Plastische Chirurgie, Hoe ver mag men gaan?

25-01-2018 18:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plastische chirurgie kan mooi zijn, maar bij gezonde mensen ribben laten verwijderen? En iemands gezicht en lichaam zoveel laten veranderen dat het eerder een plastic gezicht lijkt, of dat ze zelfs op een monster lijken, vind ik dat niet zou moeten mogen. Wat is jullie mening?


https://youtu.be/k-NFfEAyfK4 10 Craziest Stories Of Plastic Surgery Obsessions Hoe ver mag chirurgie gaan? In dit filmpje vind ik sommige operaties zelfs een misdaad.

https://youtu.be/eKZcqs0dbak Woman Spent Over $500K on ‘Barbie’ Lifestyle Zij is er niet op vooruitgegaan. Ze was voorheen tig malen mooier.

https://youtu.be/3qRUYdNLvdY The Plastic Surgeon Behind the Real-Life Barbie and Ken Een koppel met hun chirurg. Volgens mij heeft de 'Barbie' moeite met haar evenwicht.
LOEP ME MAAR aub.
Zo lang de behandelend arts en de patiënt erachter staan: heel ver.

Waarom dit niet maar je huid vol tatoeëren en piercen dan wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat een goede plastisch chirurg bepaalde ingrepen en mensen moet kunnen weigeren maar welke dat zijn blijft een grijs gebied natuurlijk. Iemand die voor de 18e keer binnen komt wandelen omdat hij/zij weer een nieuw "mankement" gevonden heeft zou ik persoonlijk niet willen helpen maar iemand die jaren gebukt gaat onder de onzekerheid over zijn/haar neus/oren/noemmaarwat vind ik wat anders.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je het recht moet hebben om mensen dit soort dingen te ontzeggen. Wie ben jij dan wel niet?
Ik ben heel erg voor vrijheid, maar ik vind wel dat als iemand zijn gezicht zo laat toetakelen dat hij daardoor geen werk kan vinden, dat dat dan zijn eigen probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ik twijfel wel hoor of dit nog moet kunnen. In de eed van artsen staat toch ‘first: do no harm’
Nou sorry maar bij ribben verwijderen zonder medische noodzaak vind ik toch dat de arts kwaad doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat iemand met flaporen of te grote neus goede redenen heeft een plastisch chirurg te raadplegen.
Te grote of te kleine borsten kan ik me ook in vinden.
(Moeder)vlekken in je gezicht of ander gedeelte van je lijf mogen van mij ook weg, overhangende oogleden laten liften ook prima.

Beauty is in the eye of the beholder...
die ik wilde bestaat al...
Dat moet men toch zelf weten? Wat kan jou het schelen hoe anderen hun uiterlijk willen veranderen?
Alle reacties Link kopieren
Zolang een arts maar het volle recht heeft om zulke verzoeken ook te weigeren.
Tja, zelfbeschikkingsrecht.

Een goede arts zou zijn naam niet willen verbinden aan foeilelijke chirurgie, maar er zijn er altijd die denken 'als hij/zij het wil en er voor betaalt doe ik het.'

Zo lang het maar bij mensen boven de 18 is denk ik dan (naast natuurlijk flaporen en zo).
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
25-01-2018 18:25
Hmmm ik twijfel wel hoor of dit nog moet kunnen. In de eed van artsen staat toch ‘first: do no harm’
Nou sorry maar bij ribben verwijderen zonder medische noodzaak vind ik toch dat de arts kwaad doet.
Wanneer is het een medische noodzaak? Moet dat lichamelijk ongemak veroorzaken, of telt psychisch ongemak ook? En wie kan bepalen wat genoeg ongemak is om een operatie goed te keuren?
Listen very carefully, I shall say this only once.
Alle reacties Link kopieren
Maud27 schreef:
25-01-2018 18:17
Zo lang de behandelend arts en de patiënt erachter staan: heel ver.

Waarom dit niet maar je huid vol tatoeëren en piercen dan wel?
Maar de arts is de deskundige. Als de cliënt van te voren zou weten hoe erg verminkt ze zou worden, zou ze geen tonnen uitgeven lijkt me. Dan heb ik het over de Versace-vrouw.

Een tatoe of piercing kan, net zoals een scheve neus die recht gezet word, mooi zijn, maar een heel lijf vol spijkeren is verre van oké.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Pigwidgeon_ schreef:
25-01-2018 18:20
Ik vind dat een goede plastisch chirurg bepaalde ingrepen en mensen moet kunnen weigeren maar welke dat zijn blijft een grijs gebied natuurlijk. Iemand die voor de 18e keer binnen komt wandelen omdat hij/zij weer een nieuw "mankement" gevonden heeft zou ik persoonlijk niet willen helpen maar iemand die jaren gebukt gaat onder de onzekerheid over zijn/haar neus/oren/noemmaarwat vind ik wat anders.

Inderdaad, er was een arts (of artsen) die weigerde de ribben te verwijderen. Maar dan is er een volgende arts die het wel doet. Ribben hebben de functie om longen, hart en andere ingewanden te beschermen. Een arts weet dat. Zolang de cliënt sterke spieren heeft en alles op zijn plek houd, zodat het zaakje niet in elkaar zakt, zal het mee vallen, maar wat als ze straks ouder word.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
25-01-2018 18:21
Ik vind niet dat je het recht moet hebben om mensen dit soort dingen te ontzeggen. Wie ben jij dan wel niet?
?
LOEP ME MAAR aub.
Ik vind dit te ver gaan ja. Artsen zouden meer verzoeken moeten weigeren en vanuit eer en geweten handelen ipv alleen te denken aan het geld.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
25-01-2018 18:35
Dat moet men toch zelf weten? Wat kan jou het schelen hoe anderen hun uiterlijk willen veranderen?

Maar in hoeverre mag een arts daar in mee gaan?

Michael Jackson heeft ook tig operaties gehad, hij werd er niet mooier op, maar hij werd ook niet verminkt door de operaties.
LOEP ME MAAR aub.
Een arts mag toch niet zomaar iemand verminken? Ribben weghalen is toch echt een ingreep die gevaarlijk is voor de gezondheid van de patiënt. Dit gaat in tegen de eed die elke arts aflegt.
Alle reacties Link kopieren
Michelle_Dubois schreef:
25-01-2018 19:35
Wanneer is het een medische noodzaak? Moet dat lichamelijk ongemak veroorzaken, of telt psychisch ongemak ook? En wie kan bepalen wat genoeg ongemak is om een operatie goed te keuren?
Het is geen medische noodzaak. Ik denk juist dat dit te maken heeft met psychisch ongemak. Onderstaande las ik in een artikel over Rodrigo Alves, de levende Ken-pop. 42 operaties en nog is hij niet klaar. Hoever mag een arts daar in mee gaan? In december was hij het beu, hij verloor zijn eigen identiteit had hij gezegd en wou het liefste weer Rodrigo zijn en niet meer Ken. En toch liet hij onlangs nog vier ribben verwijderen.

Wie kan bepalen wanneer het genoeg is? De arts. Als morgen iemand zegt dat hij altijd al heeft willen vliegen denk je dat hij dan vleugels aangenaaid krijgt?

Voor dat half miljoen dat hij inmiddels heeft uitgegeven had hij misschien op een andere manier geholpen kunnen worden.


Rodrigo ging in 2004 voor het eerst onder het mes, omdat hij niet tevreden was met zijn lichaam. Zijn obsessie met Ken liep al snel uit de hand. Twee jaar geleden kreeg hij de diagnose morfodysforie, waarbij iemand een verstoord beeld van zijn eigen lijf heeft. Hij ondergaat bij een psycholoog een behandeling voor zijn aandoening, maar die lijkt niet veel uit te halen. De in Londen wonende excentriekeling gaf al meer dan 383.000 euro uit aan minstens 42 cosmetische operaties.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die extreem gaan qua plastische chirurgie moeten op een gegeven moment ook veel shoppen om een arts te vinden die er in mee wil gaan. Veel artsen weigeren wegens ethische bezwaren en zij menen dat de patiënt een psychiatrische stoornis heeft en -op termijn- niet geholpen is met de ingreep. Op zich mag natuurlijk een ieder doen met zijn lichaam wat hij wil, maar is een arts verplicht daar aan mee te werken? Ik denk het niet. Zouden artsen er niet aan mee mogen werken? Da's moeilijker.... ze zouden wat mij betreft i.i.g hun BIG-registratie kwijt moeten raken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik zag laatst een man op tv , ik geloof dat het op TLC was die heel veel aan zijn gezicht had laten doen. Van die opblaaswangen en lippen , het zag er echt niet uit. Hij was er zelf heel erg blij mee en vond zichzelf perfect. Tja, als hem dat gelukkig maakt wie ben ik dan om erover te oordelen.
I don't care. En dat van die verwijderde ribben geloof ik niet. Als ik een foto van de dame bekijk, is haar ribbenkast intact.
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
27-01-2018 08:40
I don't care. En dat van die verwijderde ribben geloof ik niet. Als ik een foto van de dame bekijk, is haar ribbenkast intact.

Rodrigo Alves heeft 4 ribben laten verwijderen

Afbeelding

Van wat ik heb begrepen wil hij zich nu om laten bouwen tot vrouw. Helemaal van t padje die man
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
27-01-2018 02:05
Ik zag laatst een man op tv , ik geloof dat het op TLC was die heel veel aan zijn gezicht had laten doen. Van die opblaaswangen en lippen , het zag er echt niet uit. Hij was er zelf heel erg blij mee en vond zichzelf perfect. Tja, als hem dat gelukkig maakt wie ben ik dan om erover te oordelen.

https://youtu.be/mhcW_81GRsU Rodrigo Alves Will Never Stop Having More Surgery | Loose Women Was het deze 'man'?

https://youtu.be/C4yHEKI3auk Human Ken Doll Eye Color Change Surgery Journey Brightocular Hij is de gekleurde lenzen beu, en laat daarom de kleur van zijn ogen veranderen.

https://youtu.be/Tzj9NyHOX3Q 22 October 2017 Nieuwe neus, nieuwe oogkleur, nieuwe lippen, tanden, nieuwe kin, kapsel, borstkast, billen benen...alles alles alles nieuw, maar dan geen nieuwe passende pantalon.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
27-01-2018 08:40
I don't care. En dat van die verwijderde ribben geloof ik niet. Als ik een foto van de dame bekijk, is haar ribbenkast intact.

Deze vrouw liet zes ribben verwijderen:

https://youtu.be/dNnCaXUJ7RQ Meet a Woman Who Had Rib Removal Surgery
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
27-01-2018 14:26
Deze vrouw liet zes ribben verwijderen:

https://youtu.be/dNnCaXUJ7RQ Meet a Woman Who Had Rib Removal Surgery
Ik denk dat je gelijk hebt, de ribben zijn ws aan de achterkant verwijderd gezien de ribbenkast er van de voorkant normaal uitziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven