ik zag er tegenop. Het was pittig maar te doen. Het was een fijnere (voor zover dat kan) bevallling dan de eerste. En die kwam vanzelf op gang. Beide zonder pijnbestrijding gedaan. Maar ik denk dat elke bevalling anders is.
Strippen is onaangenaam. Maar kan net dat laatste zetje geven.

Succes allemaal. Lang kan het niet meer duren!
Dank je @stella.
Ja ik zou er niet raar van staan te kijken als er mensen onaangekondigd op de stoep staan.
Dat was bij mn oudste ook zo.
Gelukkig ben ik monds genoeg om er wat van te zeggen. Ik hoop alleen dat ik dan ook monds genoeg ben.

De eerste bevalling kwam natuurlijk op gang. Duurde 15 uur en was zonder pijn bestrijding.
Ik zie er wel wat tegen op hoor. Maar het is vooral het onwetende denk ik.
Strippen heb ik gegoogled en dat klinkt niet aangenaam idd..
We wachten het af.
Over strippen gesproken, ik word morgen gestript. Ben heel benieuwd wat dat gaat doen.
Wordt vervolgd...
Spannend Wahaki. Hou je ons op de hoogte?
Spannend Wahaki! Ik hoop dat het strippen het gewenste resultaat heeft!
Spannend veel succes wahaki!
Bibi: at vervelend zeg, dat je de griep hebt! Ik ben net als flower al een tijd verkouden, maar echte griep gelukkig niet.

Flower: moeilijke keuze hoor, ingeleid worden of niet. Ik zou ook eerst aan strippen denken, omdat dat iets natuurlijker is, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Hopelijk kun je na je gesprek met de verloskundige vandaag een keuze maken.

Sophie: slim van whatsapp, dat ga ik ook maar eens doen. Hier ook het eerste kleinkind in de familie en de toekomstige opa's en oma's zitten ook vol spanning te wachten.

Alle verhalen over harde buiken zijn herkenbaar. Hier wordt het ook steeds vaker/langer, mijn vriend mag ook vaak niet aan mijn buik zitten omdat het te gevoelig is. Maar goed, met extra middagdutjes red ik het nog goed dus het wachten gaat gewoon lekker door. Nog maximaal 2,5 week. :D
Ik ben ook een beetje gemeen, nadat iemand via whatsapp om de dag bleef vragen of de baby er al was (en na uitleggen dat ik het echt zou laten weten) heb ik een plaatje van een baby van internet geplukt en gestuurd. :devil:
Succes Wahaki, hopelijk lukt het om te strippen en slaat het aan! Ik ben morgen aan de beurt voor het strippen. Maar hou er ergens wel rekening mee dat het nog niet lukt, dat was vorige keer ook met 40w namelijk, zat alles nog potdicht..

Flower, strippen schijnt niet prettig te zijn maar wel minder heftig voor je lijf dan inleiden. Wat zei de vkver erover?
Grote kans dat de gyn je eerst ook wel strippen, voordat je ingeleid wordt. Zo was het iig vorige keer bij mij wel, omdat strippen voor de gyn makkelijker en sneller is, maar er ook geen kunstmatige hormonen ingespoten hoeven te worden. Ikzelf sta voor beiden open, eerst strippen en anders volgende week inleiden, alles om de kleine meneer er maar uit te krijgen en niet nog 2 weken door te hoeven buffelen..

Beterschap Bibi!

Mijn zoontje merkt duidelijk dat er iets groots staat te gebeuren, hij is gespannen en zenuwachtig. Een kleuter maakt het natuurlijk ook wel echt bewust mee allemaal.. Hij slaapt slecht ineens en eet amper, hij zegt ook dat zijn buik zo gek voelt. Och mannetje, pikt hij toch iets van onze onbewuste spanning op denk ik. Hij is donderdag ook nog eens jarig, dus dubbel spannend.
Haha Die ene, zo leert diegene het vast wel af om steeds te informeren bij je 😂
Haha lekker bezig die ene. Echt grappig.

Spannend dames bij degene waar deze week gestript gaat worden. Hoop dat het effect heeft.

Ik ben vandaag bij verloskundige geweest. Ze lag afgelopen 2 weken al ingedaald, maar nu plots niet meer. En ze heeft echt 10 weken met rug aan rechterzijde gelegen en opeens ligt deze links. Best bijzonder. Hopelijk volgende week weer ingedaald. Heb alleen nu nog sterker het vermoeden dat het nog even duurt voordat ze komt.
Alles kan als jij het laat gebeuren
@die ene. Haha, goeie reactie.

Wij zijn vanmorgen naar de gyn geweest.
Ze heeft inwendig gevoeld en dat deed vreselijk veel pijn. Misschien dat dat ook komt door mn bekken.
Ze wou strippen, maar dat heb ik achterwege gelaten.
De optie was morgen middag een ballon plaatsen en dan overnachten in het ziekenhuis. Kans is dus aanwezig dat het dan donderdag komt wat we liever niet hebben want dan is mn zoon jarig.
Natuurlijk heb je het niet voor het zeggen en kan het ook dan komen zonder inleiding.
Toch heb ik besloten om de natuur zn gang te laten gaan.
Ik heb nu anderhalf cm ontsluiting.
Woensdag heb ik weer controle bij de vk.
Huismussie en Flower: zijn jullie zoontjes op dezelfde dag jarig? Wat grappig! Snap dat je hoopt dat de verjaardag niet gelijk valt met de geboorte.

Huismussie: sneu voor je zoontje. Er gebeuren ook allerlei grote dingen tegelijk. En grote broer worden is heel leuk maar ook heel abstract voor een kleuter.

Sammie: wat vervelend dat ze ineens niet meer ingedaald ligt! Zitten daar verder nog consequenties aan voor een eventuele bevalling?

Flower: ik snap dat je de natuur zijn gang wil laten gaan. Garanties heb je natuurlijk nooit, maar ingeleid worden in het ziekenhuis lijkt me ook niet fijn, zeker niet zo vlak voor de verjaardag van je zoon.
Hoi allemaal.
Babynews here.
Ik had veel eerder moeten melden dat het zich niet door zette.
Wij zijn nl vannacht na een snelle heftige bevalling trotse ouders geworden van onze dochter.
We genieten volop!
Jeetje Sophie! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
Is alles goed gegaan? Het klinkt als een bliksem bevalling inderdaad.

Sammie wat vervelend dat ze niet meer ingedaald is... Hopelijk bedenkt ze zich nog op tijd.

Die ene
Ja ik moest ook even twee keer lezen. :P
Gefeliciteerd Sophie!! Wat super dat ze er nu is, fijn dat jullie ook al zo kunnen genieten. Succes met jullie eerste nacht met haar en sterkte met herstellen!

Flower wat toevallig, allebei onze jongens donderdag jarig. Zou vrijdag inleiden een optie zijn voor je? Heb je iig de verjaardag vermeden maar hoef je niet al te lang nog te wachten. Of toch liever de natuur zijn gang laten gaan? Doen wat goed voelt voor je, dat is het belangrijkste!

Wat gek Sammie, dat ze ineens van plek is veranderd. Hopelijk daalt ze nu gauw weer in..

Ik heb nu elke dag vandaag uur of 17 de menstruatie achtige krampen, maar stopt s nachts en kan er wel mee slapen. Hoop maar gewoon dat het nuttig voorwerk is en dat ik morgen ontsluiting blijk te hebben. Zal mij benieuwen.
Gefeliciteerd Sophie! Fijn dat ze er is. Nu heerlijk genieten.
Flower snap helemaal dat je dan nu liever even wacht met verjaardag op komst. Inleiden kan daarna altijd nog.

Nog geen idee of t consequenties heeft voor bevalling. Nog niet besproken iig. Op internet lees je wisselende verhalen van natuurlijke bevalling tot keizersnede. Voor nu maar gewoon afwachten. Verwacht sowieso dat ze nog even blijft zitten.
Jeeejj gefeliciteerd spohie. Nu lekker genieten en lekker in je bubbel zitten!
Mogen we haar naam weten?
Haha Die ene! Dan leren ze het wel af ja! Goed bedoeld die interesse maar vervelend als het de zoveelste (keer) is.

Heeft het strippen geholpen Wahaki?

Van harte met jullie dochter Sophie!

Rot hoor Flower dat het zo pijnlijk was. Kan me voorstellen dat je van inleiden afziet, maar mocht je alsnog moeten: het is heftig maar te doen hoor. Niet tegenop zien.

Wat gek Sammie. Ze is nogal besluiteloos in hoe en waar ze wil liggen he. Dat belooft wat! ;)

Hoop voor jou dat het voorwerk is en het alvast een paar cm oplevert Huismussie!

Beterschap Bibi!
Helaas, nog geen ontsluiting dus strippen lukte niet :( Krijg nu verwijzing voor gynaecoloog om volgende week te gaan inleiden, maar de vk heeft goede hoop dat hij alsnog uit zichzelf komt voor die tijd, net als bij mijn eerste bevalling. Dus maar verder afwachten en doorbikkelen..
Oh het wordt nu echt spannend bij iedereen!

Sophie van harte gefeliciteerd!! Geniet ervan.

Verder ff geen puf om op iedereen ge reageren maar leef wel erg met iedereen mee hoor.

Ik ben gister dus gestript. Was goed mogelijk doordat ik al wat ontsluiting had en baarmoedermond grotendeels verweekt. De vk had goede hoop dat ik die dag wel ging bevallen.
Nou niet dus...
Wat lichtje krampjes maar niks noemenswaardig. Morgen overleggen hoe verder. Ik wil morgen of donderdag nog wel een keer gestript worden.
Vond het echt goed te doen.

Succes allemaal!!
Egopost: vannacht is onze dochter geboren. Ze is heel leuk en alles is goed met ons. :)
Van harte gefeliciteerd die ene!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven